Toon posts:

[xp] Geen FTP meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik via FTP inlog om nieuwe bestanden te uploaden voor mijn webpagina,, zie ik wel de map maar geen inhoud. Ik kan ook geen bestanden uploaden. Dit gebeurd bij verschillende webacounts bij verschillende hosts. Het is dus geen probleem van 1 host. Als ik een bestand upload krijg Ik een foutmelding. Ik gebruik het interne FTP programma van dreamwaever. Ook heb ik WS-FTP en flashFXP geprobeerd met dezelfde resultaten. Ik heb de pc op spyware gecontroleerd en op virussen maar niks gevonden. Voor die tijd werkte alles prima.

Weet iemand wat hier aan de hand is?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 26 augustus 2003 @ 21:25:
Als ik een bestand upload krijg Ik een foutmelding.
Welke?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Heb je de passive optie al eens bekeken?

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• ericding
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-05 15:24

ericding

Altijd de eerste.

Heb je je firewall gecontroleerd? Misschien houdt die FTP-verkeer tegen.

Verwijderd

Topicstarter
De apssieve optie geeft dezelfde resultaten.

In dreamweaver krijg ik de foutmelding FTP error 500 RT not understood.

Welke firewall instelling moet ik checken foor de ftp instellingen ik gebruik Zonealarm pro 4

Verwijderd

Kan je wel gewoon via Explorer de FTP server bereiken? Dreamweaver is een heel mooi pakket maar de FTP manager heeft een hoop kleine bugs. Hier hebben wij op het werk regelmatig last van.

Verwijderd

gokje als je doet:

cmd
ftp
open ftpsite
inloggen...
gaat het goed maar zodra je dan:

ls/dir doet gaat het mis? (invalid port command)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er al achter. Mij firewall (zonealarm 4 pro) blokkeert op een of andere manier de FTP van dreamweaver. Zet ik de firewall uit is er geen probleem meer. De andere FTP programma's werken oberigens well met de firewall aan.

Ierereen bedankr voor de sugesties.

• Force
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-07-2023

Force

Kan iemand ff me neus afvegen?

Verwijderd schreef op 28 augustus 2003 @ 10:24:
De andere FTP programma's werken oberigens well met de firewall aan.
Cuteftp doet het ook niet met zonealarm. Geeft hetzelfde probleem als je beschrijft, dus als ik iets wil uploaden (niet zo vaak), dan zet ik hem maar ff uit.

Leven is als een pijpkaneel, iedereen zuigt eraan en krijgt zijn deel.

Verwijderd

Lijk er sterk op dat de server uitsluitend active FTP ondersteunt/gebruikt. Jouw firewall staat echter geen inkomende connecties toe, en daarom werkt het niet.
Ligt niet aan je FTP-programma, maar aan een FTP server die alleen maar active wil babbelen, terwijl jouw firewall alleen maar passive wil FTP-en.

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:11

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Sorry dat ik een ouder topic een schopje geef, maar ik zit met hetzelfde probleem als de topicstarter. Ik heb geen firewall draaien, geen enkele instelling gewijzigd, maar sinds gisteravond kan ik nergens meer naar FTP-en.

M'n chello account werkt niet
Dingen als ftp.mcaffee.com werken niet
Downloaden van ftp sites werkt niet

Geprobeert via LeechFTP, FlashFXP en gewoon via explorer. Poging 1 is Chello, poging 2 is mcaffee bij onderstaande berichten. Socket error lijkt me duidelijk, maar ik kan echt niets vinden wat 'm tegen zou houden. Geen firewall te bespeuren, zoveel mogelijk taken uitgezet, Ad-Aware en Spybot vinden niets en bovenal zijn er nergens instellingen gewijzigd. Ik wordt helemaal gek :|

LeechFTP:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
~ Connecting...
! Socket Error: no connection 
~ Could not login to members.ams.chello.nl
~ Disconnected

~ Connecting...
~ Could not login to ftp.mcaffee.com
~ Disconnected

IE:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Windows cannot access this folder. Make sure you typed the file name correctly
and that you have permission to accesss the folder.
Details:
A connection with the server could not be established

Details:

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Verwijderd

doe het eens via cmd zoals hierboven staat... welke error krijg je dan? (deze errors zeggen me zo weinig)

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Ik doe:
code:
1
2
3
4
cmd
ftp
open
ftp.mcaffee.com / members.ams.chello.nl

Ik krijg:
ftp: connect :Unknown error number

Deze zegt je meer? :P

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:31
staat misschien per ongeluk de windows "firewall" aan?

