Toon posts:

Asus a7v8x-x foutmelding bij opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Voor iedereen die alvast gaat roepen UTFS, heb ik gedaan.

Goed dan nu mijn probleem, Ik heb een Asus a7v8x-x moederbord met een AMD 2000+ processor. Toen ik deze heb aangeschaft en geïnstalleerd trad vanaf het begin een probleem op met opstarten. Ik moest op F1 drukken om door te gaan of del. om in de bios te komen om het probleem met Power-setup op te lossen. Nu kan ik geen enkel probleem in de bios-instellingen vinden. Weet iemand hier iets over? Als ik F1 indruk kan ik gewoon gebruik maken van de pc zonder problemen. Ik hoor geen rare piepjes of wat dan ook. Alvast bedankt.

Mvg,

Mark Dekker

• Coolhva
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-08 09:32

Coolhva

Dr. Zero Trust

batterij al vervangen op je mobo?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, hij is net nieuw. Kan het volgens mij niet aan liggen. Dan zou de datum ook niet onthouden worden en de tijd toch?

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-08 10:47

keur0000

-------- N O N E --------

wat geeft hij exact voor melding tijdens t opstarten?

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Staat de CMOS reset jumper wel op de 'normale' stand? (en dus niet op reset-stand)

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:47
Dat probleem heb ik ook gehad. Oplossing is om in het BIOS de quick post op disable te zetten en bij het opstarten tijdens het controleren van het geheugen net als vroeger op escape te drukken. Is niet echt elegant, maar wel effectief.

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:02

Wok

Dakloos...

Waarschijnlijk krijg je de melding: "Hardware Monitor found a problem. See Power Setup Menu for more details." :? Kreeg hem ook @ random.

Weet echter ook niet waarom ik hem kreeg. Waarschijnlijk vond-ie het bij niet leuk dat ik wat IDE-kabels heb vervangen en dat-ie een schijf minder heeft (RMA-geval). De laatste tijd heb ik de melding echter niet meer gekregen.

Ik bookmark dit topic ff, ben benieuwd naar de resultaten. :)

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Verwijderd

Topicstarter
Thnx, zal het gelijk aanpassen. Het vreemde is echter dat het alleen gebeurt als ik de computer voor het eerst aanzet die dag. Ik heb het net geprobeerd om de melding er weer voor te krijgen maar ik denk dat ie eerst een tijdje uit moet staan. I.i.g. allemaal bedankt want het is toch een irritant probleem.

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem gehad. (ijs)Koud opstarten gaf bijna altijd een hardware monitor error. Als ik dan in de BIOS keek naar de monitor was alles in orde, bij het verlaten van het BIOS was er niets meer aan de hand. Het systeem startte weer gewoon op. Bij mij was de oplossing om alle voltages in de hardware monitor op Ignore te zetten.

Alleen bios 1003 had dit probleem bij mij. BIOS 1004 corrigeert een probleem met de CPU temperatuur, maar doet volgens mij ook wat met de voltages. Versies 1004 en 1005 hadden echter weer een ander probleem, maar 1006 lost dat ook weer op. Ik heb een tweetal systemen draaien bij een client onder deze versie, en tot nog toe nog geen problemen gehad. _/-\o_

• -whodini-
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-08 02:10
Zie boven bios update lost je probleem op.
heb ik ook gehad

iRacing Profiel

Pagina: 1