Goeiesmorgens! 
Gisteravond zat ik lekker Neverwinter Nights te spelen, tot opeens mijn beeld zwart werd. Normaal niet zo'n probleem, ff opnieuw opstarten, en je kan weer verder. nou, dus mooi niet
Ik druk dus op de reset knop, scherm blijft zwart. ik zet de pc ff 5 minuutjes uit, zet 'm weer aan, en verrek! ik heb beeld. hop hop de bios in , om ff de voltages enzo te checken, zag er allemaal prima uit, maar het beeld viel weer weg (in de bios dus!) , niet echt normaal.
PC weer uitgezet, weer aan, en hij begon daadwerkelijk te booten (yay!), maar nog voor ik in windows kon komen, was het scherm weer zwart.
Anyway, ik had de hoop een beetje opgegeven, net voor het naar bed gaan toch nog ff aangezet, en hij begon weer te booten, kwam ik windows, en ik kon daadwerkelijk gewoon doorcomputeren tot ik 'm uitzette (cq 2 uur later) in die tijd heb ik zelfs nog wat spelletjes gedaan, en hij deed het weer prima.
Vanmorgen zette ik hem aan, zelfde verhaal...booten, en sindsdien draait ie weer zoals het hoort.
Wat er precies gebeurt als het scherm op zwart gaat :
- Geluid valt weg
- beeld valt weg (standby lampje gaat knipperen op 't scherm)
- GEEN resets
- GEEN piepjes
- Alles lijkt gewoon door de draaien (fans e.d).
Hier ff een opsomming van mijn systeem :
ECS K7S5A Pro moederboard
Enermax 350 Watt voeding (dual-fan)
512 MB PC2700 DDR
Gainward Geforce 3 TI-500
Maxtor 60 GB 7200 RPM
Western Digital 30 GB 7200 RPM
Asus 50X cd-rom
Plextor 8x4x32 brander
Soundblaster Audigy 2 Retail
Realtek 8045 nic'je (ofzo)
iiyama HM704UTC-A 17"
XP1800+ @ 1800+ (nog wel hehe)
Drivers : Alle nieuwste drivers zijn geinstalleerd, ook de SIS moederboard drivers (AGP ook).
Nu dan de vraag,
Heeft iemand ènig idee waar dit aan zou kunnen liggen, en of dit soort gein veel kwaad kan of niet? of waar ik het moet zoeken, mischien zijn er meer tweakers die dit soort dingen vaker hebben gezien, want ik kan er geen pijl op trekken?
Ik hoop dat mijn eerste (echte) post een beetje duidelijk is,
Alvast bedankt voor de hulp!!
Gisteravond zat ik lekker Neverwinter Nights te spelen, tot opeens mijn beeld zwart werd. Normaal niet zo'n probleem, ff opnieuw opstarten, en je kan weer verder. nou, dus mooi niet
Ik druk dus op de reset knop, scherm blijft zwart. ik zet de pc ff 5 minuutjes uit, zet 'm weer aan, en verrek! ik heb beeld. hop hop de bios in , om ff de voltages enzo te checken, zag er allemaal prima uit, maar het beeld viel weer weg (in de bios dus!) , niet echt normaal.
PC weer uitgezet, weer aan, en hij begon daadwerkelijk te booten (yay!), maar nog voor ik in windows kon komen, was het scherm weer zwart.
Anyway, ik had de hoop een beetje opgegeven, net voor het naar bed gaan toch nog ff aangezet, en hij begon weer te booten, kwam ik windows, en ik kon daadwerkelijk gewoon doorcomputeren tot ik 'm uitzette (cq 2 uur later) in die tijd heb ik zelfs nog wat spelletjes gedaan, en hij deed het weer prima.
Vanmorgen zette ik hem aan, zelfde verhaal...booten, en sindsdien draait ie weer zoals het hoort.
Wat er precies gebeurt als het scherm op zwart gaat :
- Geluid valt weg
- beeld valt weg (standby lampje gaat knipperen op 't scherm)
- GEEN resets
- GEEN piepjes
- Alles lijkt gewoon door de draaien (fans e.d).
Hier ff een opsomming van mijn systeem :
ECS K7S5A Pro moederboard
Enermax 350 Watt voeding (dual-fan)
512 MB PC2700 DDR
Gainward Geforce 3 TI-500
Maxtor 60 GB 7200 RPM
Western Digital 30 GB 7200 RPM
Asus 50X cd-rom
Plextor 8x4x32 brander
Soundblaster Audigy 2 Retail
Realtek 8045 nic'je (ofzo)
iiyama HM704UTC-A 17"
XP1800+ @ 1800+ (nog wel hehe)
Drivers : Alle nieuwste drivers zijn geinstalleerd, ook de SIS moederboard drivers (AGP ook).
Nu dan de vraag,
Heeft iemand ènig idee waar dit aan zou kunnen liggen, en of dit soort gein veel kwaad kan of niet? of waar ik het moet zoeken, mischien zijn er meer tweakers die dit soort dingen vaker hebben gezien, want ik kan er geen pijl op trekken?
Ik hoop dat mijn eerste (echte) post een beetje duidelijk is,
Alvast bedankt voor de hulp!!
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2003 10:51 ]