Ik heb een zeer vreemd probleem.
Het heeft misschien niet direct met Programmeren te maken, maar ik open hem ff hier omdat hier de mensen zitten die met ASP.NET en dus ook IIS bezig zijn.
Het probleem is als volgt.
Bij ieder (willekeurig) ASP.NET project dat ik probeer te runnen, krijg ik volgende foutmelding in m'n browser:
MS Support Artikel
Het rare is nu dat m'n PC niet als Domain Controller geinstalleerd/geconfigureerd is, en dat m'n webapplicaties het gisteren wel nog deden.
Ik kan anders niet direct bedenken wat ik veranderd heb aan m'n configuratie (niets dacht ik).
Ik ga ff proberen om de oplossing die in dat artikel voorgesteld wordt toe te passen..... Echter, ik vind dat zo geen mooie oplossing. Een System account gebruiken voor m'n webapps ofzo....
Zijn er nog mensen hier die hetzelfde meegemaakt hebben; of zijn er mensen die er andere verfrissende kijk kunnen op werpen?
Het heeft misschien niet direct met Programmeren te maken, maar ik open hem ff hier omdat hier de mensen zitten die met ASP.NET en dus ook IIS bezig zijn.
Het probleem is als volgt.
Bij ieder (willekeurig) ASP.NET project dat ik probeer te runnen, krijg ik volgende foutmelding in m'n browser:
In m'n event-log vind ik volgende fouten:Server Application Unavailable
The web application you are attempting to access on this web server is currently unavailable. Please hit the "Refresh" button in your web browser to retry your request.
Administrator Note: An error message detailing the cause of this specific request failure can be found in the system event log of the web server. Please review this log entry to discover what caused this error to occur.
enaspnet_wp.exe could not be started. HRESULT for the failure: 80004005
Zoeken op Google met deze fouten leidde tot dit artikel:aspnet_wp.exe could not be launched because the username and/or password supplied in the processModel section of the config file are invalid.
MS Support Artikel
Het rare is nu dat m'n PC niet als Domain Controller geinstalleerd/geconfigureerd is, en dat m'n webapplicaties het gisteren wel nog deden.
Ik kan anders niet direct bedenken wat ik veranderd heb aan m'n configuratie (niets dacht ik).
Ik ga ff proberen om de oplossing die in dat artikel voorgesteld wordt toe te passen..... Echter, ik vind dat zo geen mooie oplossing. Een System account gebruiken voor m'n webapps ofzo....
Zijn er nog mensen hier die hetzelfde meegemaakt hebben; of zijn er mensen die er andere verfrissende kijk kunnen op werpen?
https://fgheysels.github.io/