Toon posts:

Excel -> Word - Detail per pag.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op basis van gegevens die in een Excel-sheet zitten wil ik een Word document maken.
De excel-file ziet er bijv. als volgt uit

Jan 2001 5
Jan 2002 7
Jan 2003 4
Tim 2002 6
Tim 2003 8

In Word wil ik op de 1e pagina de gegevens van Jan zien staan, vb:

Jan

2001 5
2002 7
2003 4

Op pag. 2 komt dan:

Tim

2002 6
2003 8

Volgens mij moet dit mogelijk zijn via 'Adruk Samenvoegen'. Ik heb echter al allerlei manieren geprobeerd maar krijg nooit het gewenste resultaat.
Is dit standaard niet mogelijk in Word?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Eeeuhm, "Lussen bouwen" in Word met excell als database is door een ander geopend, maar met dezelfde gegevens en vanaf dezelfde computer :?

Ik neem even aan dat dat een klasgenootje is en dat jullie samen aan deze (school?)opdracht zitten. Maar twee vragen over hetzelfde is wat overdreven, ook als er toevallig niemand heeft gereageerd :P
Die zal ik dan ook even sluiten (deze is IMHO wat duidelijker uitgelegd).

Maar goed, ik zou in Excel een extra sheet maken met alles uitgesplitst (via Find.vertical / find.horizontal of hoe het ook kag heten in het Nederlands). En dit resultaat dan gebruiken voor in Word.
Of als alternatief met VBA aan de gang gaan, lijkt ook niet zo moeilijk.

[ Voor 32% gewijzigd door F_J_K op 02-09-2003 16:42 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Nooit een botte Lul ???? Arrogantie is u anders blijkbaar toch niet vreemd.
Maar een zinnig antwoord op mijn vraag kon F_J_K niet verstrekken. 't Zal wel zijn dat u misschien dit leuk vindt om in de klas te verrichten !!!!!!!!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

offtopic:
Cool, ik ben geloof ik nog nooit arrogant genoemd. Ik hou ook van jou O+

En inderdaad; ook ik heb in de klas (nou ja, een korte cursus hier aan de universiteit en de jaren daarvoor gewoon voor mezelf om het te leren) opdrachten moeten doen.

Enig verder commentaar aub via e-mail naar mij of mijn "baas" ItSnows, of als het om het beleid als geheel eventueel in Lieve Adjes als je iets hebt toe te voegen aan de vele discussies die daar al zijn geweest. hier alleen ontopic en tech opmerkingen aub :*

Ik heb de neiging dit topic te sluiten (je kunt altijd nog je eigen forum starten als het niet bevalt O-) ) maar aangezien dat lullig zou zijn voor de topicstarter lupuske doe ik dat niet :+

Dus lupuske: lukt het nu met die opmerkingen die ik al heb gegeven? Zoals ik zeg: zet de logica in Excel en het moet toch aardig lukken lijkt me.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt me onlogisch mocht dit enkel op te lossen zijn mbv VBA. Volgens mij moet er een andere manier bestaan.
Ik ken echter wel wat VB maar heb totaal geen ervaring met VB in Office. Bijgevolg heb ik dan ook geen flauw idee waar ik welke code voor een merge document moet gaan toevoegen. Misschien iemand die me op weg kan helpen? _/-\o_

PS:
Een forum dient in mijn ogen nog altijd om kennis en informatie uit te wisselen. Waarom bepaalde topics dan onmiddellijk afgekraakt worden als 'helpdeskvragen' kan ik niet begrijpen. Iemand verwijten van slecht of geen opzoekwerk is zeer gemakkelijk. Dat zo vaak om deze reden topics gesloten worden vind ik bijzonder jammer. Trouwens, niet iedereen heeft de bedoeling om jullie forum te verzieken met nutteloze en/of inhoudsloze vragen/opmerkingen. Jullie forum heeft zo veel leden net omdat de kwaliteit van, en de hoeveelheid aan informatie zo interessant is. Een beetje respect voor jullie leden kan volgens mij dan ook zeker geen kwaad.

