Toon posts:

(windows ME) PC loopt extreem vaak vast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een PIII 800mhz waarmee ik sinds het voorjaar het volgende probleem mee heb:

Sinds een bepaalt moment loopt mijn computer extreem vaak vast. Als ik ctrl+alt+del druk is er meestal te zien dat er een programma is vastgelopen
veel voorkomende programma's zijn: msn, (office programma's afhankelijk welke ik op dat moment gebruik), WMP, Outlook express, NAV 2000 om een paar voorbeelden te noemen.

Op een gegeven moment kreeg ik meldingen dat ik mijn norton licentie moest vervangen omdat deze verlopen was. Ik kreeg mijn norton 2000 niet meer verwijdert omdat dit op een of andere manier niet meer werkte dus heb ik er vrijdag j.l. norton 2003 opgezet.

Om mijn verhaal weer te hervatten: mijn computer heb ik omstreeks maart geformatteerd omdat dit al ca 2 jaar geleden was en er veel mp3's opstonden. nadat ik alles weer geinstalleerd had(incl NAV 2000) bleek het systeem niet lekker te draaien zonder dat ik mijn computer op een andere manier ben gaan belasten c.q. gebruiken voor andere doeleinden(internet, email, officepakket toepassingen).

Ik heb mijn pc nog 2 maal geformateerd, de laatste maal stap voor stap programma's geinstalleerd en dan gekeken hoe de pc functioneerde. Nadat NAV(2000) geinstalleerd was had ik het vermoeden dat het slecht functioneren veroorzaakt werd door NAV en mijn verlopen licentie, en na een drukke zomervakantie heb ik er nu dus NAV 2003 op geïnstalleerd, zonder positief effect.

Ik heb met een bekende over het euvel gesproken en die zei dat ik bij Programma's-> Bureau accesoires->systeemwerkset-> systeeminfo moest kijken.
dus dat heb ik gedaan, maar ik ben niets wijzer geworden.

Er is wel in januari een netwerkkaart bijgeplaatst en eind vorig jaar een nieuwe brander.

Ik heb het gevoel dat de pc op een of andere manier te veel belast wordt terwijl ik hem altijd voor dezelfde doeleinden heb gebruikt. ligt dit aan mijn hardware/ of software?

Wie weet er hoe ik dit euvel kan oplossen

Groeten,

Ewald

Verwijderd

Gebruik eens een ander virus prg en kijk verder op

http://make-it-better.windows4me.nl

Verwijderd

hardnekkige crashes zoals jij die beschrijft kan(hoeft niet!) te maken hebben met niet of niet helemaal compatible hardware(en drivers vooral!) kijk eens of er voor de laatst geinstaleerde kaarten inmiddels nieuwe(re) drivers beschikbaar zijn en/of er op internet mischien documentatie over 'known bugs' te vinden is voor de combinatie hardware/OS
good luck

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:58

momania

iPhone 30! Bam!

Controleer je hardware eens zou ik zeggen.

Zie: Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Misschien komt het door het Blaster virus? Die laat namelijk ook programma's crashen, en nadat je je pc hebt geformatteerd staat het er zo weer op (bij mn moeders pc was dat ook). Kijk in in je taakbeheer bij Processen, als er msblast.exe bij staat zou dat het probleem kunnen veroorzaken.

dat werkt dus niet bij Me |:( :P

[ Voor 9% gewijzigd door JER00N op 01-09-2003 21:08 ]

• hannos
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-02 13:54

hannos

pardon me

bij mijn weten werkt het blaster virus niet bij windows ME pc's, het blastervirus laat alleen NT/2k/XP bakken herstarten

Verwijderd

H a N N o schreef op 01 September 2003 @ 20:46:
bij mijn weten werkt het blaster virus niet bij windows ME pc's, het blastervirus laat alleen NT/2k/XP bakken herstarten
Dit is geheel juist.

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-04 20:04
controleer (zoals gezegt) je hardware eens

offtopic:
windows ME zegt trouwens ook al wat ;)

Verwijderd

Nee, dat is het niet, NT4 is niet vatbaar voor lovesan(aka blaster).

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:58

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op 01 September 2003 @ 21:06:
[...]

Nee, dat is het niet, NT4 is niet vatbaar voor lovesan(aka blaster).
nee volhouden RPC crash/shutdown 'vraag bak' - deel 2 ;)

Vanaf hier weer ontopic aub, dank u ;)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Check je hardware. Probeer er een reepje ram bij te gooien als je denkt dat de HD te hard ratelt. SD reepje van 128 mb ofzo :). Misschien is het ook een handig idee om een keer win2k of winxp prof te proberen.
Veel succes.

• WOrange
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:04
Staat ME niet voor Meer Ellende?
Dus dat '98 zelfs beter zou zijn?!

Oriëntatie warmtepomp woning 1980

Pagina: 1