Het 2 netwerkkaarten mistery

Pagina: 1
Acties:

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:29

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Topicstarter
(INTRO, voor probleem scroll naar PROBLEEM)

Ik had mijn computer geupdate met het een en ander aan onderdelen, daardoor stonden er allemaal oude drivers op die ik wilde verschonen, dus opnieuw installeren.

-Format c:
-cdrom in speler en lekker booten en setuppen van cdrometje
-klaar voor de andere HW

Toen ik probeerde de geluidskaart (Terratec DMX Xfire 1024) te installeren liep het spaak bij het instellen van het stuurprogramma voor het Game Device (Dos emulatie), maar ik gaf niet op, alle kaarten eruit, en hop geluidskaart erin, en installeren, dat ging goed
het opstarten duurde nu zo'n 40 seconden

naja je wil toch internetten dus die netwerkkaarten moesten er weer in, eerst een..... installeren, en ja hij deed het, opstarten duurde wel ineens veel langer 1:30
ongeveer.

PROBLEEM:

En nu komt het, omdat ik thuis (niet zeggen tegen pappa chello) een netwerkje heb moest die 2e kaart er natuurlijk ook in, ik installeren en rebooten, het duurde zo godvergeten lang dat ik d8 dat hij was vast gelopen, SCHELD! :r

Ik ramde uit pure frustratie op de reset knop en ben een biertje gaan pakken zoals het een goed gefrustreerde tiener tweaker betaamd bij het tegenkomen van problemen. Met mijn versie biertje in mijn knuisjes hobbelde ik mijn kamer binnen, tot mijn grote schrik, verbaasing en blijdschap was de computer helemaal opgestart, dus ik nog eens proberen, en de tijd opnemen, en dit was wat ik meemaakte:
-pruttel piep "System Available"
-pruttel
-na 30 sec. absolute stilte, op het zuisen van mijn fans na dan
-w8en, enige indicatie dat sys niet vast zit is scrollende windows balkje
-1:40 lampje hd flitst kort op
-2:40 hd begint weer te pruttelen
-3:00 scherm met muisaanwijzer doemt op
-3:15 alles klaar voor gebruik.

Ik had wel eerder last van een vertraging met 2 netwerkaarten maar nooit zo extreem, ik heb alle kaarten in alle sloten gehad zonder ander resultaat te behalen dan dit of een echte hanger :(

Ik tweak de bak natuurlijk niet voor het installeren want daar heb ik wel vaker last mee gehad :r

iemand een Idee hoe ik de boottijd met die 2 netwerk kaarten erin enigzinds kan inkorten, of word het toch lang w8en voordat ik kan puteren?

Breek je nek voorzichtig

Verwijderd

alleen ben je nog vergeten te posten wat voor systeem globaal je hebt, wat voor netwerkkaarten en wat de instellingen van die kaarten zijn. :)

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Topicstarter
Dan doen we dat toch nog ff:

-MSI K7T Pro II
-Duron 800@800 (in dit geval)
-Gemod. Coolermaster cooler
-128 MB 133 MHz RAM
-ATi Radeon 32 MB DDR
-Terratec DMX XFire 1024
-2x Unex ND01X ehernet/fast ethernet pci kaartjes, ingesteld op de standaart instellingen: snelheid en duplex op autodetect, TX en RX disabled (waar is het eigenlijk voor?)
-kaartjes in werkelijk alle sloten gehad (Plons :))
-WD 13,6 HDD
-Sony CDU 4811

zo genoeg info over mijn systeempje?

Owja geprobeerd met en zonder via driver rommel en dx, maakt ook niet uit dus.

Breek je nek voorzichtig

Verwijderd

je probeert waarschijnlijk voor beide kaarten automatisch een IP via DHCP te verkrijgen, dat werkt natuurlijk neit als je nog niets hebt aangesloten op een DHCP-server. Vul je IP-adressen statisch in, dan gaat het goed. Neem voor chello 213.46.x.x en voor thuis 192.168.0.x
Gebruik ook de search eens, dit topic is al tig keer langs geweest.

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Topicstarter
sorry dat ik zo lastig ben, maar ze zitten allebij al in het netwerk aangesloten, of bedoel je dat niet? en waar moet ik dan in hemelsnaam op zoeken? toch bedankt voor de hulp

Breek je nek voorzichtig

Verwijderd

Ga naar de eigenschappen van je netwerk, en stel over het TCP/IP protocol van beide netwerken je IP adres en subnetmasker in.

Een kaart voor je thuis netwerk, een voor je kabel verbinding.

Kan nooit zo moeilijk zijn toch...

Verwijderd

Dat is niet goed wat je nu zegt.

Je hoeft je chello kaart niet in te stellen, want chello is je DHCP Server.

Je 2de netwerkkaart (voor je interne netwerk) hoef je ooook niet in te stellen. Ik neem namelijk aan dat je jouw chello-abbo wilt delen met de rest.

ALs je 98se of 2000 gebruikt, zit er een ICS nbij (Internet Connection Sharing). Zodra je deze gaat gebruiken (werkt goed) krijgt je netwerk-netwerkkaart een statisch IP adres:

IP: 192.168.0.1
SUBNET: 255.255.255.0

Ale andere computers krijgen dan weer van jouw pc een adres (jouw pc wordt dan namelijk DHCP).

Je PC zal dus alleen langer booten als je chello eruit ligt....

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Topicstarter
Naja ik ben hier toch echt, zoals je ziet
ik heb wat hierboven staat ove instellen geprobeerd, maar ik heb van chello zo'n heel mooi adres gekregen waarvan windhoos zegt dat het niet bestaat, mijn laatste getallen zijn 255 namelijk, en dat pikt windows niet, dan zou je denken dan geef je die automatisch en stel je de andere in, MAAR dan pakt hij de Chello ineens niet meer en kan ik niet internetten, rara hoe los ik dit op? ik vind ruim 3 minuten opstarten toch wel erg lang asl het met 1 nw kaartje in krap een minuut kan.

Breek je nek voorzichtig

• Paladin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 17:24

Paladin

Play Ball!

Hmz volgens mij heeft die teratec hetzelfde gelazer als die live heeft.
Hij liep vast bij het installen van die dos emulatie is het niet.
Schakel die is helemaal uit reboot dan en kijk of alles dan wel werkt want op een of andere manier geeft je mobo geen conflikten weer maar die zijn er dus wel degelijk.

Ik zou zeggen probeer dat is en stop je chello kabel in je ouwe ntwerk kaart en stel die andere netwerk kart in op vast ip adres jouw pd wordt server dus geef je jou netwerk kaart
192.168.0.1
255.255.255.0
en bij de rest van de pc's maak je er 0.2 enz van en stel je daar de gateway en dns server op dat ip van jou pc in.

Alees zou zo moeten werken.

Greetz Pala

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

Pagina: 1