Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.
Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.
Verwijderd
'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'
ik heb er vanochtend een gezien... ik heb alleen in de vluggigheid het merk nie kunnen zien, ik dacht, da zoek ik dadelijk op inet wel op...Op donderdag 18 oktober 2001 15:57 schreef Termin8or het volgende:
Dit kan volgens mij niet eens
maar ik kan het nergens vinden.
ik ben al wel in de buurt gekomen.
ik heb een serieel DB9<>centronics36 converter gevonden.
dus electronisch is het mogelijk, en met een centronics<>DB25 converter is het ook mogelijk, maar ik zoek eigenlijk dus een compleet apparaat wat je zo achter op je printer kan schroeven. dat er rechtstreeks een seriele kabel in kan. (Bij dit bedrijf werken ze met RS422. dat is een soort multipoort RS232). vandaar.
inderdaad.Op donderdag 18 oktober 2001 21:06 schreef Rummbler het volgende:
Bedoel je van COM naar LPT?
Verwijderd
Deze connector is voor het controleren van de Seriele poort.
9 polig female
2 en 3
7 en 8
1 en 4
6 en 9
25 polig female
2 en 3
4 en 5
6 en 8
20 en 22
Deze connector is voor het controleren van de parallelle poort.
25 polig male
1 en 13
2 en 15
10 en 16
11 en 17
12 en 14
Hieronder is een Nepprinter connector. Dit werd/wordt gebruikt tijdens het schrijven van applicaties waarin verplicht geprint moest worden om door te mogen gaan. Om kilometers papier te sparen ( en inkt ) werd deze Nepprinter gebruikt.
25 polig male
1 en 10
11 en 12 en 24
13 en 15
Seriele data moet eerst in een buffer gezet worden voordat het naar een parallele signaal omgezet kan worden.
En omgekeerd ook,... parallele data gaat in een keer de buffer in, die serieel wordt uitgelezen
Per slot van rekening heb je niet veel meer nodig dan wat buffers, timing-kristalletjes en een shift-register.
Ik heb nog een converter liggen om parallelle printers op de device-bus van een Commodore-64 aan te sluiten, en dat was ook een seriele bus (alleen niet RS-232).
The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large
inderdaad...Op vrijdag 08 februari 2002 20:55 schreef mvdejong het volgende:
Het kan wel.
Per slot van rekening heb je niet veel meer nodig dan wat buffers, timing-kristalletjes en een shift-register.
Ik heb nog een converter liggen om parallelle printers op de device-bus van een Commodore-64 aan te sluiten, en dat was ook een seriele bus (alleen niet RS-232).
ik heb ook wel een tekeing liggen, maar ik werd gek van al die NOR'rtjes....
toch al iets te lang geleden voor mij geweest
maaruh, toch bedankt... maar het is al nie meer nodig