PC naar TV kabel

Pagina: 1
Acties:

• KoalaBear84
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-05 10:35
Ik heb een vraagje over het verlies in deze kabel als je je PC aansluit op de TV. Ik heb het over zo'n type kabel, maar dan van 20 meter lang. En dan wil ik vragen of het signaal dan nog wel goed bij de TV aankomt. Ik heb zo'n kabel op een computerbeurs gezien, en daar was ie ~17 euro. Dus 20 meter is wel genoeg voor naar beneden naar de TV.

Omdat ik nergens op internet snel een goed plaatje van de kabel kon vinden heb ik 'm maar zelf gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/animatrix/got/cable.jpg

Dus wil ik graag weten of deze kabel daarvoor te gebruiken is, en of dat dan niet slecht is voor de videokaart, maar dat zal wel niet omdat ie altijd dezelde sterkte signaal naar die poorten stuurt. btw ik heb een Asus GeForce Ti4600 128MB DVI-I TV-Out.

<Homepage>

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 18:57

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Ik heb hier 27 meter audiosnoer gebruikt voor pc->tv via composiet. Geen probleem.

Ik verwacht dus echt geen problemen

Verwijderd

ik heb zelf de kabel gemaakt met:
- hoogwaardige coax kabel
- standaard tulp pluggen (aangezien vergulde geen zin heeft als je in/outputs ook niet verguld zijn)

lengte 10~12m

beeld perfect
kosten
€ 0,90 per meter
2 x € 0,50 voor de tulpjes

standaard kabel is wat minder echter ook goed te doen

• makkie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-08-2025
wfvn schreef op 31 August 2003 @ 23:20:
Ik heb hier 27 meter audiosnoer gebruikt voor pc->tv via composiet. Geen probleem.

Ik verwacht dus echt geen problemen
Heb je daarmee ook "glashelder" beeld?
Ik ben namelijk met utp bezig geweest ( 12 meter) en nu heb ik over mijn hele beeld diagonale zwart/grijze strepen lopen, ik kan wel de films enz. zien in kleur enzo en het geluid is ook goed.
Maar als je erop gaat letten dan vallen die strepen wel op.

Ik heb wel gezocht en heb ook een ander topic over utp naar tv gevonden maar daar werd ik ook niet wijzer van.
Ik had bij mijn radeon8500 een composiet verlengkabel van 1 meter en een klein kabeltje van 15 cm met aan de ene kant een composiet plug(geel) en aan de andere kant volgens mij een s-video steker.(7 pins en een plat passtukje erin)
die kabel van 1 meter( 1 ader en een afscherming) heb ik doormidden geknipt en er utp tussen gezet.

[ Voor 35% gewijzigd door makkie op 31-08-2003 23:33 ]

• KoalaBear84
Dus het videosignaal zal ook wel goed doorgegeven worden?

Dan heb ik nog 1 'probleem', hoe krijg ik de audio naar de tv. Ik heb wel een audio kabel <> 2 tulp connectors (die rode en witte). Maar dan moet ik eigenlijk een soort tussenstuk hebben, om 2 tulp connectors aan elkaar te verbinding.

Weten jullie mss nog een oplossing? Ik kan ook 2 losse kabels pakken, maar ik wil liever die kabel in de eerste post

<Homepage>

Verwijderd

utp is natuurlijk niet afgeschermd zoals coax-kabel dat is...

Verwijderd

dan gebruik je tulp-koppelstukken

dus
1 kleine kabel jack 3.5mm <-> 2 x tulp

en die 2 x tulp sluit je dan aan middels koppelstuk op de audio/video kabel

makkelijker is het los te nemen dan kan je die audio-kabel female/male nemen... heb je geen koppelstukken nodig

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

makkie schreef op 31 August 2003 @ 23:28:
[...]

Heb je daarmee ook "glashelder" beeld?
Wat is glashelder?

