Toon posts:

[2k]Internetten met 2x 56kb modems, kan dit?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb hier een pctje staan die alleen gebruikt wordt voor internet gebruik. Aangezien we geen kabel of adsl internet kunnen gebruiken om dat we in verwegiestan (limbo land) wanssum dus zijn gevestigd, moeten we gebruik maken van de ouderwetse 56 k.

Maar is het ook mogelijk om 2 modems van 56 kb te gebruiken? Dus dat je met 2 verschillende providers gaan inbellen met 2 modems op elk een aparte lijn?

Ik heb dus al wat geprobeerd. Het is dus wel mogelijk om de modems afzonderlijk van elkaar te laten inbellen. Eentje met Zonnet en de andere met Tiscali. Je hebt dan 2 verbindingen rechtsonder in beeld.
Maar als je dan internet explorer opent, dan gebruikt hij alleen de eerste active verbinding. De andere verbinding heeft geen data overdracht.

Wat ik dus eigenlijk wil proberen dat je per browser die geopent is, kunt opgeven met welke modem hij moet samenwerken.

Heeft iemand hier ervaring mee???

Verwijderd

2 Telefoonlijnen?

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Mischien niet de oplossing die je zoekt, maar waarom stap je dan niet over op ISDN? Dan kan je eventueel inbellen met 128kbps. :)

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 20:08

job

als het al mogelijk is met 2 modems, met 2 maal kabel is het wel mogelijk, moet je wel begrijpen dat niet je bandbreedte 2 maal zo hoog wordt. je krijgt gewoon 2 lijnen.
open je een website, en tegelijkertijd nog een site, dan gaat de data van de ene site over het ene modem, en die andere site op het andere modem.

• jvhaarst
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-06 19:02

jvhaarst

Eendracht maakt macht

Neem gewoon ISDN, is nog een stuk sneller ook.

If you don’t have enough time, stop watching TV.

Verwijderd

Topicstarter
Ja het is ook de bedoeling dat b.v. browser A via modem A loopt, en dat browser B via modem B loopt. We hebben de isdn lijnen al helemaal vol zitten, vandaar dat we het zo proberen.
Pagina: 1