Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
ARME AOW’er
Ja dat vraag ik me dus af. KAN dat? Ik heb dus een situatie waarin ik absoluut zeker wil zijn dat er geen netwerkverkeer van buitenaf de pc in kan komen (100% hack-proof dus). Is het dan voldoende om de netwerkkaart te disabelen. Netwerk-verkeer naar buiten is niet aan de orde, dat wil ik ook niet natuurlijk.GuardianAngel schreef op 26 August 2003 @ 18:26:
Hoe wil je een internetverbinding met Chello zonder netwerkkaart voor elkaar krijgen?
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
If you choose to criticise you choose your enemies
Verwijderd
En dan nog, wie zou jou, onbekend gozertje met een rotte upstream nou willen hacken? Hooguit iets als blaster, maar dan ben je ook wel héél dom als je niet update.
Komt op hetzelfde neer =)Emmeau schreef op 26 August 2003 @ 18:29:
trek de utp cable uit je netwerk kaart, 100% safe
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2003 18:31 ]
Volgens mij heb ik m'n vraag niet helemaal duidelijk gesteld.Verwijderd schreef op 26 augustus 2003 @ 18:30:
En toch zullen de requests naar buiten moeten. Dit is gewoon niet te doen, aangezien internet, en netwerk, en ook hacksels gewoon niks anders zijn dan TCP/IP packets.
En dan nog, wie zou jou, onbekend gozertje met een rotte upstream nou willen hacken? Hooguit iets als blaster, maar dan ben je ook wel héél dom als je niet update.
[...]
Komt op hetzelfde neer =)
Situatie: PC met netwerkkaart. Die kaart moet erin blijven zitten. De kabel moet er ook in blijven zitten. Windows 98 in het operating system. Ik hoef NIET te internetten met de pc. Ik hoef NIET een netwerk te gebruiken. Puur stand-alone.
Ben je dan met het disablen van je netwerkkaart er 100% zeker van dat zowel naar binnen als naar buiten geen netwerkverkeer KAN plaatsvinden? (dus geen pings, request, whatever, NIETS)
Omdat het voor een pc is met een removable harddisk (system disc), waarbij in het geval van de ene schijf WEL internet verkeer mogelijk is.cls schreef op 26 August 2003 @ 18:31:
Hmmm.. Waarom zit er uberhaupt zo'n kaart in als je hem toch niet installeert of geen zooi er op wil?
Internet is een netwerk.........spaceboy schreef op 26 August 2003 @ 18:28:
[...]
Ja dat vraag ik me dus af. KAN dat? Ik heb dus een situatie waarin ik absoluut zeker wil zijn dat er geen netwerkverkeer van buitenaf de pc in kan komen (100% hack-proof dus). Is het dan voldoende om de netwerkkaart te disabelen. Netwerk-verkeer naar buiten is niet aan de orde, dat wil ik ook niet natuurlijk.
Laat maar verder... pfttttttttttttt
En TS, gebruik de EDITKNOP
[ Voor 8% gewijzigd door Guardian Angel op 26-08-2003 18:36 ]
ARME AOW’er
Deze advertentieplaats is te huur!
Verwijderd
precies. je moet een kaart hebben die windows niet standaard herkent dan. het gaat om win98, dus de realtek 8139 (ongeveer 5 eur) volstaat.RammY schreef op 26 augustus 2003 @ 18:40:
Je kunt hm natuurlijk ook op die schijf gewoon niet installeren ... dat zul je zeker niks kunnen versturen/ontvangen
Verwijderd
denkt dat ie het puur theoretisch bedoeld, en dat niet niet een effectieve situatie isVerwijderd schreef op 26 August 2003 @ 21:01:
Waarom moet die kabel er in als je de NIC toch niet gebruikt
anders snap ik het ook niet hoor
Verwijderd schreef op 26 August 2003 @ 21:01:
Waarom moet die kabel er in als je de NIC toch niet gebruikt
spaceboy schreef op 26 August 2003 @ 18:33:
[...]
