Kunnen deze Apelebred gewoon op elk moederbord die een fsb van 133 mhz ondersteund?? Of hebben ze toch de nieuwere chipset's nodig?
133Mhz bus en een BIOS die de nieuwe corecode herkent.Anoniem: 92066 schreef op 22 September 2003 @ 13:33:
Kunnen deze Apelebred gewoon op elk moederbord die een fsb van 133 mhz ondersteund?? Of hebben ze toch de nieuwere chipset's nodig?
Anoniem: 36396
Die Thorton core voor waneer zou die zijn trouwens? Heb er eigenlijk nog maar bitterweinig over gehoord
Die duron is gewoon al in het wild te krijgen
.
zie in de pricewatch en hier boven ergens staan wel links
zie in de pricewatch en hier boven ergens staan wel links
[ Voor 38% gewijzigd door gp500 op 27-09-2003 17:46 ]
Vergeet niet dat op dit moederbord de processor is vastgesoldeerdAnoniem: 28380 schreef op 02 September 2003 @ 15:53:
K7SEM+Lan V3.0C + CPU 1600+ Pro
[afbeelding]
specs:
Processor: On board AMD® Duron CPU
Chipset: SiS® 730S Chipset
Main Memory: 2 SDRAM DIMMs Supports PC133/PC100 Max. 1GB
Graphics: SiS300 GPU
Sound: VIA VT1612A AC'97 Audio CODEC
LAN: VIA VT6103 Fast Ethernet 10/100
IDE: 2 UltraDMA 100 / 66 / 33
USB: 4 USB 1.1
Expansion Slots:
2 PCI slots
1 AGP (4X)
1 AMR
Back Panel I/O Ports:
1 PS/2 Mouse
1 PS/2 Keyboard
1 Parallel
1 Serial
1 VGA
1 IEEE 1394A
1 LAN
4 USB
1 Line-in
1 Line-out
Microphone
Internal I/O Connectors:
2 USB headers
LAN wake up connector
Modem wake up connector
20-pin ATX power connector
Front Panel MIC/Speaker out header
2 USB headers
BIOS: AMI 2Mb Flash EEPROM
Form Factor: microATX
zal dit een applebred duron zijn?
lijkt me wel leuk voor een el-cheapo computertje
edit : link ECS http://www.ecsusa.com/products/k7sem_v3.html
Dus als je amd eraan gaat dan kun je het hele bordje wegflikkeren....
De kick van Electric!
Openingspost weer wat aangepast met een plaatje van de L2 mod om het extra cache in te schakelen en een linkje naar een GoT draadje toegevoegd.
Is minder werk voor de systeembeheerder, want als eer iets kapot is heb je niet het gezeik "is het nou de CPU óf het moederbord".
Scheelt ook veel geld. Je moet gewoon goed naar de doelgroep van deze bordjes kijken.
Ik denk dat deze bordjes meer bedoeld zijn voor kleine systemen zoals je ze op scholen in in kantoren tegenkomt.gp500 schreef op 27 September 2003 @ 20:42:
Wel weer ECS he ben ik niet echt over te spreken.
zeer simplistisch wat tegen kom.
Is minder werk voor de systeembeheerder, want als eer iets kapot is heb je niet het gezeik "is het nou de CPU óf het moederbord".
Scheelt ook veel geld. Je moet gewoon goed naar de doelgroep van deze bordjes kijken.
Och, ik heb ook een ECS mobo. Bevalt prima. Doet precies wat ik wil. Mijn proc (duron 1100) is 12% OC'ed op lucht en met standaard/ automatische voltage instellingen. Ik heb alleen geen USB2, Firewire, RAID, SATA, AGP8x, on board NIC, of whatever nodig. Waarom dan meer geld uitgeven voor een ASUS/ Abit/ Epox mobo? Omdat zij stabieler zijn (kan niet, want ik heb nog nooit crashes gehad). Omdat zij sneller zijn? Tja een Nforce2 chipsetje is sneller, maar een KT266 biijvoorbeeld niet. Omdat zij betere service hebben? Tja, ik vraag me af of er nog een BIOS-update komt om de Barton/ Applebred/ Thorton correct weer te geven, maar die werkt vast ook wel zonder. Maar, ik ken weinig mobo's die een betere prijs/ kwaliteit verhouding hebben dan mijn K7S6A van 35 Euro.erik9287nl schreef op 27 september 2003 @ 21:31:
Je moet gewoon goed naar de doelgroep van deze bordjes kijken.
[ Voor 3% gewijzigd door JustDutch op 28-09-2003 02:55 ]
Wanneer komt de Thorton nu precies op de markt, en welke ratings gaan met die core worden uitgerust?
Geen inspiratie
Er zijn wel dergelijk 1600 MHZ Duron procs geweest/te koop.butsj schreef op 04 september 2003 @ 19:46:
ja dat moet wel, omdat er geen duron 1600 mhz's zijn gemaakt van de morgan core, die gaan maar tot en met 1300 mhz, dus moeten dit de applebreds zijn!
Én als je kijkt naar de websites van de webwinkels staat er bij de meeste al wel bij 266 mhz fsb, dus ...
Zie bv site van Alternate, http://www3.alternate.nl/...ml/nodes_info/hjba05.html
FSB is 200 mhz en Morgan core.
Dat kan niet, want officieel zijn Morgan's niet hoger als 1300 MHz uitgebracht. Of het is zo'n russisch modelWeezer-DC schreef op 01 October 2003 @ 19:18:
[...]
Er zijn wel dergelijk 1600 MHZ Duron procs geweest/te koop.
Zie bv site van Alternate, http://www3.alternate.nl/...ml/nodes_info/hjba05.html
FSB is 200 mhz en Morgan core.

De Thorton 2000+ is overigens wel bij een aantal shops te krijgen, moet je even mailen, ze staan vaak niet in de prijslijsten.
[ Voor 3% gewijzigd door Exigence op 02-10-2003 07:28 ]
Anoniem: 42912
Mischien is er iemand is die gewoon even wil posten waar je een thorton kan kopen en tegen welke prijs?
Heb hier een Duron 1600 'Applebred' liggen die ik voor een vriend heb besteld, voor de mensen die nieuwsgierig zijn hier de corecode:
DHD1600DLV1C
MIXHB 0334 VPMW
DHD1600DLV1C
MIXHB 0334 VPMW
Yes - OEM
Als ik het goed heb zijn Athlons naar MP's te modden. Zijn deze nieuwe durons ook naar MP's te modden? Zou wel stoer zijn om voor Eur 100,- twee MP"tjes te maken, daarvan de cache te unlocken en vervolgens te OC'en.
Anoniem: 13308
D=normal package (socket A , geen FCPGA=Mobile AMD dus)
L=VCore 1.50 volt
V=temp max. 90 geloof ik
1=cache 128K L1+l2 dacht ik.
C=FSB 266
Dat laatste is wel weer boeiend.....
PS Dat zou dus betekenen dat deze CPU gelocked is op een multiplier van 12X.
[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 13308 op 02-10-2003 14:26 ]
Anoniem: 32026
Het is o.a. door butsj al kort aangehaald, maar ik heb dus geen flauw idee op welke mobo's de applebred werkt.
Ik heb bv. de msi k7t266 pro-ru (en dus niet de k7t266A pro2 versie
) en ik vraag me af of het ding hier wel op werkt. Ik krijg hier nl. met geen mogelijkheid een tbred op, omdat deze volgens mij een ander voltage hebben dan palomino's. Aangezien de nieuwe procs met 0.13 nm worden gemaakt ben ik er bang voor
. Iemand die hier wat zinnigs over kan zeggen?
/edit: typevauten
Ik heb bv. de msi k7t266 pro-ru (en dus niet de k7t266A pro2 versie
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 32026 op 02-10-2003 16:07 ]
Als een Tbred er ook niet op werkt dan zal een Applebred waarschijnlijk ook niet werken.Anoniem: 32026 schreef op 02 October 2003 @ 15:16:
Het is o.a. door butsj al kort aangehaald, maar ik heb dus geen flauw idee op welke mobo's de applebred werkt.
