Toon posts:

Beste PC om (dance)muziek te maken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, enige tijd heb ik me hier laten informeren over wat de beste pc is om muziek te maken. Ik wil gebruik gaan maken van software als Cubase. Mijn konklusie was toen dat de Terratec DMX 6 fire 24/96 hoog scoorde. Ook had ik minimaal 1024 DDR geheugen nodig.

Is er iemand die me nog iets kan aanraden? Waar moet ik op letten als ik een pc aanschaf? Kan iemand me iets adviseren mbt de geluidskaart maar ook met videokaart, processor ed?

Thnx !

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-07 15:44

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

gewoon een beetje aardige CPU en snelle HDD is wel fijn, verder hebben creative kaarten meer last van hogere latency heb ik mij laten vertellen.

ook is een dual monitor setup erg praktisch

[ Voor 15% gewijzigd door beschuitfluiter op 29-08-2003 10:50 ]

¯\_(ツ)_/¯

• haggard
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Hmmz,

Ik gebruik ook Cubase VST32 (V5.1) samen met Rebirth RB-338 en Reaktor en Absynth... En dit alles op een standaard PIII/1GHz/512Mb machine!!! 'k heb al menig Trance gemaakt waar Tiësto U tegen zegt (al zeg ik het zelf)
Geluidskaart is een Audigy 1, maar in principe maakt de audiokaart geen ruk uit, want als ik een stukkie muziek klaar heb, exporteer ik het vanuit Cubase rechtstreeks naar WAV en daarna naar CD... (DDD heet dat). Reaktor en Absynth zijn namelijk software synthesizers die hun geluid via VST-instruments "streamen" naar Cubase... Er komt dus geen enkele analoge conversie voor!!!

'HAG

I'm not paid by performance, So I perform by payment!!! If you pay peanuts... you'll get monkeys!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-08 16:32

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Terratec is wel een goeie, heb ik zelf ook.. als je veel van VST gebruik maakt is het misschien handig om DSP kaarten te gaan gebruiken zoals een Creamware Pulsar, die ontlasten je CPU zodat je meer/zwaardere effecten/synths kan gebruiken zonder dat je last krijgt van latency of haperingen.. maar dat kost wel een paar duiten

veel geheugen en een snelle cpu doen het iid goed...

audigy of creative zou ik niet aan beginnen als geluidskaart vanwege de brakke geluidskwaliteit

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:46
De ultieme muziek-machine Zelfde onderwerp :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Azecos
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-03-2024

Azecos

Can't help it..

Ik wel eens gehoord dat Reason daar erg geschikt voor is. Dat is net zoiets al rebirth maar dan nog verder uitgebreid :)

• AxiMaxi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-05 15:33
Volgens mij zijn hier al 100 threads over... :?

[Hier had mijn handtekening kunnen staan]

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 17:43
Processorsnelheid maakt niet zoveel uit, alles boven de 1 Ghz met 256 is wel genoeg. Waar ik persoonlijk last van heb is een hoge latency van mijn soundblaster live 5.1, als ik op het keyboardje een noot aansla dan duurt het mij te lang voor ik hem hoor. Is een fractie van milliseconden maar best vervelend en ik zoek nog naar een oplossing ervoor...

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-08 16:32

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
ik heb een 1 Ghz TB met 640 MB ram erin.. met mijn Terratec DMX 6Fire 24/96 heb ik op 96Khz een latency van ongeveer 4 a 5 ms in Reason met mijn midi masterkeyboardje

als je een sb live hebt probeer dan eens de kx drivers, daar zit ASIO support in

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Pagina: 1