[HD] Stil...

Pagina: 1
Acties:
  • 394 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnux
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik ben nu al de trotse bezitter van een Zalman 300Watt Voeding en en 7000A AlCu CPU koeler. Erg stil allemaal, als de hardeschijf er niet in zit:(
De harde schijf maakt een vervelend hoog geluid. Nu heb ik al hele topics door gelezen over stille harddisk, maar die spreken elkaar allemaal tegen.

Ik ben op zoek naar de volgende harde schijf :
Toeren : 7200
MEM : 8mb of meer
Capaciteit : 80GB of meer
Type : ATA 133
edit:
/100

Kan iemand mij een goede zet in de richting geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rubbertjes ertussen of inpakken in geluidswerend materiaal? is echt genoeg over te vinden hoor...

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2003 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anubis801
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-11-2024
maxtor liquid bearing diamond max9 8mb erg stil en lekker snel

Ik heb hier nog nieuw in verpakking een siltent disk behuizing interesse?

[ Voor 38% gewijzigd door Anubis801 op 01-09-2003 18:02 ]

=/\= System Status =/\=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Goede zet :? iig een 5400 of 4200 RPM HDD ipv 7200.
Maar iig zijn Baracuda's IV/V's en Maxtor schijven met liquid bearing vaak wel stiller dan een met ball bearing.

C:\>_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien een id om de search functie van GoT/google te gebruiken...

en anders gewoon wat dingen proberen... ophangen aan elastiek werkt ook heel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M289
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-05 00:04
Seagate 7200.7 Plus
120GB
8MB Cache
ATA 100
7200 rpm

Stil en snel.

Alleen wel ATA100

Maar mijn mening is dat je het verschil tussen ATA100 en ATA133 niet merkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Elastiek is geen oplossing, door de flexibiliteit word het prestatieniveau van de schijf negatief beïnvloed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:27
aangezien je persé ATA-133 wilt (waarom, performance maakt niet uit hoor) heb je alleen maar Maxtor als keus (wat nou juist bekend staat om de meeste luidruchtigste HD's)
Dus als je dat even aanpast kun je beter een Seagate nemen (hebben die 8MB HD's?)
of anders even op storagereview.com kijken, kun je mooi alle drives met 8MB cache aanvinken en dan de stiltste uitkiezen

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja . de seagate's barracuda's zijn er goed . ik zelf heb een barracuda IV en een 7200.7 draaien en die zijn niet te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnux
  • Niet online
Heeft iemand al ervaring met http://www.silentpc.nl/molex_silentdrive.htm?
Een stille ATA100 is ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Verwijderd schreef op 01 september 2003 @ 18:05:
Elastiek is geen oplossing, door de flexibiliteit word het prestatieniveau van de schijf negatief beïnvloed.
Dan mag jij mij uitleggen hoe dan? Door elastiekjes verminder je de kans op resonantie van de hdd op de kast en zo veel bengelt een hdd echt niet op en neer, mits je goede elastiekjes gebruikt.

Maar iig is resonantie niet echt een 'irritant hoog geluidje' imho :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnux
  • Niet online
OnTracK schreef op 01 September 2003 @ 18:05:
aangezien je persé ATA-133 wilt (waarom, performance maakt niet uit hoor) heb je alleen maar Maxtor als keus (wat nou juist bekend staat om de meeste luidruchtigste HD's)
Dus als je dat even aanpast kun je beter een Seagate nemen (hebben die 8MB HD's?)
of anders even op storagereview.com kijken, kun je mooi alle drives met 8MB cache aanvinken en dan de stiltste uitkiezen
Mooi gaan we gelijk doen
http://storagereview.com/php/benchmark/bench_sort.php

[ Voor 7% gewijzigd door vinnux op 01-09-2003 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 01:04

makje

Professioneel prutser

vgouw schreef op 01 September 2003 @ 18:07:
werkt erg goed met een 5400 RPM schijf. Ikzelf hoor niets meer van mijn Samsung 80GB of van mijn Seagate U6 40GB (beide 5400 toeren en in zo'n ding) :)

Een 7200 RPM schijf wordt eigenlijks te warm in die Silent Drive en is daarom niet aan te raden (alhoewel er wel mensen zijn die dat hebben en de schijf het ook volhoud op 50+ graden :X)...