Ik heb bv. de msi k7t266 pro-ru (en dus niet de k7t266A pro2 versie) en ik vraag me af of het ding hier wel op werkt. Ik krijg hier nl. met geen mogelijkheid een tbred op, omdat deze volgens mij een ander voltage hebben dan palomino's. Aangezien de nieuwe procs met 0.13 nm worden gemaakt ben ik er bang voor
Hij is natuurlijk unlocked zoals ook alle Tbred´s. Maar Tbred´s met een MP onder de 12.5 willen niet boven de 12.5 werken, op sommige mobo´s. Dat zal dan hier ook zo zijn.Anoniem: 13308 schreef op 02 October 2003 @ 14:17:
[...]
Dat laatste is wel weer boeiend.....
PS Dat zou dus betekenen dat deze CPU gelocked is op een multiplier van 12X.
Ik heb er is over zitten denken, dus momenteel zit het bij AMD zo: (correct me if i'm wrong)
- Applebred : Tbred met maar 64 KB L2 cache geactiveerd.
- Thorton : Barton met maar 256 KB L2 cache geactiveerd.
Waarom is die Thorton daar dan bijgekomen?, nu hebben ze ook nog 2 lijnen, een voor de Bartons en een voor de Tbreds.
Konden ze niet gewoon de Thorton laten wegvallen, en de Tbred verder blijven gebruiken?, of zijn er aan de Thorton core nog veranderingen gebeurd?
- Applebred : Tbred met maar 64 KB L2 cache geactiveerd.
- Thorton : Barton met maar 256 KB L2 cache geactiveerd.
Waarom is die Thorton daar dan bijgekomen?, nu hebben ze ook nog 2 lijnen, een voor de Bartons en een voor de Tbreds.
Konden ze niet gewoon de Thorton laten wegvallen, en de Tbred verder blijven gebruiken?, of zijn er aan de Thorton core nog veranderingen gebeurd?
Anoniem: 13308
Wat ik bedoel is dat voor een ouder FSB 100 moederbord met een 4bits multplier circuit de 5e L3 brug als multiplier lock wekt, en die staat nu juist dicht als de multiplier op 12x of lager staat. Op zo een bord zal deze CPU dus niet anders dan op 1200 Mhz werken.erik9287nl schreef op 02 October 2003 @ 17:01:
[...]
Hij is natuurlijk unlocked zoals ook alle Tbred´s. Maar Tbred´s met een MP onder de 12.5 willen niet boven de 12.5 werken, op sommige mobo´s. Dat zal dan hier ook zo zijn.
Een XP2100+ bijvoorbeeld, heeft daar geen last van omdat de MP op 13 staat...... En vermoedelijk moeten we dus op de Duron 1750/1800 wachten om er 1tje te vinden die wel wil......
(Tenzij ze ook met FSB100 versies gaan komen.)
Waarom zou het voltage een probleem zijn ?Anoniem: 32026 schreef op 02 oktober 2003 @ 15:16:
Ik heb bv. de msi k7t266 pro-ru (en dus niet de k7t266A pro2 versie) en ik vraag me af of het ding hier wel op werkt. Ik krijg hier nl. met geen mogelijkheid een tbred op, omdat deze volgens mij een ander voltage hebben dan palomino's. Aangezien de nieuwe procs met 0.13 nm worden gemaakt ben ik er bang voor
Het enige verschil is de VCore, and de oude Duron/TBird reeks die ook vrolijk op dat moederbord werkt, had al VCore settings vanaf 1.50 volt. Daar zie ik nu echt geen probleem.
Ik denk dat er echt een andere reden is dat de nieuwe CPU's er niet op willen werken.
Doen naar jouw weten Palomino's het wel goed?
Ik zie daar trouwens geen K7T266-pr0-RU, wel een k7t266-pro of een k7t266-pro2-ru .....
http://www.msi.com.tw/pro...d=1&CHIP=17&NAME=Archives
[ Voor 65% gewijzigd door Anoniem: 13308 op 02-10-2003 18:20 ]
Het eerste wat bij me opkomt is:LaMoS schreef op 02 October 2003 @ 17:33:
Mischien dat alleen bartons bakken en daarvan 256kb cache uitschakelen goedkoper is dan en bartons en Tbreds bakken ???
hier stond iets doms
[ Voor 88% gewijzigd door JWO op 02-10-2003 18:18 ]
beetje erg laat maar kon het niet laten 
ik heb btw een AthlonXP 1700+ en die loopt op slechts 1466 MHz'jes en weet er in samenwerking met mn Radeon 9800pro toch 5200 3dmarks uit te trekken! gewoon op default res en alles
dus waarom zou die duron op 1600MHz dat nou "never nooit niet" kunnen???
[edit] ter vergelijk die 1900+ die ook op 1600MHz draait. de L2 cache is bij 3dmark03 al helemaal niet belangrijk...
erik9287nl schreef op 01 september 2003 @ 20:37:
Dat kan zeker wel. Er werd namelijk gebruik gemaakt van een ATI Radeon 9700Pro videokaart en daarmee zijn deze scores heel normaal.
maar aangezien 3dmark03 heel CPU ongevoelig is klopt het gewoon wat erik zei.Anoniem: 86453 schreef op 01 September 2003 @ 22:05:
kijk eens hier, hier wordt met de 2700+ en een 9700 Pro videokaart een score van 4705 gehaald in de 3dmark 2003. nou never nooit dat die scores dus kloppen en dus niet dat soort rare antwoorden geven in het vervolg dus. Het zijn natuurlijk goede processors maar niet wat jij en deze site ervan proberen te maken.
http://www.tomshardware.c...2/geforce_fx_5900-28.html
ik heb btw een AthlonXP 1700+ en die loopt op slechts 1466 MHz'jes en weet er in samenwerking met mn Radeon 9800pro toch 5200 3dmarks uit te trekken! gewoon op default res en alles
dus waarom zou die duron op 1600MHz dat nou "never nooit niet" kunnen???
[edit] ter vergelijk die 1900+ die ook op 1600MHz draait. de L2 cache is bij 3dmark03 al helemaal niet belangrijk...
[ Voor 8% gewijzigd door Puppetmaster op 02-10-2003 18:25 ]
It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...
Tjah, ik was ook al zoiets aan het denken, maar hoe worden de Duron dies dan geregeld?, want door blijkbaar die bruggen te verbinden krijg je 256 KB aan L2 cache. Dus zijn er nog wel zeker 2 productielijnen...The Doctor schreef op 02 oktober 2003 @ 18:15:
[...]
Het eerste wat bij me opkomt is:
Mischien dat alleen bartons bakken en daarvan 256kb cache uitschakelen goedkoper is dan en bartons en Tbreds bakken ???
De Thortons zijn de Bartons waarbij (mogelijk) een deel van de cache niet 100% is. Door de helft uit te schakelen, kunnen ze de CPU's alsnog verkopen ipv weggooien. Ivm met weggooien is het dus pure winst voor AMD. Hetzelfde geldt voor de T/A-breds.
[ Voor 13% gewijzigd door E-RIC op 02-10-2003 23:03 ]
zouden ze zo'n lage yields hebben op de barton lijn waardoor dat te doen is?, want niet elke defecte die kan zomaar nog werken met gewoon maar een deel van het L2 cache uitgeschakeld/
het zou met niet verbazen als ze ook perfecte bartons als Thornton gaan verkopen.. dat is voor ons natuurlijk goed nieuwsLaMoS schreef op 03 oktober 2003 @ 09:40:
zouden ze zo'n lage yields hebben op de barton lijn waardoor dat te doen is?, want niet elke defecte die kan zomaar nog werken met gewoon maar een deel van het L2 cache uitgeschakeld/
><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>
Ik ben op het net idd tegen gekomen dat door de bruggen de tweede helft van de Thornton inte schakelen is zodat je de volle 512 kan benutten
Ik heb net een bestelling van Alternate.nl binnengekregen. Daar zit ook zo'n 1600 Duron bij. Op de website staat dat het een Morgan is, maar er is een Applebred geleverd...erik9287nl schreef op 02 October 2003 @ 07:26:
[...]
