netwerkkaart heeft brakke verbinding

Pagina: 1
Acties:

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:20
Ik heb sinds vandaag mijn netwerkje bijna af, de laatse stukjes kabelgoot moeten nog komen, maar het lijkt wat te worden. Dus ik dolblij kijken of mijn pc het doet, net verhuisd..

Pc aan, even naar de ledjes erachter kijken, en ja ze branden. Netjes dus, na het opstarten van windows snel even ipconfig bekeken, om te kijken of de router zijn ip'tjes wel netjes uitdeeld.

Alle andere pc's kregen netjes de ip's, behalve mijne. Mijn eerste gedachte was brakke kabel, dus ik pak de laptop erbij (daar werk ik nu ook op) en prik em erin. En ja, daar werkt hij dus wel :/

Dus ik start de pc op in linux, even checken of het door windows kwam, geen resultaat. Noch windows xp, noch 2000 of linux geven echt 'verkeer', dat houdt in; geen ip, geen packets die opgehaald worden, wel verstuurd.

Vrij vreemd dus, helaas kan ik niet met een andere netwerk kaart testen :/

Iemand een clue :?

|>

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ga naar een winkel koop een Realtekje van 5 euro ofzo en vertel erbij dat ze er rekening mee moeten houden dat je hem eventueel terug brengt ;)

Stap 1 zeg maar :)

/EDIT : even je IP stack checken is ook wle handig was ik vergeten dus even ping 127.0.0.1 doen of ping localhost ;)

[ Voor 27% gewijzigd door nero355 op 28-08-2003 21:21 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:20
nero355 schreef op 28 August 2003 @ 21:00:
Ga naar een winkel koop een Realtekje van 5 euro ofzo en vertel erbij dat ze er rekening mee moeten houden dat je hem eventueel terug brengt ;)

Stap 1 zeg maar :)
Ja, ik had dat ook op mijn 'agenda' gezet, hopelijk heeft de lokale pc-boer wat :P

Maar, het verbaast me wel, die kaart heeft het altijd gedaan, en is niet uitzonderlijk slecht vervoerd...

|>

Verwijderd

Simon schreef op 28 August 2003 @ 21:05:
[...]

.......is niet uitzonderlijk slecht vervoerd...
:+