[Debian] Wyse terminal aan seriele poort ERG traag

Pagina: 1
Acties:

• Bramster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05 13:57
terminal: Wyse 55-ES
OS: Debian Sid 2.2.20-idepci (gewoon standaard woody install en dan met apt naar sid geupdate)

de terminal reageert ERG traag, 10 sec ofzo om 20 karakters op het scherm te zetten
als baudrate heb ik 19200 ingesteld, eerst had ik 9600 maar dat was net zo traag :/

effe wat instellingen van de terminal:

uit "comm" menu (F4):
COMM = FDX
XMT LIM = NONE
ANSWERBACK MODE = ON
MDM RC HSK = XON-XOFF/XPC
MDM RC HSK LEVEL = 192
MDM XMT HSK = XON-XOFF
AUX RC HSK = NONE
SEND ACK = ON
AUX XMT HSK = NONE

uit "ports" menu (F5):
MDM BAUD RATE = 19200
MDM DATA/PARITY = 8/NONE
MDM STOP BITS = 1

ik heb als personality van de terminal VT100 ingesteld
ik "start" de login met het commando:
/sbin/getty -L ttyS3 19200 vt100

ik hoop dat ik genoeg info gegeven heb voor jullie om me te helpen, mocht dit niet zo zijn, zeg het maar en ik zal kijken of ik het kan vinden :P

en dan nog wat:
hoe zet ik aan dat ik via de terminal onder root kan inloggen? want als ik wil inloggen als root zegt die al voordat hij pass vraagt "login incorrect"

http://www.wyse.com/products/gpt/wy55es.htm Wat info over de terminal

[ Voor 23% gewijzigd door Bramster op 31-08-2003 21:02 ]

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Skuzz schreef op 31 August 2003 @ 20:45:

hoe zet ik aan dat ik via de terminal onder root kan inloggen? want als ik wil inloggen als root zegt die al voordat hij pass vraagt "login incorrect"
voor de terminalproblemen heb ik zo geen oplossing, maar dit kun je verhelpen door het device waar je terminal aan hangt in /etc/securetty te zetten.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Kijk eens naar het programmaatje 'setserial' . Daar zou je je snelheid wel mee de hoogte in moeten krijgen, ik heb n.l. ook zo'n terminal van Wyse (Welliswaar een ander type, maar toch), en die werkt wel vrij rap op 9600 bps.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Ik gebruik al tijden een oude laptop (compaq, 80486 25Mhz, 4MB RAM, 100MB HDD) met debian 2.1 als serieele terminal. Die draait al tijden op 9600 bps (net als m'n eerste modem :) ) Het werkt vrij snel....wat is de TERM variabele? vt100?
(serieele terms zijn perfect voor giFTcurs, links en pine) !!!

Wat voor kabel heb je er tussen zitten? Komen er wel is verkeerde karakters op het scherm?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2003 00:09 ]

• Bramster
kabel is een UTP met seriele stekkers er aan (wel met de juiste pin outs) karakters zijn goed, alleen traag

en TERM stond op xterm, nu op vt100 gezet, maar het word er niet sneller op

ik ga dadelijk effe wat klooien met "setserial", effe krantjes bezorgen ;)

• Bramster
ik ben effe bezig geweest met setserial maar dat lukte niet echt helemaal en ben toen maar effe verder gaan zoeken en kwam dit topic tegen en die gast had een IRQ conflict, noujah, viel te proberen natuurlijk :P
in de bios andere IRQ's ingesteld en het werkt lekker snel nu op 19200 baud :)

woei!

bedank voor de hulp

[ Voor 6% gewijzigd door Bramster op 01-09-2003 07:46 ]

Pagina: 1