Dat kan niet, want officieel zijn Morgan's niet hoger als 1300 MHz uitgebracht. Of het is zo'n russisch modelof het is een copy/paste foutje en ze bedoelen een Applebred.
De Thorton 2000+ is overigens wel bij een aantal shops te krijgen, moet je even mailen, ze staan vaak niet in de prijslijsten.
Codes:
DHD1600LV1C
MIUGA 0335SPMW
[ Voor 6% gewijzigd door styno op 07-10-2003 13:49 ]
Climatechange is a super-wicked problem, but:
"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
8xLG Neon MonoX 290Wp SMA SB2100TL / MY SR '22
Anoniem: 79998
oc hem dan ff en verstel wat je eruit krijgt? ik ga mischien binnekort een thorton of barton halen of als ik geld teveel heb allemaal maar ff
ben namelijk nogal benieuwd hoe ze oc-en 
edit :: niet dat ik geld teveel heb ofzo hoor
kmoet ook nog ff sparen
edit :: niet dat ik geld teveel heb ofzo hoor
[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 79998 op 08-10-2003 19:44 ]
kga morgen een paar computer winkels langs,
kan iemand me wat tips geven op wat voor core ik moet letten,
welke letters zijn dus beter overclockbaar of zijn reeeds goede prestaties's mee gezet?
welke letters zijn dus beter overclockbaar of zijn reeeds goede prestaties's mee gezet?
Ze draaien allemaal 2,2GHz op lucht. Neem dat maar van mij aan. Overklokbaarheid van de core is eigenlijk alleen interessant als je een echt killer-setup hebt met goede waterkoeling een echt OC-bordje, OC-geheugen etc.Morph666 schreef op 08 October 2003 @ 22:13:
kga morgen een paar computer winkels langs,
Voor het 'simpele' overklokken (dus zonder al te veel voltageverhoging naar 2,2/2,3GHz) voldoen simpelweg alle cores.....
Je post helemaal niets over je systeemspecs, de koeling die je gaat gebruiken, of je al overklok ervaring hebt etc.
[EDIT]
Ik zie ondertussen dat je al een topic hebt geopend met dezelfde vraag. http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/819139 Dat heet cross-posting en dat is niet er gewenst. Overigens staat er ruim voldoende info in dat topic om mee aan de slag te gaan, dus deze post van jou is een beetje overbodig. Je kan namelijk beter eerst naar de perifere componenten (mobo/geheugen) gaan kijken, core numbers boeien niet zo als je een sloom mobo hebt namelijk
[ Voor 25% gewijzigd door Tweeke op 08-10-2003 22:26 ]
The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw
Kijk eens in de startpostronny schreef op 07 October 2003 @ 12:58:
Ik ben op het net idd tegen gekomen dat door de bruggen de tweede helft van de Thornton inte schakelen is zodat je de volle 512 kan benutten
Staat ook het een en ander.
Heb er ook maar eentje gescored (1600@2520)
Het is stabiel met de applicaties en zware games die ik gebruik ,dus voor mijn doen is hij OKE

Met een beetje spelen nog kom ik tot 2566MHz in hoos ,maar me Super Flower vind het nu eindelijk es welletjes naar 3 jaar trouwe dienst !
CPU loopt op 2.075V met een beetje water..
CPU Specs :
Duron1600 DLV1C
MIXHB 0333 TPMW
Het is stabiel met de applicaties en zware games die ik gebruik ,dus voor mijn doen is hij OKE
Met een beetje spelen nog kom ik tot 2566MHz in hoos ,maar me Super Flower vind het nu eindelijk es welletjes naar 3 jaar trouwe dienst !
CPU Specs :
Duron1600 DLV1C
MIXHB 0333 TPMW
[ Voor 6% gewijzigd door Speedy-J op 09-10-2003 21:33 ]
Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x
Wel een ontzettend lekkere overklok, maar het voltage dat je nodig hebt valt me wat tegen. Al kan dat natuurlijk ook aan die Superflower liggen. Geeft tie nog een beetje stabiele voltages dan?Speedy-J schreef op 09 October 2003 @ 21:32:
Heb er ook maar eentje gescored (1600@2520)![]()
[afbeelding]
CPU Specs :
Duron1600 DLV1C
MIXHB 0333 TPMW
The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw
Op de snelheid/voltage hier boven valt het wel mee ,Maar zodra ik hoger gan in beide factors gaat de boel gevaarlijk slingeren...Tweeke schreef op 09 October 2003 @ 21:55:
[...]
Wel een ontzettend lekkere overklok, maar het voltage dat je nodig hebt valt me wat tegen. Al kan dat natuurlijk ook aan die Superflower liggen. Geeft tie nog een beetje stabiele voltages dan?

+5 is dan 4.51~4.72 idle in de bios ,Dus ik heb duidelijk even een bottlenek in me systeem en dat is de PSU..
Een Antec oid of een nieuwe Super Flower zal er beslist snel komen om eventuele upgrades goed op te kunnen vangen..
Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x
Ik heb een:
DHD1400DLV1C
MIXHB 0338XPMW
Ik weet wel dat de bartons met XPMW echte killer cores zijn maar over de MIXHB heb ik niets kunnen vinden. En zou het kunnen dat bij deze core de multiplier reeds unlocked is omdat ik bij de L1 bruggen geen zwarte gaatjes kan zien?
DHD1400DLV1C
MIXHB 0338XPMW
Ik weet wel dat de bartons met XPMW echte killer cores zijn maar over de MIXHB heb ik niets kunnen vinden. En zou het kunnen dat bij deze core de multiplier reeds unlocked is omdat ik bij de L1 bruggen geen zwarte gaatjes kan zien?
Tuurlijk is de MP unlockedAnoniem: 36396 schreef op 11 October 2003 @ 17:39:
Ik heb een:
DHD1400DLV1C
MIXHB 0338XPMW

Het is immers een Thoroughbred B, met minder cache, dus heeft hij ook alles wat de Tbred B ook heeft.
Hij loopt nu zonder enig probleem en zonder iets aan te passen zeer stabiel (12 uur laten rekenen
) op multiplier van 10.5 en een fbs van 400mhz, als ik te weten kom hoe ik de multiplier kan veranderen op mijn ECS bordje dan ga ik die ook nog naar boven proberen te gooien want ik hoe het liefst de FBS op een officiele waarde omdat ik er een paar componenten in heb die ik liefst niet overclock
hij loopt nu dus op 2100 mhz
hij loopt nu dus op 2100 mhz
welke thorton's zijn er nu eigenlijk in de pricewatch.
En is die MP ook al unlocked in een msi kt266A bordje.
Of moet je daar die draad-truck voor gaan gebruiken.
voltage is dus ook het zelfde als de t-bred's 1,7v
allemaal vragen
allemaal vragen
De enigste Thorton die te krijgen is is de 2000+.gp500 schreef op 13 October 2003 @ 13:27:
welke thorton's zijn er nu eigenlijk in de pricewatch.
allemaal vragen
Deze staat gewoon als AMD Athlon XP 2000+ aangegeven. Bij Eynstein bijvoorbeeld zeggen ze erbij dat het een Thorton core betreft, maar vaak zie je dat niet.
Gewoon even vragen.
Of de MP unlocked is hangt van je bord af, als een Barton unlocked is, is de Thorton ook unlocked.
Van de KT266A durf ik het niet te zeggen.
Voltage hangt er vanaf: DLT = 1,5v, DUT=1,65v als ik me niet vergis.
Hij heeft gewoon het voltage van een Barton, en ik meen me te herinneren dat dat 1,65v is.
