[Win98SE] Loopt vaak vast *

Pagina: 1
Acties:

• sorcees
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

sorcees

Atari 2600 woody

Topicstarter
Mijn PC loopt nu echt heel regelmatig vast, altijd in I.E., als ik met de muis scroll.
Al ander geheugen, andere muis en ander besturingssysteem (XP) geprobeerd.
Lost niets op, duurt soms wat langer, soms wat minder lang.
MOBO = Intel BX
Proc. = PII 350Hz
128 MB RAM
VOODOO 3 2000 graf. kaart
IBM 10 GB HD

geen O.C.

heeft iemand een idee, misschien de voeding, mischien het MOBO.
graag hulp (is de comp van mijn vrouw en die houd niet meer op met zeuren, en een nieuwe gaat dan ten koste van mijn nieuw geplande FX 5800 ultra). ;)

Cititzen of Ladonia

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-05 12:15

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

dat XP niet lekker loopt lijkt me minimaal aan het gebrek aan geheugen te liggen. Heb je windows ook al eens helemaal compleet opnieuw geinstalleerd? Treedt het ook op met andere programma's? Heb je het ook als je de pc nieuw geinstalleerd hebt en IE nog niet geupdate? Heb je wellicht al eens IE5.5 erop gezet?

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

• sorcees
  • Niet online

sorcees

Atari 2600 woody

Topicstarter
meerdere malen opnieuw geinstalleerd, niet bij andere programma's, maar ook bij verschillende versies van I.E.

Cititzen of Ladonia

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Begin even met een duidelijke titel. Misschien is dat per ongeluk gegaan. Zo niet, lees dan even de policy.

Ga is naar:
Configuratiescherm->muis->tabblad 'Hardware'->knop 'eigenschappen'

Wat staat er dan bij apparaatstatus??

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• sorcees
  • Niet online

sorcees

Atari 2600 woody

Topicstarter
sorry, mijn eerste post, even iets te snel, en de titel kan ik niet editten.
status is goed.

Cititzen of Ladonia

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

Ik heb met mn oude voodoo2000 pci ook wel dit soort problemen gehad. Je hebt al een ander os gebruikt (met dus waarsch ook andere drivers), dus de kans dat het werkt is niet geweldig hoog, maar probeer het voor de aardigheid eens met andere drivers.

Als dit het niet is zou ik eens naar je mobo gaan kijken. Begin sowieso eens met een bios update en de intel drivers voor je chipset (bij www.intel.com dus).

offtopic:
Laat de topictitel even fixen door een modje. Je kunt dat het beste even via mail of icq/msn doen (zie de faq), of even bij schop een modje langsgaan.

Localhost is where the heart is

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Vraagje: loopt alleen IE of heel Windows vast als je in IE scrolled? Als het alleen IE is, al een andere browser geprobeert? ALs je trouwens een betere titel weet moet je het even doorgeven ;)

Een titelverandering is naast een melding in Schop een Modje ook te vragen door op Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/icon_hand.gif boven aan de pagina te drukken :)

[ Voor 14% gewijzigd door Rafe op 26-08-2003 16:21 ]

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-05 12:15

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

sorcees schreef op 26 August 2003 @ 15:46:
meerdere malen opnieuw geinstalleerd, niet bij andere programma's, maar ook bij verschillende versies van I.E.
Meermalen opnieuw.. dat is compleet geformatteerd? Treedt het probleem dan direct al op bij de versie van IE die meegeinstalleerd wordt, dat is geloof ik versie 3 nog?

Installeer je soms andere programma's die wellicht conflicteren met IE? Installeer je wellicht iets met spyware erin? Kan zijn dat een dergelijk programma niet goed loopt, zulke programma's kunnen zich onder anderen nestelen in ie. Draai bijvoorbeeld een Spybot Search & Destroy, wel even direct updaten na de installatie.

Het kan ook nooit kwaad om even een volledige geheugentest te doen met bijvoorbeeld memtest86

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

Pagina: 1