ik doe voor de eerste keer mee, so please be gentle 

het contrast moge duidelijk zijn
[ Voor 9% gewijzigd door tozzke op 10-09-2003 21:09 ]
[ Voor 9% gewijzigd door tozzke op 10-09-2003 21:09 ]
"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"
Het is een leuk idee.Tozzman schreef op 10 September 2003 @ 19:35:
ik doe voor de eerste keer mee, so please be gentle
[afbeelding]
[ Voor 38% gewijzigd door tozzke op 10-09-2003 21:29 ]
[ Voor 39% gewijzigd door n00bs op 10-09-2003 21:54 ]
du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'
"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd schreef op 09 september 2003 @ 13:02:
Ik denk dat een van deze twee platen ook voldoen aan de eisen.
Welke vinden jullie beter? 1 of 2?
[afbeelding]
[afbeelding]
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Veel beter.liquid-orange schreef op 11 September 2003 @ 00:00:
Deze vindt ik ook beter gelukt.
[afbeelding]
Het is een gespleten biels waar de zon doorheen schijnt.
[ Voor 16% gewijzigd door Skinny op 11-09-2003 00:23 ]
SIZE does matter.
"You're go at throttle up!"
Ik vind die derde foto het meest een contrast weerspiegelen en, personlijk, vind ik die ook het mooist.Skinny schreef op 11 September 2003 @ 00:21:
Ik ben er niet speciaal op uitgegaan, maar heb er even drie uit mijn verzameling gepakt ? Voor het eerst dat ik hier in een Contest topic post, dus graag jullie reacties of dit een beetje "op niveau is"en of het een inzending waard is.
Home alone
[afbeelding]
Oud & Nieuw
[afbeelding]
Recht & Krom
[afbeelding]
[edit]Ik lees nu eigenlijk pas dat dit geen "goedkeur" topic moet zijn, maar ik zou toch graag willen weten of dit een beetje past in de contest ?
du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'
Verwijderd
Als ik daar op in mag haken. Fotografisch gezien vind ik het nogal rommelig. Het mooie van de derde foto is het object. Maar dat vind ik persoonlijk de verdienste van de kunstenaar....Twisted_Bunny schreef op 11 september 2003 @ 08:29:
[...]
Ik vind die derde foto het meest een contrast weerspiegelen en, personlijk, vind ik die ook het mooist.
Life is like a box of chocolates, you never know wich one will kill you
Ik ben niet zo'n cropper, maar zou het dan zoiets moeten worden ?Verwijderd schreef op 11 september 2003 @ 13:50:
[...]
Als ik daar op in mag haken. Fotografisch gezien vind ik het nogal rommelig. Het mooie van de derde foto is het object. Maar dat vind ik persoonlijk de verdienste van de kunstenaar....
De tweede foto daarentegen is veel beter gevonden. Maar volgens mij komt het beter tot zijn recht als je de foto cropt tot de essentie.
SIZE does matter.
[ Voor 5% gewijzigd door jvvv op 11-09-2003 22:09 ]
Verwijderd
jvvv schreef op 11 september 2003 @ 22:07:
[afbeelding]
Is ie degelijk? Heb mijn statief dus het was 1 sec tegen het raam. Ik vind hem degelijk.
K, hier gaan we in de kou....Verwijderd schreef op 11 September 2003 @ 22:12:
[...]
Ik snap de zin niet helemaal.
Maaruh, foto is natuurlijk niet om aan te zien zo.![]()
Kun je je toestel niet ergens opzetten zodat je foto mooi scherp wordt?
Stapel boeken ofzo.
[ Voor 23% gewijzigd door jvvv op 11-09-2003 22:21 ]
Verwijderd
Ik ken het probleem, ik heb ook een nikon. Nachtopname's gaan voortaan weer met de analoge spiegelreflex (ook van nikon).
Verwijderd
Ja, absoluut! Het hele thema komt er zo 10X beter in uit.Skinny schreef op 11 September 2003 @ 22:00:
[...]
Ik ben niet zo'n cropper, maar zou het dan zoiets moeten worden ?
[afbeelding]
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door eth0 op 14-09-2003 18:01 ]
SIZE does matter.