[ Voor 7% gewijzigd door Exigence op 13-10-2003 22:36 ]
Doordat ik ook andere dingen moesten bestellen en geen thorton daar kon krijgen heb ik 2 duron 1600's bestelt.
We zien wel met die voltage, beetje meer is wel goed
Om anders te unlocken moet je die wire-trick gebruiken dus.
Is allemaal pin compatible lijkt me.
We zien wel met die voltage, beetje meer is wel goed
Om anders te unlocken moet je die wire-trick gebruiken dus.
Is allemaal pin compatible lijkt me.
[ Voor 9% gewijzigd door gp500 op 14-10-2003 09:20 ]
AMD Thorton varianten:
2000+ - 1667MHz - 256kB L2 cache - 133MHz FSB - 1.60V - 60.3W
2200+ - 1800MHz - 256kB L2 cache - 133MHz FSB - 1.60V - 62.8W
2400+ - 2000MHz - 256kB L2 cache - 133MHz FSB - 1.65V - 68.3W
Deze info is uit de specsheet van AMD, dus dat betekent niet per definitie dat je deze cpu's (2200/2400+) ook zo kan krijgen in de winkel. Het kan zin dat die nog Tbred-B's hebben.
2000+ - 1667MHz - 256kB L2 cache - 133MHz FSB - 1.60V - 60.3W
2200+ - 1800MHz - 256kB L2 cache - 133MHz FSB - 1.60V - 62.8W
2400+ - 2000MHz - 256kB L2 cache - 133MHz FSB - 1.65V - 68.3W
Deze info is uit de specsheet van AMD, dus dat betekent niet per definitie dat je deze cpu's (2200/2400+) ook zo kan krijgen in de winkel. Het kan zin dat die nog Tbred-B's hebben.
Anoniem: 68191
effe vraagje,
heb sinds maandag duron appelbred 1.6ghz, op msi k7t turbo, naja moest even de fsb op 133 zetten (jumpertje) want hij liep op 100fsb-1,2ghz, nu loopt ie op 1,6 maar hij zegt bij het opstarten --> unknown cpu 1600mhz .... ehm, is het heel erg dat ie er unknown cpu van maakt ? tips om het op te lossen zodat ie hem als duron ziet ? bios flashen ?
thnx by advance
ik blijf editten joh ...
... -->

met nadruk op het ' specefication ' gedeelte ..
alvast dank voor uw hulp
heb sinds maandag duron appelbred 1.6ghz, op msi k7t turbo, naja moest even de fsb op 133 zetten (jumpertje) want hij liep op 100fsb-1,2ghz, nu loopt ie op 1,6 maar hij zegt bij het opstarten --> unknown cpu 1600mhz .... ehm, is het heel erg dat ie er unknown cpu van maakt ? tips om het op te lossen zodat ie hem als duron ziet ? bios flashen ?
thnx by advance
edit:
ok, bios geflashed, van 3.4 naar 3.6 .. niks .. nog steeds unknown cpu 1600mhz .. toen later keer opnieuw gestart, nog steeds 1600mhz ... nu net opnieuw gestart .. 1900+ ... .. HE ???? ...
.. dus ik nog een keer opnieuw geboot .... ja .. nou geeft ie 1900+ aan
.... unknown cpu 1900+ om precies te zijn .. iemand een idee wat er aan de hand is ?????
ok, bios geflashed, van 3.4 naar 3.6 .. niks .. nog steeds unknown cpu 1600mhz .. toen later keer opnieuw gestart, nog steeds 1600mhz ... nu net opnieuw gestart .. 1900+ ... .. HE ???? ...
ik blijf editten joh ...
met nadruk op het ' specefication ' gedeelte ..
alvast dank voor uw hulp
[ Voor 51% gewijzigd door Anoniem: 68191 op 15-10-2003 05:10 ]
Nee, het is niet erg.
Immers, het werkt toch prima?
Immers, het werkt toch prima?
Is inderdaad niet erg, zie dat de applebred-core nog niet door cpu-z wordt herkent.
En klok dat ding nu even over.
heb je zelf nog aan de voltage gezeten, was ik wel benieuwd naar omdat ik hem (duron1600) hopelijk vandag in 2 via 266a bordjes zet.
heb je zelf nog aan de voltage gezeten, was ik wel benieuwd naar omdat ik hem (duron1600) hopelijk vandag in 2 via 266a bordjes zet.
vraagje...ik heb nu een duron 1200...is het verschil met een AMD Duron 1.6GHz groot?
kwa prestaties...ik heb nu een radeon 9600 en ik heb het gevoel dat proc en geheugen (sdram) bij sommige spellen (lees RTWC ET) een beetje de bottleneck beginnen te worden
kwa prestaties...ik heb nu een radeon 9600 en ik heb het gevoel dat proc en geheugen (sdram) bij sommige spellen (lees RTWC ET) een beetje de bottleneck beginnen te worden
Natuurlijk is er verschil. Als je denkt dat CPU/geheugen de bottleneck zijn, dan moet je het mobo, CPU en geheugen maar upgraden
Hiervoor hebben we een centraal "wat kan ik het beste hieraan upgraden?" topic in OH.
ja ik vroeg dit omdat het maar om 400 mhz gaatBalusC schreef op 15 October 2003 @ 08:51:
Natuurlijk is er verschil. Als je denkt dat CPU/geheugen de bottleneck zijn, dan moet je het mobo, CPU en geheugen maar upgradenHiervoor hebben we een centraal "wat kan ik het beste hieraan upgraden?" topic in OH.
en sommige mensen hier ook van 1200 naar 1600 zijn gegaan
maar sorry ik zal het niet meer doen
ik ga ook wel even naar dat andere topic, thanx for the tip
(had het kunnen weten eigenlijk, kom hier al een paar jaar)
[ Voor 15% gewijzigd door nexhil op 15-10-2003 09:09 ]
Zijn er ook al mensen die de cache gemod hebben?
haha ja ja ik klok hem wel een keer overgp500 schreef op 15 October 2003 @ 08:22:
Is inderdaad niet erg, zie dat de applebred-core nog niet door cpu-z wordt herkent.
voor de rest niks aan de voltage gedaan, ging in een keer goed, eerste keer draaide die dus alleen even op 100fsb-1200mhz, naja jumpertje eraf gehaald en toen had ie 133mhz-1600mhz
voltage in bios - default , en pcalert3 kan mij vertellen dat ie op 1,54volt loopt
en ja indd het werkt wel goed ... maar ik vraag me af of het beter kan
maja ik heb dus geupgrade van duron 1ghz (100fsb) naar duron 1,6ghz (133fsb) en moet zeggen dat ik overhet algemeen gezien er niet veel van merk, maar op sommige aspecten is die zeker wel net een beetje sneller, bv battlefield loopt gewoon beter/makkelijker met meer bots .. maja voor de rest denk ik dat mijn kt133a plankje indd ook wel beetje zwaar een bottleneck aant worden is ....
zit er aan te denken om te gaan upgraden naar nforce2/kt600 + 512mbddr 400mhz ram .. liefst nforce 2 maar kt600 heeft veel meer extra's .. en Vitje houd van extra's
Volgens mij zag ik vandaag een paar thorton 2400+'en binnen komen. Zien eruit als barton core's, kan dat kloppen??
Als je even de startpost had bekeken was je hier wel uitgekomendominator schreef op 15 October 2003 @ 21:23:
Volgens mij zag ik vandaag een paar thorton 2400+'en binnen komen. Zien eruit als barton core's, kan dat kloppen??
Hieronder een quote uit de startpost.
Het is dus gewoon een Barton, maar met enige moeite had je hierzelf ook uit kunnen komenHet verschil tussen de normale en de afgeslankte core is het cache. Bij de normale Thoroughbred is dat 256kB L2 cache. Dit is bij de Applebred gereduceerd tot 128kB. Hetzelfde verhaal geldt voor de Thorton core: die heeft 256kB tegen 512kB van de Barton. Uit bechmarks is gebleken dat deze reducering van het L2 cache op z'n hoogst zo'n 5% negatieve invloed heeft op de prestaties.

