Wacom tablet conflict met onboard netwerkkaart ?

Pagina: 1
Acties:

• JediUberknaft
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09-2025

JediUberknaft

May Da Force B With You !

Topicstarter
Misschien niet helemaal goede forum ... maar misschien toch wel....

Mijn probleem :

Ik heb een Wacom tablet, Intuos. met de laatste drivers voor XP geinstalleerd op mun pc. Alleen duurt het vrij lang voordat hij is opgestart (ca.2 min) Ik kan geen ander programma opstarten voordat de Tablet is opgestart.

Het lijkt op een probleem, dat wordt veroorzaakt door mijn netwerkkaarten. Omdat zodra ik geen netwerkkaart nog heb geinstalleerd, start de tablet gelijk op !

Wat heb ik al geprobeerd / gedaan :

- compleet schone Win xp Pro installatie met SP 1
- USB 2.0 installed (vanaf Asus cd)
- Wacom tablet installed, via wacom site zelf.

- ik heb meerdere updates geprobeerd, heb het op meerdere pc's geprobeerd.
- mail gestuurd naar Wacom met hele probleem uitgelegd. (meerdere malen, maar krijg geen reactie )
- heb het uiteraard geprobeerd, voordat ik alles ging occen.

Het mocht niet baten, het probleem blijft. Ik heb het al op meerdere pc's geprobeerd, en overal hetzelfde probleem. Maar dus als ik mijn netwerkkaarten nog niet heb geinstalleerd, start de Tablet gelijk op.

Zoals al eerder gezegd, denk ik dus aan een conflict tussen netwerk kaarten en USB ofzo.

Wat zou het kunnen zijn ?? en wat daar aan te doen ?

Specs:

AMD 2400+ @ 2600
Asus A7N8X deluxe rev 2.0 >> hier zitten dus 2 netwerkkrtn in
Twinmos 512 pc 2700
Ati 9700 @ pro
WD 120 GB / 8 mb

Win XP pro met SP 1
USB 2.0 installed
laatste bios 1006 installed
laatste Wacom Tablet Intuos installed

Verwijderd

hoe zit het met je IRQ's? Zijn daar geen conflicten? Kijk in je apparaat-beheer of daar andere onregelmatigheden zitten.

• JediUberknaft

JediUberknaft

Topicstarter
Ik heb al gekeken ja daar, geen 1 conflict. alles staat goed.

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:57
Kan ook zijn dat je PC op een IP blijft wachten en tot de time-out de PC laat wachten. Dit ligt dan aan de netwerkkaart die je PC dan tijdelijk blokkeert. Dit gebeurd dan als je DHCP hebt ingesteld. Als hij dan niet is aangesloten op een netwerk, dan blijft hij lang wachten. Heeft hij wel een netwerk en krijgt een IP, dan gaat het sneller. Ook als hij een vast IP-adres heeft.

let the past be the past.

Verwijderd

Verdorie in de tijd dat ik zocht/tikte heeft SPee al een mogelijke oplossing gegeven. :D Dan doe ikke er wel het linkje bij: ander topic over problemen met twee netwerkkaarten .
O-) Zo krijg ik nu +3 Behulpzaam? :o

• JediUberknaft

JediUberknaft

Topicstarter
ik heb 1 netwerkkaart geconfigureerd voor het netwerk :
ip adres 192.168.0.1
subnet 255.255.255.0
default gateway nix
prim DNS 195.96.96.97
sec DNS 195.96.96.33

De ander nix ingesteld.(via deze loopt internet)
Internetconnectie aangemaakt, handmatig ingesteld en internet werkt wel goed alleen duurt het effe voordat ik verbinding kan maken. Netwerk werkt ook perfect.
Ik zal eens kijken naar dat DHCP verhaal. Ben nu niet thuis.

• JediUberknaft

JediUberknaft

Topicstarter
hmm.. ben blij met de reacties mannen. Maar dat DHCP verhaal gaat dus eigenlijk niet helemaal op toch ? Aangezien ik alle pc's een statisch IP adres heb toegewezen.

Andere pc's binnen ut netwerk ziin vrijwel zelfde ingesteld, alleen dan 192.168.0.2 of 3 etc ..
en bij default gateway staat dan IP van eerste pc 192.168.0.1.

• JediUberknaft

JediUberknaft

Topicstarter
Maar niemand meer eventuele oplossingen voor me ??

Ik schijt van het probleem namelijk, en heb al zoveel geprobeerd. Maar tot op heden zonder succes .. :'(

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-08 10:40

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

het lijtk er op (iig dat zijn mijn waarnemingen bij mijn pc) dat wacom tablet geladen wordt NADAT de internet adapter drivers etc. geladen zijn. ik heb soms nl. hetzelfde probleem, amar alleen als de DHCP server er uit ligt van m'n school (ISP).

Maw: hij zal wel ergens op wachten, zelfs al heb je een statisch ip

trouwens nic's zijn niet zo duur dus probeer ff of andere nic zelfde resultaat oplevert

[ Voor 28% gewijzigd door jopiek op 27-08-2003 11:47 ]

Cogito Ergo Credo

• JediUberknaft

JediUberknaft

Topicstarter
Misschien domme vraag ... maar wat bedoel je precies met een "nic " ??
Kan er ff nie opkomen wat ut is ... lol

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 15:50
nic = netwerkkaart = Network Interface Card

[ Voor 42% gewijzigd door djexplo op 27-08-2003 12:17 . Reden: afk->opgezocht ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• JediUberknaft

JediUberknaft

Topicstarter
ok ... lol ... Maar vinnut wel beetje zonde om een netwerkkaart te kopen terwijl er 2 onboard zitten. En ik had hetzelfde probleem als ik gewoon 2 netwerkkaarten erin had gestoken. Met een andere pc. Dus zou raar zijn als het nu wel werkt.

thnx anyway

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

ik heb net een constatering gedaan die zou kunnen werken,

die driver van dat tablet wordt in de startup menuoptie gestart |:( ik heb 'm nu in run (registrykey hkey_local_machine\software\microsoft\windows\currentversion\run) key gezet.

krijg je iig niet meer van die rare situaties zoals ik had: niet proportionele tablet ivhm scherm tot de driver eindelijk gestart is...

prutsers van Wacom, daar betaal je dan 240€ voor en zulke software, komt zeker doordat 't deels een mac product is...

Cogito Ergo Credo

• JediUberknaft

JediUberknaft

Topicstarter
Kun je het nog even een keer uitleggen, maar dan duidelijker.

:)

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

wel, de driver van het tablet start op door een bestandje aan te roepen die in het startup menuitem van het menu staat. dit verwijst naar C:\Program Files\Wacom\TabUserW.exe
het startup menuitem gebruiken zorgt er voor dat de driver pas na het echt opstarten van windows wordt geladen, dit is hoogst irritant...

door nu in de registry een key aan te maken onder
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run (string waarde, naam bijv. Wacom Tablet en als waarde "C:\Program Files\Wacom\TabUserW.exe" zonder de parenthesis wordt de driver tijdens het opstarten geladen en niet als je al muisbewegingen kunt doen en al de desktop voor je ziet... dit lost misschien ook wel hangproblemen op...

Cogito Ergo Credo

• JediUberknaft

JediUberknaft

Topicstarter
ok, ik ga het zo proberen. hope ndat dit helpt ja !

thnx i.i.g alvast
Pagina: 1