Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[CM] pluizig en grijs

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hij draait nu een paar weken en doet het erg goed dus wil ik 'm graag showen:

Afbeeldingslocatie: http://htpc.tmfweb.nl/images/kast.jpg

Het doel van de mod is meerdelig geweest. Aan de ene kant wilde ik een aanzienlijk stillere computer en aan de andere kant moesten ook de andere gezinleden 'm accepteren. Ik denk dat ik hier een pc heb gebouwd met een vrij hoge WAF (Woman Appreciation Factor).

Afbeeldingslocatie: http://htpc.tmfweb.nl/images/binnenkant.jpg

Gebruikte materialen

- enkele platen 22 mm MDF
- Bruislijm
- noppenschuim van de Gamma
- siliconenkit
- handje schroeven

De platen had ik over vanwege de verbouwing waar we in zitten. Deze heb ik met een cirkelzaag op maat gezaagd en met bruislijm aan elkaar gezet mbv schroeven.
Alles natuurlijk nauwkeurig gemeten zodat ieder micro-ATX moederbord er probleemloos in past. de voeding en de cd-rom speler zijn ook eenvoudig te vervangen.

koeling

De Celeron 2000 die er in zit wordt maar 35 graden Celsius onder goede volle belasting. De ventilatoren draaien dus vrij rustig.

Afbeeldingslocatie: http://htpc.tmfweb.nl/images/thermosensor.jpg

De thermosensor die je ziet op het plaatje is van de PSU.

detail IR ontvanger

Afbeeldingslocatie: http://htpc.tmfweb.nl/images/ir-ontvanger.jpg

Op mijn website staat nog wat info over oa de exacte inhoud van de kast.

http://htpc.tmfweb.nl/

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-11 16:35

megaleo

Special member

vernieuwdedreft schreef op 04 September 2003 @ 00:23:
Ik denk dat ik hier een pc heb gebouwd met een vrij hoge WAF (Woman Appreciation Factor).

Daar dacht ik ook net aan toen ik het zag. Zeker voor je vriendin gedaan? ;)
Ik vind hem best wel leuk ja. Heeft een hoog aaibaarheidsfactor. :P

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11 23:07

ReseTTim

Chocolate addicted

zelfde idee als ik al is gemaakt heb maar hij wel geinig :)

btw wordt het bij jou binnen in de case ook neit warm? of heb je veel fannetjes geplaatst voor de warme lucht..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Super!!! Echt zalige mod!!!
Ik veronderstel dat 'm inderdaad ook heel stil is met dat schuim en die pluche?

Verwijderd

Topicstarter
thnx voor de reply's
btw wordt het bij jou binnen in de case ook neit warm? of heb je veel fannetjes geplaatst voor de warme lucht..
nee, de cpu wordt echt maar 35 graden volgens de bios (na een uurtje zeer hard ploeteren) en dat is op het koelblok niet meer dan handwarm
Ik veronderstel dat 'm inderdaad ook heel stil is met dat schuim en die pluche?
Ik moet of even achter voelen of de fan draait of met de ramen dicht goed luisteren vlakbij de kast om te horen of ie aan staat. Hij is echt heel erg stil

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2003 00:36 ]

• Disciplus-Simplex
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-01-2023

Disciplus-Simplex

altijd wakker....

Nou, ik vind hem meer in het rijtje van deze mod passen:
http://www.g-news.ch/articles/nhp200nc/
Hier heb ik ooit eens heel hard om gelachen. Ik vind die van jou eigenlijk ook wel plezierig om naar te kijken. Zelf zou ik 'em toch hard uit het raam gooien maar das een kwestie van (wan)smaak denk ik.

Ik dien de wetenschap en put daar vreugde uit.......

• DiLDoG
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-11 09:29
hmm vind deze toch stuk leuker :)

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:09

nexhil

BAM!

PIMPSTA STYLE! ownee da's roze

gebouwd met een vrij hoge WAF = WOHAAAA ROFL (bekend probleem :X )

Wel leuk gedaan trouwens

[ Voor 56% gewijzigd door nexhil op 04-09-2003 08:39 ]

• highking
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-02-2022

highking

Langharig tuig

Ha, leuk voor de katten, die hebben d'r een krabpaal... naja krabkast bij :)

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vrouw wilde 'm eerst blauw, maar dat stofje konden we op de markt niet vinden. er lag wel een roze..... maar dat gaat zeker nooit gebeuren... ;)

Dit was de mooiste stof die hij op dat moment had.