9800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnux
  • Niet online
Ik denk dat ik al snel bij een Seagate uit ga komen.
Hoe zit het met rubbertjes plaatsen, scheelt dat erg veel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
vgouw schreef op 01 September 2003 @ 18:16:
Ik denk dat ik al snel bij een Seagate uit ga komen.
Hoe zit het met rubbertjes plaatsen, scheelt dat erg veel?
rubbertjes=minder kans op resonantie, scheelt altijd wel wat :) Maar echt 'veel' is wat overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvm
  • Niet online

rvm

Ik heb 'm op los op de bodem van de kast gelegd met een laagje stevig schuimrubber eronder. Weg idle piepgeluid (ja, ook een Maxtor). Werkt zelfs nog beter als een Silentdrive (ook geprobeerd).

[ Voor 4% gewijzigd door rvm op 01-09-2003 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ik heb mijn schijven op een stuk schuimrubber liggen en nu hoor ik ze dus helemaal niet meer, het maakt dus niet eens zo veel uit welke schijven je neemt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibex
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:28

Ibex

^^ met stom.

idd, schuimrubber of mousse is een goede oplossing heb ik hier al ondervonden, veel beter dan rubbertjes tussen de hdd en de houders. Allen is het misschien goed dat je bmv een ijzerdraad ofzo toch zorgt dat de zijkant van de hdd met de case is verbonden qua aarding ofzo, maar dat ben ik nie zeker of het moet. Voor de rest, liquid bearing gebruiken ipv ball bearing.

5400 rpm schijven zijn jammergenoeg heel wat trager dan hun 7200 rpm varianten :(

Ik heb ooit eens zitten denken aan hdd's in een afgesloten blok steken (plexi ofzo) en deze dan in een met water gevuld bassin steken (waarom niet het reservoir van de watercooling?) qua koeling moet dit helpen (hoewel plexi dan beter veranderd in ijzer zou worden) en qua geluid moet het water ook wel dempen denk ik. Maar alleen is het nie zo eenvoudig uitvorbaar vrees ik...

edit; zouden SATA schijven op 10000 rpm veel lawaai/hitte maken?

[ Voor 5% gewijzigd door Ibex op 01-09-2003 18:36 ]

Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker - Komt uit .be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnux
  • Niet online
Ik heb een Maxtor D740X-5L. Ik heb hem nu uit zijn rackje gehaald en hem om de grond gelegt. Weg geluid :). Alleen vind ik dit wat minder. Ik wil hem graag wel vastzetten in mijn kast, omdat ik mijn computer nog al eens meeneem. Iemandd een idee?

Misschien in een groter rackje met rubber ringen er tussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:54

n00bs

Het is weer Zomer!

Geen Maxtor's nemen ook niet die D740 serie want ze gaan allemaal een hoog pitchend geluid maken tzt.

Er zijn vele mensen die het simpelweg niet horen, misschien is mijn gehoorspectrum wat breder, maar persoonlijk word ik gek van Maxtor's

Mijn Advies: Seagate 120GB 7200.7 8MB versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rendier2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-08 11:58
n00bs schreef op 01 September 2003 @ 18:37:
Geen Maxtor's nemen ook niet die D740 serie want ze gaan allemaal een hoog pitchend geluid maken tzt.

Er zijn vele mensen die het simpelweg niet horen, misschien is mijn gehoorspectrum wat breder, maar persoonlijk word ik gek van Maxtor's

Mijn Advies: Seagate 120GB 7200.7 8MB versie
Helemaal met je eens totdat ik dezelfde schijf in een andere kast stopte! Nooit meer gehoord..... Had die kast veel eerder moeten kopen (Chieftech apollo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Anubis801 schreef op 01 September 2003 @ 18:01:
maxtor liquid bearing diamond max9 8mb erg stil en lekker snel

Ik heb hier nog nieuw in verpakking een siltent disk behuizing interesse?
die komt niet boven die zalman voeding uit (die had ik ook vroegah).

