Toon posts:

na bios update werkt xp niet meer..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,
gister nacht ging ik me bios updaten(flashen), bij de update heb ik de instructies gevolgd die op de site stonden, dit ging allemaal gewoon via windows xp, en na het herstarten zou ik de nieuwe bios gewoon moeten draaien.(na een paar topics lezen ben ik erachter dat dat erg dom was maarja, gebeurt is gebeurt)
Maar bij het opnieuw starten van windows geeft hij opeens een error(hij komt windows nog en eens in) : File missing: \windows\system32\config\system
You need to repair...
Dus ik xp cd erin die er goed uitziet en het ook gewoon nog goed doet...
geeft hij een error bij het eerste blauwe scherm na loading date : file \i386\ntkrnlmp.exe could not be loaded. error code 4

Nu kan ik dus geen xp repairen of formateren, heeft iemand enig idee waar het aan kan liggen? en hoe ik weer me oude bios kan draaien die wel goed werkte?
Ik heb trouwens een gigabyte ga-7vax..

please help me. ...nicje

• Wupsje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11-2024
Oude bios weer terug flashen.. dmv een dos bootflop.

de mp in "ntkrnlmp.exe" lijkt te verwijzen naar een Multi Processor versie van deze file. Terwijl je moederbord dat duidelijk niet is.

Anders Windows install opnieuw starten en repareren.

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
wat is er met de search aan de hand?

Probleem na BIOS update <-- bij mij rolt die dur uit hoor, misschien is ie bij jouw kapot?

verder:
wat niet kapot is hoeft niet gemaakt te worden, dus bios flashen als ut werkt hoef je niet te updaten

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

Topicstarter
BasieP schreef op 23 August 2003 @ 22:04:
wat is er met de search aan de hand?

Probleem na BIOS update <-- bij mij rolt die dur uit hoor, misschien is ie bij jouw kapot?

verder:
wat niet kapot is hoeft niet gemaakt te worden, dus bios flashen als ut werkt hoef je niet te updaten
ik heb al gezocht naar zulke woorden maar kon niks vinden met het zelfde probleem.

en de bios update was omdat ik 3d mark had uitgevonden, had al nieuwe agp drivers en me moederbord geinstaleert. en trouwens... ik heb geen floppy maar die mol ik wel ergens uit.

Verwijderd

Topicstarter
Wupsje schreef op 23 August 2003 @ 22:04:
Oude bios weer terug flashen.. dmv een dos bootflop.

de mp in "ntkrnlmp.exe" lijkt te verwijzen naar een Multi Processor versie van deze file. Terwijl je moederbord dat duidelijk niet is.

Anders Windows install opnieuw starten en repareren.
ik heb al geprobeert te repairen maar dat werkte ook niet :'( en dat boot floppy snap ik nog niet helemaal maar dat zoek ik wel ergens op.

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-05 11:38

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Huh? Je snapt niet wat een hoe een opstartflop werkt en je doet wel aan BIOS-updates?

Alsof je een Golf GTI gaat opvoeren terwijl je niet eens weet hoe je het oliepeil meet.

8)7 |:(

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• Krul
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-04 20:33

Krul

Holodoc

Zet sowieso alle instellingen in je bios op default waarden (of indien aanwezig op 'safe default').

Verwijderd

Topicstarter
Coach4All schreef op 23 August 2003 @ 22:27:
Huh? Je snapt niet wat een hoe een opstartflop werkt en je doet wel aan BIOS-updates?

Alsof je een Golf GTI gaat opvoeren terwijl je niet eens weet hoe je het oliepeil meet.

8)7 |:(
ja uuuuh, ik hbe zon ding gewoon nog nooit hoeven te gebruiken... en ik hoorde dat bios update je pc sneller kan maken dus deed ik dat....

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-05 20:49
Coach4All schreef op 23 August 2003 @ 22:27:
In ieder geval met Asus kan je gewoon via een Windows Update tooltje je BIOS updaten, geen bootflop of extra reboot voor nodig!

