Inleiding |
Je vraagt je waarschijnlijk af waarom ik nu weer een Tribes 2 topic open. Dat doe ik omdat ik Tribes 2 wil promoten (wablief?) Ja, je hoort het goed. Promoten. Waarom? Omdat Tribes 2 tegenwoordig een hele mooie game is die niet meer geteisterd word door de vele bugs die er eerst inzaten en bovendien voor 5 tot 10 euro in de budgetbak ligt! In deze openingspost zal ik proberen zoveel mogelijk bruikbare informatie te geven zodat jij ook met veel plezier kan beginnen met het spelen van deze fantastische game! |
Wat is Tribes 2 voor een game? |
Tribes 2 is een FPS die zich vooral richt op multiplayer gaming (singleplayer is een tutorial, meer niet). Er zijn verschillende gamemodes zoals DeathMatch, Teamdeathmatch, Capture the Flag en nog een aantal onbekende varianten die ik niet zal toelichten omdat tegenwoordig toch alleen nog maar capture the flag word gespeeld (en terecht). |
Mods: een vreemde eend in de bijt |
Tribes 2 heeft verschillende mods, sommige veranderen alleen een stukje van de gameplay, andere gooien de helft van het spel om. Het populairst is de Classic mod. Deze mod veranderd de vrij trage gameplay van Tribes 2 (Base mod) naar de snelle gameplay van Tribes 1. Deze mod word zo veel gespeeld dat er slechts weinig mensen meer base spelen. Verdere mods zijn Construction (een soort CAD in Tribes 2), Teamrabbit 2 (een mod waarbij je twee teams hebt en een vlag, deze vlag moet je in het doel van de tegenstander droppen) en tegenwoordig ook Cluster waarbij je slechts met 1 wapen en armor set kan spelen (zie wapens en armor) |
Armor |
Tribes 2 bevat verschillende armor types die allemaal hun eigen rol kunnen vervullen op het slag(cht)veld:![]() ![]() ![]() Helemaal links zie je de Scout Armor, deze word het meest gebruikt. Het is snel en kan in totaal 3 wapens dragen. Als je de flag wil capturen kan je het beste deze armortype kiezen. In het midden staat de Assault Armor, deze kan 4 wapens dragen en heeft een aardig groot incasseringsvermogen, hij word vooral gebruikt voor de verdediging (turrets neerzetten etc). Helemaal rechts staat de Juggernaut, dit is de zwaarste armor uit de game, bovendien is dit de enige armor die de het Mortar wapen kan hanteren (en die mortar, das AU!). Hij is echter zeer traag. |
Wapens |
Het zou heel erg lang duren om alle wapens die beschikbaar zijn in Tribes 2 te bespreken, ik zal dan ook de meest gebruikte kort bespreken.![]() ![]() De chaingun is eigenlijk vergelijkbaar met een machinegeweer, het word meestal gebruikt om een vijand die in de lucht zit af te knallen (RATATATATATA). De spinfusor word het meest gebruikt, deze vuurt een soort vlammende schijf af die bij impact explodeert en dan ook binnen zijn blastradius damage doet. Goed voor bijna alle situaties. ![]() ![]() De grenade launcher vuurt heel snel granaten af, ideal om op de grond te vuren als je weet dat daar zo een vijand neerdaalt (ja, er zijn jetpacks in Tribes 2, maar niet met unlimited energy). Naast de grenadelauncher staat de mortar, deze word gebruikt door de Juggernaut armor om de vijandelijke basis te vernietigen. Er zijn uiteraard nog veel meer wapens, zoals een wapen dat energy onttrekt van een speler (minder snelheid omdat hij geen energie heeft voor jetpack). Een wapen dat met een "zapp" iemand electrocuteert etc. Met deze wapens en armor kunnen ongelooflijk veel combinaties worden gemaakt. |
Community |
Tribes 2 heeft een vrij kleine community in Europa, deze is echter wel zeer hecht en gezellig. Als ik op een server kom ken ik 90% van de mensen op die server zitten. Er is echter altijd plaats voor nieuwe mensen |
Tribes 2 Jargon |
Zoals bijna alle games kent Tribes 2 ook een aantal termen en afkortingen die misschien niet direct duidelijk zijn. Hier volgt een klein lijstje met uitleg: LO LD Light Offence of Light Defence, iemand met een scout pakkie aan die offend of defend (it's that simple) MO MD Medium Offence of Medium Defence, zelfde als LO LD maar dan iemand met een Assault pakkie aan HO Heavy Offence, een Juggernaut die offend (defence komt niet echt voor) HoF Heavy on Flag, de enige keer dat de Juggernaut in defence word gebruikt is in dit geval: De Juggernaut staat op de vlag om het moeilijk te maken voor de scouts deze te pakken. MA Mid Air, als je iemand terwijl jij en hij in de lucht zitten direct raakt met een spinfusor disc. |
Verder informatie |
Tribes 2 site: http://www.tribes2.com Mappacks met maps die veel gespeeld worden: Europack: http://www.euro-tribesplayers.com/europack/ en xPack2: http://www.deathace.net/marauder/t2/maps/xpack2_maps.zip Vragen kan je altijd aan mij stellen in dit topic of via MSN Messenger (davidwalschots@mytweakers.net) I'll see ya around! |