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-07 15:41
waar gaat het je precies om?
het idle geluid, of het werk geluid.
ik heb hier zelf 2 120gb maxtor diamond max 9 schijven, en idle kan ik ze alleen horen als mijn oor er vlak bij houd (minder dan 40cm)
erg still dus.
het werk geluid is een ander verhaal.
als ze aan het werk gaan zijn ze duidelijk te horen. maar dit is te verminderen tot bijna nix met een tooltje van maxtor. dit gaat wel ten kosten van preformance (en word hij op zijn laagst net zo "langzaam" als een barracuda)

of op (schuim)rubber leggen help hangt af van waar het meeste geluid vandaan komt.
trilt je HD light dan kan het veel schelen.
doet hij dat niet dan zal het stukken minder helpen, want dan is het geluid afkomstig van de HD zelf en niet van resonatie.
op rubber leggen maakt bij mij iniedergeval niet zo heel veel uit.
wel iets, dus heb ik het toch gedaan :)
n00bs schreef op 01 september 2003 @ 18:37:
en hoe lang zou dat dan moeten duren voor ze geluid gaan maken dan?
ik heb de mijne (d-max9 dus) al een jaar, en hoor ze echt niet
de d740 staat erom bedenkt dat hij lawaai maakt. en als de meeste van maxtors oude series.
ze hoorde dat dit een probleem was, en hebben er wat aan proberen te doen. en met succes.

[ Voor 26% gewijzigd door Countess op 01-09-2003 19:00 ]

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MokerHamer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07 17:41
ik heb ook seagate schijven allemaal top super stil
(voor mij alleen nog maar seagate schijven)
momenteel heb ik een 40gb 5400 rpm schijf en 2x 120gb 7200 rpm schijven

Op bovenstaande tekst rust ©copyright,
niets uit deze tekst mag gequote worden zonder toestemming van de schrijver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnux
  • Niet online
Oxigun schreef op 01 September 2003 @ 18:43:
[...]

die komt niet boven die zalman voeding uit (die had ik ook vroegah).
En welke heb je dan nu?

P.s. ik kan dat tooltje van Maxtor niet vinden :( ... zoek al verder

[ Voor 15% gewijzigd door vinnux op 01-09-2003 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
MokerHamer schreef op 01 september 2003 @ 18:45:
ik heb ook seagate schijven allemaal top super stil
(voor mij alleen nog maar seagate schijven)
momenteel heb ik een 40gb 5400 rpm schijf en 2x 120gb 7200 rpm schijven
dat ze deze schijven now zo still hebben gemaakt will nog niet zegen dat de volgende serie ook een stille word.

kijk maar maxtor, vroeger niet echt bekend om zijn stille schijven. maar nu vlak op de hielen van seagate.
ik ga nooit meer af op merk alleen, en dat heeft me al heel wat miskopen bespaart.

ik denk dat het vooral een keuze is tussen hoe still will je het, en welke performace will je.
als het je echt puur om de stilte gaat wint de barrecuda "hands down"
maar will je ook hoge preformance dan zijn de diamond max9 toch echt de schijven voor jouw, still en de snelste in de meeste tests (van 7200rmp schijven)

[ Voor 6% gewijzigd door Countess op 01-09-2003 18:52 ]

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Ik heb datzelfde geluid ook bij mijn 40GB IBM Dekstar 75GXP :( Heel zwaar irritant.

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnux
  • Niet online
Ik wil mijn computer gewoon niet horen als ik ga slapen, dat mensen dan iets langer op hun files moeten wachten, maakt mij niet uit.
Ik slaap 3,5 meter van mijn comp vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scatman_II
  • Laatst online: 11-09 22:12

Scatman_II

R9500 Pro >:)

vgouw schreef op 01 September 2003 @ 18:55:
Ik wil mijn computer gewoon niet horen als ik ga slapen, dat mensen dan iets langer op hun files moeten wachten, maakt mij niet uit.
Ik slaap 3,5 meter van mijn comp vandaan.
Als je niet via een 1000Mbit netwerk werkt zal je dat verschil niet eens merken, ook de Seagates komen boven de 100Mbit= 12,5MB sec uit hoor :)

Verder vind ik de Seagate 7200.7 120GB [2 of 8MB, ik heb de 2MB en ben tevreden;) ] een zeer goede keus, zeker in vergelijking met m'n Maxtor D740X ball bearing, die een teringherrie produceert :Z

[edit]
Wat is je budget? De Seagate is nl duurder dan de maxtor :) Maxtor wordt ook warmer

[ Voor 9% gewijzigd door Scatman_II op 01-09-2003 19:03 ]

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:23
Countess schreef op 01 September 2003 @ 18:51:
[...]
dat ze deze schijven now zo still hebben gemaakt will nog niet zegen dat de volgende serie ook een stille word.

kijk maar maxtor, vroeger niet echt bekend om zijn stille schijven. maar nu vlak op de hielen van seagate.
ik ga nooit meer af op merk alleen, en dat heeft me al heel wat miskopen bespaart.