Beste mede tweakers. Ik had al eerder in een ander topic gepost. Maar wil het in dit topic ook nog even melden:
Ik heb een Athlon XP 2000+ met Thorton core gekocht en deze heeft de volgende core/stepping: AQXEA 0324 RPMW. Nu is het zo dat er op internet wordt beweerd dat je de tweede brug van de L2 bruggen bij de Thorton moet verbinden om de extra 256kb cache aan te zetten. Nu wil het feit dat bij mij deze al 0 ohm oftewel verbonden is. Na wat meetwerk ben ik er achter gekomen dat bij deze Thorton de eerste brug door was.
Inmiddels heb ik dus de eerste brug verbonden en is de cache inderdaad 512 KB geworden. Maar het is dus niet algemeen aan te nemen dat je de tweede brug moet doorverbinden. Bij mij was duidelijk zichtbaar dat juist de eerste brug was doorgefikt.
Ik heb een Athlon XP 2000+ met Thorton core gekocht en deze heeft de volgende core/stepping: AQXEA 0324 RPMW. Nu is het zo dat er op internet wordt beweerd dat je de tweede brug van de L2 bruggen bij de Thorton moet verbinden om de extra 256kb cache aan te zetten. Nu wil het feit dat bij mij deze al 0 ohm oftewel verbonden is. Na wat meetwerk ben ik er achter gekomen dat bij deze Thorton de eerste brug door was.
Inmiddels heb ik dus de eerste brug verbonden en is de cache inderdaad 512 KB geworden. Maar het is dus niet algemeen aan te nemen dat je de tweede brug moet doorverbinden. Bij mij was duidelijk zichtbaar dat juist de eerste brug was doorgefikt.
https://www.avl.nl/
En werkt ie nog ok met die extra cache?
Voor de zoveelste keer (NOFI)nexhil schreef op 15 October 2003 @ 09:04:
[...]
ja ik vroeg dit omdat het maar om 400 mhz gaat
en sommige mensen hier ook van 1200 naar 1600 zijn gegaan
maar sorry ik zal het niet meer doen
ik ga ook wel even naar dat andere topic, thanx for the tip
(had het kunnen weten eigenlijk, kom hier al een paar jaar)
De Duron 1200 en de Duron 1600 zijn echt een wereld van verschil. De Duron 1200 is een "echte" Duron, en heeft de Morgan core.
De Duron 1600 echter is een gerelabelde Athlon XP met Thoroughbred core, maar met de helft van de cache uitgeschakeld.
Dat het maar 400 MHz betreft gaat hier niet op, omdat het appels met peren vergelijken is.
relax dude. Het is dus geen Barton core als ik het goed begrijp, want met de half uitgeschakelde L2 cache heet ie ineens thorton core.....butsj schreef op 16 October 2003 @ 13:39:
[...]
Als je even de startpost had bekeken was je hier wel uitgekomen
Hieronder een quote uit de startpost.
[...]
Het is dus gewoon een Barton, maar met enige moeite had je hierzelf ook uit kunnen komen
Zoals Vitriol al zei zal het geen wereld van verschil zijn. Bij rekenintensieve taken is het verschil natuurlijk goed te merken, maar het is en blijft een Duron.De Duron 1200 en de Duron 1600 zijn echt een wereld van verschil. De Duron 1200 is een "echte" Duron, en heeft de Morgan core.
De Duron 1600 echter is een gerelabelde Athlon XP met Thoroughbred core, maar met de helft van de cache uitgeschakeld.
Dat het maar 400 MHz betreft gaat hier niet op, omdat het appels met peren vergelijken is.
Btw, de nieuwe Duron heeft niet de helft van de L2 cache van de Tbred, maar 25%.
Het enige (voor gebuikers) verschil tussen de Duron 1.2GHz en 1.6GHz is dat de 1.2GHz op 100MHz FSB werkt en de 1.6GHz op 133MHz (en daardoor verschillende uiteindelijk kloksnelheid). En natuurlijk de overklokbaarheid.
Tja hoe is het beste te testen ? Misschien een stomme vraag maar zijn daar tools voor om te controleren of de cache goed functioneerd ? Mijn PC werkt overigens verders als een zonnetje.Rico schreef op 16 October 2003 @ 17:20:
En werkt ie nog ok met die extra cache?
Flink overklokken en continu een uurtje Prime95 draaien!dEATHfLOWEr schreef op 16 oktober 2003 @ 21:37:
[...]
Tja hoe is het beste te testen ? Misschien een stomme vraag maar zijn daar tools voor om te controleren of de cache goed functioneerd ? Mijn PC werkt overigens verders als een zonnetje.
Bnet pindle#2913
Tja flink overklokken is me nog niet echt gelukt. Dit komt omdat ik ruk cooler heb (ooit gekozen vanwege de stilte). Ik kom (100% stabiel) op dit moment tot 2100MHz (200 x 10.5) op 1,70 volt met luchtkoeling. Als prime 5 uur gedraaid heeft wat zonder problemen gaat. Dan is de temp wel opgelopen tot 60 graden op mijn Abit NF7-s !porn schreef op 17 October 2003 @ 00:20:
[...]
Flink overklokken en continu een uurtje Prime95 draaien!
Zo noemt AMD hem, maar de core is exact hetzelfde, alleen is een bruggetje op het pcb van de processor niet doorverbonden.dominator schreef op 16 October 2003 @ 19:47:
[...]
relax dude. Het is dus geen Barton core als ik het goed begrijp, want met de half uitgeschakelde L2 cache heet ie ineens thorton core.....
Ik heb nu dus een applebred's maar kan op het op het mb geen mp instellen.
Kan ik ook die mp handmatig veranderen.
ik kan het echt niet vinden op GoT, alleen maar unlock verhalen.
Kan ik ook die mp handmatig veranderen.
ik kan het echt niet vinden op GoT, alleen maar unlock verhalen.
Dan snap jij het nog niet echt dude. De cores zijn erg verschillend.E-RIC schreef op 16 October 2003 @ 19:58:
[...]
Zoals Vitriol al zei zal het geen wereld van verschil zijn. Bij rekenintensieve taken is het verschil natuurlijk goed te merken, maar het is en blijft een Duron.
Btw, de nieuwe Duron heeft niet de helft van de L2 cache van de Tbred, maar 25%.
Het enige (voor gebuikers) verschil tussen de Duron 1.2GHz en 1.6GHz is dat de 1.2GHz op 100MHz FSB werkt en de 1.6GHz op 133MHz (en daardoor verschillende uiteindelijk kloksnelheid). En natuurlijk de overklokbaarheid.
De Duron 1200 etc, werden op een keramische basis gezet, terwijl de nieuwe allemaal plastic is.
De core van de Thoroughbred en de Applebred is EXACT gelijk, er is alleen de helft cache uitgeschakeld.
De core van de Barton en de Thorton is ook EXACT gelijk, ook daar is de helft van de cache uitgeschakeld.
Jij zegt dat er geen verschil tussen zit behalve de bussnelheid
Dus als ik een stikkertje met "Duron" op een P4 plak is het ook hetzelfde
De Applebred, Tbred, Barthon en Thorton core zijn allemaal hetzelfdeerik9287nl schreef op 17 October 2003 @ 20:59:
[...]
Zo noemt AMD hem, maar de core is exact hetzelfde, alleen is een bruggetje op het pcb van de processor niet doorverbonden.
Alleen de cache is verschillend, bij Applebred en Tbred 256KB en bij Barthon en Thorthon 512KB. Waarbij bij de Applebred en Thorthon een deel van de cache is uitgeschakelt en mogelijk niet 100% fuctioneert als je het weer aan mod.
[ Voor 3% gewijzigd door iets op 22-10-2003 21:15 ]
tvw
Maakt dat cache unlocken nou veel uit ? iemand duidelijke ervaringen mee ?
zou ik er meer op vooruit gaan om hem over te clocken, of om de cache te unlocken ???
thnx. by advance ..
zou ik er meer op vooruit gaan om hem over te clocken, of om de cache te unlocken ???
thnx. by advance ..