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:38

samo

yo/wassup

Ik zou bang zijn da da beest mn muis op eet... :-)

Maar nu is het voor je vriendin/partner/vrouw(m/v) aannemelijker dat je je pc mee naar bed neemt...

well done!

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• Ibex
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Ibex

^^ met stom.

Wat een knuffelpc heb je daar zeg :p die is gewon massas grappig om naar te kijken, en dat ie maar 35°C word lijkt me nog het mooiste van al :)

Knap werk :)

Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker - Komt uit .be

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Leuk modje geworden, der struint hier ook zo'n 1 in't roze om, van Dark Blue :)

Volgens mij is zoiets wel een stofnest :?

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Verwijderd

nog een voordeel, het krast niet ;)
Wel elke week stofzuigen, anders zit je pc binnen de kortste keren vol met stof :Y)

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-11 21:15
Ziet er leuk uit, WAF?

Een PC hoort mannelijkheid uit te stralen, geen aaibaarheid :/ :D

Maar ik vroeg me eigenlijk altijd al af of er niet ontzettend veel stof ed van in je PC komt?

Verwijderd

echt super vet gemaakt ik vind dat grijs erg mooi gedaan. Binnenkort begin ik zelf ook een casemod en dan komen er iig ook veel ccfls en geluidsdempende matten in :D

• DiLDoG
  • Laatst online: 14-11 09:29
Kan je een foto maken met cd drive open?

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-11 17:59
stof ligt er al in aan de foto te zien. en hij heeft geen intake fans, dus niet zoveel extra stof :P

TheS4ndm4n#1919

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-11 20:02

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Mijn gf ziet dit topic, ik quote haar even :
Wat een homo-kist
Nee, ze heeft geen hekel aan homo's, maar volgens mij doet het haar dus weinig... Gaat weer een stukje van de Wafferigheid...

Ze voegt trouwens tijdens het typen toe : Omdat je moet zoeken naar een gaatje een een hele hoop fur

• ph3n1x
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-11 20:30
Niks voor mij zo n mod

K zou me nog al eens kunnen vergissen met mn kussen, pc's staan dan ook wel op mn slaapkamer.

Leuke mod. :Y)

heb je geen probleem met de cd/dvd drive???

regardless of talent, unles there is desire no one can truly be exeptional

Verwijderd

Topicstarter
Op verzoek:

Afbeeldingslocatie: http://htpc.tmfweb.nl/images/la_open.jpg

Ik voorzag wel dat die haren en stof een probleem konden zijn bij het cd-rom laatje en dus heb ik de randen bewerkt met siliconen-kit zodat het niet in de la kan komen. Het lapje op de cd-rom la is wat groter en overlapt het eject-knopje als het laatje dicht is.

Verwijderd

Maarruh, is dat niet heel erg licht ontvlambaar op die manier. ;)

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

Als ik zoiets in de kamer zet gaat dat barrel van een kat van me dat ding als krabpaal gebruiken denk ik :)
Of in ieder geval als warme slaap plek :)

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Lekker "FLUFFY" :D :+ :P !!!

Maar ehh.........die HD vind ik niet zo leuk hangen/staan :/ is niet echt leuk al zijn electronica tegen die geluiddemp matten :/ Toch :?

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09 09:12

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Erg leuk en nog niet eens zo raar als je bedenkt dat er veel mensen zijn die een sub bekleden met vloerbedekking omdat dit beter staat op de vloer. Ik zet alleen mijn vraagtekens bij de afvoer van de overtollige warmte want dit isoleert als een idioot natuurlijk dus de zomer is niet de grootste vriend van deze pc. :)

Nu vraag ik mij alleen af, moet je deze pc nu ook een vlooienbandje omdoen? :P

Krankzinnige muziek vind je hier.

Verwijderd

Topicstarter
Maar ehh.........die HD vind ik niet zo leuk hangen/staan :/ is niet echt leuk al zijn electronica tegen die geluiddemp matten :/ Toch :?
Heb het doorgemeten en het isoleert als de beste (heeft een hoge weerstandswaarde). Geen enkel probleem dus.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Verwijderd schreef op 04 September 2003 @ 21:01:
[...]