Tja, het is geen DVD-kwaliteit.
Maar ik kan het ook niet zichtbaar slechter noemen dan beeld van m'n videorecorder.
Ik ben namelijk met utp bezig geweest ( 12 meter) en nu heb ik over mijn hele beeld diagonale zwart/grijze strepen lopen, ik kan wel de films enz. zien in kleur enzo en het geluid is ook goed.
Maar als je erop gaat letten dan vallen die strepen wel op.
Nope, geen vreemde diagonale, horizontale of vertikale strepen.... Ook geen zwakke of overdreven kleuren.

Zelfs de mpg-artifacts kan ik zien van divx-bestanden. Kortom: gewoon goed om naar te kijken.

Verwijderd

Ik gebruik mijn oude netwerk coax kabels als kabel. Kwaliteit is perfect ook voor grotere afstanden. als je dat nog hebt liggen is dat handig, hoef je alleen maar converters te kopen

• Yngwie-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-03 17:01

Yngwie-

Murphy was an optimist

Natuurlijk zit er altijd wel iets verlies in een langere kabel, maar ikzelf heb er ook een kabel van 20m tussen zitten, aangezien mijn PC niet in de huiskamer staat en ik moet zeggen, dat ik er gewoon goed naar kan kijken. Het zal niet de kwaliteit halen van een goede DVD speler, die via s-video of RGB scart aangesloten is, maar zeer zeker wel kijkbaar, zonder strepen :)

• KoalaBear84
Ja, ik heb een jack 3.5mm <-> 2 x tulp kabel. Ik kon even niet op "jack" komen.

Ik denk dat ik dan maar 2 koppelstukken erbij koop, en dan die 2 koppelstukken gewoon met een touwtje aan de kabel maken, zodat je ze er af en aan kan doen, maar dat ie nog wel aan die kabel zien.

<Homepage>

• KoalaBear84
Ik bedank jullie voor het delen van de informatie en ervaringen.

<Homepage>

• makkie
wfvn schreef op 31 August 2003 @ 23:32:
[...]

Wat is glashelder?

Tja, het is geen DVD-kwaliteit.
Maar ik kan het ook niet zichtbaar slechter noemen dan beeld van m'n videorecorder.

[...]

Nope, geen vreemde diagonale, horizontale of vertikale strepen.... Ook geen zwakke of overdreven kleuren.

Zelfs de mpg-artifacts kan ik zien van divx-bestanden. Kortom: gewoon goed om naar te kijken.
Ok , dan geen glashelder maar ik bedoel gewoon normaal beeld.
die kabel bij mijn videokaart is dus 1 ader met afscherming eromheen.
Nu zag ik in dat andere topic ( S-Video + Audio over UTP) dat je er een condensatortje en een weerstandje tussen 2 pinnen van de tv-out moest solderen (dat verhaal begreep ik dus niet helemaal).

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.jacobs25/SIMG0960.JPG

Rechtsonderin op die grijze trui zie je ze het beste.

[ Voor 14% gewijzigd door makkie op 01-09-2003 00:25 ]

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Jij hebt ECHT een beroerde pc->tv-kabel; zelfs je TV wordt er scheef door :P (brakke camera?)

Nu zijn foto's van een tv lastig te schieten. Van een monitor wil het wel met z'n stilstaande beeld en hogere refresh. Maar wil je een beetje fatsoenlijke foto van je tv schieten, dan kan je beter een sluitertijd van 1/25e seconde selecteren.

Mgoed, ook los daarvan: voor zover je foto iets zegt: die diagonale strepen komen mij volledig onbekend voor. (ik snap dat je die vouwen in z'n trui niet bedoelt maar die lijnen die zo ongeveer een hoek van 30 graden met de horizon maken en van links boven naar rechts onder lopen)

Die audiokabel die ik gekocht heb, heeft 4 'kanalen'. Alle 4 de draden heb ik dan ook van tulp-stekkers voorzien aan beide kanten. Verder niets met weerstanden of condensatoren oid.