Omdat het voor een pc is met een removable harddisk (system disc), waarbij in het geval van de ene schijf WEL internet verkeer mogelijk is.
[ Voor 17% gewijzigd door Zym0tiC op 26-08-2003 21:08 ]
There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!
Verwijderd
Behalve dat wake on lan misschien nog werkt, en dat er een vorm van booten van netwerk nog mogelijk is is het dicht. (In de bios nakijken)spaceboy schreef op 26 August 2003 @ 18:21:
Als je een netwerkkaart in Windows (98) niet installeert, of via Control Panel op disabled zet.
En windows kan besluiten de kaart opnieuw te detecteren als je hem in een ander PCI slot zet. Dan hebje 1 gedisable netwerkkaart en 1 werkende.
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
This footer is intentionally left blank
Verwijderd
Lijkt me de slechtste oplossing tot nu toe.BrEeZeR schreef op 27 August 2003 @ 10:21:
Je kan toch ook gewoon Zonealarm installeren dan daar op de grote stop knop drukken zodat er geen i-net / netwerk verkeer mogelijk is?
-Er zit tijd tussen het laden van windows en laden van zonealarm, waarbij je PC dus heel even open staat.
-Moet je elke keer opnieuw op die knop drukken? als je het even vergeet staat je PC wellicht open.
-Wie zegt dat zonealarm altijd goed werkt en dat zonalarm zelf niet WEL naar buiten kan?
Lijkt me een gevalletje schijnveilgheid dus.
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
niets zeggen als je niet weet wat je zegt en als je me niet begrijpt zoek dan eerst maar eens op wat IP betekent... En ik snap wel wat je bedoelt, maar dit is voor de meeste mensen volstrekt onduidelijk imhoajhaverkamp schreef op 27 August 2003 @ 10:23:
Haal je IP-protocol van de kaart, weet je 100% zeker dat er geen communicatie met het internet is.
Hij bedoelt dus: verwijder bij de instellingen van de NIC in het configuratiescherm het Internet Protocol (TCP/IP)
Cogito Ergo Credo
Verwijderd
jij bent zker de leukste thuis of nietHij bedoelt dus: verwijder bij de instellingen van de NIC in het configuratiescherm het Internet Protocol (TCP/IP)
Mike
Dan had je geweten dat je je naam niet onder je post hoeft te zetten... Duzz Read
Deze advertentieplaats is te huur!
maar hij heeft wel gelijk.
zo dra je de tcp/ip stack verwijderd kan je alleen nog op
MAC nivo communiceren.
Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?
dus gewoon ff die nic disable en ben je veilig.
Als je gewoon ook nog even alle dll files verwijderd die er nodig zijn voor tcp/ip kan het ook niet meer aan dus nog veiliger
CISSP! Drop your encryption keys!
Maar dan werkt localhost ook niet, en bepaalde applicaties werken dan niet meer. Inclusief sommige spellletjes(gebruiken direct tcp/ip ofziets).laurens0619 schreef op 27 August 2003 @ 22:38:
Als je gewoon ook nog even alle dll files verwijderd die er nodig zijn voor tcp/ip kan het ook niet meer aan dus nog veiliger
En dan het moeilijke gedeelte: windows kan besluiten dingen opnieuw te installeren dus zul je het ook van je windows installtie (die cab files staan ook vaak op C:) die weer moeten verwijderen.
Moeilijk gedoe, terwijl disablen realtief simpel is.
Enne rammy, je bedoeld vast de :
Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) en niet de faq.
Daar zit inderdaad wat in, maar een NIC moet je ook telkens disablen lijkt me.. of onthoud Windows dat? Dan staat alsnog je PC even open omdat je naar de instellingen moet enz enz..leuk_he schreef op 27 August 2003 @ 11:34:
[...]
Lijkt me de slechtste oplossing tot nu toe.
