[Stekker] Bestaat dit ?

Pagina: 1
Acties:

• Renkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-08 15:26
Ik wil een Dymo 330 Labelwriter met seriele aansluiting op mijn lpt1 connecten, zijn hier verloopjes voor te koop ?

Ben al bij een aantal bedrijven geweest en men had nergens een idee waar zoiets te krijgen moest zijn...

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Wat voor een aansluiting zit er dan op die Dymo?

edit:
Ik lees net dat 'ie er in een USB- en in een seriele uitvoering is. Heb je toch de verkeerde gekocht :D

[ Voor 56% gewijzigd door Rataplan op 30-08-2003 16:31 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Verwijderd

Je wilt dus een serieel naar USB overgang ? Heeft je systeem geen USB -> koop dan en PCI kaart met een USB aansluiting !

• Renkie
Dymo 330 Labelwriter met seriele aansluiting
9pins serieel dus

En moet via parralel (printerpoort) op de pc worden aangesloten

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-08 12:24

DinX

Motormuis

In een pc-winkel verkopen ze meestal wel van die stukjes die van serieel naar paralel converten, en omgekeerd.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Renkie schreef op 30 August 2003 @ 16:32:
[...]

9pins serieel dus

En moet via parralel (printerpoort) op de pc worden aangesloten
Waarom in godsnaam? Het verloopje wat jij zoekt is een kaart met seriele poorten!
DinX schreef op 30 augustus 2003 @ 16:33:
In een pc-winkel verkopen ze meestal wel van die stukjes die van serieel naar paralel converten, en omgekeerd.
Ze verkopen daar 9-25pins converters, maar die converten geen serieel naar parallel of omgekeerd. Geloof mij maar.

[ Voor 38% gewijzigd door Rataplan op 30-08-2003 16:34 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• Renkie
Erm, kan zijn dat ik scheef typ maar er staat dacht ik dat ik van serieel naar parralel wil dmv een verloop

Dit omdat USB geen optie is (wel mogelijk op printer, niet op pc)

Dus : Printer -> Serieel -> VERLOOP -> LPT1 @ PC

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:22

WouterG

Dit is geen ondertitel

Een seriele poort en een parallele poort werken intern toch heel anders? Denk niet dat je dat zo snel aan de praat gaat krijgen.
Rataplan schreef op 30 August 2003 @ 16:33:
Ze verkopen daar 9-25pins converters, maar die converten geen serieel naar parallel of omgekeerd. Geloof mij maar.
Precies!

[ Voor 57% gewijzigd door WouterG op 30-08-2003 16:36 ]

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Tomcat is right.

edit:
Moet je mij niet gaan quoten, Tomcat, dan krijgen we een oneindige lus :+

WAAROM wil je over LPT1?

[ Voor 51% gewijzigd door Rataplan op 30-08-2003 16:39 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Rataplan schreef op 30 August 2003 @ 16:33:
[...]

Waarom in godsnaam? Het verloopje wat jij zoekt is een kaart met seriele poorten!

[...]

Heb hier een converter liggen waar je een serieel apparaat op een paralelle poort kan aansluiten.
Ze zijn er dus wel. (geen idee of ze nog te verkrijgen zijn. Heb hier toevallig zo;n krengen liggen onder 3 meter stof :P ;))

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Terw_Dan schreef op 30 augustus 2003 @ 16:36:
[...]

Heb hier een converter liggen waar je een serieel apparaat op een paralelle poort kan aansluiten.
Ze zijn er dus wel. (geen idee of ze nog te verkrijgen zijn. Heb hier toevallig zo;n krengen liggen onder 3 meter stof :P ;))
Lijkt me idd zeldzaam spul, ik heb nog nooit zoiets gezien. Proprietary hardware of zo?

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:22

WouterG

Dit is geen ondertitel

In dit forum staat het een en ander over dit probleem:

parallel <--> serieel converter?

Het kan dus wel maar dat plugje heeft nog wat electronica aan boord om het signaal om te zetten.

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Volgens mij is pricewatch: USB PCI kaart 2x USB A aansluiting de oplossing, en anders iets vergelijkbaars met een paar seriele poorten. Sneller, goedkoper, en het werkt meteen - bovendien loop je het risico niet dat de Dymo-software gebruik maakt van "trucjes" op je seriele poort, waardoor conversie nog weer ingewikkelder wordt.

• rollebol
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-06 12:38
Rataplan: Een USB-PCI interface? Wat heb je daar aan? Dit ding heeft een seriële interface, geen USB-interface. Dat is een ander model.

De Dymo-software maakt overigens geen gebruik van 'trucjes' op de seriële poort.

[ Voor 51% gewijzigd door rollebol op 30-08-2003 16:49 ]

• Renkie
Zucht........ Als al meerdere malen gezegt : USB = GEEN optie.