Terwijl ik deze foto naar boven scrolde leek het net of het licht intenser werd en daarna dimde...liquid-orange schreef op 11 september 2003 @ 00:00:
Deze vindt ik ook beter gelukt.
[afbeelding]
Het is een gespleten biels waar de zon doorheen schijnt.
Verwijderd
Verwijderd
[ specs ] [ Tweaker gallery ]
[ Voor 14% gewijzigd door guanpedro op 18-09-2003 23:53 ]
PC: MSI-NEO2FISR P4-2.6HT@2.8 Dual-channel GEIL-PC3500 Intel CSA GB-LAN 9600PRO Pioneer DVR106 Server: Dual Xeon-2GHz 3Ware 7500-12 11x120GB RAID5 GB-LAN RH 9 2.4.22 Digicam: Sony DSC-F717
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Verwijderd
[ Voor 18% gewijzigd door YellowCube op 19-09-2003 10:19 ]
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Staat een beetje raar dat gespiegelde tekst. Maar ik zie dat niet alles zo staat dus dat zal wel kunst zijn?YellowCube schreef op 19 September 2003 @ 10:14:
Ik heb deze foto in het British Museum in Londen genomen met een Fuji S602Z
Kun je mij het linkje sturen waar die foto zou staan?
Het is een mooi gebouw om te fotograferen...
[ Voor 8% gewijzigd door guanpedro op 19-09-2003 11:03 ]
PC: MSI-NEO2FISR P4-2.6HT@2.8 Dual-channel GEIL-PC3500 Intel CSA GB-LAN 9600PRO Pioneer DVR106 Server: Dual Xeon-2GHz 3Ware 7500-12 11x120GB RAID5 GB-LAN RH 9 2.4.22 Digicam: Sony DSC-F717
[ Voor 89% gewijzigd door guanpedro op 19-09-2003 11:03 ]
beetje ot, maar...het is een soort van afscheiding van matglas. Je ziet hier de achterkant en daarmee staat de tekst dus in spiegelbeeld. Van de andere kant gezien is het minder kunstzinning, maar wel zinnig.guanpedro schreef op 19 September 2003 @ 11:01:
[...]
Staat een beetje raar dat gespiegelde tekst. Maar ik zie dat niet alles zo staat dus dat zal wel kunst zijn?
mja zoals ?YellowCube schreef op 19 september 2003 @ 16:11:
helemaal niks....maar deze discussie is het resultaat van een door mij geposte foto ongeveer 8 posts hierboven. En die heeft hoop ik wel wat met contrast te maken.
"He who thinks knows evertyhing, knows nothing" - Socrates
Deze foto deed me sterk denken aan een foto van een eerdere contest (de grens) gemaakt door n00bs.MarkTheFOX schreef op 20 September 2003 @ 13:21:
Ok, hier is mij eerste inzending ooit. (clickable)
"Vrije" natuur [afbeelding]
Eén van mijn eerste foto's gemaakt met mijn A70. Het contrast kun je op 2 manieren bekijken. Allereerst natuurlijk omdat het een zwart-wit foto is en ten tweede, omdat voor mij natuur vrijheid betekent, maar het prikkeldraad dit teniet doet.
Gemaakt met de Canon A70, Stand P (zwart-wit), Macro modus
Commentaar welkom
[ Voor 4% gewijzigd door dArtagnan op 20-09-2003 17:39 ]
De eerste is echt prachtig. Maar het contrastExplore schreef op 20 September 2003 @ 21:51:
Geen commentaar op mijn foto's? Zijn ze zo slecht (of goed)?
Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.
Moeilijk he een vraag beantwoordenYellowCube schreef op 20 september 2003 @ 11:22:
niet om het een of ander salutem, maar ik zie van jou kant met name negatief (en soms nutteloos) commentaar komen. Daar zou ik helemaal geen problemen mee hebben, ware het niet dat ik van jou 1 foto zie en zo fantastisch is ie niet. De contrast-slider van je fotobewerkingsprogramma naar rechts trekken kan iedereen wel.
Dus ik zou zeggen, voordat je weer kritiek geeft, post dan eerst eens wat meer foto's en geef aan waarom ze zo fantastisch zijn vergeleken met anderen.