Nee, dat is niet waar. Het is niet alleen het cache wat het verschil tussen een Tbred en een Barton maakt.ShotGun schreef op 22 October 2003 @ 21:13:
[...]
De Applebred, Tbred, Barthon en Thorton core zijn allemaal hetzelfde.
Alleen de cache is verschillend, bij Applebred en Tbred 256KB en bij Barthon en Thorthon 512KB. Waarbij bij de Applebred en Thorthon een deel van de cache is uitgeschakelt en mogelijk niet 100% fuctioneert als je het weer aan mod.
Kijk maar naar dit plaatje:

Bij de Barton is bijvoorbeeld ook de LS2 (
Ik denk dat er aan de Barton best wat dingen veranderd zijn, zodat de chip beter schaalbaar is naar hogere snelheden. Wat zou anders het verschil tussen Thorton en Thorougbred zijn?
En wat dacht je van het verschil tussen Thoroughbred-a en Thoroughbred-b? Ik denk dat deze er op papier ook hetzelfde uitzien, maar toch zijn ze verschillend.
En wat dacht je van het verschil tussen Thoroughbred-a en Thoroughbred-b? Ik denk dat deze er op papier ook hetzelfde uitzien, maar toch zijn ze verschillend.
Dat is alleen in het minieme design.MadMarky schreef op 24 October 2003 @ 19:58:
Ik denk dat er aan de Barton best wat dingen veranderd zijn, zodat de chip beter schaalbaar is naar hogere snelheden. Wat zou anders het verschil tussen Thorton en Thorougbred zijn?
Er is kwa soort schakelingen niks veranderd.
Hij is alleen getuned.
Dat de schakelingen wat soepeler lopen. een extr condensator weerstandje torretje erbij ofzo.
Ik heb een Epox 8kha met kt266a en een ECS k7s5a. Is het nu mogelijk om met de pin mod guide van http://www.ocinside.de/go...op/pinmod/amd_pinmod.html om de multiplier op deze borden boven de 13 te krijgen? Dit is onduidelijk voor mij.
Volgens AMD hebben de Durons tot en met 1300 een morgan core, en vanaf 1400 een applebred core. Met een fsb van 266.
Ik was zojuist in een PC-zaak omdat ik een Duron 1400 wilde kopen. Nou werd mij hier nadrukkelijk verteld dat deze processor een fsb had van 200. Klopt dit wel? Of verkopen zij overgeclockte 1300Mhz procs? Ik kon de proc niet zien, omdat ze uhm niet op voorraad hadden.
Ik was zojuist in een PC-zaak omdat ik een Duron 1400 wilde kopen. Nou werd mij hier nadrukkelijk verteld dat deze processor een fsb had van 200. Klopt dit wel? Of verkopen zij overgeclockte 1300Mhz procs? Ik kon de proc niet zien, omdat ze uhm niet op voorraad hadden.
Vanaf 1400 draaid hij op 266 en de oudere Durons doen het op 200 ,dus ik vermoed dat die computerboer uit z'n nek lul
Ja, dat moet mogelijk zijn. Door deze mod laat je het moederbord geloven dat de processor een MP van 13 (of wat je ook maar instelt) heeft. En die gebruikt dat moederbord dan ook.djfisjtik schreef op 26 October 2003 @ 13:25:
Ik heb een Epox 8kha met kt266a en een ECS k7s5a. Is het nu mogelijk om met de pin mod guide van http://www.ocinside.de/go...op/pinmod/amd_pinmod.html om de multiplier op deze borden boven de 13 te krijgen? Dit is onduidelijk voor mij.
Er bestaan een paar Morgan 1400 cores hoor...het kan zijn dat die winkel een vd weinigen zijn die ze hebben. Check de core code. Op overclockers.com kan je in hun databeest vast wel vinden of het wel of nie 200 fsb is.AttiX.SkategoaT schreef op 27 oktober 2003 @ 15:07:
Volgens AMD hebben de Durons tot en met 1300 een morgan core, en vanaf 1400 een applebred core. Met een fsb van 266.
dikzak
Als de eerste reeks eindigt op een c issie 266 FSB, b is 200.
Maar ik kon de proc helaas niet zien. Duron's met een morgan core zijn ook nog bruin, met een applebred zijn volgens mij groen.
Maar ik kon de proc helaas niet zien. Duron's met een morgan core zijn ook nog bruin, met een applebred zijn volgens mij groen.
thx. Ik heb er vanmiddag 1 gehaald. Ik heb even (understatement) geoefend met het aan elkaar lussen van die pinnetjes op de oude duron die er in zat, gewoon om te kijken hoe dat gaat. Irritant klusje maar volgens mij was het eindresultaat wel goed genoeg om het te laten werken met de nieuwe duron. Maar ik had geen zin om het nog een keer te doen. Ik heb het uiteindelijk gedaan door korte stukjes draad in de socket te stoppen. Dat is ook wel lastig maar veel makkelijker dan de eerste methode.erik9287nl schreef op 27 October 2003 @ 16:35:
[...]
Ja, dat moet mogelijk zijn. Door deze mod laat je het moederbord geloven dat de processor een MP van 13 (of wat je ook maar instelt) heeft. En die gebruikt dat moederbord dan ook.
Eerst had ik de multiplier op 13 gezet (1729mhz), dat werkte. Toen op 14 (1862mhz) (steeds de cpu van het socket af halen en de draadjes anders leggen), en dat werkte ook goed. Toen de multiplier 15 gezet maar toen postte hij niet. Nog geprobeerd met het voltage op 1.7 maar dan post hij nog niet. In de bios kan ik het voltage ook niet hoger zetten dan 1.7. Misschien met een bios update?
Ik hoopte wel op minimaal 2ghz. Misschien dat het met een iets hoger voltage wel lukt.
Ik ga een budget pc samenstellen,
dus ik word ook van de partij met een duron1600 dan wel,
want wil het hele zaakie bij maxpert bestellen maar moet nog ff kijken of er nog andere winkels zijn,
want heb natuurlijk het liefst een duron1400 dan staat de overclock beter
jullie horen nog van mij
kga hem btw wel modden naar 256 kb cache
dus ik word ook van de partij met een duron1600 dan wel,
want wil het hele zaakie bij maxpert bestellen maar moet nog ff kijken of er nog andere winkels zijn,
want heb natuurlijk het liefst een duron1400 dan staat de overclock beter
jullie horen nog van mij
kga hem btw wel modden naar 256 kb cache
Anoniem: 2211
Dat hij op 15x nie poste is normaal.
it is nl. een reserved setting.
14,5x en 15x zijn gereserveerd.
probeer eens 16x. Waarschijnlijk trekt die proc dat makkelijk
thx. Ik heb hem op 16x gezet en de fsb even op 100 gezet om zeker te zijn dat hij post en dat lukte. Om een lang verhaal kort te maken .. ik heb hem nooit kunnen laten posten met 16 * 133fsb, ook niet met een vcore van 1.85. Tot 2ghz is het redelijk stabiel. Maar dan zit je met een fsb van 125.Anoniem: 2211 schreef op 28 October 2003 @ 12:20:
Dat hij op 15x nie poste is normaal.
Ik heb hem nu maar terug op 14 * 133 gezet (1862mhz), dan is hij echt stabiel. Jammer dat die multiplier van 15 niet werkt.
Ik realiseer me nu net dat ik 14.5 vergeten ben om te proberen, hopelijk draait hij daarmee stabiel.
Met andere woorden hij is gewoon niet hetzelfde!gp500 schreef op 26 oktober 2003 @ 12:42:
[...]
Dat is alleen in het minieme design.
Er is kwa soort schakelingen niks veranderd.
Hij is alleen getuned.
