[XP] geen windowsgeluiden *

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai XP en sinds kort heb ik problemen met mijn standaard windows geluiden.
mp3 etc. speelt hij gewoon af in winamp en geluid bij films of spelletjes doet het gewoon.
maar de standaard geluiden zoals bij foutmeldingen, opstarten en afsluiten van windows werken niet. als ik naar het configuratiescherm van geluiden ga kan ik ze wel koppelen aan een windowshandeling en afluisteren, maar tijdens het werken met windows hoor ik niks.
ook messenger laat niks meer horen als er iemand online komt etc. terwijl deze opties wel aangevinkt staan in het optiemenu......

weet iemand hoe ik dit moet oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kijk even of al die files er wel zijn in %systemroot%\media
kan je per ongelijk verwijderd hebben tijdens een grondige schoonmaak :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

OS toegevoegd aan topictitel conform de WOS-Policy :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsNL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 20:14

NielsNL

DigiCow

Misschien heb je een progje geïnstalleerd die de geluidjes blokt, een mix programma of zo, tijdens het "DJ" spelen zijn deze nml. erg irritant.

M'n Oma is een site aan het haken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-09 21:45

RSpliet

*blink*

Ik heb hier weleens gelezen dat dat kan komen door een vreemde registry waarde. Als het goed is zit er in zowel HKEY_CURRENT_USER als HKEY_LOCAL_MACHINE de tekenreeks (Standaard). Deze mogen allebei geen waarde hebben, anders kunnen de Windows geluiden niet werken. Deze 2 leeggooien(als ze gevult zijn), rebooten en t moet weer werken. Althans, heb ik gehoord...

Schaadt het niet, dan baat het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel simpel:Je zult ergens wel Audio software hebben geinstalleerd die conflicteren met windows XP.Dit is simple te verhelpen door het volgende te doen::

Deze Computer>>>Configuratiescherm>>>Spraak,geluid,geluidsapparaten>>>>>Het geluidsschema wijzigen>>>>TABBLAD geluiden zit je nu in anders selecteer je deze:Bij geluidsschema hoort NORMAAL gesproken:Windows standaard te staan MAAR er kan ook bij jou dit staan:Geen geluiden.Als dit het geval is selecteer dan Windows standaard.Staat er al Windows standaard dan doe je het volgende:Opslaan als:GEEF EEN NAAM op en toepassen en ok drukken en je zou nu weer geluid moeten hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geluidjes staan nog wel in %systemroot%\media
Tekenreeks (Standaard) hebben geen waarde in de reg
Geluidsschema aanpassen, opslaan etc werkt ook niet. Staat nog steeds op windows standaard
wel heb ik nog niet zo heel lang geleden MSN6 erop gezet, zou dat het conflict kunnen veroorzaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schiksie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-05-2022
Kep precies hetzelfde, volgens mij ligt het IDD aan msn 6.0. Bij msn heb ik trouwens ook die geluiden niet meer, als iemand wat typt hoor ik nu alleen nog een piep vanuit de systeem speaker, mmmz hoe vaag. Maar ja, die geluiden zijn toch niet echt boeiend he. Bij geluiden staat dus Msn nu twee keer maar de icoontjes zijn gewoon win exe icoontjes dus daar zit iets niet lekker, zelfde trouwens voor alle windows geluiden als Windows en Netmeeting e.d.

Antec Sonata II, AsRock 939Dual, Atl Venice 64 3500+, Zalman CNPS7000B-ALCU, Asus AX800 PRO 256 TVD, 2*512 Kingston PC3200 DDR, CDRW Lite On LTR-52246S, Lite On DVD 16/48, Maxtor 300Gb D-Max 10 + Maxtor 120 (U133), 2*3Com 3C905B TX PCI 10/100Mbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
allemaal heel herkenbaar, maar ik hoor niet eens een piep als iemand anders typt in msn...
hmmmm, msn de- en herinstalleren werkt ook niet.

Verwijderd

Bij mij dezelfde narigheid. Bovendien hoor ik ook de andere windows geluiden niet zoals opstart en afsluit geluid van windows. Is dat bij de andere heren ook zo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer dit eens, dat werkte bij mij, een gouden tip van BenJ:

Open HKEY_CURRENT_USER in het register verwijder rechts de waarde (rechtermuistoets -> verwijderen)
(Default) Type=REG_SZ Data=(value not set).

wordt vanzelf opnieuw aangemaakt. ( herstart)

theorie hierachter is dat deze lege waarde wel een binaire waarde heeft ( 0000 )

deze wordt door neromix gewijzigd.

