Ok thnx voor je reactie.
Ik ben onlangs bij de electronica boer geweest en heb een ULN2004A aangeschaft. Heb er ook een unipolaire stappenmotor gekocht voor 1,15(onbetwist de goedkoopste stappenmotor die ik hier iemand heb zien kopen
)
Nu heb ik mn unipolaire stappenmotor aangesloten volgens het duidelijke scheme van thunderbolt.

Mijn probleem zit hem in visual basic als ik eerlijk mag zijn is de visual basic howto een beetje onduidelijk.
Er wordt niet goed aangegeven wat WAAR hoort te staan ik denk dat ik het al uitgevogelt heb...was weer een zwaar mysterieus avondje met al dat speurwerk.
Ik heb bij form dit staan :
Dim intStepCount As Integer
Dim strDirection As String
Private Sub cmdTurnL_Click()
strDirection = "l"
tmrStep.Enabled = True <=======Hier krijg ik melding 424 dat tmrStep niet kan worden verklaart
End Sub
Private Sub cmdTurnR_Click()
strDirection = "r"
tmrStep.Enabled = True <=======Hier krijg ik melding 424 dat tmrStep niet kan worden verklaart
End Sub
Private Sub cmdStop_Click()
tmrStep.Enabled = False
End Sub
Private Sub Form_Load()
intStepCount = 1
End Sub
Private Sub tmrStep_Timer()
Select Case intStepCount
Case 1
Out Val(888), Val(32) <=======Stel ik hier nou de interval in? lijkt me wel eig...
Case 2
Out Val(888), Val(64) <=======en hier
Case 3
Out Val(888), Val(16) <=======en hier
Case 4
Out Val(888), Val(
<=======en hier?^^^^^^
End Select
If strDirection = "r" Then
intStepCount = intStepCount + 1
If intStepCount = 5 Then intStepCount = 1
Else
intStepCount = intStepCount - 1
If intStepCount = 0 Then intStepCount = 4
End If
End Sub
In de module heb ik gekopieerd wat er werd aangegeven wat gekopieerd moest worden maar die zit ook niet te emmeren het is voornamelijk de code in de form.
Waar komt deze code te staan de form of de module?
Function Bin2Dec(Num As String) As Long
Dim n As Integer
n = Len(Num) - 1
a = n
Do While n > -1
x = Mid(Num, ((a + 1) - n), 1)
Bin2Dec = IIf((x = "1"), Bin2Dec + (2 ^ (n)), Bin2Dec)
n = n - 1
Loop
End Function
Alvast bedankt en als ik iets fout doe dan hoor ik het graag.
BTW ik doe dit ter verruiming van mij kennis ik heb altijd al wat met visual basic en in de toekomst nog wat emt c++ willen gaan doen, dus gelieve niet alleen met een kant en klare oplossing te komen maar ook graag een uitleg WAT ik fout doe
anders leer ik er niet van.
Naar aanleiding van dit topic ben ik wel al plannen gaan maken voor een deelbare hoedenplank die met behulp van stappen motoren omhoog moet gaan komen, ideën hierover zijn ook welkom...ik heb nog helemaal geen plan van aanpak maar zat al wel te denken aan bijv 2 stappen motoren 1 aan elke kant die beiden tegelijkde hoedenplank omhoogdrukken ofzo...Hoe zit dat met tandwielen hoe moet ik dat aanpakken?
Ik ben onlangs bij de electronica boer geweest en heb een ULN2004A aangeschaft. Heb er ook een unipolaire stappenmotor gekocht voor 1,15(onbetwist de goedkoopste stappenmotor die ik hier iemand heb zien kopen
Nu heb ik mn unipolaire stappenmotor aangesloten volgens het duidelijke scheme van thunderbolt.

Mijn probleem zit hem in visual basic als ik eerlijk mag zijn is de visual basic howto een beetje onduidelijk.
Er wordt niet goed aangegeven wat WAAR hoort te staan ik denk dat ik het al uitgevogelt heb...was weer een zwaar mysterieus avondje met al dat speurwerk.
Ik heb bij form dit staan :
Dim intStepCount As Integer
Dim strDirection As String
Private Sub cmdTurnL_Click()
strDirection = "l"
End Sub
Private Sub cmdTurnR_Click()
strDirection = "r"
End Sub
Private Sub cmdStop_Click()
tmrStep.Enabled = False
End Sub
Private Sub Form_Load()
intStepCount = 1
End Sub
Private Sub tmrStep_Timer()
Select Case intStepCount
Case 1
Out Val(888), Val(32) <=======Stel ik hier nou de interval in? lijkt me wel eig...
Case 2
Out Val(888), Val(64) <=======en hier
Case 3
Out Val(888), Val(16) <=======en hier
Case 4
Out Val(888), Val(
End Select
If strDirection = "r" Then
intStepCount = intStepCount + 1
If intStepCount = 5 Then intStepCount = 1
Else
intStepCount = intStepCount - 1
If intStepCount = 0 Then intStepCount = 4
End If
End Sub
In de module heb ik gekopieerd wat er werd aangegeven wat gekopieerd moest worden maar die zit ook niet te emmeren het is voornamelijk de code in de form.
Waar komt deze code te staan de form of de module?
Function Bin2Dec(Num As String) As Long
Dim n As Integer
n = Len(Num) - 1
a = n
Do While n > -1
x = Mid(Num, ((a + 1) - n), 1)
Bin2Dec = IIf((x = "1"), Bin2Dec + (2 ^ (n)), Bin2Dec)
n = n - 1
Loop
End Function
Alvast bedankt en als ik iets fout doe dan hoor ik het graag.
BTW ik doe dit ter verruiming van mij kennis ik heb altijd al wat met visual basic en in de toekomst nog wat emt c++ willen gaan doen, dus gelieve niet alleen met een kant en klare oplossing te komen maar ook graag een uitleg WAT ik fout doe
Naar aanleiding van dit topic ben ik wel al plannen gaan maken voor een deelbare hoedenplank die met behulp van stappen motoren omhoog moet gaan komen, ideën hierover zijn ook welkom...ik heb nog helemaal geen plan van aanpak maar zat al wel te denken aan bijv 2 stappen motoren 1 aan elke kant die beiden tegelijkde hoedenplank omhoogdrukken ofzo...Hoe zit dat met tandwielen hoe moet ik dat aanpakken?