Goed idee.jdiezrequejo schreef op 21 september 2003 @ 02:15:
[afbeelding]
De mijne
Meerdere contrasten in een foto. Steen is is hard en ruw, water is daarintegen weer zacht en glad.
[ Voor 57% gewijzigd door YellowCube op 21-09-2003 12:41 ]
Gewoon simpel donker en licht in extremen (zwart en wit). Ik kan er nog wel meer bij verzinnen, maar dat slaat toch de plank mis, denk ik. Ik zend 'm in en dan zien we wel verder...Koraalduivel schreef op 20 September 2003 @ 22:01:
De eerste is echt prachtig. Maar het contrast![]()
De tweede zou ik niet inzenden, dan is de eerste veel beter.
Verwijderd
Ben je daar niet een beetje laat mee?...Ik zend 'm in en dan zien we wel verder...
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2003 14:51 ]
Deze foto liet mij ook meteen aan die foto denkenKoraalduivel schreef op 20 September 2003 @ 17:38:
[...]
Deze foto deed me sterk denken aan een foto van een eerdere contest (de grens) gemaakt door n00bs.
http://digicontest.concept-q.biz/150/150/278.jpg (grotere versie is niet meer beschikbaar)
Als je deze foto bekijkt is hij interessanter dan jouw foto. Hij heeft namelijk ook iets gedaan met de achtergrond, iets dat in jouw foto ontbreekt. Hierdoor komt het prikkeldraad duidelijker naar voren en wordt het licht donker contrast groter.
Mr. Pink - "Hey, fuck all that, I'm making a point here. You're gonna make me lose my train of thought."
Een aantal Contest regels
Elke deelnemer kan tot de 25-ste van de maand 1 foto, door hem/haarzelf gemaakt, bijgedragen. De rest van de maand wordt er gestemd.
Verwijderd
Wat nou, moeilijk om 1 pagina te lezen?
Ik zie de overeenkomst, maar ik had die foto nog nooit gezien. Heb pas sinds 3 weken die camera en heb me voorheen nog nooit met deze contest beziggehouden en wist dus niet van het bestaan van deze foto af...
"He who thinks knows evertyhing, knows nothing" - Socrates
Verwijderd
[ Voor 20% gewijzigd door R2D2 op 23-09-2003 19:46 ]
Mensen mogen nog meedoen tot de 25e dus, daarna wordt er gestemd. Het staat twee keer op de site, waarvan één keer fout dus n00bs had ietsje vriendelijker mogen doen, maar dat geldt ook voor jouVerwijderd schreef op 23 September 2003 @ 16:11:
[...]
Wat nou, moeilijk om 1 pagina te lezen?
[...]
Wie kan hier nou niet lezen?
The devil is in the details.
Mooie foto, zeer artistiek alleen jammer dat juist het object wat in het oog springt, de sinaasappel, overbelicht is. Desondanks vette pic!Died schreef op 23 september 2003 @ 14:29:
Net mijn eerste bijdrage aan deze serie foto's upgeload:
[afbeelding]
Net gemaakt vanuit het raam van mijn appartement op de begane grond. Dit is de binnenplaats waar ik op uit kijk. Iemand had daar blijkbaar een sinaasappel neergegooid, en aangezien het net geregend had contrasteerde die IMO erg mooi met het natte asfalt. Ik zag er wel wat in, ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Met een betere camera had ik er misschien nog meer van kunnen maken. Heb overigens ook met brightness/contrast gespeeld.
Hoeveel geld maakt jou gelukkig?
Leuk, maar wat is nou het contrast. Ik zie niet zo snel een contrast, hooguit het contrast tussen oranje en zwart.Reind schreef op 23 September 2003 @ 19:44:
Owke heb er 1 gevonden die ik vorig jaar heb gemaakt tijdens de GP van Frankrijk.
De antenne voor op de neus knalt er mooi uit.
Heb ook nog pics bij Minardi binnen in de pitbox maar dat heeft weer niks met dit topic te maken.
