Toon posts:

Windows 98 boot-cd maken van boot-disk met Nero Burning Rom

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een Windows 98 boot-cd maken i.p.v. een Windows 98 bootdisk.

Ik heb dus de bootdisk (diskette) in het diskettestation geplaatst en een lege cd-r in de brander gestopt.

Nu kan ik met Nero kiezen voor "Cd-Rom (Bootable)" en vervolgens kan je selecteren dat die de bootbestanden vanaf diskette moet afhalen.

Maar nu krijg ik als ik wil gaan branden elke keer errors. Wat doe ik fout? Ik weet zeker dat ik iets fout doe/niet snap aangezien het wel moet kunnen volgens een collega van me...

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Is die diskette niet toevallig beschadigd?

Oftewel maak eens een nieuwe bootdisk.

[ Voor 34% gewijzigd door max op 30-08-2003 14:36 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
download gewoon ff een goede bootdisk van www.bootdisk.com

Verwijderd

Topicstarter
nee, die is prima OK....heb net een nieuwe geprobeerd en dat mocht geen oplossing zijn, helaas :? Diskette kan ik ook nog prima van lezen/schrijven.

De diskette die ik nu heb kom van bootdisk.com af, en heb ik dus net gemaakt.
Maar dit werkt dus niet, heb er ook zelf een geprobeerd in Windows 98 te maken, maar dat mocht ook niet werken.

Ik denk echt dat het dus de instellingen zijn, dus hier 3 screenshots:

Screenshot 1
Screenshot 2
Screenshot 3

-edit-

Hier nog een screenshot van de foutmelding die ik krijg:

Klik hier

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2003 14:49 ]

Verwijderd

Probeer eens de opties bij screenshot 2 te veranderen in:

Lengte bestandsnaam: ISO niveau 2 (max 31 karakters)
Formatteren: Modus 2 /XA
Joliet uitvinken

Dat zijn de standaard settings bij mij bij nero 5.5.9.0 en dan werken mijn bootcds wel.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 August 2003 @ 15:00:
Probeer eens de opties bij screenshot 2 te veranderen in:

Lengte bestandsnaam: ISO niveau 2 (max 31 karakters)
Formatteren: Modus 2 /XA
Joliet uitvinken

Dat zijn de standaard settings bij mij bij nero 5.5.9.0 en dan werken mijn bootcds wel.
Helaas nog steeds zelfde error... |:(

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Verwijderd schreef op 30 augustus 2003 @ 15:10:
[...]

Helaas nog steeds zelfde error... |:(
vink de ISO-restricties allemaal uit en zet Joliet uit (de onderste 5 vinkjes van screen 2 dus), dan heb je echt iso-1.

in geval van nog meer problemen kun je vervolgens ook de karakter set op DOS zetten.

veel succes

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:17
Kun je van een diskette geen iso's maken net als bij cd's? (dus dat je een .bin en .cue oid krijgt)?
Dan zou je die kunnen branden, of als dat nodig is eerst met winiso aan kunnen passen en dan branden.

...

• G33rt
IceM schreef op 30 August 2003 @ 15:19:
Kun je van een diskette geen iso's maken net als bij cd's? (dus dat je een .bin en .cue oid krijgt)?
Dan zou je die kunnen branden, of als dat nodig is eerst met winiso aan kunnen passen en dan branden.
Als je even naar screenshot 1 had gekeken had je kunnen zien dat Nero er een fantastische functie voor heeft, je kan een bootdisk gebruiken om een bootcd te maken :)

Afbeeldingslocatie: http://www.sdbvanbiene.nl/private/wouter/01.gif

[ Voor 13% gewijzigd door G33rt op 30-08-2003 15:23 ]

• nero355
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

G33rt schreef op 30 augustus 2003 @ 15:23:
[...]

Als je even naar screenshot 1 had gekeken had je kunnen zien dat Nero er een fantastische functie voor heeft, je kan een bootdisk gebruiken om een bootcd te maken :)

[afbeelding]
Hmm.........ik click hier altijd ook die emulatie aan dit lijkt me de fout of niet :?

NERO knows NERO maar ook niet zo goed probeer het is gewoon zou ik zeggen ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• G33rt
nero355 schreef op 30 August 2003 @ 15:27:
[...]

Hmm.........ik click hier altijd ook die emulatie aan dit lijkt me de fout of niet :?