Dat de schakelingen wat soepeler lopen. een extr condensator weerstandje torretje erbij ofzo.
uhmm... mis ik hier iets?djfisjtik schreef op 28 October 2003 @ 20:04:
[...]
thx. Ik heb hem op 16x gezet en de fsb even op 100 gezet om zeker te zijn dat hij post en dat lukte. Om een lang verhaal kort te maken .. ik heb hem nooit kunnen laten posten met 16 * 133fsb, ook niet met een vcore van 1.85. Tot 2ghz is het redelijk stabiel. Maar dan zit je met een fsb van 125.
Ik heb hem nu maar terug op 14 * 133 gezet (1862mhz), dan is hij echt stabiel. Jammer dat die multiplier van 15 niet werkt.
Ik realiseer me nu net dat ik 14.5 vergeten ben om te proberen, hopelijk draait hij daarmee stabiel.
zou je niet je multiplier omlaag doen?

en je fsb omhoog
Dan krijg je veel meer performance en denk dat je dan ook nog is een hogere snelheid gaat halen.
ik heb geen moederbord dat een fsb boven 133 ondersteuntAnoniem: 79998 schreef op 29 oktober 2003 @ 14:36:
[...]
uhmm... mis ik hier iets?
zou je niet je multiplier omlaag doen?
en je fsb omhoog![]()
Dan krijg je veel meer performance en denk dat je dan ook nog is een hogere snelheid gaat halen.
heb je dat hier: http://www.ocinside.de/go.../pinmod/amd_pinmod_d.html gedaan.djfisjtik schreef op 28 oktober 2003 @ 20:04:
[...]
thx. Ik heb hem op 16x gezet en de fsb even op 100 gezet om zeker te zijn dat hij post en dat lukte. Om een lang verhaal kort te maken .. ik heb hem nooit kunnen laten posten met 16 * 133fsb, ook niet met een vcore van 1.85. Tot 2ghz is het redelijk stabiel. Maar dan zit je met een fsb van 125.
ik heb een duron 1600: dan instellen bovenkant socket, amd t-bred, 7,50 en 133 mhz.
Ik wil dit wel in 1x goed doen want ik wil die cpu niet kapot hebben.
Ik kom nu niet hoger dan 160 x 12 (vast)= 1920
Ik heb hier grote problemen nadat ik een Duron 1600 op mijn epox 8rga+ heb geprikt.
Sys specs
Epox 8rga+ met de laatste bios,onboard gebruik ik alles ,dus geluid ( ac 97 ) de Gforce GPU en de USB,Fire wire, en 100Mbit nic
samsung ddr 3200 512 MB
Nadat ik mijn bios op default had gezet pakte ie netjes 133 maal 12 en in windows geeft cpuid ook de correcte informatie over de proc .
Ik heb ook een nwe koeler geplaatst( coolermaster aero 7 + ) en die zit wel goed want de temps komen amper boven de 30 graden uit op laag toerental,dus de cooler is goed geplaatst.
Toch loopt het echt voor geen meter,het opstarten duurt een eeuwigheid en het navigeren door de vensters is een ramp,het duurt gemideld 5 seconden voordat een venster geopend is .
Dat zette mij aan het denken en ik ging eens kijken naar de dma instellingen maar ook daar geen problemen.
Zijn er meer mensen die hier problemen mee hebben of zijn er mensen die me uit de brand kunnen helpen want ik weet het echt even niet meer
Edit: het was een corrupte processordriver in windows.
ik heb m nu op 2 GHZ lopen en alles is weer snel 10 * 200 maar er valt me iets vreemds op.
Als ik een andere FSB dan 100-133-166-200 kies dan loopt het fout,dan gaat de sirene op mij moederboard af en kan ik de Cmos clearen.
Met mijn xp 2600 heb ik dat nooit gehad,daar kan ik alle FSB die ik wil kiezen van 0 tot bij wijze van spreken 250.
Ik heb alle features op expert staan .
Je zou dan kunnen denken dat ik de cpu te weinig spanning geef maar ik heb m zelfs op 1,9 volt gehad en nog werkt het niet .
Mijn XP 2600 loopt op lucht al 2,4 GHZ op 1,9 volt,dan mag je toch verwachten dat dze het ook doet ,hij blijft namelijk erg koel die Duron.
Ik heb 10,5*200 geprobeert en dat wil ook niet alsmede 11,5-12*200
Sisoft sandra geeft wel deze melding SMBIOS/DMI informatie kan onjuist zijn en een SMBIOS/DMI hoger dan 2,3 is aanbevolen.
ja het zal wel maar ik heb de laatste bios dus ja ?
Vaag hoor ,ik wil ook 2,5 GHZ!!!!
Sys specs
Epox 8rga+ met de laatste bios,onboard gebruik ik alles ,dus geluid ( ac 97 ) de Gforce GPU en de USB,Fire wire, en 100Mbit nic
samsung ddr 3200 512 MB
Nadat ik mijn bios op default had gezet pakte ie netjes 133 maal 12 en in windows geeft cpuid ook de correcte informatie over de proc .
Ik heb ook een nwe koeler geplaatst( coolermaster aero 7 + ) en die zit wel goed want de temps komen amper boven de 30 graden uit op laag toerental,dus de cooler is goed geplaatst.
Toch loopt het echt voor geen meter,het opstarten duurt een eeuwigheid en het navigeren door de vensters is een ramp,het duurt gemideld 5 seconden voordat een venster geopend is .
Dat zette mij aan het denken en ik ging eens kijken naar de dma instellingen maar ook daar geen problemen.
Zijn er meer mensen die hier problemen mee hebben of zijn er mensen die me uit de brand kunnen helpen want ik weet het echt even niet meer
Edit: het was een corrupte processordriver in windows.
ik heb m nu op 2 GHZ lopen en alles is weer snel 10 * 200 maar er valt me iets vreemds op.
Als ik een andere FSB dan 100-133-166-200 kies dan loopt het fout,dan gaat de sirene op mij moederboard af en kan ik de Cmos clearen.
Met mijn xp 2600 heb ik dat nooit gehad,daar kan ik alle FSB die ik wil kiezen van 0 tot bij wijze van spreken 250.
Ik heb alle features op expert staan .
Je zou dan kunnen denken dat ik de cpu te weinig spanning geef maar ik heb m zelfs op 1,9 volt gehad en nog werkt het niet .
Mijn XP 2600 loopt op lucht al 2,4 GHZ op 1,9 volt,dan mag je toch verwachten dat dze het ook doet ,hij blijft namelijk erg koel die Duron.
Ik heb 10,5*200 geprobeert en dat wil ook niet alsmede 11,5-12*200
Sisoft sandra geeft wel deze melding SMBIOS/DMI informatie kan onjuist zijn en een SMBIOS/DMI hoger dan 2,3 is aanbevolen.
ja het zal wel maar ik heb de laatste bios dus ja ?
Vaag hoor ,ik wil ook 2,5 GHZ!!!!
[ Voor 34% gewijzigd door FX16 op 11-11-2003 21:13 ]
Anoniem: 81619
Yo!
Ik heb vandaag dus m'n Duron 1400 Applebred binnen.
Ik heb de L2 Gesloten maar de cache's, inc CPU-Z v1.20a ook in Central Brain Identifier, zijn nog steeds als volg:
L1 Data 64Kb
L1 Code 64Kb
Level2 64Kb
En geeft nog steeds Duron als CPU aan
Hoe kan dit nou? De Level2 moet toch naar 256?
De mod heb ik als volgt uitgevoerd:
Eerst de gleufje dicht gelijmd, va de laatste Brug op de L2, met seconde-lijm daarna met zo'n geleide vloeibare spul gosloten.
Maar alles blijft het zelfde.
Ik draai welliswaar op 2525MHz = 12(MP) x 210(FSB) @ 2.1 Volt.
Dus ja haeb ik iets verkeerds gedaan? wat betreft die cache opvoeren?
greetz...
FW
Ik heb vandaag dus m'n Duron 1400 Applebred binnen.