Bij mij werkt het goed. Tenminste..... ik zal vanavond eens de boel aansluiten en bewust op zoek gaan naar die diagonale lijnen.

• makkie
wfvn schreef op 01 september 2003 @ 08:12:
Jij hebt ECHT een beroerde pc->tv-kabel; zelfs je TV wordt er scheef door :P (brakke camera?)

Nu zijn foto's van een tv lastig te schieten. Van een monitor wil het wel met z'n stilstaande beeld en hogere refresh. Maar wil je een beetje fatsoenlijke foto van je tv schieten, dan kan je beter een sluitertijd van 1/25e seconde selecteren.

Mgoed, ook los daarvan: voor zover je foto iets zegt: die diagonale strepen komen mij volledig onbekend voor. (ik snap dat je die vouwen in z'n trui niet bedoelt maar die lijnen die zo ongeveer een hoek van 30 graden met de horizon maken en van links boven naar rechts onder lopen)

Die audiokabel die ik gekocht heb, heeft 4 'kanalen'. Alle 4 de draden heb ik dan ook van tulp-stekkers voorzien aan beide kanten. Verder niets met weerstanden of condensatoren oid.

Bij mij werkt het goed. Tenminste..... ik zal vanavond eens de boel aansluiten en bewust op zoek gaan naar die diagonale lijnen.
Die camera is van een maat van mij en heb hem pas 5 min. in mijn handen gehad.
Het is overigens een Medion 4.1 megapixel..

De originele foto op mijn homepage is wel goed (ik maak dus een link hierheen en vervolgens is de hele foto in 3 en verschoven)

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:04
klinkt interessant, dat verhaal over dat weerstandje en condensatortje, k denk dat dat is om het signaal te versterken, maar dan zul je meer nodig hebben, externe snappingsbron en transistortjes en ander spul, maar als iemand hier mee over weet, ik ben benieuwd

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Sorry.... ff wat vergeten.

Ik heb zojuist even m'n 27 meter lange audiokabel tussen m'n laptop en tv gehangen (composiet dus). Scherpe divx opgezet en flink gezocht naar diagonale lijnen of andere storende zaken.

NIETS. Gewoon goed beeld.

• BonBon
  • Laatst online: 17-06-2010
Verwijderd schreef op 31 August 2003 @ 23:32:
Ik gebruik mijn oude netwerk coax kabels als kabel. Kwaliteit is perfect ook voor grotere afstanden. als je dat nog hebt liggen is dat handig, hoef je alleen maar converters te kopen
hoe zien die 'converters' er dan uit?
Ik heb nog oude coax kabel liggen namenlijk.

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Afbeeldingslocatie: http://www.electronicaonline.nl/Audio%20Kabels_bestanden/CABLE-461.jpg

zoiets neem ik aan. Aan de ene kant tulp en de andere kant bnc

gevonden met google; plaatje komt van http://www.electronicaonline.nl/Audio%20Kabels.htm

[ Voor 24% gewijzigd door WFvN op 02-09-2003 20:31 ]

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

houthakker

Poehé

Ik gebruik meestal gewoon tv kabel, werkt echt perfect. Geluid kan wel even mee.
En anders is dit een oplossing, te koop bij elke electronicazaak of bouwmarkt:
http://www.elro-nl.com/elro-nl/nieuws1a.htm

Specs

• BonBon
wfvn schreef op 02 September 2003 @ 20:30:
[afbeelding]

zoiets neem ik aan. Aan de ene kant tulp en de andere kant bnc

gevonden met google; plaatje komt van http://www.electronicaonline.nl/Audio%20Kabels.htm
sorry, maar ik snap nog steeds niet hoe ik mijn oude netwerkcoax kabel kan aansluiten op mijn videokaart OUT naar m'n TV IN.
Morgen maar eens naar de kabelboer gaan, eens kijken of hij het snapt.

