Kingston ValueRAM PC2100 werkt niet op MSI KT3 U2

Pagina: 1
Acties:

• wph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-06 12:52
Hoi,

Vandaag heb ik nieuwe geheugenkaartjes gehaald, 2x 256mb DDR-SDRAM PC2100 2.5v , merk: Kingston Valueram.

Het probleem is dus dat het niet werkt.
Ik had al 256 mb erin zitten, dus ik doe die twee nieuwe kaartjes erbij, zet de computer aan, alles gaat gewoon aan, maar er komt geen beeld, er start nix op.
Toen 1 eruit gehaald, toen kreeg ik wel beeld, met de opstartgegevens ed. maar hij gaf maar 256 mb ram aan en startte steeds opnieuw op zonder in windows te komen. Daarna weer gewoon zonder die nieuwe kaartjes en hij deed het weer gewoon. Later nog geprobeerd met alleen die nieuwe kaartjes maar hij doet nix.

Net even op de MSI site gekeken, daar staat nix bijzonders vermeld. Net ook bij Kingston gekeken, volgens die site hebt ik het goede geheugen gehaald, KVR266X64C25/256 (http://www.ec.kingston.co...tributor=0&submit1=Search)

Verdere systeeminfo: Athlon XP 1700+, MSI mobo (http://www.msi.com.tw/pro...ro_mbd_detail.php?UID=341)

Iemand enig idee waar de fout zit.

Bij voorbaat dank.

[ Voor 15% gewijzigd door wph op 25-08-2003 20:28 ]

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Het kan zijn dat het geheugen niet met het moederbord overweg kan (of andersom ;) ). Kijk hiervoor eens op de site van MSI, daar is het vermoedelijk wel terug te vinden.

Wanbeleid is ook beleid.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Titel verduidelijkt :) "Geheugenprobleem" kan zoveel betekenen en is voor iedereen gewoon onduidelijk.

• wph
Update: net heb ik de bios geflashed, toen kwam ie zover dat er 512 mb werd herkend, dus 1 kaartje nog niet. Opstarten ging tot aan windows, windows kwam toen met de mededeling dat C:\Windows\System32\nfts.sys beschadigd was. Toen heb ik de geheugenkaartjes er weer uitgehaald en toen startte ie weer volledig op, zonder foutmeldingen. Ik heb echt geen idee hoe dat nou weer kan.....

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:03

Mentalist

[avdD]

Heb je geOCt? Heb je je timings/CAS al zover mogelijk versoepelt?

Werkt het op 100Mhz FSB toevallig wel :?

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• wph
Nee er is helemaal nix overclocked. Ik weet echt niet waar het probleem kan liggen. Het enige wat werkt is alleen mn oude geheugenkaartje, geen enkele andere combinatie kan ik werkend krijgen.

edit: Net ff getest op 100 mhz FSB maar dat werkt ook niet.

[ Voor 15% gewijzigd door wph op 26-08-2003 19:53 ]

• Corona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-08 12:08
Zoek even op het forum,daar kan je ook mijn post zien,misschien heb je daar wat aan.
o.a deze: MSI KT3 ultra en max mem

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

wph schreef op 26 August 2003 @ 19:07:
Nee er is helemaal nix overclocked. Ik weet echt niet waar het probleem kan liggen. Het enige wat werkt is alleen mn oude geheugenkaartje, geen enkele andere combinatie kan ik werkend krijgen.

edit: Net ff getest op 100 mhz FSB maar dat werkt ook niet.
Ruil de beide reepjes om voor een ander merk/type. Ze zijn zo te lezen gewoonweg niet compatibel met jouw KT3 U2 :)
Pagina: 1