Logitech 800dpi muis en XFree86

Pagina: 1
Acties:

• cashewnut
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-11-2025
Hoi,

Ik ben van plan een Logitech MX300 muis te kopen, deze heeft een resolutie van 800dpi. Maar ik vraag me af of XFree86 die 800dpi ook ondersteunt. Aangezien Option "Resolution" geen effect heeft bij USB muizen, kan ik de resolutie iig niet handmatig instellen (tenzij ik PS/2 gebruik, maar dan is de refresh rate ook weer lager). Ik had ergens gelezen dat 800dpi onder Windows alleen gehaald wordt als MouseWare wordt geinstalleerd, vandaar dat ik twijfel of X (4.3.0) wel 800dpi ondersteunt.

Verwijderd

Na een google vond ik deze laatste post hier wat waarschijnlijk is wat je zoekt.
Good news for you guys:
Support for the Logitech MX series is on the way. The new protocol is called PS/2++. The necessary kernel patch for full support has been merged into the devel linux kernel series and an xfree-4.3.0 patch already exists.
You can already switch to 800dpi with this applet without any kernel or xfree updates.

The kernel thread about the PS/2++ protocol can also be checked.

• cashewnut
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-11-2025
Cool, dank je. Dat lijkt er idd op, en ik hoef X dus niet eens per se te patchen. Ik had zelf ook ge-googled, maar dit nog niet gevonden.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Starbase218 schreef op 30 August 2003 @ 15:00:
Ik had ergens gelezen dat 800dpi onder Windows alleen gehaald wordt als MouseWare wordt geinstalleerd, vandaar dat ik twijfel of X (4.3.0) wel 800dpi ondersteunt.
Als je nou is flink gaat searchen dan kan je een register aanpassing viinden waarmee je zonder de software en drivers toch een resolutie van 800 dpi kan hebben ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||