...
Dit vind ik een beetje vage opmerking... Enige jaren geleden is de vloeistof lager voor het eerst gebruikt en langzaamaan maken vrijwel alle harddisk producenten hier gebruik van.
Deze overstap heeft een flinke geluidsreductie tot stand gebracht... Ik zie ze nog niet zo snel terugstappen, dus waarom zou een nieuwe serie ineens weer veel meer herrie maken ??

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibex

Ibex

^^ met stom.

Countess schreef op 01 september 2003 @ 18:44:
*knip*
ik heb hier zelf 2 120gb maxtor diamond max 9 schijven, en idle kan ik ze alleen horen als mijn oor er vlak bij houd (minder dan 40cm)
*knip*
Nou, ik zit continu met men hoofd op minder dan 20 cm van men pc, en ik hoor die dus redelijk goed :(

Oohja, het viel me net binnen; hdd's met minder 'platters' zijn stiller dan exemplaren met meer 'platters' omdat deze ook minder lucht hoeven te verplaatsen en de motoren minder 'gewicht' te versleuren hebben. Ook kan het makkelijk zijn je systeem zo in te stellen dat de hdd's stoppen met draaien als de pc een X aantal minuten inactief is, hoewel je dan wel ff moet wachten eer de hdd's terug op snelheid zijn voor je opnieuw kan werken. In linux weet ik dat het mogelijk is om et werken met een copie van meest belangrijke data op de hdd naar het RAM, zodat de hdd langer niet hoeven te draaien, maar daarvoor moet je denkek zijn op het forum van de Non-Windows OS'sen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnux
  • Niet online
Het budget, ja dat maakt me niet zo heel veel uit, maar het heeft geen zin om schijfen te kopen die veel stiller zijn dan mijn Zalman voeding en Zalman 7000A AlCu koeler. Warmte maakt niet zo heel veel uit mijn Athlon XP1800 wordt maar 29 graden bij gewoon gebruik. en vreet maar 60 watt ofzo.

[ Voor 29% gewijzigd door vinnux op 01-09-2003 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
zonder die audiotool ga je die maxtors zeker horen als ze aan het werk zijn.
met die tool zijn ze still.
maar dat tooltje moet wel vanuit dos gedraaied worden jammer genoeg.
dus moet je je pc rebooten als je de instellingen anders wilt.

of dat een probleem is of niet hangt er van af hoe en waarvoor je je pc gebruikt. en of je de extra preformace de moeite waard vind.
(ik betijfel trouwens of een hd langzamer is als je netwerk/internet verbinding. zelfs of silent mode.)
Ibex schreef op 01 September 2003 @ 19:03:Nou, ik zit continu met men hoofd op minder dan 20 cm van men pc, en ik hoor die dus redelijk goed :(
rubber gebruikt? lees net dat de ene kast veel meer resoneert als de ander. de mijne resoneert dus blijkbaar bijna niet, misschien die van jouw een stuk meer.
rubberringetje tussen de hd en het schoefgat kan al veel schelen.
maar waarom zit je 20cm van je pc af? ruimte gebrek? op zo'n afstand is geen pc still te krijgen.
GarBaGe schreef op 01 September 2003 @ 19:02:Dit vind ik een beetje vage opmerking... Enige jaren geleden is de vloeistof lager voor het eerst gebruikt en langzaamaan maken vrijwel alle harddisk producenten hier gebruik van.
Deze overstap heeft een flinke geluidsreductie tot stand gebracht... Ik zie ze nog niet zo snel terugstappen, dus waarom zou een nieuwe serie ineens weer veel meer herrie maken ??
omdat ze overstappen op 10.000rpm? omdat ze kiezen voor veel meer preformace IPV stilte.
en zoals je zelf zegt, andere hd producenten stappen ook over op vloebare lagers, (als is dat zeker niet het enige wat seagate heeft gedaan om stillere hd's te maken) wie zegt dat de seagates nog steeds de stilste zijn als jij weer nieuw hd's nodig hebt.
dus een opmerking als "voor mij alleen nog seagate schijven" hebben voor mij een iets te hoog "fanboy" gehalte.