-Er zit tijd tussen het laden van windows en laden van zonealarm, waarbij je PC dus heel even open staat.
-Moet je elke keer opnieuw op die knop drukken? als je het even vergeet staat je PC wellicht open.
-Wie zegt dat zonealarm altijd goed werkt en dat zonalarm zelf niet WEL naar buiten kan?
Lijkt me een gevalletje schijnveilgheid dus.
Bij mij werkte die stop knop altijd en er kon echt _niks_ meer naar buiten of binnen.. ook Zonealarm zelf niet.
Er zijn genoeg opties aangedragen: kabel eruit, NIC disablen, etc..
Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!
Ja, dat onthoud windows. (totdat je de kaart in eeen ander PCI slot stopt)BrEeZeR schreef op 28 August 2003 @ 10:47:
Daar zit inderdaad wat in, maar een NIC moet je ook telkens disablen lijkt me.. of onthoud Windows dat?
TS heeft een machine met removable HD rek.axis schreef op 28 August 2003 @ 10:55:
Misschien dat de TS meer info kan geven over wat ie nou wil? Hij heeft chello, maar wil niet internetten
Er zijn genoeg opties aangedragen: kabel eruit, NIC disablen, etc..
- één HD met OS waarmee hij wel wil internetten/netwerken en alles.
- één HD met Win98 waarmee hij niet wil internetten.
In de instellingen van de netwerkkaart van Win98, op die tweede HD, moet dus komen te staan 'uitschakelen in dit hardwareprofiel'.
Dat is wat TS wil en dat kan dus ook zo. En ja, dat is hardstikke veilig. Ook alle netwerkprotocollen en clients verwijderen en klaar is TS.
(of snap ik het nou ook niet en heb ik ook de TS verkeerd geïnterpreteerd?)
[ Voor 23% gewijzigd door dreamscape op 28-08-2003 11:13 ]
Punctuality is the politeness of kings
nic disablen in windows is genoeg, bij mij gaat dan het lampje van de switch UIT en is er dus geen netwerkverkeer mogelijk.
Misschien ben ik de enige die de TS wel begrijpt.
dus replys als: "Misschien dat de TS meer info kan geven over wat ie nou wil" zijn een beetje overbodig, want dan heb je gewoon niet goed gelezen.
TS heeft 2 hdd's en als ie van 1 boot moet het zonder internet, ander met. KLAAR
The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall
leuk_he schreef op 28 August 2003 @ 10:37:
[...]
Maar dan werkt localhost ook niet, en bepaalde applicaties werken dan niet meer. Inclusief sommige spellletjes(gebruiken direct tcp/ip ofziets).
En dan het moeilijke gedeelte: windows kan besluiten dingen opnieuw te installeren dus zul je het ook van je windows installtie (die cab files staan ook vaak op C:) die weer moeten verwijderen.
Moeilijk gedoe, terwijl disablen realtief simpel is.
Enne rammy, je bedoeld vast de :
Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) en niet de faq.
CISSP! Drop your encryption keys!
Verwijderd
jij bent zeker de betweter of nietRammY schreef op 27 August 2003 @ 22:25:
En jij hebt zeker de FAQ niet gelezen he
Dan had je geweten dat je je naam niet onder je post hoeft te zetten... Duzz Read
[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2003 18:46 . Reden: foutje ]
en je 2e profiel, met de kaart gedisabled
8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek
Dank Jimbo! This is what I was looking for! Gracias & slotje!Jimbolino schreef op 28 August 2003 @ 12:19:
JA
nic disablen in windows is genoeg, bij mij gaat dan het lampje van de switch UIT en is er dus geen netwerkverkeer mogelijk.
Misschien ben ik de enige die de TS wel begrijpt.
dus replys als: "Misschien dat de TS meer info kan geven over wat ie nou wil" zijn een beetje overbodig, want dan heb je gewoon niet goed gelezen.
TS heeft 2 hdd's en als ie van 1 boot moet het zonder internet, ander met. KLAAR