Toon posts:

[ASP.NET/IIS] Server Application Unavailable

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het heeft misschien niet direct met Programmeren te maken, maar ik open hem ff hier omdat hier de mensen zitten die met ASP.NET en dus ook IIS bezig zijn.

Dit is het probleem:
Server Application Unavailable
The web application you are attempting to access on this web server is currently unavailable. Please hit the "Refresh" button in your web browser to retry your request.

Administrator Note: An error message detailing the cause of this specific request failure can be found in the system event log of the web server. Please review this log entry to discover what caused this error to occur.
In m'n event-log vind ik geen fouten ook geen relevante warnings of informatie:

Zoeken op Got met deze fout leidde tot dit [rml][ ASP.NET] Server Application Unavailable[/rml] Waar ik helaas ook niet echt interessante info vond.

De "oplossing" (workaround) van http://support.microsoft....?scid=kb%3Ben-us%3B315158 het artikel waarna verwezen wordt heb ik geprobeerd maar werkt niet.
Dit zou ook maar vreemd zijn want deze ochtend werkten mijn applicaties wel nog.

Ook de rechten heb ik nagekeken en zouden volgens dit artikel op msdn moeten kloppen.

Dan maar de "hard way": IIS (6) en ASP.NET gereinstalld. Zonder resultaat :'(
Daarna nog eens geprobeerd om die machine.conf aan te passen zodat de user "system" wordt gebruik maar dit werkte ook niet

De applicaties werken hier op de localhost wel maar dus niet waar ze het zouden moeten doen (op de server).

Kortom ik ben ten einde raad, weet iemand wat ik nog kan proberen?

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Server, is die een Domain Controller?

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:37
Ik heb dit dus ook ooit eens gehad (zie het topic naar waar je verwijst).
Door gebruik te maken van die system-account was het probleem wel verholpen, echter, ik wou niet dat m'n app's zo runden.

Het .NET framework eraf gooien en VS.NET desinstalleren en opnieuw installeren hebben het probleem verholpen.
Hoe dit probleem zich plots heeft kunnen voordoen, is voor mij ook nog altijd een raadssel.

Ik run trouwens Win2000 en ik heb het gehad met .NET v1.0. Dat er in dat artikel van s-man staat dat enkel XP met v1.0 dit probleem kent, is dus niet waar.

[ Voor 17% gewijzigd door whoami op 25-08-2003 19:33 ]

https://fgheysels.github.io/

• gorgi_19
  • Nu online

gorgi_19

whoami: Ze zijn er zelf ook nog niet helemaal achter, geloof ik..
Zie oa http://www.asp.net/Forums...px?tabindex=1&ForumID=128. Ze waren toen hard bezig met het onderzoeken... :)

Verwijderd

Topicstarter
gorgi_19 schreef op 25 August 2003 @ 19:22:
Server, is die een Domain Controller?
Dat was ik idd nog vergeten te vermelden die server is geen domain controller.
This issue only impacts installations running ASP.NET V1.0 on Windows XP. It does not impact machines running Windows 2000 or Windows Server 2003. It also does not impact machines running Windows XP with ASP.NET v1.1 installed.

En het gaat over een server met windows 2003 en asp.net v1.1
whoami schreef op 25 August 2003 @ 19:32:
Ik heb dit dus ook ooit eens gehad (zie het topic naar waar je verwijst).
Door gebruik te maken van die system-account was het probleem wel verholpen, echter, ik wou niet dat m'n app's zo runden.

Het .NET framework eraf gooien en VS.NET desinstalleren en opnieuw installeren hebben het probleem verholpen.
Hoe dit probleem zich plots heeft kunnen voordoen, is voor mij ook nog altijd een raadssel.
Het volledige .net framework eraf gooien heb ik nog niet geprobeerd, ik ga eens uitzoeken hoe ik dat kan doen. Op de server staat VS.net niet. En het is mij ook een raadsel, groot raadsel hoe deze error plots ontstaat.
whoami schreef op 25 August 2003 @ 19:32:
Ik run trouwens Win2000 en ik heb het gehad met .NET v1.0. Dat er in dat artikel van s-man staat dat enkel XP met v1.0 dit probleem kent, is dus niet waar.
Blijkbaar kan het dus ook met windows 2003. Ik vrees dat de patch er alleen is voor xp icm Asp.net v 1.0
gorgi_19 schreef op 25 August 2003 @ 19:36:
whoami: Ze zijn er zelf ook nog niet helemaal achter, geloof ik..
Zie oa http://www.asp.net/Forums...px?tabindex=1&ForumID=128. Ze waren toen hard bezig met het onderzoeken... :)
Ik krijg alleen dit: "Unknown or private forum" te zien zou je de relevante informatie willen quoten?

• gorgi_19
  • Nu online

gorgi_19

Gek, ik krijg opeens ook die foutmelding? :?

Enfin:
http://www.asp.net/Forums/
en dan het bovenste forumonderdeel.. deze is afaik niet private.

Maar die foutmelding kan ook andere oorzaken hebben, zoals bijvoorbeeld een oneindige loop.

[ Voor 27% gewijzigd door gorgi_19 op 25-08-2003 20:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
gorgi_19 schreef op 25 August 2003 @ 20:18:
....
Maar die foutmelding kan ook andere oorzaken hebben, zoals bijvoorbeeld een oneindige loop.
Je hebt het nu toch over de "server application unavailable" foutmelding?
Een oneindige loop in de applicatie dan ?
Het ligt waarschijnlijk niet aan de applicatie die werkt lokaal en ook oude backups en ander programmas doen het niet .

Morgenochtend ga ik naar men server , windows gaan reinstallen :(, lijkt de enigste zekere oplossing.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2003 00:29 ]

• gorgi_19
  • Nu online

gorgi_19

Ja, een oneindige loop kan die foutmelding ook veroorzaken.

Verwijderd

hmmm lol, (eigenlijk niet, maar) ik heb net een post over precies hetzelfde onderwerp gedaan (inmiddels alweer geclosed), was iets te snel met het starten van het topic.

Ik heb dus ook zo ineens, zonder reden deze 'Server Application Unavailable' error.
Ik run win2000 professional met standaard geimplementeerde IIS met daarbij het ASP.NET 1.1.4322.0 framework.

Ik heb in mn event_log ook een error staan:
Event Type: Error
Event Source: ASP.NET 1.1.4322.0
Event Category: None
...

Description:
aspnet_wp.exe could not be started. The error code for the failure is 800700CB. This error can be caused when the worker process account has insufficient rights to read the .NET Framework files. Please ensure that the .NET Framework is correctly installed and that the ACLs on the installation directory allow access to the configured account.
ik denk dat ik maar het Framework opnieuw ga installeren... aan mijn app. kan het niet liggen... heb em gekopieerd naar een andere webserver en daar deed ie t wel :?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2003 10:53 ]

• whoami
Heb je de ACL's van die directories al eens bekeken ?

Anders kan je eens proberen om de ASPNET account van die ACL te halen, en hem opnieuw toe te voegen.

[ Voor 50% gewijzigd door whoami op 26-08-2003 10:53 ]

Verwijderd

ACL?? ik ken het begrip niet, wat houd dit in?

(Dit kan het toch niet zijn lijkt me? heb nml. niets gewijzigt)

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2003 10:58 ]

• dotcode
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-05 11:09

dotcode

///\00/\\

ACL = access control list

Verwijderd

ok, is al fijn dat je de definitie geeft, maar waar vind ik dat?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2003 11:21 ]

• whoami
Verwijderd schreef op 26 August 2003 @ 11:20:
ok, is al fijn dat je de definitie geeft, maar waar vind ik dat?
Even Googlen of de Windows help gebruiken zou ook soelaas kunnen bieden.

De ACL is de lijst die de users specifieert die access hebben tot de directory of file, en welke rechten ze hebben.
Rechtsklikken dus, eigenschappen, security kiezen oid.

Verwijderd

ow ok, bedankt :) en ja, sorry... maar ik heb jammergenoeg geen tijd om dat allemaal uit te zoeken. Zou te lang gaan duren... ik ga ff kijken of ik er zo uitkom en anders toch eens zien of een nieuwe installatie van het framework uitkomst bied...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gevonden waaraan het bij mij lag. Achteraf gezien is dit ergens wel voor de handliggend maar ja.

Hopelijk heeft er ooit iemand iets aan:

De FrontPage 2002 Server Extensions waren niet geinstalleerd op de server!

Verwijderd

ik heb het bij mij inmiddels (allang) ook weer opgelost... geen oorzaak gevonden, maar zoals ik al dacht heeft een herinstallatie van het framework het probleem verholpen

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2003 10:34 ]

Verwijderd

ik heb hetzelfde probleem gehad...resetten van iis hielp niet. Wat bleek achteraf? mn IUSR account was plotseling disabled...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 August 2003 @ 20:34:
[...]

Je hebt het nu toch over de "server application unavailable" foutmelding?
Een oneindige loop in de applicatie dan ?
Het ligt waarschijnlijk niet aan de applicatie die werkt lokaal en ook oude backups en ander programmas doen het niet .

Morgenochtend ga ik naar men server , windows gaan reinstallen :(, lijkt de enigste zekere oplossing.
Bij (Ernstige) -vaak herhalende fout in je global.asa, gooit IIS je website op slot met die error.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 September 2003 @ 16:19:
Bij (Ernstige) -vaak herhalende fout in je global.asa, gooit IIS je website op slot met die error.
Is dit ook zo bij classic asp of bedoel je de global.asax?

• gorgi_19
  • Nu online

gorgi_19

Verwijderd schreef op 03 september 2003 @ 01:32:
[...]

Is dit ook zo bij classic asp of bedoel je de global.asax?
Classic ASP kan geen fout veroorzaken in een ASP.Net applicatie.

Pagina: 1