Toon posts:

[2k3 server] office 2000 werkt alleen onder administrator

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

zojuist win 2003 server (standard) geinstalleerd.
Als administrator vervolgens office 2000 geinstalleerd.

Daarna 10 users aangemaakt die gewoon user zijn.

Deze users kunnen echter geen office applicatie starten.
als ze word starten gebeurt er niets.

In de search heb ik hier geen duidelijk antwoord op kunnen vinden, alleen mensen die heel ingewikkeld in het register gaan wijzigen, maar dit moet toch niet nodig zijn????

• TheJee93
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-08-2015
Waarschijnlijk moet je ook rechten op het programma toekennen aan normale gebruikers aangezien je het als admin hebt geinstalleerd.

 Fanboy | Code monkey | Occasional speaker

Verwijderd

Topicstarter
TheJee schreef op 26 augustus 2003 @ 17:54:
Waarschijnlijk moet je ook rechten op het programma toekennen aan normale gebruikers aangezien je het als admin hebt geinstalleerd.
Juist.
Waarschijnlijk....
Weet iemand of dit DE manier is????
En zo ja, moet ik dan op de office directory die rechten toekennen?
En dan de gebruikers volledige toegang geven tot die directory?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Verwijderd schreef op 26 augustus 2003 @ 17:57:
[...]

Juist.
Waarschijnlijk....
Weet iemand of dit DE manier is????
En zo ja, moet ik dan op de office directory die rechten toekennen?
En dan de gebruikers volledige toegang geven tot die directory?
je hebt dan toch wel de termsrvr.mst file gebruikt om office op die TS te installeren :? :? (tool zit in de resourcekit)

en change user /install gedaan voordat je de setup hebt gedraaid :? en daara change user /execute gedaan :?

maw: meer duidelijkheid in de situatie graag

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
zwelgje schreef op 26 August 2003 @ 21:22:
[...]

je hebt dan toch wel de termsrvr.mst file gebruikt om office op die TS te installeren :? :? (tool zit in de resourcekit)

en change user /install gedaan voordat je de setup hebt gedraaid :? en daara change user /execute gedaan :?

maw: meer duidelijkheid in de situatie graag
oei, nee.
Die termen zeggen me allemaal niets.
Ik heb gewoon als administrator ingelogd en toen de office cd2000 erin gedaan.
en de rest ging vanzelf...

Moet ik nu overnieuw beginnen, en eerst uninstallen???

Ik zal in ieder geval nu eerst even zoeken op "termsrvr.mst" en "installeren"

Verwijderd

Topicstarter
hee, maar wacht is even!
Ik wil niet dat mensen met terminal service met de applicatie werken, maar gewoon op de computer zelf!!!
't is gewoon een computer die thuis staat, en waar elke gebruiker gebruik van maakt.
En daarbij heb ik dus het probleem dat office niet werkt!
Alleen dus bij de administrator.
heeft iemand nog een tip hoe ik dit oplos?

Verwijderd

Topicstarter
TheJee schreef op 26 augustus 2003 @ 17:54:
heb dit nu gedaan.
alle users alle rechten gegeven op de microsoft office map.
maar helaas... ook dat werkt niet
:'(

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:58

momania

iPhone 30! Bam!

Heb je dit alleen bij office of ook bij andere software?
Hoe heb je de server ingericht?

Daarbij:
Office is niet gemaakt om op een server te draaien...
Een server OS is niet gemaakt om met 10 users aan te werken...

En gebruik aub de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif knop om wat toe te voegen als jouw bericht nog de laatste is.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
momania schreef op 27 augustus 2003 @ 00:00:
Heb je dit alleen bij office of ook bij andere software?
Hoe heb je de server ingericht?

Daarbij:
Office is niet gemaakt om op een server te draaien...
Een server OS is niet gemaakt om met 10 users aan te werken...

En gebruik aub de [afbeelding] knop om wat toe te voegen als jouw bericht nog de laatste is.
Heb nog geen andere software geinstalleerd.
Maar bijvoorbeeld Outlook express doet het wel bij iedereen.
Hoe de server is ingericht?
't is gewoon een computer van de aldi waar ik windows 2003 server op heb gezet als operating system, en gewoon bij installatie alles standaard gedaan.

Dat van die 10 users slaat natuurlijk nergens op, want er kan er maar maximaal 1 tegelijk achter de pc zitten, dus ook al maak ik 1000 users aan, de applicatie draait altijd maar 1 keer, en als je me gaat vertellen dat dat bij windows 2003 server niet zou kunnen omdat die daar niet voor bedoelt is, dan geloof ik daar geen barst van!

zal in vervolg inderdaad de edit knop gebruiken...

