Toon posts:

videokaart overclocken, hoe ver kan je gaan?

Pagina: 1
Acties:
  • 73 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ff een noob vraagje:

Hoever kan je gaan met het overclocken van je videokaart. Bij bijvoorbeeld een processor kan je zien dat hij op een gegevenmoment te warm wordt, maar waar merk je aan dat je te ver gaat bij een videokaart?

Ik weet dat je altijd kleine stapjes moet nemen, maar wanneer moet je stoppen?

Het gaat bij mij om een Geforce fx 5200.

Verwijderd

Je moet stoppen als je rare dingen in het beeld krijgt. Gekke punten of stippels (ook wel artifacts genoemd). Verder kan het beeld stil staan..ook niet goed (de pc zit overigens niet altijd vast dan).

Test je vga kaart wat langer dan 1x 3dmark. Want ook na een langere tijd kunnen artifacts optreden (door warmte). Zorg iig dat het zaakje goed gekoeld is..scheelt je een hoop ellende.

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-02 10:38
Beeld onstabiel, bijvoorbeeld een gedeelte word maar opgebouwd.

Rare geur uit kast :p

Alles is terug te redeneren naar 4

Verwijderd

Topicstarter
Bestaat er een site waarop resultaten van het overclocken van videokaarten staan?

Is het mogelijk om je videokaart te slopen, of gebeurd dat niet zo snel?

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2003 01:36 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 August 2003 @ 01:31:

Is het mogelijk om je videokaart te slopen, of gebeurd dat niet zo snel?
Als je steeds met kleine stapjes tests uitvoert of alles nog stabiel loopt en geen rare fratsen vertoont dan zal je je videokaart niet snel slopen.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2003 01:41 ]

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-02 11:25

makje

Professioneel prutser

bij mij wist ik dat ik de grens van mijn TI4400 had bereikt toen de draak in de 2e test van 3dMark2001 niet meer goed weergegeven werdt... :P

Daarna natuurlijk tóch nog even een klein stapje verder :X ; de 1e test haalde hij al het einde niet meer.

Daarna de videokaart weer een 10-tal megahertzen teruggezet op core en mem om aan de veilige kant te zitten en dan vervolgens een uurtje lang 3dMark te draaien. Werkt het allemaal nog?? mooi dan is 'tie stabiel :)

9800x3d

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Ja, het is inderdaad gewoon een kwestie van proberen :)
Net zolang doorgaan zodat je nog geen fouten krijgt. Fewture geeft de juiste stappen al weer :)

Maar om je een beetje nog op weg te helpen: Dit staat allemaal in de vb-faq

En je moet inderdaad onthouden dat er altijd risico's aan overclocken vastzitten.. Alleen is de kans dat je iets sloopt niet zo groot als je het gewoon rustig aan doet :)

Succes :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.