Heb het doorgemeten en het isoleert als de beste (heeft een hoge weerstandswaarde). Geen enkel probleem dus.
Ik bedoelde de statische electriciteit eventueel enzo.........ik zou er toch voor de zekerheid toch iets omheen doen........oude case slopen en daarmee iets vast prutsen ;) ik blaat maar wat anyway DOE IETS :P ...............en vergeet de vlooienband niet :P

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoelde de statische electriciteit eventueel enzo.........ik zou er toch voor de zekerheid toch iets omheen doen........oude case slopen en daarmee iets vast prutsen ;) ik blaat maar wat anyway DOE IETS :P ...............en vergeet de vlooienband niet :P
Ga ik doen, je weet maar nooit; gewoon effe een groen/geel draadje aan de behuizing van de harddisk en een pen van 3 meter achter in de tuin slaan.... ;-)

• Ik De Buurman
  • Laatst online: 14:12
word vast ook zeer gezellig warm daar binnen

• My-life
  • Nu online
Leuk gedaan. Ziet er mooi uit de cd-rom drive. Hij zal zoals gezegt best veel stof aanzuigen ja. (Heb niet hele topic gelezen)

Verwijderd

Topicstarter
>>>Nee, het wordt er dus niet warm.

En ik heb geprobeerd te overclocken: 2667 ipv 2000 MHz, dus 133 ipv 100 MHz. En dat gaat gewoon goed want hij heeft de hele dag aan gestaan en benchmarks ed gedraaid. Ook een film gekeken.
Nu maakt het allemaal niet zoveel uit in performance, maar ik denk dat dat aan het geheugen ligt. Er zit PC133-SDRAM in, maar gelukkig kan er ook DDR-SDRAM in.

Nu komt mijn vraag: Moet ik er DDR PC2100 of DDR PC2700 in zetten, dus 266 of 333?
Op de site van Asus staat dat er PC2100 in moet zodat ie op 400 en op 533 MHz FSB kan draaien. Volgens Asus werkt PC2700 alleen met 533 MHz.

??? Is dat zo???

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Als je wilt overklokken naar 2667 Mhz moet je zeker PC2700 kopen, ik weet niet precies wel moederbord je hebt. Maar het prijs-verschil tussen PC2100 en PC2700 is bijna niets. Als ik jou was zou ik gewoon PC2700 kopen... en dan lekker op 2667 Mhz laten lopen!

Verwijderd

Kewl :P
Wil ik ook!! kan ik nog beter met m'n computer knuffelen!! :+)

( :? wat? knuffelen jullie niet met je pc dan?? :*) )

Verwijderd

Asus P4S533-MX
MX enables powerful graphics. With peak bandwidth of 2.7GB/s and 533 FSB support
...
2 x 184-pin DIMM Sockets support max. 2GB PC2700/PC2100/PC1600 non-ECC DDR SDRAM memory
Oftewel gewoon PC2700 (of hoger als je gaat overklokken) in stoppen...
PriceWatch link 512MB:
- 512MB PC2700 DDR SDRAM € 85,-
- 512MB PC3200 DDR SDRAM € 88,-

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2003 09:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
thnx
Oftewel gewoon PC2700 in stoppen...
PriceWatch link: 512MB PC2700 DDR SDRAM € 85,-
Maar kan ik met PC2700 ook op 400 MHz FSB draaien ?

Verwijderd

Waarom niet? Je kan imo altijd de bios instellen op gefixeerde standen ipv "use SPD".
De geheugenbus is onafhankelijk van de frontsidebus.

Mailtje naar Asus doet overigens wonderen ;)

12x multiplier
166MHz FSB (533QDR)
2000 MHz CPU

Waarom zou je 400MHz fsb willen draaien?

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2003 10:02 ]

• eMKa
  • Niet online
lekker knuffelen met je pc, wat wil je nou nog meer!

Intel Core i7 950 - Asus Sabertooth X58 - Asus GTX690 - BenQ XL2420T | Wallpapers | Flash Games

• Ibex
  • Nu online

Ibex

^^ met stom.

