Toon posts:

[VB] Trial periode waar in registry? *

Pagina: 1
Acties:
  • 155 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraag over regedit en een try versie maken.

Ik ben bezig met een hobby programma en daar voor wil ik een try versie van maken, net zo als je bij die grote programma's ziet, zoals als je een demo download van flash.

Nu komt de vraag, in welke map word meestal de informatie opgeslagen, over hoelang zo'n programma geldig is.

Je ziet wel eens van u hebt nog 30 dagen de tijd, nou vroeg ik mij dus of word het gewoon ergens willekeurig in het regedit gezet of is het meestal geen regedit file en als het niet willekeurig is waar hoort het dan te staan.

Ik programmer mijn programma in visual basic.

Met vriendelijke groet Jennifer

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-08 16:48

MrDry

Desperados!

Je kan dat inderdaad in de registry zetten...maar wel versleutelen anders is het weer heel makkelijk ongedaan te maken en dan werkt het nog niet.

Ik zal wel ff op zoek gaan naar een voorbeeld code...

Voorbeeld code op PSC

[ Voor 28% gewijzigd door MrDry op 27-08-2003 16:16 ]

Quod licet lovi, non licet bovi

• marty
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-03-2023
volgens mij kun je dat beter in WOS vragen. Dit forum is in princiepe alleen bedoeld voor als je problemen met je programma-code hebt

Verwijderd

Topicstarter
maar word het dan op een afgesproken plaats in het regedit gescreven of wordt het meestal willekeurig ergens tussen gedrukt?

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08 17:18

Peetman

Tjah....

Je moet programma variabelen eigenlijk opslaag in de HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\<Naam>. Als je een variabele naam gebruikt die niet direct wijst op de datum moet het al veilig zijn. Gebruik wel een soort van encryptie.
Tevens is het een idee om de laatste datum van het opstarten van het progje ook op te slaan. Als de klok dan teruggezet wordt, kan je daar ook op checken.

Verwijderd

@JenniferJansen: ik wil niet mierenneuken maar het viel me wel op, er wordt niks in het regedit geschreven, want regedit is een programma wat microsoft meelevert met windows zodat je het registry kan 'beheren'. het zou dus beter zijn (in mijn ogen moet dat zelfs wel zo zijn) om te zeggen dat dingen in de registry geschreven worden, en niet in 'het regedit'.

Just my $0.02

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2003 16:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Maar SF# houd het dan in dat niet alles van regesty in regedit staat, ik bedoel zijn er verborgen regestry's die je niet direct kan zien

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08 17:18

Peetman

Tjah....

Er zijn keys die idd niet getoond worden door Regedit (bij HKEY_Performance_data) maar daar mag je volgens mij niet in schrijven. En alles valt uit te lezen als jij er in kan schrijven. Ook al zie je ze niet via regedit.

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

Jennifer: kun je wellicht even http://gathering.tweakers.net/forum/faq en P&W FAQ - De "quickstart" lezen.

De topictitel is nl. fout en onvolledig: [regedit] is geen taal/platform maar een programma om de Registry te benaderen. Er is geen toelichting wat je ermee wilt. Verder zien we liever geen groetjes onder je post, en to sum it up: dit is basic spul dat je met wat denkwerk zelf ook wel op kunt lossen, desnoods met hulp van MSDN Library Online. Sorry dus, maar dicht :*

Professionele website nodig?

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

Regedit toont overigens alleen editable registry entries waar je rechten op hebt, dus geen HKEY_PERFORMANCE_DATA. Wat betreft security: deze kun je via regedt32.exe bekijken en wijzigen.

De key waar je in wilt is overigens dus gewoon HKEY_LOCAL_MACHINE/Software/>jouwbedrijfsnaam<

posthuum nog even titel opgepoetst zoals het wel zou moeten :+

[ Voor 13% gewijzigd door curry684 op 27-08-2003 16:30 ]

Professionele website nodig?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.