No production networks were harmed during this posting

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

paella schreef op 23 augustus 2003 @ 23:14:
[...]

In ieder geval met Asus kan je gewoon via een Windows Update tooltje je BIOS updaten, geen bootflop of extra reboot voor nodig!
Of direct vanuit de BIOS zelf, ja.... CTRL+F2 bij het opstarten en een flop erin me de nieuwe bios :-)

Efkes de naam van de nieuwe bios intikken en viola...bios geupdate nog voordat je uit de bios bent :-p

Natuurlijk efkes her-opstarten he!

There is no place like ::1

Verwijderd

Topicstarter
paella schreef op 23 augustus 2003 @ 23:14:
[...]

bij gigabyte was het zo makkelijk!! het was bijna nog makkelijker als een spel instaleren!! Dat kan iedereen, maar wat je daarna krijgt is jammer genoeg iets moeilijker....

Verwijderd

Topicstarter
ik geloof dat ik nu versie f10 van me bios heb geinstaleert, hoe zie je eigenlijk welke versie je nu hebt? in bios zelf kon het niet vinden...
En kan je van f10 opeens terug gaan naar f4? of moet je dan tussen stappen hebben?

• paella
Meestal is op het 1e scherm meteen te zien welke BIOS versie je hebt (dus nagenoeg het 1e dat je ziet). Dit kan eventueel met een mooi plaatje bedekt zijn, dat moet je dan uitschakelen in het BIOS eerst. BIOS, BIOS, BIOS. :D

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:13
Verwijderd schreef op 23 augustus 2003 @ 23:21:
ik geloof dat ik nu versie f10 van me bios heb geinstaleert, hoe zie je eigenlijk welke versie je nu hebt? in bios zelf kon het niet vinden...
En kan je van f10 opeens terug gaan naar f4? of moet je dan tussen stappen hebben?
Gewoon op het eerste beeldje wat op je scherm verschijnt.
Het kan zijn dat er een logo of plaatje te voorschijn komt, maar dan moet je ff TAB of ESC drukken en dan op Pause.

Op dat scherm met alle informatie over je cpu en drives etc. staat vaak een bios versie en/of een datum. Aan de hand daarvan zie jij wat voor versie je hebt.

Verwijderd

Topicstarter
nu heb ik wel een oudere bios gedownload, maar dat is een .exe file... een self extracting instal file. wat meot ik hier mee? gewoon zo op je bootdisk zetten?

• paella
Zucht... wel een beetje eigen initiatief tonen... probeer het eens zou ik zeggen! Zit vast ook een beschrijving bij, bij het bestand of bij de plek waar je het down heb geload.

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

Je PC wordt niet sneller van een BIOS update, jammer genoeg :+

En al deze vragen zijn allemaal te vinden via de search en als je GEEN verstand hebt van bios updaten en je PC loopt goed, doe er dan niks aan want voor je het weet zit je met de gebakken peren of met je vragen op GoT :?

Volgens mij had Balus C een mooie site waar wel wat op is te vinden over het onderwerp Bios.

http://balusc.xs4all.nl/Ned/BIO-Fla.html

JE kan altijd elke willekeurige bios er in zitten, dus zonder tussenstappen.

[ Voor 5% gewijzigd door Flame17 op 25-08-2003 07:59 ]

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

Verwijderd

Topicstarter
Arno schreef op 25 August 2003 @ 07:55:
Je PC wordt niet sneller van een BIOS update, jammer genoeg :+

En al deze vragen zijn allemaal te vinden via de search en als je GEEN verstand hebt van bios updaten en je PC loopt goed, doe er dan niks aan want voor je het weet zit je met de gebakken peren of met je vragen op GoT :?

