Hoe is dit (dual)systeem

Pagina: 1
Acties:

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Topicstarter
Ik begin voor de verandering eens een topic met mijn systeem specs.

Asus P2BDS dual slot 1 440BX o.b. SCSI. rev 1.06
P!!! 450 (2x uiteraard)
1024MB SDram
4x 16x SCSI cdrom speler
24x plexwriter
fdd
Seagate Barracuda 4,3GB SCSI (UW)
Quantum Viking II 4,5GB SCSI (UW)
Seagate Medalist 10@13GB IDE
*Matrox G2+ 4MB video
*3com 3C905B netwerk 10/100
*Terratec 512i geluid
en dan moet ik er nog een leuke voeding voor vinden.

de reden dat ik dit advies vraag is omdat ik problemen had met mijn systeem. Probeer deze nu op te lossen omdat een dual systeempje op zich heel lekker draait. oud topic over mijn prob

1. de videokaart.
Heeft iemand ervaringen met deze kaart in een dual systeem? presteert deze goed en is het niet een veroorzaker van haperingen?
Heeft iemand anders goede ervaringen met een matrox of ATI kaart in een dual systeem die dezelfde problemen als mij heeft onder vonden. (let wel, mag een oud kaartje zijn, hoeft geen Radeon 9700 of Pharhelia te zijn).

2. De netwerkkaart.
Persoonlijk denk ik dat dit wel goed zit. een kaar die het systeem niet echt veel belast. 3Com kom je ook regelmatig in dual systemen tegen. dus dit leek me wel een goede keus. Een alternatief zou een intel based kaart zijn (die heb ik hier ook nog eentje liggen, een 10mbitter. Vorige keer getest, maar het probleem bleef aan.).

3. De geluidskaart.
Hier verwacht ik zelf het meeste gezeik mee. Welke kaart draait nu goed in een SMP systeem? ik heb al veel over dit probleem gelezen en dat wat met name het probleem met een SBlive. Nu is het zo dat ik een terratec heb en geen SBlive, maar heb een redelijk gelijkend probleem.

4.... overige.

Iemand nog die bepaalde hardware in mijn lijstje ziet staan wat zwaar problemen kan geven met dualsystemen?.

Ik wil overigens win2k gaan draaien en misschien nog een of andere linux distro

[ Voor 3% gewijzigd door TERW_DAN op 29-08-2003 11:23 ]

• igg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10-2025

igg

waar een wil is ben ik weg

Terw_Dan schreef op 28 August 2003 @ 23:14:
Heeft iemand anders goede ervaringen met een matrox of ATI kaart in een dual systeem die dezelfde problemen als mij heeft onder vonden. (let wel, mag een oud kaartje zijn, hoeft geen Radeon 9700 of Pharhelia te zijn).

3. De geluidskaart.
Hier verwacht ik zelf het meeste gezeik mee. Welke kaart draait nu goed in een SMP systeem? ik heb al veel over dit probleem gelezen en dat wat met name het probleem met een SBlive. Nu is het zo dat ik een terratec heb en geen SBlive, maar heb een redelijk gelijkend probleem.
Ik draai probleemloos met een ati radeon 9700 en 2 x matrox millenium op m'n dual xp (beide matroxjes hebben ook probleemloos op m'n dual pI's gedraaid)

Geluidskaart? ik gebruik een goedkope als4000, ben nog op geen enkel forum problemen tegengekomen icm dual...

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)

Verwijderd

qua geluid vertrouw ik mijn SB Live ook niet voor een toekomstig Dual Opteron systeem (op een Tyan K8W moederbord).

Ik ga voor de Terratec Aureon Space 7.1 , omdat deze stereo -> 5.1 kan doen en geen problemen heeft met SMP.

Probeer het eerst met je TerraTec kaart..

• SpeedBart
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-07 09:19

SpeedBart

Futurama 0wnage

Je overclockte hdd "Seagate Medalist 10@13GB IDE" zal wel eens raar kunnen gaan doen, heb het vaker meegemaakt met een 10/13 gB schijfje.
Hij was niet meer te formatteren....
Zoiets vaags heb ik nog nooit meegemaakt, een hdd die zichzelf groter maakt. Ik denk dat het toch vragen om problemen is..

Bite my shiny metal ass!! 6000wp platdak z, zo brabant 14x longi Solar 365 icm 5000XE growatt

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 August 2003 @ 11:02:
qua geluid vertrouw ik mijn SB Live ook niet voor een toekomstig Dual Opteron systeem (op een Tyan K8W moederbord).

Ik ga voor de Terratec Aureon Space 7.1 , omdat deze stereo -> 5.1 kan doen en geen problemen heeft met SMP.

Probeer het eerst met je TerraTec kaart..
Die terratec kaart heeft eerder in die bak gehangen, en toen had ik ook last van haperingen. 5.1 is voor mij eigenlijk ook niet nodig, maar zou leuk meegenomen zijn.

Anders wordt het toch de aureon space 7.1 aanschaffen.
SpeedBart schreef op 29 August 2003 @ 11:15:
Je overclockte hdd "Seagate Medalist 10@13GB IDE" zal wel eens raar kunnen gaan doen, heb het vaker meegemaakt met een 10/13 gB schijfje.
Hij was niet meer te formatteren....
Zoiets vaags heb ik nog nooit meegemaakt, een hdd die zichzelf groter maakt. Ik denk dat het toch vragen om problemen is..
Ja, is idd een vaag schijfje. Maar goed, ook als deze niet gebruikt wordt blijf ik het probleem houden. (als ik alle IDE meuk afkoppel dan blijft het probs geven :()