Strava

Verwijderd

dan zou die nog moeten connecten... alleen je dataport zal dan misgaan...

en nee dat zegt idd niks meer...

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Nee, dat staat ie ook niet. Ook heb ik inmiddels op zowel m'n server als m'n client bak zoveel mogelijk processen gestopt, dus ik draai nu absoluut minimum. Nog steeds geen verbinding met ftp's te krijgen.

Net even met Chello gebelt, niets van bekend, zou gewoon moeten werken. Ik zit nu in de hoek van spyware te zoeken, maar dan _hele_ goeie spyware die echt niet te vinden is. Al verscheidene progs op losgelaten, maar helaas.

Ook heb ik sinds gisteravond met Unreal Tournament een ping van 6000+ (GoT topic), terwijl alles met andere games goed gaat.

Daarnaast is ook alle verbinding met POP3 en SMTP server weg (sporadisch). Vanmorgen werkte het even, de rest van de dag niet. Volgens Chello is alles up&running... ik weet echt niet meer waar het nog meer aan kan liggen.

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-05 23:34

Spockz

Live and Let Live

Kaastosti schreef op 06 October 2003 @ 12:45:
Sorry dat ik een ouder topic een schopje geef, maar ik zit met hetzelfde probleem als de topicstarter. Ik heb geen firewall draaien, geen enkele instelling gewijzigd, maar sinds gisteravond kan ik nergens meer naar FTP-en.

M'n chello account werkt niet
Dingen als ftp.mcaffee.com werken niet
Downloaden van ftp sites werkt niet

Geprobeert via LeechFTP, FlashFXP en gewoon via explorer. Poging 1 is Chello, poging 2 is mcaffee bij onderstaande berichten. Socket error lijkt me duidelijk, maar ik kan echt niets vinden wat 'm tegen zou houden. Geen firewall te bespeuren, zoveel mogelijk taken uitgezet, Ad-Aware en Spybot vinden niets en bovenal zijn er nergens instellingen gewijzigd. Ik wordt helemaal gek :|

LeechFTP:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
~ Connecting...
~ Could not login to members.ams.chello.nl
~ Disconnected

~ Connecting...
~ Could not login to ftp.mcaffee.com
~ Disconnected

IE:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Details:

Details:
Dit probleem heb ik nou ook, alleen net een stapje erger. Ik kan niet eens meer op een FTP server komen. Bij het inloggen van een user gaat het fout, ook anonymous werkt niet meer. PC is clean en draat 20 processen al heb ik er wel 4 svghost.exe instaan allevier voor Netwerkservice

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Hoezo een stapje erger? Dat is precies wat ik ook heb namelijk... ik kan op geen enkele FTP komen. Ik kom zelfs niet eens zover dat ie user gaat controleren, ik word er sowieso uitgeknikkerd :|

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

vvergat erbij te zeggen dat ik ze niet eens meer kan 'zien'. Dus pingen tracert etc.
Nogal vaag allemaal en aan men netwerk ligt het niet want de andere pc doet het wel maar die is baggertraag (de pc zelf dan)

Verwijderd

Logisch dat dat niet wil....je hebt een F te veel gebruikt...het is ftp.mcafee.com

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Heh was het maar zo simpel... dat werkt ook niet. Dan krijg ik dezelfde error als bij de rest :)

Verwijderd

het lijkt er op dat poort 21 of zo dichtstaat bij Chello?

