Toon posts:

Internet delen op deze manier mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zit met een probleempje voor iemand anders..

Even wat info:

- I-net: ADSL bij xs4all
- Modem: SpeedTouch 510

Hier komt mijn probleem.. Het is een situatie met 2 pc's met een crosscable ertussen. De "server" waar internet op gedeelt moet worden heeft 2 netwerk kaarten.

Die SpeedTouch kan je zo instellen dat hij als router/firewall werkt, maar dit wil ik dus niet, ik heb de "ADSL van KPN Telecom_pptp.inf" geupload naar de modem, zodat de modem een soort van gespoofed wordt... en de server dan moet inbellen..

Bij het pakket was een cd meegeleverd, en als ik die dan run, dan komt de pc gewoon op internet... er wordt tijdens de setup gevraagd naar een loginnaam en password, en na de installatie werkt alles.. Maar nu... Hoe deel ik dit dan voor de andere pc die aan de crosscable werkt?

Normaal zou je gewoon een inbelverbinding hebben, die deel je, en je stelt het netwerk IP in an bv 192.168.0.1 en 192.168.0.2 en dan stel je bij de 2e pc de gateway in van e eerste pc. Natuurlij vul je dan ook de DNS in en het werkt!

Ik hoop dat iemand me verder kan helpen!

(heb geen switch, het moet echt op deze manier!)

ps.

Dat pptp inf-bestandje gebruik ik thuis ook om met mijn debian server in te loggen, die deelt het internet dan voor de netwerk pc's, maar dit krijg ik in windows niet voor elkaar :(

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Welke OS heeft die persoon (die PC die als 'server' dient?)
BTW, dit is denk ik ook in de FAQ te vinden: Hoe deel ik Internet ?

[ Voor 25% gewijzigd door CH4OS op 29-08-2003 23:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
ThePerfectCell schreef op 29 August 2003 @ 23:17:
Welke OS heeft die persoon (die PC die als 'server' dient?)
BTW, dit is denk ik ook in de FAQ te vinden: Hoe deel ik Internet ?
Op beide machines win2k.

Ik heb het niet kunnen vinden in de FAQ, daar staat wel in hoe het moet met een switch, dit is dan ook niet zo moeilijk... maar op deze manier?

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
De pc die als 1e internet heeft kan het toch weer delen naar de 2e toe ? Dan hoef je ook niet gek te doen met je router / modem

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

Verwijderd

Topicstarter
WAT moet ik delen dan? Want ik heb alleen maar 2 LAN-verbindingen... De ene in de range: 10.0.0.150 en de ander 192.168.0.1 ...

10.0.0.150 gaat naar de modem... en die 192.168.0.1 naar de andere pc waar ik ook internet op wil hebben, hoe krijg ik dat voor elkaar?

De setup van de xs4all-cd belt gelijk in, in de setup, dus DÍÉ verbinding kan ik niet delen..

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Op beide machines win2k.

Ik heb het niet kunnen vinden in de FAQ, daar staat wel in hoe het moet met een switch, dit is dan ook niet zo moeilijk... maar op deze manier?
Dan zou ik ICS ff installeren :) Is zo gedaan, en je hebt gelijk je internet gedeeld :) Of je doet het met een proxy: klik

Het staat er dus wel, blijkbaar heb je of de FAQ helemaal niet gelezen, of je leest niet goed ;) Maja kan gebeuren... Tis al laat zullen we zeggen :)

[ Voor 35% gewijzigd door CH4OS op 29-08-2003 23:31 ]

• maontje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:19

maontje

better off Playing

Idd gewoon ff ICs draaien en het is gepiept. 1 nadeel de "server"Moet wel aan staan om het inet te kunenn delen. :)

Wie kalm blijft in een panieksituatie................ is traag van begrip

Verwijderd

Topicstarter
ThePerfectCell schreef op 29 August 2003 @ 23:28:
[...]
Dan zou ik ICS ff installeren :) Is zo gedaan, en je hebt gelijk je internet gedeeld :) Of je doet het met een proxy: klik

Het staat er dus wel, blijkbaar heb je of de FAQ helemaal niet gelezen, of je leest niet goed ;) Maja kan gebeuren... Tis al laat zullen we zeggen :)
:+ dankje, ik ga het gelijk testen!

Idd laat, en we zijn er al een tijdje mee bezig :(

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Graag gedaan :)

Verwijderd

Topicstarter
Het werkt nog niet.... Ik heb precies gedaan wat in die FAQ staat..

De Lan-verbinding gedeelt (gewoon properties ervan, dan delen en dan de optie: Internet verbinding delen voor deze verbinding inschakelen...

op de andere pc de lan-verbinding op automatisch ip verkrijgen gezet... werkt niet, ook niet als ik de gateway invul van de pc met internet... (ligt ook niet aan DNS, dat heb ik ook geprobeerd)

Verwijderd

Topicstarter
Heb het maar gedaan met een proxy... dat werkt wel :S

grrr kut ics
Pagina: 1