[ Voor 70% gewijzigd door Countess op 01-09-2003 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vinnie schreef op 01 September 2003 @ 18:07:
[...]

Dan mag jij mij uitleggen hoe dan? Door elastiekjes verminder je de kans op resonantie van de hdd op de kast en zo veel bengelt een hdd echt niet op en neer, mits je goede elastiekjes gebruikt.

Maar iig is resonantie niet echt een 'irritant hoog geluidje' imho :)
Waar het met name om gaat is dat in de behuizing een armpje met koppen steeds heen en weer gaat, dit levert een moment op, dat, hoe gering ook, door de flexibiliteit van de elastiek op de behuizing overgebracht word. Hierdoor word de nauwkeurigheid en dus snelheid van de beweging iets verminderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibex

Ibex

^^ met stom.

Countess schreef op 01 September 2003 @ 19:09:
[..]
rubber gebruikt? lees net dat de ene kast veel meer resoneert als de ander. de mijne resoneert dus blijkbaar bijna niet.
maar waarom zit je 20cm van je pc af? ruimte gebrek? op zo'n afstand is geen pc still te krijgen.
Die rubber helpt hier niet echt, de harde schijven blijven fluiten, en de bak staat op men bureau naast mij, omdat het daar het makkelijkste staat. De voeding is geruisloos, de CPU wordt haast pasief gekoelt en de hdd's krijgen ook niet zo heet, maar alleen de hhd's blijven een vervelend fluit-geluid maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
maak ze eens los en hou ze in je hand. zelfde geluid?
en weet ze zeker dat het de liquide barring versie is? niet alle diamondmax9's hebben die namelijk.

je vergeet trouwens te noemen hoe je vid kaart en northbridge gekoelt worden. mijn oude vidkaart en northbridge waren bijde luidruchtiger als deze hd's

[ Voor 35% gewijzigd door Countess op 01-09-2003 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makje
  • Laatst online: 11-09 01:04

makje

Professioneel prutser

Wat roept iedereen toch dat die Maxtors lawaai maken? Hier een hele duidelijke review van Femme die laat zien dat de nieuwste Maxtors juist heel erg stil zijn!

En hier nog een wat oudere review waarin de Maxtors goed presteren.

9800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-09 03:57
ik heb ook een maxtor 9plus 80 GB 8 mb cache in een rheobus... echt hardstikke stil, je hoort hem echt NIET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibex

Ibex

^^ met stom.

rheobus, wat is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnux
  • Niet online
Zo Harddisk ligt nu in de kast op een laag schuimrubber. Je hoort hem idle niet en wat geratel, daar kan ik me niet aan storen. Echter heb ik nu weer een probleem omdat ik één cd brander heb één dvd speler en één harddisk. Nu zaten de dvd en harddisk op IDE1 en de brander op IDE2 nu moet ik dus zowel DVD als Brander op IDE2 zetten. Kan ik dan nog wel cd's branden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01:07

Maf

Nog even; ik heb een Maxtor liquid aangeschaft; dity tesamen met een silent drive levert een onhoorbaar geheel op :)

"If someone takes a knife, you take a gun. If someone puts one of yours to the hospital, you send one of them to the morgue. That's the Chicago way."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je wilt een stille harddisk en plaatst dan een topic in CME ?

move CME > OM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:56
ik heb net een lawaaerige Maxtor Diamond Max 9 (liquid bearing) 60GB 2MB PATA de deur uitgeworpen voor een Seagate 7200.7 120GB 8MB PATA (is ook liquid bearing). Je weet niet wat je overkomt... Ik kan gewoon niet meer aan het geluid horen of hij iets doet of niet. En hij blijft ook stukker koeler dan die Maxtor. En ik heb een normale kast zonder maar een enkele maatregel het geluid te dempen. Nee, ik ben helemaal overtuigd, voor stilte moet je een schijf uit de nieuwe Seagate serie hebben.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnux
  • Niet online
Verwijderd schreef op 01 September 2003 @ 20:02:
Je wilt een stille harddisk en plaatst dan een topic in CME ?

move CME > OM
Ja aangezien die mensen daar het meeste vervaring mee hebben, gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
breepee. lawaaierige hoe?
of die schijf was kapot, of je had last van resonatie, of je bedoelt het geluid als ie aan het werk was.
of je werkt in een geluids studio en hebt je computer in de geluids vrije ruimte staan :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 26-08 12:33

Shuriken

Life is all about priorities

De Spinpoint schijfjes van Samsung schijnen ook erg stil te zijn.