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

En die zouden ze opeens dichtgooien?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Wat je eens kan proberen, is naar Start -> run -> telnet te gaan, en
code:
1
telnet ftp.easynet.be 21
in te typen. Krijg je dan connectie? Normaal gesproken moet je iets als dit krijgen:
code:
1
220 minx.ftp.be.easynet.net FTP server ready

Als je dat krijgt, weet je in ieder geval zeker dat er geen firewall in de weg staat die uitgaand tcp/21 blokkeert. De volgende stap is dan om "ftp.exe" (zit in je Windows map) uit te voeren, opnieuw met bovenstaande server als argument.

Krijg je dan wel netjes de vraag om een username en password ?

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

code:
1
telnet ftp.easynet.be 21

Connecting To ftp.easynet.be...Could not open connection to the host, on post 21: Connect failed

Ik heb zowel op server als client geen firewall staan voor zover ik weet (alles gechecked en afgesloten)...

Verwijderd

Kaastosti schreef op 08 October 2003 @ 21:05:
code:
1
telnet ftp.easynet.be 21

Connecting To ftp.easynet.be...Could not open connection to the host, on post 21: Connect failed

Ik heb zowel op server als client geen firewall staan voor zover ik weet (alles gechecked en afgesloten)...
Je geeft het antwoord zelf al: hoe dan ook wordt er onderweg verkeer met als destination TCP-poort 21 tegengehouden. Mijn gok is een lokale firewall (wie zei daar ZoneAlarm?), of hooguit je router als je die hebt.

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Dat was ook mijn eerste ingeving... maar er is geen zonealarm of welke firewall dan ook actief. Als router heb ik een PC staan met 2 netwerkkaarten en WinRoute, waarin poort 21 niet specifiek naar 1 adres geforward wordt.

Dit heeft altijd gewerkt... het was ineens afgelopen.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ping eens naar ftp.easynet.be - krijg je wel replies? Zo nee - post eens een traceroute - zo ja, dan is het toch echt 'ergens' een firewall ;)

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Zowel ping als tracert geeft gewoon responce, het moet dus ergens poort 21 zijn... ik kan alleen echt niet meer vinden waar. Het hele netwerk heeft hetzelfde probleem, dus het moet aan de server liggen.

Daar is draait echter, zoals ik net al zeg, geen firewall of ander programma wat 'm in de weg zou zitten.

Verwijderd

kijk die Winroute machine eens goed na, ik vermoed dat daar de fout zit. kun je op die Winroute doos wel naar alle hosts FTP'en vanuit een Command Prompt?

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Nope, daar ook niet :|

Verwijderd

Die winroute machine is waarschijnlijk verbonden met je kabel/ADSl modem.

prik je gewone werkstation eens rechstreeks op je modem (eerst effe een ipconfig /release doen nauurlijk op je Winrote doos)?

Wat gebeurt er dan?

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Helemaal niets, aangezien dat modem nu gelocked is op het MAC adres van de kaart in de server... dan moet ik eerst modem resetten, dat schiet niet op. Het ligt iig aan de server, zoveel is duidelijk, aangezien het hele netwerk hetzelfde probleem heeft.

Waarschijnlijk is het gewoon ff een aantal dingen opnieuw installeren... hoe wazig het ook moge zijn.

Verwijderd

Kaastosti schreef op 09 October 2003 @ 13:17:
Helemaal niets, aangezien dat modem nu gelocked is op het MAC adres van de kaart in de server... dan moet ik eerst modem resetten, dat schiet niet op. Het ligt iig aan de server, zoveel is duidelijk, aangezien het hele netwerk hetzelfde probleem heeft.

Waarschijnlijk is het gewoon ff een aantal dingen opnieuw installeren... hoe wazig het ook moge zijn.
Netwerkkaartje overzetten zal zeker helpen als je het even met een andere machine wilt proberen.

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Okee probleem gevonden.. het was inderdaad de server (of liever gezegd WinRoute) die niet helemaal meer lekker wilde. Aan de settings lag het niet, die waren allemaal nog goed, maar een de-install en her-install deed wonderen.

Bedankt voor alle hulp en suggesties :)

Pagina: 1