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

BonBon schreef op 02 September 2003 @ 21:10:
[...]

sorry, maar ik snap nog steeds niet hoe ik mijn oude netwerkcoax kabel kan aansluiten op mijn videokaart OUT naar m'n TV IN.
Morgen maar eens naar de kabelboer gaan, eens kijken of hij het snapt.
Neem een videokaart met Composiet (tulp) tv-out.
Neem een TV met een composiet TV-in

Neem een stuk ouderwets BNC netwerkkabel

Neem 2 van die converterkabels die je elk aan een kant van die bnc netwerkkabel prikt (daarvoor heb je trouwens nog wel zo'n bnc-koppelstukje nodig; oftewel een T-stukje zonder die zijtak)

En prik de twee overgebleven uiteindes met tulpstekker in pc en tv.

• Buzz-01
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:07
Ik heb hier over 10 meter gewoon dunne tv coax liggen, hij is wel flinterdun moet ik zeggen, +/- 4 of 5mm dik. Voor het geluid heb ik twee aderig afgeschermde kabel gebruikt, met aan de ene kant een tulpkabel die via de verloopstekker van mn Geforce 2 naar de tv-out gaat. Audio natuurlijk 3,5mm plugje. Aan de andere kant heb ik simpelweg een scart-connector gesoldeerd die rechtstreeks in mijn videorecorder kan (ivm geen scart op tv). Hiervan is het beeld gewoon supergoed, ik had voorheen UTP in gebruik, maar dat is echt bocht! Strepen, storen, rollend beeld, heb het allemaal gehad... Heb overigens bijna alle adercombinaties geprobeerd, maar niets werkte fatsoenlijk.

Netwerkcoax is inderdaad een goede en goedkope oplossing als je het nog hebt liggen, anders kan je gewoon iedere willekeurige coaxkabel kopen, 50 of 75 ohms maakt volgens mij niet eens uit.

Die schakeling met dat weerstandje en die condensator worden volgens mij gebruikt om een S-video signaal om te zetten naar Composiet. Ik heb voor mijn laptop zelf zo'n kabel gemaakt, daar zit volgens mij maar 1 condensator in. Ook dat werkt perfect!

Flickr

• BonBon
wfvn schreef op 02 september 2003 @ 21:13:
[...]

Neem een videokaart met Composiet (tulp) tv-out.
Neem een TV met een composiet TV-in

Neem een stuk ouderwets BNC netwerkkabel

Neem 2 van die converterkabels die je elk aan een kant van die bnc netwerkkabel prikt (daarvoor heb je trouwens nog wel zo'n bnc-koppelstukje nodig; oftewel een T-stukje zonder die zijtak)

En prik de twee overgebleven uiteindes met tulpstekker in pc en tv.
LUID EN DUIDELIJK ;) ;)
(audiokabel gaat ook op die manier, of niet?)

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Bij mijn audiokabel heb ik dus gewoon tulp-stekkers aan beide kanten zitten. Dus verder geen converterpluggen/kabels nodig. Gewoon rechtstreeks van TV-out naar TV-in

Verwijderd

Ik heb mn piecie owk op mn tievie aangeloten met ik geloof een kwalitatief goede kabel van +/- 5 m lang en nog steeds slecht beeld. Ik gebruik het programma TV-tool om de verbinding te bewerkstelligen. Nou heeft iedereen het hier over kabeltjes en het wel hebben van beeld maar ik lees niets over een programma. Ben ik nou belachelijk bezig en iz het niet zo gek dat ik slecht beeld heb of iz het gewoon vanzelfsprekend dat je een programma voor de verbinding gebruikt...