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

rollebol schreef op 30 augustus 2003 @ 16:48:
Rataplan: Een USB-PCI interface? Wat heb je daar aan? Dit ding heeft een seriële interface, geen USB-interface. Dat is een ander model.
Rataplan schreef op 30 augustus 2003 @ 16:45:
en anders iets vergelijkbaars met een paar seriele poorten
Uit de categorie: hoe maak ik iets inzichtelijk. Zie ook mijn post van 16:33.
rollebol schreef op 30 augustus 2003 @ 16:48:
De Dymo-software maakt overigens geen gebruik van 'trucjes' op de seriële poort.
Da's weer mooi meegenomen.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 20:08

job

koop een pci kaart met een seriele poort.
klaar ben je dan.

• rollebol
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-06 12:38
Renkie schreef op 30 August 2003 @ 16:50:
Dat heb je nog niet gezegd. Je hebt gezegd dat het niet is wat je zoekt. Maar misschien moet je oplossingsgericht denken in plaats van probleemgericht.

Waar wil je het ding op aansluiten? Misschien zit er op het moederbord wel een infrarood-interface, dat is vaak een gewone COM-poort. Misschien kan je een USB-naar-seriëel-converter gebruiken. Maar misschien moet je inderdaad een serieel-naar-parallelconverter hebben. Het lijkt mij sterk.

[ Voor 9% gewijzigd door rollebol op 30-08-2003 16:53 ]

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Renkie schreef op 30 August 2003 @ 16:50:
Al meerdere malen niet gezegd: waarom een kaart met seriele poorten geen oplossing is.
rollebol schreef op 30 August 2003 @ 16:52:
[...]
Dat heb je nog niet gezegd. Je hebt gezegd dat het niet is wat je zoekt. Maar misschien moet je oplossingsgericht denken in plaats van probleemgericht.
Zeer juist opgemerkt.

[ Voor 36% gewijzigd door Rataplan op 30-08-2003 16:53 ]

• Renkie
Rataplan schreef op 30 augustus 2003 @ 16:53:
[...]

Al meerdere malen niet gezegd: waarom een kaart met seriele poorten geen oplossing is.

[...]
Zeer juist opgemerkt.
Omdat de printer niet op een pc wordt aangesloten maar een printserver (met alleen parralelle poorten)

Een verloop zou dus perfect zijn, anders moeten we op zoek naar usb printservers -> kost veel meer

Verwijderd

DAN is het al helemaal geen optie. Ik heb nog geen printserver gezien die zo'n soort printer ondersteunt. Het is immers ook geen echte printer!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Renkie schreef op 30 augustus 2003 @ 17:03:
Omdat de printer niet op een pc wordt aangesloten maar een printserver (met alleen parralelle poorten)

Een verloop zou dus perfect zijn, anders moeten we op zoek naar usb printservers -> kost veel meer
Hehe, dat kostte even moeite :) maar het is me nu duidelijk.

mijn lpt1? Eén van onze lpt's, dus ;)

Toch zou ik het ding wel op een PC aansluiten (degene die het meest aanstaat, natuurlijk). Er staat tenslotte altijd een PC aan als er geprint wordt :)

Tenzij Terw_Dan zo'n ding aan je kwijt wil; wat me op dit moment je beste kans lijkt; ik probeer al heel wat jaren redelijk bij te blijven met wat er in dit land aan hardware te koop is, en ik heb er nog nooit een gezien. Dat zegt op zich niks over de mogelijkheid dat ze bestaan, maar wel over de prijs die je ervoor zal moeten betalen.

Hmmm... $128...

[ Voor 10% gewijzigd door Rataplan op 30-08-2003 17:16 ]

Verwijderd

Vaak worden de seriele poort en de paralle poort door elkaar gehaald.

De seriele poort (COM Poort) is op de oudere PC met een 9 polige male sub-D aansluiting en/of een 25 polige male sub-D te vinden.

De parallele poort (LPT Poort) is eveneens een 25 polige sub-D aansluiting alleen is dit geen male maar een female aansluiting.

De data wordt ook verschillend verstuurd.
Simpel gezegd:
Bij seriele overdracht worden er acht bits over één lijn (TXD) achter elkaar verstuurd voor één Byte.

Bij parallele communicatie wordt de byte verdeeld over acht data lijnen, en in één keer een byte verstuurd.

Je kan daarom niet zomaar seriele apparatuur aansluiten op een printerpoort.

De convertors die jij zoekt zijn te koop bij gespecialieerde electronica zaken , bijvoorbeeld DIL in Rotterdam, of bij één van de filialen van Display Electronica.
http://www.display.nl

Veel succes nog bij de zoektocht. 8)7
Pagina: 1