Ik heb de L2 Gesloten maar de cache's, inc CPU-Z v1.20a ook in Central Brain Identifier, zijn nog steeds als volg:
L1 Data 64Kb
L1 Code 64Kb
Level2 64Kb
En geeft nog steeds Duron als CPU aan
Hoe kan dit nou? De Level2 moet toch naar 256?
De mod heb ik als volgt uitgevoerd:
Eerst de gleufje dicht gelijmd, va de laatste Brug op de L2, met seconde-lijm daarna met zo'n geleide vloeibare spul gosloten.
Maar alles blijft het zelfde.
Ik draai welliswaar op 2525MHz = 12(MP) x 210(FSB) @ 2.1 Volt.
Dus ja haeb ik iets verkeerds gedaan? wat betreft die cache opvoeren?
greetz...
FW
Je had die lijm er niet in moeten doen.......
Had dat putje opgevuld met zilverlijm dan was het wel gelukt....
Oké stomme fout! mare ik heb't gefixed! en nu geeft dus aan:Rico schreef op 19 november 2003 @ 17:00:
L1 Cache 128 Kb
L2 Cache 256Kb
Clock Speed: 2405Mhz! dat is: 12x200 @ 1.93Volt, op gewone lucht-Koeling!, Coolermaster AERO 7.
En Prime95 Stabiel! Voor 2 uurtjes lang gedraaid.
Ik had gewoon met een stanlee-mes de lijm eruit gepulkt.
Gelukkig dat het nu goed werkt.
Zijn echt leuke cpu's...gaan hard en je kunt ook nog eens de extra cache aanzetten.
Zijn echt leuke cpu's...gaan hard en je kunt ook nog eens de extra cache aanzetten.
Hè? putje opvullen met zilverlijm? Dat wil je just niet, dat kàn eventueel gaan geleiden. Secondelijm werkt anders goed hoor, gebruik zelf hobbylijm. Daaroverheen streepje zilverlijm, werkt perfect! Of begrijp ik je verkeerdRico schreef op 19 november 2003 @ 17:00:
[ Voor 4% gewijzigd door Demon_Eyez op 20-11-2003 09:47 ]
i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover
Anoniem: 8514
Dat wil je wel.....Demon_Eyez schreef op 20 november 2003 @ 09:47:
[...]
Hè? putje opvullen met zilverlijm? Dat wil je just niet, dat kàn eventueel gaan geleiden. Secondelijm werkt anders goed hoor, gebruik zelf hobbylijm. Daaroverheen streepje zilverlijm, werkt perfect! Of begrijp ik je verkeerd
Ja...Demon_Eyez schreef op 20 november 2003 @ 09:47:
[...]
Hè? putje opvullen met zilverlijm? Dat wil je just niet, dat kàn eventueel gaan geleiden. Secondelijm werkt anders goed hoor, gebruik zelf hobbylijm. Daaroverheen streepje zilverlijm, werkt perfect! Of begrijp ik je verkeerd
Als je nu eerst es een paar pages terug gaat lezen bergijp je het meschien wel..
Hallo zeg! Ik sluit m'n post toch af met "of begrijp ik het verkeerd?"
Je kan het ook gewoon even uitleggen inplaats van een inhoudsloze reactie te plaatsen.
Ik heb altijd begrepen dat bij het bruggen verbinden de laser-cuts moeten worden opgevuld. Laat maar zitten, ik hou m'n kop wel als het te veel moeite kost om iemand gewoon iets uit leggen.
Je kan het ook gewoon even uitleggen inplaats van een inhoudsloze reactie te plaatsen.
Ik heb altijd begrepen dat bij het bruggen verbinden de laser-cuts moeten worden opgevuld. Laat maar zitten, ik hou m'n kop wel als het te veel moeite kost om iemand gewoon iets uit leggen.
[ Voor 20% gewijzigd door Demon_Eyez op 20-11-2003 15:05 ]
i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover
Anoniem: 8514
Als je gewoon de topic had gelezen i.p.v. meteen er iets over te zeggen terwijl je zelf al over je post twijfelt had ik het waarschijnlijk wel uitgelegd... Het staat namelijk meerdere malen vermeldt in de topic...Demon_Eyez schreef op 20 november 2003 @ 15:02:
Hallo zeg! Ik sluit m'n post toch af met "of begrijp ik het verkeerd?"
Je kan het ook gewoon even uitleggen inplaats van een inhoudsloze reactie te plaatsen.![]()
Maargoed je moet tegenwoordig bij de nieuwe applebreds (nieuwe PCB) de lasercuts vullen met zilverlijm. Hierdoor maken de bruggen weer contact. Binnen 10 seconden is een Duron dus te modden naar een XP
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 8514 op 20-11-2003 15:48 ]
Ik heb het topic gelezen en volg deze met grote belangstelling evenals het Thorton/Barton topic. Ik geef duidelijk aan dat ik eraan twijfel en het niet begrijp, kleine moeite om iets aan een medetweaker uit te leggen. Komt behoorlijk belerend over die reactie van jou en vooral van degene na jou. Vreemd dat ik me daar aan erger? Ik dacht dat we hier namelijk op een forum waren om elkaar te helpen.Anoniem: 8514 schreef op 20 november 2003 @ 15:38:
[...]
Als je gewoon de topic had gelezen i.p.v. meteen er iets over te zeggen terwijl je zelf al over je post twijfelt had ik het waarschijnlijk wel uitgelegd... Het staat namelijk meerdere malen vermeldt in de topic...
Maar in elk geval bedankt voor de heldere uitleg
Hoi Rico,
Het schijnt dat jij ervaring met de Applebred core hebt, daarom een vraagje:
Mijn duron, bedankt nog trouwens voor die opheldering ( zie bovenstaande reply ), krijg ik alleen maar op 11.5 x 210 = 2400NHz @ 1.93 Volt stabiel ( Prime95 stressed ) op m'n Abit NF7-S v2.0 met Coolermaster Aero 7 ( luchtkoeling ).
Max. Temp = 48 Idle.
Ik wil graag dat ie zeker op 2500Mhz draait ik heb zo'n gevoel dat ie't wel kan.
Ik probeerde dus 12 * 210 maar dan gaat de Vcore op 2.22Volt en slaat af ( blauwe bekende scherm dus ).
Heb jij enig idee wat hiervoor een oplossing zou kunnen zijn?
Alvast bedankt.
Owja Guys, ga nou niet ruzieén
! we leven maar één keer op aarde en hebben elkaar nodig!
Het schijnt dat jij ervaring met de Applebred core hebt, daarom een vraagje:
Mijn duron, bedankt nog trouwens voor die opheldering ( zie bovenstaande reply ), krijg ik alleen maar op 11.5 x 210 = 2400NHz @ 1.93 Volt stabiel ( Prime95 stressed ) op m'n Abit NF7-S v2.0 met Coolermaster Aero 7 ( luchtkoeling ).
Max. Temp = 48 Idle.
Ik wil graag dat ie zeker op 2500Mhz draait ik heb zo'n gevoel dat ie't wel kan.
Ik probeerde dus 12 * 210 maar dan gaat de Vcore op 2.22Volt en slaat af ( blauwe bekende scherm dus ).
Heb jij enig idee wat hiervoor een oplossing zou kunnen zijn?
Alvast bedankt.
Owja Guys, ga nou niet ruzieén
Dit topic begint qua inhoud steeds meer een buitenbeentje hier in PMG te worden .. (en nee, niet dankzij dat kleine conflictje
). Iedereen zet hier steeds alleen maar overclockverhaaltjes neer namelijk.
Een move naar DOC is leuk, maar daar loopt al een soortgelijk topic: [rml][ OC]AMD Duron Applebred overclockresultaten[/rml]
Dus: veel OC/postplezier aldaar
Een move naar DOC is leuk, maar daar loopt al een soortgelijk topic: [rml][ OC]AMD Duron Applebred overclockresultaten[/rml]
Dus: veel OC/postplezier aldaar
Dit topic is gesloten.