In de Arrows promo stand gemaakt. Ongezoept (heb ik geen verstand van dus daar blijf ik ook maar van af)
[afbeelding]
clickable
[ Voor 16% gewijzigd door dArtagnan op 23-09-2003 20:21 ]
[ Voor 42% gewijzigd door dArtagnan op 23-09-2003 20:59 ]
Dit ziet er inderdaad erg goed uit. Dank ook voor je uitleg, ik ben nog redelijk Photoshop-n00b, dus op deze manier help je me vooruitKoraalduivel schreef op 23 September 2003 @ 20:56:
Nee, die ander was beter. Maar daar valt wat aan te doen, zie het resultaat:
[afbeelding]
bewerkingen:
selecteren van de sinaasappel en de selectie omdraaien.
Levels veranderen van het asfalt.
Selectie weer omkeren.
Levels van de sinaasappel bijwerken
Lelijk randje sinaasappel bijwerken
Iets meer kleur geven aan de sinaasappel om te verkomen dat hij uit de toon valt.
Mr. Pink - "Hey, fuck all that, I'm making a point here. You're gonna make me lose my train of thought."
Automatiseren kan je leren!
Vind die eerste eigenlijk mooier qua foto, maar hij mist in mijn ogen kleur. Hij is nu wel erg 'saai'.YKW schreef op 23 september 2003 @ 22:24:
Het contrast met de mistTis wel een andere vorm van contrast (eigenlijk het weinig contrast, maar dat mag toch ook?
). Foto's zijn niet bewerkt (alleen geresized)
Op het randje van de termijn...
Land tegeover zee en mist (blauwgrijs)
[afbeelding]
en boot tegen zee en mist (blauwgrijs)
[afbeelding]
DAt vond ik juist het mooie, het mistirieuze. De wal die langzaam afsteekt tegen de mist. Het contrast wordt als het ware opgebouwd. Misschien had ik de foto moeten bewerken (meer blauw toevoegen), maar ben bang dat dan het effect weg is.Died schreef op 23 September 2003 @ 22:28:
Vind die eerste eigenlijk mooier qua foto, maar hij mist in mijn ogen kleur. Hij is nu wel erg 'saai'.
Automatiseren kan je leren!
Verwijderd
Mwah nee vind 't niks.jdiezrequejo schreef op 21 september 2003 @ 02:15:
[afbeelding]
De mijne
Meerdere contrasten in een foto. Steen is is hard en ruw, water is daarintegen weer zacht en glad.
Maar dat is het juist: dan is het geen contrast meerYKW schreef op 23 September 2003 @ 22:48:
[...]
DAt vond ik juist het mooie, het mistirieuze. De wal die langzaam afsteekt tegen de mist. Het contrast wordt als het ware opgebouwd. Misschien had ik de foto moeten bewerken (meer blauw toevoegen), maar ben bang dat dan het effect weg is.
[ Voor 22% gewijzigd door markiske op 29-11-2003 23:54 ]
Ducunt volentum fata, nolentum trahunt
[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2003 10:56 ]
[ Voor 8% gewijzigd door n00bs op 25-09-2003 15:15 ]
Verwijderd
Mooie foto, maar hij spreekt me verder niet speciaal aan. De contrastwerking en -uitleg zijn in mijn ogen ook wat magertjes, maar dat doet er natuurlijk weinig meer toe nu de looptijd voor inzenden verlopen is...Verwijderd schreef op 26 September 2003 @ 12:56:
btw wat vinden jullie van mijn pic...
-
dank je dank jen00bs schreef op 26 September 2003 @ 12:42:
Beetje jammer, mijn nr 1 staat nu op 4.
Zijn eerste foto, kwalitatief mooie foto, CONTRAST vind je op een heel aparte manier naar mijn idee terug en ook de omschrijving is ook nog goed te doen
Bij velen is die omschrijving zo mager en de titel ook, waardoor niet direct terug te vinden is, wat men nou bedoelt met contrast.
Verwijderd
Tozzman schreef op 26 September 2003 @ 17:41:
[...]
Sossusvlei, Namibie --> die komt me erg bekend voor, zit er niet een standaard wallpaper of zoiets in windows dat er op lijkt?
Cons:::BB4E
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq