MSI KT3 ultra en max mem

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Corona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-08 12:08
Net even geprobeerd te bellen met MSI helpdesk en er was niemand.Ik werd doorgestuurd naar 1 van de distribiteurs om mij te helpen.
Het probleem wat ik dus heb is dat ik na een upgrade van mijn pc (ik speel planetside) constant crashes heb.

Ik had 1 gig aan ram en toch liep dat niet lekker,mijn schijf had teveel last van swappen,ik met een mem proggie kijken hoeveel geheugen ik nog vrij had,bleek dus maar 25 mb te zijn.Ik dacht dus laat ik maar nog een reepje erbij kopen,moet kunnen volgens manual.Gelijk ook even een andere processor en koeler (oude processor overleden)gekocht,dus gelijk weer up to date.
Ik dacht gelijk maar f een clean install doen,krijg ik foutmeldingen tijdens het installen,windows kon bepaalde bestanden niet vinden op de cd :? :? .
Had ik nog nooit last van.Dus het laatste reepje geheugen eruit gehaald,en geen problemen meer.Vaag dacht ik.
Na de install het reepje er weer in gedaan,constant crashes!!!Toen heb ik dus memtest ged/l en ben gaan testen met alle 3 de reepjes erin.Memtest gaf dus fouten aan.Ik balen,en ben toen reep voor reep gaan testen,en wat schetst mijn verbazing,geen fouten :? :? .
Vaag dus.Ik kreeg daarnet dus iemand aan de lijn die zei dat de MSI KT3 ultra de eerste 2 banken wel doublesided mem aan kunnen,maar de derde niet,die moet single sided zijn.Hij zei erbij dat dat ook in de manual staat wat dus niet waar is,daar staat echt dat ze alle 3 double sided aankunnen.

Wat moet ik nu doen,ik heb nog garantie,moet ik een ander moederboard eisen bij de verkoper,in mijn idee heb ik iets gekocht wat niet naar mijn verwachting werkt.Ik wil ook niet het geheugen wegdoen,heb ik hard nodig om lekker te gamen ( ik weet t,tis wel een overkill,maar ik word gek van dat geswap/haperige beeld).

Wat denken jullie ervan.

Verwijderd

In de handleiding staat toch echt dat het mobo maar 2 keer dubbel en 1 keer enkelzijdig aan kan. Voor meer info moet je maar even kijken op www.MSI.com.tw

• Psychops
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 19:53
jups staat ok duidelijk in mijn manual

• Corona
bij mij in mijn boekje op blz 2-6 staat echt dat ie doublesided aankan.Er staat letterlijk "Install at least one DIMM on the slots.Memory modules can be installed on the slots in any order.You can install either single- or doublesided modules to meet your own needs.Memory modules can be installed in any combination as follows:
dimm 1 (bank 0 & 1) :s/d 64mb/1 gb
dimm 2 (bank 2 & 3) :s/d idem
dimm 3 (bank 4 & 5) :s/d idem
waar s natuurlijk voor single staat en d voor double.

En ik heb niet gekeken op de site,ik verwacht dat het toch wel goed zou moeten zijn in mijn manual die ik erbij heb gekregen.Maar denken jullie dat ik recht heb op een vervangend mobo,gezien het feit dat ik iets heb gekocht wat eigenlijk niet naar behoren werkt.

Dit is de first release van feb 2002.

• Corona
Laatste nieuws.
Vandaag met MSI gebeld,en zij zeiden dat het gewoon zou moeten werken,3 bankjes doublesided mem.Het enige wat wel hetzelfde zou moeten zijn zijn de memchips.Hmmm,probleem dus,ik heb 3 repen van kingston,en alle 3 met verschillende merken,nl hynix,winbond en kingston zelf.
Als advies kreeg ik om de snelheid omlaag te gooien,dus van 333 naar 266 (krijg ik dan prestatie verlies???) of de voltage te verhogen,en dan niet hoger dan 1.8 volt.
Zou ik daar op de lange termijn geen problemen mee krijgen?

p.s.

Als het zo door gaat ,dan ga ik maar een nwe mobo kopen,maar dan weet ik eigenlijk niet welk soort ik moet nemen,een nforce2 of een kt400a.Wat adviseren jullie mij,om in elk geval niet weer tegen dit soort problemen op te lopen.

• Cheese_man
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11-2025

Cheese_man

Waarom kiezen?

Hoe heb je je timings van je geheugen ingesteld? Ik heb een MSI K7T266 Pro RU. Als ik drie bankjes vul met verschillende smaken geheugen en ds...dan moet ik de timings naar CAS 2.5 zetten en de andere ook terug om de boel stabiel te laten lopen...dus ook 1T command...alles terugzetten dus! Vmem verhogen kan inderdaad. Staat optie voor in bios. Opzich niet zo spannend omdat je meestal maar 0.2V kan ophogen.

Een tip om je Vcore (van je CPU) op te hogen is kolder...als die 1.8 daarover ging. Je CPU is wel stabiel, maar het bord heeft problemen met het verwerken van drie bankjes.

Een nieuw bord kopen kan natuurlijk altijd. De Nforce of VIA...daar kan je op onder andere www.tomshardware.com wel wat over vinden...er is pas nog een test geweest. Pas dan op voor verschil tussen VIA KT400 en 400A...erg vaag stukje in de review.

Hopelijk helpt het als je de timings losser zet...scheelt ook weer dikke 100 pleuro voor een nieuw bordje!

reserveringshouder Tesla Model 3

• Corona
De timings staan standaard.Ik heb de snelheid op hclk staan nu ipv speed (dus 266 ipv 333).Ook heb ik de voltage iets verhoogd,ben benieuwd of ie nu wel blijft lopen.Ik ga vannacht maar f testen met memtest.

Gister na het installen en de timings op standaard,Vmem op 2.6 en 2.7 en snelheid op 266 weer bsod.En wel pagefault in non paged area.Dus ik zoeken naar die fout in widows sectie en daar staat dat of de hd of het mem kapot is.HD getest met powermax,geen fouten.Memtest had ik natuurlijk al gedaan,pfff,ik word gek hiervan.
Ik heb toen maar weer het reepje eruit gehaald en geen problemen meer.Ik krijg het idee dat het mobo gewoonweg de verschillende reepjes(lees chippies op reepjes,want reepjes zijn hetzelfde type) niet wil slikken,ookal zegt men van wel.

Ik begin nu een beetje radeloos te worden :'(

[ Voor 60% gewijzigd door Corona op 19-07-2003 13:58 ]

Pagina: 1