Toon posts:

VPN, RAS, Terminal Server ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag 2 lan's aan met elkaar verbinden.

In geen van beide is een server versie van windows. De werkstations hebben wel gedeelde mappen.

Het is de bedoeling dat het lijkt alsof er nog maar 1 lan is. Dat ik dus op locatie 1 op de gedeelde mappen van locatie 2 kan lezen en schrijven.
Ik heb hier geen ervaring mee en wil dit graag zelf oplossen.
Kan iemand mij verder helpen met een paar termen. Dan kan ik daarop verder zoeken.

Beide lan's hebben een dsl-router voor een internet verbinding. Is het hiermee al mogelijk. Of moet ik me ook verdiepen in RAS, Terminal Server en ???

Deze laatste 2 (voor mij slechts nog termen) heb ik gevonden als ik over afstand en communicatie tussen netwerken zoek.

Omdat ik hier nog geen ervaring mee heb hoop ik dat iemand me de goede richting op kan wijzen.

• Profidiam
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-01-2025

Profidiam

Ellenface

Wat jij wil is een VPN opzetten tussen beide vestigingen.

Dit kan met Software (Microsoft server edities, Linux, BSD) of met Hardware

Aangezien je geen ervaring hebt op dit vlak kan ik je aanraden om naar Hardware te gaan kijken, dit is iets prijziger, maar een stuk gemakkelijker op te zetten. [search]VPN hardware[/search] kan je helpen

Da RuBBaH DuCK SKWaT - Ellen what did ye do ?- een test

• RedRose
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

RedRose

Icebear

Eerst moet je die netwerken aan elkaar koppelen. Dat kan doormiddel van een VPN-verbinding ertussen. (keywords: L2TP, PPTP). Dan zet je in de LAN's de gateway op de routers. Zorg dat je routers dan het verkeer in de jusite banen leiden. :)

Ik zou dan in beide LAN's een Windows server zetten en daarmee één domein maken. Dan zie je beide LAN's dus als één domein, terwijl je eigenlijk twee verschillende subnetten hebt. Zoek maar eens op Technet over domein -en subnetimplementaties en dan ben je al een heel stuk verder. :)

Sundown Circus

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:27

Predator

Suffers from split brain

PNS -> NT

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Met de juiste routers heb je helemaal geen servers nodig, je kunt dan gewoon een lan2lan verbinding tussen de 2 routers opbouwen. Voor de opgegeven iprange zal je netwerkverkeer tussen de 2 lan's heen en weer gaan, alle andere ip's worden dan op het internet gezocht.

• k-oz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-12-2021

k-oz

do not feed the trolls

met freesco (ja daar is tie weer) kun je een VPN verbinding opzetten, het mooie hiervan is, kost niks en je leert ook nog eens wat!
linky: el cheapo vpn :) have phun!

...Microsoft KB article Q172653: "Sometimes Barney Starts Playing Peeka boo on His Own""

Verwijderd

Zoals je hier kunt lezen - even afgezien van het probleem dat zwelgje heeft - kan een VPN met Draytek-routers. Deze heb je volgens de Pricewatch vanaf €150 ongeveer.

Zoals eerder aangegeven: gezien je geringe kennis is een dergelijke oplossing wellicht de beste. Als je toch bereid bent er veel tijd in te stoppen en jezelf te verdiepen in de wondere wereld van netwerken en VPN, zijn er zat (gratis) softwarematige oplossingen :)

• Puntslash
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Volgens mij kun je onder XP ook een VPN server opzetten.. Via Wizard netwerkverbindingen en dan Inkomende verbindingen accepteren.

Mocht je achter een firewall zitten, moet je aan de serverkant poort 1723 open zetten..
Pagina: 1