Toon posts:

[Internet explorer] whazzit en i-look-up

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
specs:

1400 mhz computer (merk weet ik zo niet)
XP operating system
512 mb ram

Ik heb een probleem met internet explorer; als ik het opstart, begint hij met de startpagina i-look-up.com of whazzit.com en dit is niet te wijzigen.
Hier komt bij dat als ik naar een site ga in internet explorer tientallen popups de lucht in schieten afkomstig van whazzit.

Mijn eerste gedacht was natuurlijk dat er bij het bekijken van een andere site software was geintjecteerd in mijn computer, die deze onmogelijke situatie veroorzaakten, maar na gezocht te hebben in search en de software lijst te hebben doorgespit, plus diskstate erop los te hebben gelaten, waren er wel dingen te vinden gerelateerd aan dit onderwerp, maar bereikten de kern niet.

Mocht er iemand bekend zijn met dit probleem en een passende oplossing hebben behalve formatteren, een andere browser gebruiken o.i.d,

alvast bedankt

Verwijderd

Nou weet ik niet of je dit al gedaan hebt:
- spybot search & destroy erop losgelaten? (eerst ff updaten na de installatie)
- ad-aware geprobeerd?

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Download Ad-Aware en begin eens met je PC te ontdoen van spy- en/of adware. :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

spybot en adaware zijn prima opties maar . . . er is software die na een 'schoonmaak actie' van een beider cleaners niet meer loopt zonder het instaleren van een aantal ' dummies' (zoals kazaa e.d.) maar dat terzijde . .
i-lookup moet gewoon in je software lijst staan en van daaruit prima te verwijderen zijn.Als ie niet in de lijst voorkomt ben je waarschijnlijk een file met zogenaamde uninstal informatie kwijt . Zonder ad aware en spybot kan je ook nog heel bruut gewoon alles handmatig weghalen ; in de map 'program files' de folder i-lookup naar de prullebak dirigeren , regedit starten , search doen op 'i-lookup' en alle gevonden keys naar prullebak dirigeren , klaar .

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-08 15:56

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Bij mij hebben bovenstaande tips niet gewerkt bij een vergelijkbaar probleem.

Cookies verwijderen, geschiedenis legen, tijdelijke internetbestanden verwijderen, adaware draaien, spybot draaien, de 'startpagina' weer op 'about:blank' zetten EN in het register die f*ck-url op 4 plekken verwijderen was NIET voldoende bij mij. (url was van global-finder)

voor alle duidelijkheid: AL die stappen heb ik op een gegeven moment achter elkaar uitgevoerd.

En wat betreft dat register:

Startpagina van Internet Explorer veranderen
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main Start Page
alleen stond onder dezelfde key dus op 4 plekken die url in plaats van alleen bij Main Start Page

[ Voor 37% gewijzigd door WFvN op 01-09-2003 19:54 ]

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

-> Software Algemeen, lees ook de WOS-Policy hierop naar ;).

Verwijderd

jongens ik heb dit probleem ook opgelost en ben er lang mee bezig geweest ik heb alles geprobeert en hier ben ik uitgekomen
http://www.spyany.com/program/article_ad_rm_I_Lookup.html

Hier staan 2 unistall proggies voor 2 verschillende versies, ik denk dat het hier genoeg mee help

:D:p groetjes Disker
Pagina: 1