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

Respect moet je verdienen !

En dat begint met een ander te respecteren, en je aan gestelde regels te houden, zoals:
- probeer er eerst zelf uit te komen;
- ga dan zoeken (de search van GoT, of www.google.com, of, om te beginnen de help-toets van Excel en/of Word,. Zoekresultaten meld je dan automatisch bij je topicstart);
- ga een ander niet afzeiken (flamen zoals dat hier heet);
- stel hier geen huiswerk vragen.

En de allereerste regel bij het leren (en informatie uitwisselen) is: Wees niét eigenwijs !
Als je nu eens rustig (zonder tijdsdruk, of haast om de oplossing te vinden) je probleemschets nog eens leest, zul je zien dat je makkelijk een algoritme kunt maken. Ik zag het in 10 seconden. Maar ik geef geen oplossing voor huiswerk, want dan leer je er niets van.

P.S. zo heb ik het ook geleerd! Proberen, zoeken, en nog eens proberen.

N.B. : met een merge zoek je m.i. verkeerd, probeer het excel-document eens eerst te converteren in een word of tekst bestand.

Zie hierna: fish heeft dé oplossing.

[ Voor 21% gewijzigd door Brothar op 03-09-2003 23:01 ]

eagle

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

linken in acces, rapport maken, klaar
veel makelijker

[ Voor 19% gewijzigd door Fish op 03-09-2003 22:54 ]

Iperf

• Chopper_Rob
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-05-2025
Kick....

Ik zit met hetzelfde probleem. :/

Ik heb een excel bestand dat bestaat uit een paar honderd records, in deze lijst staan gegevens voor alle filialen die het bedrijf heeft. Nu moet ik elk filiaal een mail sturen met alleen de gegevens van dat filiaal. (kunnen dus meerdere records per filiaal zijn)

Ik wou dit dus met tekst samen voegen doen in word. Maar het probleem hierbij is dat ie dan per record een mail/blad maakt. Het is dus de bedoeling dat alle records van een filiaal op een mail/blad komt.

code:
1
2
3
4
5
6
7
excel:
filiaal     gegevens
1           bloemkool
1           banaan
2           tomaat
3           kannibaal
4           kanwelbaal

dan is dit de bedoeling.

beste filiaal 1,

bloemkool
banaan

--einde mail--

beste filiaal 2,

tomaat

Helaas heb ik geen Access tot mijn beschikking en wil het bedrijf waar ik werk liever niet dat er macros worden gebruikt. Is het dan nog mogelijk?

https://drinkwaterpunten.nl

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Zonder macro's wordt het een stuk lastiger. (Trouwens vind ik de restrictie voor geen macro's vreemd, de enige reden die ik kan bedenken is compatibility met oudere en andere Office versies - maar dan zou ook de XL -> Wd koppelling wel eens weg kunnen zijn).

Maar ook nu zou ik de manier gebruiken die ik in m'n eerste post noemde: maak een tabblad per filiaal die alleen de info van dat filiaal bevat. Dan kan je in word heel eenvoudig alle info van dat tabblad gebruiken. Eenmalig aanmaken, altijd gebruiken en zonder macro's :)

• Chopper_Rob
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-05-2025
F_J_K schreef op 24 September 2003 @ 22:06:
Zonder macro's wordt het een stuk lastiger. (Trouwens vind ik de restrictie voor geen macro's vreemd, de enige reden die ik kan bedenken is compatibility met oudere en andere Office versies - maar dan zou ook de XL -> Wd koppelling wel eens weg kunnen zijn).

Maar ook nu zou ik de manier gebruiken die ik in m'n eerste post noemde: maak een tabblad per filiaal die alleen de info van dat filiaal bevat. Dan kan je in word heel eenvoudig alle info van dat tabblad gebruiken. Eenmalig aanmaken, altijd gebruiken en zonder macro's :)
Zou je dat misschien verder willen uitleggen. Ik begrijp het nog niet helemaal volgens mij.

https://drinkwaterpunten.nl

Pagina: 1