[PCTV] Audio met USB Headset

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mitt3nz
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-02 21:54
Hoi,

Ik heb een poosje geleden een PCTV Pro tvkaart gekocht. Nou werkt de video enzo allemaal perfect, maar om de audio te kunnen gebruiken moet ik de audio-uitgang van de PCTV Pro doorlussen naar de Aux-In van m'n geluidskaart. Dit werkt allemaal prima.

Nou heb ik onlangs ook een USB Headset van Logitech aangeschaft, en wil ik deze ook kunnen gebruiken bij het tv-kijken op mn pc'tje. Maar het probleem is, je raadt het al, ik krijg dan geen geluid omdat die audiokabel op de Aux-In van m'n geluidskaart (die ik dus niet gebruik als ik de headset gebruik) aangesloten moet zijn..

Nou vraag ik me af of ik op de een of andere manier de audio dat op de Aux-In van m'n geluidskaart binnenkomt kan "doorsluisen" naar die USB Headset?

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-02 09:57
ik snap het niet zo goed eigelijk :)
je hebt tv tuner die geluid doorstuurt naar een INgang van je geluidskaart. En als je je usb headset wilt gebruiken, dan moet je deze ook op de INgang van je geluidskaart pluggen?
Hoe kan een geluids INgang geluid doorsturen naar je headset?

Of zie ik het nu verkeerd? :)

• Mitt3nz
DaRKie schreef op 30 August 2003 @ 15:10:
ik snap het niet zo goed eigelijk :)
je hebt tv tuner die geluid doorstuurt naar een INgang van je geluidskaart. En als je je usb headset wilt gebruiken, dan moet je deze ook op de INgang van je geluidskaart pluggen?
Hoe kan een geluids INgang geluid doorsturen naar je headset?

Of zie ik het nu verkeerd? :)
Heh sorry.. dacht dat ik wel duidelijk was.

TV Tuner gaat rechtstreeks naar Aux IN van de geluidskaart.
USB Headset gaat in een USB poort.

Ik vraag me af of er een manier is om de audio die in de Aux IN van de geluidskaart binnenkomt door te "sluisen" naar de USB Headset. Anders kan ik namelijk m'n USB Headset niet gebruiken bij het TV kijken op mn pc.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-02 20:32

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ehh......als je dat kabeltje naar je line-in gewoon zo laat als ie is dan zou je toch echt geluid moeten krijgen door in Windows in te stellen dat alle geluid naar je usb hoofdtelefoon moet ;)
Effe ook alleen voorkeur apparaten gebruiken ofzo aanvinken ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-02 09:57
Mitt3nz schreef op 30 augustus 2003 @ 15:18:
[...]

Heh sorry.. dacht dat ik wel duidelijk was.

TV Tuner gaat rechtstreeks naar Aux IN van de geluidskaart.
USB Headset gaat in een USB poort.

Ik vraag me af of er een manier is om de audio die in de Aux IN van de geluidskaart binnenkomt door te "sluisen" naar de USB Headset. Anders kan ik namelijk m'n USB Headset niet gebruiken bij het TV kijken op mn pc.
aha, even verkeerd begrepen. Ik dacht dat het geluid van de soundcard doorgesluisd werd naar de headset, maar de headset is een soort soundcard op zicht dus.

• Mitt3nz
nero355 schreef op 30 August 2003 @ 15:20:
Ehh......als je dat kabeltje naar je line-in gewoon zo laat als ie is dan zou je toch echt geluid moeten krijgen door in Windows in te stellen dat alle geluid naar je usb hoofdtelefoon moet ;)
Effe ook alleen voorkeur apparaten gebruiken ofzo aanvinken ;)
Aha.. wat moet ik dan als "Audiomixer" instellen bij de Audio opties van de TV kaart? De USB Headset of de SB Live kaart?

• Mitt3nz
Heb ze beide geprobeerd..

Werkt nog steeds niet =/

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-02 20:32

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Mitt3nz schreef op 30 August 2003 @ 15:30:
[...]

Aha.. wat moet ik dan als "Audiomixer" instellen bij de Audio opties van de TV kaart? De USB Headset of de SB Live kaart?
Ehh.......ik bedoelde de instellingen van je geluid in Windows niet bij je TV kaart ;)
Enige wat ik je kan aanraden verder geen idee :/ Die USB apparaten zijn soms ook niet overal mee compatible enzo best zonde :|

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:14

Sick Nick

Drop the top!

Je kan bij PC TV Vision bij audiomixer inderdaad de output device kiezen, echter moet die ook de input hebben. Je kan niet los een input van kaart 1 en output op kaart 2 kiezen. Wat je dan wel kan doen is de record van je usb headset op all lines zetten (what you hear, alles, hoe het ook heet bij dat ding) en die ook laten afspelen op je headset. Bij de audiomixer moet je in ieder geval je gewone kaart kiezen anders heb je helemaal geen geluid.
Als het goed is neemt die headset nu ook het geluid via de record over van je gewone kaart.

Misschien is het wel makkelijker om gewoon een normale headset te halen met 2 jack plugs (een voor geluid en een voor mic)

• Mitt3nz
Sick Nick schreef op 30 augustus 2003 @ 16:09:
Wat je dan wel kan doen is de record van je usb headset op all lines zetten (what you hear, alles, hoe het ook heet bij dat ding) en die ook laten afspelen op je headset.
Hoe stel ik dat in?

• Mitt3nz
Gvd.. nu crasht PCTV Vision constant.. wat een schijtprogramma zeg :(

• scubafreak
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-01 15:42
al iemand een oplossing voor dit probleem?
Pagina: 1