• Buzz-01
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:07
Verwijderd schreef op 03 September 2003 @ 13:29:
Ik heb mn piecie owk op mn tievie aangeloten met ik geloof een kwalitatief goede kabel van +/- 5 m lang en nog steeds slecht beeld. Ik gebruik het programma TV-tool om de verbinding te bewerkstelligen. Nou heeft iedereen het hier over kabeltjes en het wel hebben van beeld maar ik lees niets over een programma. Ben ik nou belachelijk bezig en iz het niet zo gek dat ik slecht beeld heb of iz het gewoon vanzelfsprekend dat je een programma voor de verbinding gebruikt...
Bij de drivers van mijn Geforce2 kaartje kun je de tv-out gewoon aanzetten, bij mij staat ie standaard op video-overlay, dan kan mijn scherm gewoon netjes 1024*768 weergeven en de tv schakelt om naar 800*600 zodra ik in mediaplayer of microdvd een film start. Bij de nieuwere kaarten kun je met de driver gewoon 1024*768 op je tv-out uitsturen geloof ik. Bij mij scrollt het tv-beeld omdat de desktop 1024*768 is en de tv 800*600... Kun je het nog volgen? :+

Ik gebruik dus alleen de driver van mijn videokaart!

Flickr

Verwijderd

Joep! Kgeloof dat ik owk gf2 heb, loop ik dus al weer een lange tijd voor de kat zn fluim met een kutprogramma te klooien... dah gaan we dus ff van den avond thuiz uit proberen. Kweenie of ik dat laatste deel met die driverz enzow wel snap maar dan moet ik toch eerst achter mn pc zitten... bedankt in ieder geval! :*)

• PegOpDeWeg
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-08 13:25

PegOpDeWeg

eej wasup?

Nuhtz.

Door een software pakketje wordt je beeld er echt niet beter/slechter op. Tenzij je met met de contrast en andere kleur instellingen gaat spelen. Trouwens die tv-tool proggie heeft veel meer opties dan de standard gf2 instellingen en niet vergeten, kan ook infrarood dingen ontvangen. (mits er IR meuk zit op je pc)

99% is kwaliteit van beeld afhankelijk van de kabel die je gebruikt.

De 3 stappen van kwaliteit

1) Component
2) S-vhs / Scart
3) composite

U ziet dat composite (het bekende gele tulipje) de slechtste kwaliteit heeft. Zoals aangegeven om coax te gebruiken hiervoor is de beste oplossing. Haal bij je electorboer een coax kabel en 2 mannetje tulip stekkers. soldeer deze aan de kabel. De kern van e coax dus aan het stukje in het midden van de tulip. Je hebt coax van 1cm maar ook dunnere. Je begrijpt dat er 1 van 1cm dus moeilijk in een tulip stekkertje te wurmen is.

Ik zelf heb hier gewoon S-VHS kabeltje van 15 meter van de dvd speler naar de beamer of van de pc naar de beamer lopen en geeft zeer strak beeld.

Dus als je een tv/beamer/videokaart hebt met S-VHS gebruik deze dan ook!

"It's better to burn out, than fade away"

Verwijderd

Sodeju, een hoop info... ff prutsen vanavond duz... owk thanxx..! :-)

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 21:49 ]

• makkie
Opperhoof schreef op 02 September 2003 @ 20:01:
klinkt interessant, dat verhaal over dat weerstandje en condensatortje, k denk dat dat is om het signaal te versterken, maar dan zul je meer nodig hebben, externe snappingsbron en transistortjes en ander spul, maar als iemand hier mee over weet, ik ben benieuwd
Ik heb het weer gevonden :) De grote tv-out FAQ
Zat trouwens geen weerstand in alleen een condensator 470pF

[ Voor 158% gewijzigd door makkie op 03-09-2003 17:38 ]

Verwijderd

Heb 20 meter liggen tussen pc en TV, kabel gekocht bij vobis. Wel beetje duur toen maar is erg goed afgeschermtd. Hat eerst een s-video kabel maar wat ik ook probeerde, alleen zwart-wit. Tv moet je neit gebruiken voor windows bureau blad of zo maar met composite wat ik nu heb is video film erg goed vind ik. Heb ook iets van 25meter audio kabel naar stereo liggen en dat doet het ook erg goed.
Had eerst gekeken naar draadloze audio/video verbinding. Maar men raadt dat af als je de apparatuur niet (niet vaak) verplaatst omdat kabel verbinding vele malen beter is.
Pagina: 1