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:58

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op 27 augustus 2003 @ 00:12:
[...]
Dat van die 10 users slaat natuurlijk nergens op, want er kan er maar maximaal 1 tegelijk achter de pc zitten, dus ook al maak ik 1000 users aan, de applicatie draait altijd maar 1 keer, en als je me gaat vertellen dat dat bij windows 2003 server niet zou kunnen omdat die daar niet voor bedoelt is, dan geloof ik daar geen barst van!
offtopic:
Ik zeg niet dat het niet _kan_, maar dat het er niet voor gemaakt is.
Een server OS dient een netwerk van clients en beheerd alleen users voor het netwerk.
Een server kan dus wel makkelijk een paar duizend users aan, maar het is niet de bedoeling om met die users op een server in te loggen. Dat doe je hooguit met de Administrator tbv beheer zaken.

Dit is alleen een discussie (server als desktop) die al vaker gevoerd is, dus daar houden we hier mee op ;)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05 23:45

tweakerbee

dus..?

Waarom ben je eigenwijs, en installeer je niet gewoon Windows XP (Pro). Dan kun je bij de installatie meestal netjes aangeven of je het programma alleen voor jezelf, of voor alle users wilt installeren, en je zit ook nog eens met beter driverondersteuning, en programmaondersteuning dan met Windows Server 2003. Dat is niet echt gemaakt om op de desktop te gebruiken.

Ben je wel eigenwijs, lees dan dit even door.

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

Topicstarter
tweakerbee schreef op 27 August 2003 @ 00:51:
Ben je wel eigenwijs, lees dan dit even door.
Ik ben eigenwijs...
En heb het nu net helemaal doorgelezen... :O
Maar ook hier is niemand die het over dit probleem heeft.
heel vreemd trouwens.

Weet iemand anders nog een manier om office te installeren zodat iedereen er gerbuik van kan maken op de server zelf?

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Voeg de MSI file in ADS toe aan de software installation policy en geef all users er rechten op. Iedereen die dan inlogd kan office gebruiken.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Verwijderd schreef op 27 August 2003 @ 01:22:
[...]

Ik ben eigenwijs...
En heb het nu net helemaal doorgelezen... :O
Maar ook hier is niemand die het over dit probleem heeft.
heel vreemd trouwens.

Weet iemand anders nog een manier om office te installeren zodat iedereen er gerbuik van kan maken op de server zelf?
zou zondermeer moeten werken, heb eind vorige week nog bedrijfsmatig bij een grote klant een aantal w2k3 dozen neergezet met office 2000, dat werkte gewoon prima, (waren wel terminal servers trouwens)

maar eh, andere vraag/opmerking

waarom ga jij bij eindgebruikers een OS neerzetten wat jij niet kan supporten :? stelregel nummer 1 bij mij is: pas uitrollen als er voldoende verstand van zaken is verzameld, als ik niet de kleine details weet van een OS dan rol ik het niet uit... PUNT. kijk als je niet de fijna details van w2k3 weet dan moet je maar gewoon terug gaan naar een OS waarvan je wel alles weet (winxp :? )

zo voorkom ik dit soort situatie's,

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Cobra_Lup schreef op 27 August 2003 @ 01:34:
Voeg de MSI file in ADS toe aan de software installation policy en geef all users er rechten op. Iedereen die dan inlogd kan office gebruiken.
Welke MSI file bedoel je?
Moet ik dit vóór de installatie doen, of kan dit nu nog?
zwelgje schreef op 27 August 2003 @ 06:08:
[...]
Waarom ga jij bij eindgebruikers een OS neerzetten wat jij niet kan supporten :? stelregel nummer 1 bij mij is: pas uitrollen als er voldoende verstand van zaken is verzameld, als ik niet de kleine details weet van een OS dan rol ik het niet uit... PUNT.
Ja, in dit geval ben ik zelf de klant, want het is bij ons thuis.
De enige manier om het te leren is om het te proberen :)

• Semt-x
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05 09:30
office (en andere kantoor applicaties) zijn zeker wel gemaakt om op win2k3 geinstalleerd te worden. Als de win2k3 server een terminal server is. Behoort deze deze applicaties zonderproblemen te kunnen aan bieden. De strikte scheiding om win2k3 als desptop te gebruiken is "kantoor" aplicatie of niet.
Een andere factor is of de machine het eindpunt in de keten naar de eindgebruiker is. win2k3 server is in geen geval zo'n eindpunt. Op deze grond zet je het OS verkeerd in.

Als je het OS inzet met de reden om er iets van te leren, benut dan de verschillen tussen win2k en win2k3. Dan leer je echt iets van het os.

Desalniettemin moet office met weinig moeite te installeren zijn, als je twijfelt aan de rechten, maak een gebruiker "bij wijze van test" lid van de administrators groep, en kijk of het probleem zich nogsteeds voor doet. Mochten de problemen niet verdwijnen, kun je met filemon /regmon aan de slag. ( ik verwacht weinig ondersteuning vanuit de knowledge base omdat het os niet bedoelt is voor deze oplossing )

Succes

Verwijderd

Topicstarter
Okeeeeee ;(

Ik installeer wel weer overnieuw. met windows 2000 :(

Wel raar dat er zo ingewikkeld voor gedaan moet worden.
Maar als ik een andere user lid van administrators maak werkt het ook niet.
Pagina: 1