NERO knows NERO maar ook niet zo goed probeer het is gewoon zou ik zeggen ;)
dat zou inderdaad ook prima kunnen, alleen ik denk eerder aan de ISO namen (zie G33rt in "Windows 98 boot-cd maken van boot-disk m"), aangezien de error aan de filenames gerelateerd is :)

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
anders een image van de bootflop maken en die opgeven om te emuleren. zowiezo zou ik die joliet uitzetten

• G33rt
ido schreef op 30 August 2003 @ 15:37:
anders een image van de bootflop maken en die opgeven om te emuleren. zowiezo zou ik die joliet uitzetten
Verwijderd in "Windows 98 boot-cd maken van boot-disk m" :)

ik wacht nog even met het wachten van meer tips tot ie terugkomt, hij heeft nu wel even wat te proberen :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu al die 5 vinkjes (zoals hierboven) uitgevinkt. En nogmaals geprobeerd maar nog steeds zelfde error. Ook heb ik op de eerste pagina EXPERT INSTELLINGEN....blablabla aangevinkt...ook niet geholpen...nog tips :)

• G33rt
Verwijderd schreef op 30 August 2003 @ 15:48:
Ik heb nu al die 5 vinkjes (zoals hierboven) uitgevinkt. En nogmaals geprobeerd maar nog steeds zelfde error. Ook heb ik op de eerste pagina EXPERT INSTELLINGEN....blablabla aangevinkt...ook niet geholpen...nog tips :)
Heb je karakterset op 'DOS' al geprobeerd?

zo ja:

vink eens 'imagebestand' aan en neem daar de *.img die je van bootdisk.com kan halen voor (of ritsel een legale 98 cd en trek em daar vanaf). Het zal wel niet helpen, maar meer kan ik echt niet bedenken.

[ Voor 3% gewijzigd door G33rt op 30-08-2003 16:00 ]

• nero355

nero355

OK vraag aan jullie en de moddies :

Stel ik maak een .nrg bestand voor deze gozer met de juiste brand instellingen, worden die meegenomen in de image :? en mag ik die hier linken :?

Dank u :)

[ Voor 3% gewijzigd door nero355 op 30-08-2003 16:09 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• G33rt
nero355 schreef op 30 August 2003 @ 16:08:
OK vraag aan jullie en de moddies :

Stel ik maak een .nrg bestand voor deze gozer met de juiste brand instellingen, worden die meegenomen in de image :? en mag ik die hier linken :?

Dank u :)
natuurlijk worden die meegenomen, hij slaat immers je compilatie op :)

• nero355

nero355

G33rt schreef op 30 augustus 2003 @ 16:22:
[...]

natuurlijk worden die meegenomen, hij slaat immers je compilatie op :)
OK en die linken :? Ik maak niet vaak ISO's dus vandaar die eerste vraag ;)

Verwijderd

Nee, je mag niet een link zetten hier naar de bootable cdrom, helaas.
Dit komt doordat win98 niet legaal gratis is.
bijvoorbeeld de FreeDOS mini-ISO mag wel gelinked worden, net als Linux ISO's (cd images dus)

• nero355

nero355

Verwijderd schreef op 30 August 2003 @ 16:33:
Nee, je mag niet een link zetten hier naar de bootable cdrom, helaas.
Dit komt doordat win98 niet legaal gratis is.
bijvoorbeeld de FreeDOS mini-ISO mag wel gelinked worden, net als Linux ISO's (cd images dus)
Hallo naar een opstart CD-ROM ISO met daarop alleen de opstart floppy files niet hele Win98 CD :P

Zodat hij die als opstart kan gebruiken ;) dat wil ie tenminste als ik het zo lees ;)

[ Voor 10% gewijzigd door nero355 op 30-08-2003 16:36 ]

Verwijderd

zelfs dat is, strikt genomen, niet legaal, ondanks sites zoals bootdisk.com waar het gedoogd wordt dat Microsoft-copyrighted bestanden aangeboden worden.

• G33rt
Verwijderd schreef op 30 August 2003 @ 16:38:
zelfs dat is, strikt genomen, niet legaal, ondanks sites zoals bootdisk.com waar het gedoogd wordt dat Microsoft-copyrighted bestanden aangeboden worden.
bootdisk.com staat zelfs in de faq, dus ik denk dat dat wel mag hier :)

eens Rafe een schop op icq verkopen :P

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zelf die .nrg bestand eerst gemaakt (wat met settings zitten klooien) en dus met nero elke keer een .nrg bestand gemaakt. Uiteindelijk in IsoBuster bekeken elke keer en kon ik dus zien of die goed was....en die had ik op een gegeven moment :)

Dus toen die .nrg image gebrand en werkt prima :)

In iedergeval bedankt voor alle relpy's :)

• G33rt
welke settings waren het nou uiteindelijk? dat is namelijk wel intressant om te weten :)
Pagina: 1