Toon posts:

laptop niet bereikbaar

Pagina: 1
Acties:
  • 153 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier thuis een Wireless Netwerk (Linksys) liggen, met een router, waaraan een pc (gewoon via ethernet) en een laptop, die draadloos is verbonden. Alles werkt, kan op me laptop internetten etc, alleen 1 ding klopt niet:

Ik kan wel vanaf mijn laptop naar gedeelde mappen op mijn pc, maar als ik mappen deel op mijn laptop, kan ik dar vanaf mijn pc niet bijkomen. Ik heb dezelfde dingen ingesteld, permissies etc, maar ik krijg het niet voor elkaar...

Op zowel laptop als pc draaien WinXP-pro.

Waar kan het aan liggen? Misschien als ik SP1 op de laptop heb geinstalleerd (dies nou aan het downloaden, vandaar...)

Dank

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08 10:24

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Staat het delen van bestanden en mappen ook aan bij je netwerkeigenschappen?

(Op de pc waarschijnlijk wel, op de laptop waarschijnlijk niet....)

B)

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat staat gewoon aan (was ook het eerste waar ik aan dacht trouwens...) Vandaar dat het ook zo vaag is...

Kan namelijk wel mijn laptop pingen enzo...

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2003 12:23 ]

• wizzard
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-04 15:19
firewal ???

MMO-Cataclysm We need people who can write !!!! want to be a news poster do ask :)

• HellFish
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 31-07 15:01

HellFish

Hang The DJ

IK heb hier ook zo een probleem:
Beide computer hebben WinXP Pro, ze hebben dezelfde werkgroep, ze kunnen elkaar pingen, maar als ik zoek naar computers in deze werkgroep zien ze elkaar niet.

Asus A7V333 | AMD XP 2000+ | 512 MB RAM PC2700 | Aopen GF 4 Ti4200 128MB (310/500) | DVD 16/40 | WinTV Go | ADSL 3.3 Mbit | Logitech Cordless Desktop Optical

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08 10:24

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Verwijderd schreef op 24 August 2003 @ 12:23:
Ja, dat staat gewoon aan (was ook het eerste waar ik aan dacht trouwens...) Vandaar dat het ook zo vaag is...

Kan namelijk wel mijn laptop pingen enzo...
Hebben ze beide ook hetzelfde domein/werkgroep?

Kijk anders eens bij [rml][ XP] toegang gebruikers tot station/map[/rml]

Misschien mag de gebruiker op de pc niets...

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• Loran
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-07 16:38
hebben ze een zelfde user account?
dus log je in op de pc met een zelfde user naam en wachtwoord als er op de laptop is?

Disclaimer: Ik baseer dit op absoluut niks...

Verwijderd

Topicstarter
Loran schreef op 24 augustus 2003 @ 12:33:
hebben ze een zelfde user account?
dus log je in op de pc met een zelfde user naam en wachtwoord als er op de laptop is?
Ja, ik heb dezelfde namen op laptop en pc...

Verwijderd

Topicstarter
Coach4All schreef op 24 augustus 2003 @ 12:32:
[...]

Hebben ze beide ook hetzelfde domein/werkgroep?

Kijk anders eens bij [rml][ XP] toegang gebruikers tot station/map[/rml]

Misschien mag de gebruiker op de pc niets...
Ik heb ingesteld dat "Iedereen" alles mag...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu op de laptop SP1 geinstalleerd, maar het mag niet baten.

Zowel op pc als op laptop heb ik een groep aangemaakt ("Iedereen") die gewoon alles mogen. Op de laptop kan ik dus wel naar de pc toe en in de mappen komen, maar andersom niet...

Kan het niet in het draadloos-gebeuren zitten???

Kan het me haast niet voorstellen, maarja...

Hoop dat iemand een oplossing heeft...

• MachoM
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-08 08:41
Ik denk dat zoals Coach4All ookal zei het probleem in de domeinen zit!

Is het een "laptop van de zaak" dan zal het domein wel zo ingesteld zijn dat deze standaard in het domein hiervan staat. Dit zou ook verklaren dat je elkaar wel kunt pingen!
De computers zijn dan namelijk wel goed met elkaar in verbinding.

De domein instelling is in XP goed verstop, maar je kunt in ieder door naar het werkgroep venster van explorer te gaan links boven in het vernstertje "andere locaties" ook door de domeinen bladeren.

(Heb zelf hetzelfde probleem gehad met lannen tussen mijn laptop en die van mijn maar die op de TUE zit.)

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-08 15:24
In XP Home heb je geen domeininstelling toch? Alleen maar Werkgroep?
In XP Prof kun je zowel wel zowel uit domein als werkgroep kiezen.

• MachoM
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-08 08:41
Nee in XP home kun je hem niet zelf instellen, maar je kunt er wel via een omweg in andere domeinen bladeren

• Joen
Dat is ook nog eens zo. Ook bij Windows 2000: je kunt altijd in andere domeinen en werkgroepen bladeren (mits er geen wachtwoorden e.d. op die pc's/mappen zitten ;) :P ).
Ik denk dus ook niet dat het aan die instelling ligt.

Verwijderd

Topicstarter
Het is geen laptop van de zaak, maar er staat net een schone installatie op...zit ook niet in een domein, maar in een werkgroep. De laptop staat wel in de werkgroep, maar zodra ik probeer hem te benaderen krijg ik een foutmelding dat ik geen toegang heb ofzo...

Verwijderd

Als je nu eens een user maakt Admin met daarbij wachtwoord, vervolgens op de pc die hem niet kan benaderen ook het zelfde user Admin met daarbij het zelfde wachtwoord!! of geen wachtwoord kan natuurlijk ook, het gaat er om dat de machine ziet dat een zelfde gebruiker wil inloggen op die lapyop of pc, je kan ook eens kijken of je gast user is uitgeschakeld en deze dus ook eens aanzetten.

Succes

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 August 2003 @ 19:59:
Als je nu eens een user maakt Admin met daarbij wachtwoord, vervolgens op de pc die hem niet kan benaderen ook het zelfde user Admin met daarbij het zelfde wachtwoord!! of geen wachtwoord kan natuurlijk ook, het gaat er om dat de machine ziet dat een zelfde gebruiker wil inloggen op die lapyop of pc, je kan ook eens kijken of je gast user is uitgeschakeld en deze dus ook eens aanzetten.

Succes
Bedoel je dan in XP een user aanmaken die Admin heet of in de map-beveiliging een Admin aanmaken...ik denk in XP zelf, ga het effe proberen...

Verwijderd

Het gaat erom dat de User Admin lokaal op de machine staat, Admin is gewoon een naam die ik zo noem, het kan ook piet zijn, maar je kan bij start > control pannel (configuratiescherm) een gebruiker aanmaken met alle rechten!! en die gebruiker moet ook dan op die andere pc staan!! met hetzelfde wachtwoord of geen wachtwoord!! dan even uitloggen op beide machines en dan inloggen onder Admin (dus op alle twee inloggen onder admin) en dan via het netwerk bladeren naar de pc. als het goed is moet dan alles werken>

Succes

• Joen
Was bij mij ook het geval: Win ME naar Win 2K
Heb onder Win 2K zelfde username als op Win ME aangemaakt en toen kon ik vanaf Win ME zo weer op mn Win 2K machine komen :)
Pagina: 1