Toon posts:

Geluid 'mooier' met powerdvd aan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok het volgende is er aan de hand: ik ben een mp3'tje aan het luisteren en ik start Cyberlink PowerDVD op. Vanaf het moment dat PowerDVD is opgestart klinkt het geluid veel voller en in mijn oren ook 'mooier'. Op het moment dat ik PowerDVD dan afsluit is het geluid weer als voor het starten. Ik vermoed dat PowerDVD een soort 'versterker' activeert en hier komt dus mijn vraag:
Hoe zorg ik ervoor dat het geluid altijd 'mooier' klinkt, zoals als ik PowerDVD aan heb staan? Want ik ben niet van plan om altijd PowerDVD open te hebben staan :+

Mijn config:
SB Live Platinum, Creative Inspire 5100, de rest lijkt me niet zo van belang.
Edit: mp3'tjes speel ik af met Winamp(3).

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2003 20:52 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

En met welk programma speel je het mp3tje dan af?

Verwijderd

Topicstarter
Met Winamp3, kheb het ook maar ff erbij gezet in de beginpost, daar heeft het toch niks mee te maken ofwel?

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:08
Wat is mooier? Omschrijf eens wat er gebeurd.

Gaan er meer boxjes meespelen oid?

Verwijderd

Topicstarter
Nee er gaan niet meer boxen meespelen, die doen het normaal ook al allemaal. Ok, ik zal het proberen: het geluid wordt wat harder, maar tegelijkertijd naar mijn idee ook voller van tonen. Want als ik zelf gewoon het volume hoger zet klinkt het niet zo.
Edit: je zou het misschien ook 'krachtiger' kunnen noemen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2003 21:00 ]

Verwijderd

Het zou met de (ActiveX/DirectShow)filters te maken kunnen hebben die PowerDVD activeert (matrix surround, normalise etc). Dergelijke plugins bestaan ook voor WinAmp.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2003 21:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok, tnx ik zal morgen ff nazoeken of zoiets voor winamp werkt

• KillerB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-09-2025

KillerB

______

Nou je het zegt. Ik hoor het ook als ik PowerDVD aanzet :D
Standaard sb 128 PCI op win2k.

Verwijderd

PowerDVD onthoud zijn volume insteling, dus stel hem even zo in dat het geluid het zelfde niveu blijft. Daarna kan je pas goedvergelijk of er verschil tussen zit ;).

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:48

Sick Nick

Drop the top!

Bij mij gebeurt er niks als ik m aan zet :p Winamp 2 + powerdvd xp
Onboard soundMAX, digitaal aangesloten @ logitech z680, winXP prof.

• Hans van Eijsden
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-01 17:59
Met PowerDVD 5.0 heb ik nergens last van.. :)

https://www.hansvaneijsden.com

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 24-02 10:05

Stoffel

Engineering the impossible

Is het niet gewoon zo dat powerdvd een filter aanzet, zoals creative die bijvoorbeeld ook heeft? Vice City doet namelijk bij mij ook wat met die instellingen :)

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
powerdvd kan ook mp3's spelen ;)
maar je kunt idd ook filter plugins downloaden voor winamp, een hele goede is dee2.
zitten heel veel hele mooie presets in.

zelf gebruik ik het niet (meer) omdat ik mijn speakers neutraal mooier vindt klinken, met plugins wordt het al gauw wat overdone.

http://www.dee2.tk/

[ Voor 5% gewijzigd door Dnc1n op 31-08-2003 21:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga zo even dee2 uitproberen.
@HollyHollander: wat bedoel je precies? Waar stel ik dat in?

Ik heb even de hardware information die PowerDVD levert gekopieerd:

Hardware Information:
Processor: AMD Athlon(tm) XP 2000+ running at 1662 MHz
3DNow! Technology: In Use
Enhanced 3DNow! Technology: In Use
3DNow! Professional Technology: In Use
IA MMX Technology: In Use
IA Streaming SIMD Extensions: In Use
IA SSE 2: Not Detected
Video Accelerator: DirectX VA (not in use)
Multispeaker Audio Device: Creative SBLive! (not in use)
SPDIF Output Device: Creative SBLive! (not in use)

Die laatste 2 vind ik vreemd, want tweemaal lijkt de SBLive! niet in gebruik?
Ik zal zo mijn bevindingen met dee2 posten.

Edit:
Ik heb wat dingen geprobeerd met dee2, maar ik bereik toch niet het resultaat dat wordt geleverd door simpelweg PowerDVD op te starten. Vreemd vreemd... dan toch maar mp3 via PowerDVD af gaan spelen? :7

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2003 22:57 ]

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
het enigste wat ik nog vernomen had wanneer ik powerdvd opstarte dat het volume level wat veranderd wordt, nog niet opgevallen dat het anders klinkt.
ik heb wel powerdvd 5 en geluidskaart digitaal aangesloten.

• BadMotha
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-03-2024

BadMotha

be creative!

in powerdvd heb je een aantal dolbysurround functies (dolby headphone/livingroom/theatre etc.)
waarschijnlijk schakelt die geluidsmode in, zodra je powerdvd start.
speel daar eens mee.

[ Voor 6% gewijzigd door BadMotha op 31-08-2003 23:11 ]

oude specs alu kassie We zijn op de wereld -om mekaar (4x)- te helpen nietwaar??-=-

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:55
Waarschijnlijk staat TrueSurroundXT aangevinkt, zie configuratie -> audio -> daar ff zoeken :)
Die staat dacht ik standaard namelijk aan en velen kijken daar niet naar. Als je dan toch bezig bent, zet bij Miscellaneous -> Dynamic Range Compression -> Quiet Environment aan (standaard normal environment).

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Topicstarter
Ok, bedankt voor jullie antwoorden, ik heb uiteindelijk de 'boosdoener' gevonden: op het moment dat ik Dolby Prologic II de-activeer is het geluid weer 'normaal' en als ik het activeer is het weer mooier. Nu rest alleen nog de vraag: hoe zorg ik ervoor dat dit altijd geactiveerd is?

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Wat gek. Als ik Dolby Prologic II aktiveer wordt het geluid juist minder vol en minder mooi.

Bij mij heb ik zo'n knopje op de versterker, niks te maken met programma-instellingen.

Siditamentis astuentis pactum.

• --HYPER--392
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:17

--HYPER--392