Bij mij bleek het te gaan om een oudere versie van Nero Burning CDROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
thanx ntv, indedaar gouden tip
problem solved!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrimsonRider
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-07 23:14
Ik heb hetzelfde probleem, maar dan met een win98se bak, kan wel mp3 en wav afspelen in de media player, maar niet als windows geluid en hoor ze ook niet bij het instellen.

Genoemde oplossingen werken niet, heeft iemand nog een suggestie ?

Code, justify, code - Pitr Dubovich

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e6r6i6c
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 18:10
Ik draai Windows xp home version en ik heb ook dit probleem sinds kort, ik hoor geen windows geluiden meer. Alle oplossingen die hier zijn gegeven heb ik al uitgeprobeerd maar tot nu toe heeft nog niks geholpen. Volume niveau staat goed, kan wel muziek en films afspelen met geluid, geluid schema heb ik nagekeken en aangepast etc etc, ook dit wilde niet helpen.
Ten slotte heb ik de register sleutel in HKEY_CURRENT_USER al proberen te wissen Maar dan krijg ik de volgende melding: "Kan niet alle opgegeven waarden verwijderen". Maar de sleutel geeft zelf aan dat er geen waarden zijn ingesteld. Ik heb de sleutel ook al geprobeerd te verwijderen in safe mode maar dan krijg ik dus dezelfde melding. Iemand nog suggesties??

Don't make me use myself on ya baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je moet niet heel HKEY_CURRENT_USER wissen he?
Je moet in het rechter gedeelte van regedit kijken, en daar de waarde onder 'Default' wissen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e6r6i6c
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 18:10
elevator schreef op zondag 26 december 2004 @ 10:37:
Je moet niet heel HKEY_CURRENT_USER wissen he?
Je moet in het rechter gedeelte van regedit kijken, en daar de waarde onder 'Default' wissen :)
Ja dat heb ik ook gedaan, maar dat werkt dus niet.

Don't make me use myself on ya baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:51
Ik heb precies hetzelfde probleem weet iemand al een oplossing?

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:51
Alles wat hierboven staat heb ik al geprobeerd zonder resultaat. Ook als ik in control panel/sound en al die geluidjes die ingesteld staan kunt horen is het playknopje grijs.

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macabre
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-06 14:51

Macabre

Euhh...

Ook heb ik heb dit probleem en ik kom er ook echt niet uit....hij speelt gewoon geen windows geluiden af....het afspeelknopje blijft grijs bij elk geluid....

ik kan ook de waarde niet verwijderen uit het register...

ik weet dat het een oud topic is maar het is best een irritant probleem dus misschien nog iemand suggesties ?

..:: Specs ::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Wat bedoel je met - 'ik kan ook de waarde niet verwijderen uit het register' ? Je weet niet hoe regedit werkt? Je kat krabt je elke keer als je naar die registry key gaat? Krijg je toevallig een foutmelding? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macabre

Macabre

Euhh...

"Kan niet alle opgegeven waarden verwijderen". dit is de melding wat ik krijg als ik die key wil verwijderen...

als ik er op dubbel klik staat er ook geen waarde ingesteld.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macabre

Macabre

Euhh...

Heeft dan echt niemand een oplossing? Heb ook al op de site van Microsoft gekeken naar een oplossing maar ook daar kom ik niet verder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macabre

Macabre

Euhh...

Mensen die geinteresseerd zijn in de oplossing??

Installeer K-Lite Codec PAck Standard (laatste versie)
Je hoeft geen codecs te installeren alleen de tools.

Als dit klaar is open je je K-Lite dir en ga naar Tools en open FixTools.exe....
Het enige wat je hier moet doen is FixSounds aanvinken en het werkt !!

Tenminste bij mij!!

• Schiksie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-05-2022
Bij mij lost een systeemherstel het steeds op...... 8)7

edit >> Heb ondekt dat iets steeds de winservice C:\WINDOWS\System32\svchost.exe -k netsvcs uitschakeld ? Staat op automatisch maar toch stopt de service spontaan, heel apart zeg 8)7

[ Voor 62% gewijzigd door Schiksie op 27-09-2006 21:45 ]

Antec Sonata II, AsRock 939Dual, Atl Venice 64 3500+, Zalman CNPS7000B-ALCU, Asus AX800 PRO 256 TVD, 2*512 Kingston PC3200 DDR, CDRW Lite On LTR-52246S, Lite On DVD 16/48, Maxtor 300Gb D-Max 10 + Maxtor 120 (U133), 2*3Com 3C905B TX PCI 10/100Mbit

Pagina: 1