En nog een tip. Voor goede info over stille computers en onderdelen moet je echt even op www.silentpcreview.com kijken.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anubis801
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-11-2024
Dat maxtor tool heet setacm.exe doe eens een google search...

Nou ok hier dan: http://www.maxtor.com/en/support/downloads/setacm.htm

[ Voor 39% gewijzigd door Anubis801 op 01-09-2003 21:00 ]

=/\= System Status =/\=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vgouw schreef op 01 September 2003 @ 18:07:
Daar heb ik ervaring mee... niet kopen!
Zelfs een 5400rpm schijf (Maxtor D540X) werd er te warm in. Het gat in het dekseltje voor de stroomkabel ontbrak bij mij. De uitsparing voor de flatcable zat verkeerd. Oftewel, ik moest het dekseltje eraf laten waardoor ik de schijf nog steeds hoorde. En ik had de grootste moeite bij het monteren aangezien de schroefgaten schots en scheef zaten.

In plaats daarvan raad ik je de Smart Drive 2002 aan... Heel netjes afgewerkt, en het werkt zoals het hoort. M'n Seagate Barracuda ATA V hoor ik idle totaal niet meer, slechts nog een klein beetje geratel bij schijfactiviteit. En ik heb 'm nog nooit warmer zien worden dan 48 graden (mag 55 worden). Helaas is er geen enkele winkel in Nederland die de Smart Drive verkoopt dus je moet 'm importeren. Maar vergeleken met de producten die je hier wel kunt krijgen is dat het zeker waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalkie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:08

Kalkie

NLMP

Ik heb net mijn Western Digital WD800BB 7200 rpm op een stuk schuim gelegd, en ... het werkt zowaar!
Na een PC upgrade (waarbij de hd in dezelfde kast op hetzelfde plekje is teruggeplaatst) maakte mijn harddisk ineens een stuk meer herrie, een irritante hoge fluittoon die je zelfs in een andere kamer nog hoorde.

Prima tip dus!

XBL: KalkieNL PSN: KalkieNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Stille moderne HDDs:

- Seagate Barracuda IV en V, ook de 7200.7 (volgens www.storagereview.com)
- Samsung SP 1604N 160GB (volgens eigen ervaring, echt superstil, zoals Shuriken al zei)

Het gieren is vaak nog het ergste, gewoon die hoge fluit-toon. Die heb ik nu ook bij mijn pc door m'n Western Digital 800JB. Pasgeleden die Samsung SP 1604N bijgeplaatst, en ff de WD uitgeschakeld. Een hele verademing, want die Samsung hoor je echt alleen als je er met je hoofd naast hangt. Met kast dicht hoor je hem echt _niet_, en ik ben wel aardig een stilte-fan, zeg maar ;). Ook seek/write geluid hoor je niet, tot bijna niet :). Zie voor een review van die 800JB en de SP 1604N dit topic btw.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-09 03:57
rheobus is een apparaat waarmee je je fans traploos kan regelen :) en aangezien bij mij dr een hdd in paste heb ik de mijne met een stel rubber ringetjes dr tussen dr in geschroefd, en hijs echt stil (ik slaap trouwens 2 m bij me pc vandaan :+ ). kga binnekort andere case kopen, dus wordt weer prutsen met hdd, maar ik zie wel :) en anders moet je gewoon van die rubbers kopen dat je een 3,5 inch hdd in een 5,25 rack kan doen :) schijnt echt heel stil te zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maconoid
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-09 12:32
Je zou deze eens kunnen proberen: Anti-Vibe HD-bevestiging.
Hier bijvoorbeeld te bezichtigen: http://shop.freezinghardware.nl/index-info.asp?ID=445
Kost je wel een 5,25" bay.

Zelf heb ik mijn twee Maxtor DiamondMax Plus 9 (80 GB, 8MB, 7200 rpm) in een zelfgemaakt mecano kastje hangen met rubbertjes van Grolsch beugels als geluidsdemping. Idle noise is niet meer te horen en work noise is stukken minder geworden. :)

Maconoid

Pagina: 1