Volgens mij had Balus C een mooie site waar wel wat op is te vinden over het onderwerp Bios.

http://balusc.xs4all.nl/Ned/BIO-Fla.html

JE kan altijd elke willekeurige bios er in zitten, dus zonder tussenstappen.
maar nu kan me pc wel een amd 3000+ aan :p maar het updaten ging zo makkelijk met windows...

en ik heb op internet rond gekeken naar mensen met het zelfde probleem en die zeiden dat geheugen omwisselen vaak hielp. nu heb ik dat gedaan aleen is er weer een ander probleem bij: me scherm gaat steeds op slaapstand omdat me vga een te hoge frequentie afgeeft dsu nu kan ik ook niet windows repairen mocht hij het doen... IK denk eraan om een nieuwe vga te kopen(ati 9700) en zeggen dat ze gewoon me pc moeten maken.

Verwijderd

Topicstarter
bdankt voor de link trouwens!! ik ga hem ff doorlezen!!

• GambitRS
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Verwijderd schreef op 25 August 2003 @ 14:17:
[...]

maar nu kan me pc wel een amd 3000+ aan :p maar het updaten ging zo makkelijk met windows...
Heb je die dan? Anders was het niet erg nuttig en heb je je OS voor niks verpest :+
Daarom is het beter om altijd een bootflop te gebruiken, in windows een BIOS flash doen is in mijn ogen te gevaarlijk. Je weet nooit wat er allemaal mis kan gaan.

[ Voor 23% gewijzigd door GambitRS op 25-08-2003 14:39 ]

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

Topicstarter
GambitRS schreef op 25 August 2003 @ 14:38:
[...]

Heb je die dan? Anders was het niet erg nuttig en heb je je OS voor niks verpest :+
Daarom is het beter om altijd een bootflop te gebruiken, in windows een BIOS flash doen is in mijn ogen te gevaarlijk. Je weet nooit wat er allemaal mis kan gaan.
ik heb nog geen amd 3000 maar het was ook gewoon een excuus:p En over dat windows flashen: ik heb al gezegt denk ik, het bios flashen via windows ging erg makkelijk aleen werkt het niet en ga ik het ook nooit meer doen, mischien dat het niet eraan ligt dat ik het via windows deed en dat die bios gewoon iets niet herkent ofzo..

Verwijderd

Topicstarter
okee!!! ik zit weer op me eigen pc!!!
net heb ik geprobeert hem weer te maken maar kreeg helemaal geen beeld meer,
andere vga, andere monitor, het wou niet helpen...
toen heb ik me eene memory module eruit gehaalt en de ander erin gestopt, ik kreeg weer beeld en heb meteen geprobeert te repairen, en het werkte!! ALLES draait weer pima!!
bedankt voor de reacties, en de bios was blijkbaar dus wel goed maar ondersteunt het geheugen niet of het geguegen is gewoon deels kapot

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-11-2025
Bij Gigabyte zelfde probleem F13 bios erin en hij liep als een 386! processor op 100%

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Bios update alleen nog maar onder Windows gedaan en ging altijd goed, als je maar oplet en anders bij twijfel nooit rebooten.

Succes met je systeempje en denk voortaan eerder aan je geheugen omwisselen, scheel tje een hoop stress

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

Verwijderd

Topicstarter
Arno schreef op 26 augustus 2003 @ 00:31:
Bios update alleen nog maar onder Windows gedaan en ging altijd goed, als je maar oplet en anders bij twijfel nooit rebooten.

Succes met je systeempje en denk voortaan eerder aan je geheugen omwisselen, scheel tje een hoop stress
maar als ik geen beeld heb vind ik het ook niet nuttig om geheugen om te draaine.. weet ik veel dat het beeld dan ook weer terug komt.....
maar nu heb ik toch weer een nieuw probleem. nu zegt me pc dat ik 256 intern heb terwijl ik zeker weet dat het een 512 chip is. vroeger zei hij dat ik 768 had toen ik nog 256 erbij had..

mischien beetje oftopic maar ik meld het maar ff, ik ben iig blij dat hij het weer doet..

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

waarschijnlijk tijd voor een nieuw moederbord of ram

Maar ook de problemen met je geheugen staan in de FAQ:

BalusC in "PMG FAQ"#ramtesten

Pagina: 1