Verwijderd schreef op 05 september 2003 @ 09:37:
*knip*
( :? wat? knuffelen jullie niet met je pc dan?? :*) )
Oh, tochwel hoor ;)

Overigens blijf ik het een lekker origineel id vinden (het is de eerste case die ik in een donspakkie zie zitten :)

_/-\o_

Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker - Komt uit .be

• Meulugar
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

Meulugar

Vanuit het zonnige zuiden![PT]

hij is origineel en mooi afgewerkt maar ik heb wel vaker zoiets gezien maar dan in koe-motief. maar waarvoor dient dat IR ledje? zet je je pc aan en uit met een AB?

zoja zou je dat schema kunnen PM'en?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2003 11:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
pr3torion schreef op 05 September 2003 @ 11:10:
hij is origineel en mooi afgewerkt maar ik heb wel vaker zoiets gezien maar dan in koe-motief.

maar waarvoor dient dat IR ledje? zet je je pc aan en uit met een AB?

zoja zou je dat schema kunnen PM'en?
Helaas kan ik de pc niet AAN zetten met de afstandsbediening; wel UIT.
Een schema kan ik je niet geven omdat het een kant-en-klaar setje is.

Om de pc aan te zetten heb ik een klein knopje onder de vacht net onder de cd-rom verborgen. (verborgen om te voorkomen dat mijn zoontje er mee aan de slag gaat)

Verder gebruik ik de afstandsbediening voor alle functies van de pc (film kijken, muziek luisteren en digitale foto's kijken).

De afstandsbediening zat bij een Hollywood MPEG-4 kaart; de kaart heb ik al een tijd geleden verkocht, maar de IR ontvanger en de ab heb ik gehouden.

Om het een en ander te besturen heb ik UIce van mediatexx aangeschaft en dat werkt heel erg goed.

voorbeeld
film kijken: cd in de la en windows kopieert het avi-bestand naar de film map via een batch file dat automatisch opstart als windows een cd-rom met film-inhoud detecteert. Daarna bladeren via een menu om de film te starten. De film start meteen fullscreen en de player sluit na afloop automatisch af.
Gemak dient de mens nietwaar...

Afbeeldingslocatie: http://htpc.tmfweb.nl/images/menu.JPG

muziek en foto's gaan op soortgelijke wijze.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2003 12:47 ]

Verwijderd

ik heb nog 2 meter van dat blauwe pino stof..
hehehe 2 x 1,5 m kijken wat ik er mee kan :P

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 September 2003 @ 09:51:
Waarom niet? Je kan imo altijd de bios instellen op gefixeerde standen ipv "use SPD".
De geheugenbus is onafhankelijk van de frontsidebus.

Mailtje naar Asus doet overigens wonderen ;)

12x multiplier
166MHz FSB (533QDR)
2000 MHz CPU

Waarom zou je 400MHz fsb willen draaien?
Om het origineel te houden; voorlopig heb ik niet meer processorkracht nodig.

De CPU heeft een multiplier van 20 en niet 12; ik weet ook geen enkele manier om dit te wijzigen....jij wel?

• Matthijs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 12:24
Verwijderd schreef op 05 September 2003 @ 12:41:
[...]

voorbeeld
film kijken: cd in de la en windows kopieert het avi-bestand naar de film map via een batch file dat automatisch opstart als windows een cd-rom met film-inhoud detecteert. Daarna bladeren via een menu om de film te starten. De film start meteen fullscreen en de player sluit na afloop automatisch af.
Gemak dient de mens nietwaar...

[afbeelding]

muziek en foto's gaan op soortgelijke wijze.
Whoei .. als je dat zou willen posten :9 Klinkt heel mooi :)

Verwijderd

Topicstarter
EvilTuinHekje schreef op 05 September 2003 @ 13:46:
[...]

Whoei .. als je dat zou willen posten :9 Klinkt heel mooi :)
Het programma posten? Hmm, ik heb er voor betaald en om het daarna uit te delen lijkt me niet echt de bedoeling..
hier is een link:

http://www.mediatexx.com/

• SnakeMind
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-09 14:00

SnakeMind

Silence...

Lijkt me idd ook niet :)
Wel een erg geile kast moet ik zeggen, mijn vriendin wou spontaan mijn pc in huidge staat niet meer in de kamer houden, ze vond dat ik ook maar een kast ging maken die rekening hield met een vrouw... bedankt dus :P

even vraagje over je zoontje, je hebt het knopje verborgen omdat je zoontje er waarschijnlijk mee aan de haal gaat, denk je niet dat ie het nu als slaapsteun gaat gebruiken dan??

Still Cripple as Hell

Verwijderd

Topicstarter
even vraagje over je zoontje, je hebt het knopje verborgen omdat je zoontje er waarschijnlijk mee aan de haal gaat, denk je niet dat ie het nu als slaapsteun gaat gebruiken dan??
Nee, dat doet ie zeker niet, daar is ie veel te actief voor. ;)
Pagina: 1