Hallo,
Heb een probleem nadat ik mijn BIOS heb geupdate.
Voor de BIOS update draaiden als wel goed maar kon ik multiplier niet instellen, dus denk ik ga ik maar eens update! ( had ik het maar nooit gedaan
)
Na het updaten van het BIOS wil de computer niet meer booten,
geeft een blauw windows scherm met de volgende fout melding:
Heb het BIOS geupdate met ATL+F2, het nieuwe bios op floppy gezet, waarna de computer het nieuwe BIOS vond. En direct ging installeren. Dit ging zonder enige problemen. Heb niks aan mijn computer veranderd voor de rest en ook niks losgehaald. Hardeschijf werkte hiervoor perfect en ook in een andere computer werkt de schijf goed!
Het volgende BIOS heb ik gedownload van www.chaintech.de :
7njs0b18.bin , deze geeft dus nu deze problemen
Heb het volgende al geprobeerd:
- ander BIOS >> geen verandering (zoek het orginele nog maar kan ik niet vinden
- andere schijf in gehangen (die ook gewoon goed werkt) >> start OOK niet op
- nog maar eens alle ide kabel rond geloppen en molex stekkers gecontroleerd
- bios default >> zonder resultaat
Weet iemand hier een oplossing voor?
Of heeft iemand BIOS 1 nog, het orginele BIOS dat er op zit. Is niet meer te vinden namelijk. Als je deze hebt kan je die dan mailen naar mg.soen@quicknet.nl
Bedankt!
Configuratie:
Chaintech 7NJS
WD 40GB 8 mb cache
WINDOWS XP profesional
Heb een probleem nadat ik mijn BIOS heb geupdate.
Voor de BIOS update draaiden als wel goed maar kon ik multiplier niet instellen, dus denk ik ga ik maar eens update! ( had ik het maar nooit gedaan
Na het updaten van het BIOS wil de computer niet meer booten,
geeft een blauw windows scherm met de volgende fout melding:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| Er is een probleem gevonden. Windows wordt afgesloten om schade te voorkomen. Als u dit de eerste keer is dat u dit scherm met de stopfout ziet, moet u de computer opnieuw opstarten. Als dit scherm nogmaals wordt weergegeven, kunt u het best de volgende stappen uitvoeren: Controleer de computer of virussen. Verwijder de nieuwe vaste schijf of vasteschijfcontrollers die u hebt geinstalleerd. Controleer of de vaste schijf op de juiste wijze is geconfigureerd en afgesloten. Voer CHDISK/ F uit om te controleren of de vaste schijf is beschadigs en start de computer opnieuw op. Technische informatie (mogelijk engels) *** stop 0x0000007B ( 0xF9E4C640, 0xC0000034, 0x00000000, 0x00000000) |
Heb het BIOS geupdate met ATL+F2, het nieuwe bios op floppy gezet, waarna de computer het nieuwe BIOS vond. En direct ging installeren. Dit ging zonder enige problemen. Heb niks aan mijn computer veranderd voor de rest en ook niks losgehaald. Hardeschijf werkte hiervoor perfect en ook in een andere computer werkt de schijf goed!
Het volgende BIOS heb ik gedownload van www.chaintech.de :
7njs0b18.bin , deze geeft dus nu deze problemen
Heb het volgende al geprobeerd:
- ander BIOS >> geen verandering (zoek het orginele nog maar kan ik niet vinden
- andere schijf in gehangen (die ook gewoon goed werkt) >> start OOK niet op
- nog maar eens alle ide kabel rond geloppen en molex stekkers gecontroleerd
- bios default >> zonder resultaat
Weet iemand hier een oplossing voor?
Of heeft iemand BIOS 1 nog, het orginele BIOS dat er op zit. Is niet meer te vinden namelijk. Als je deze hebt kan je die dan mailen naar mg.soen@quicknet.nl
Bedankt!
Configuratie:
Chaintech 7NJS
WD 40GB 8 mb cache
WINDOWS XP profesional
[ Voor 10% gewijzigd door Soen op 15-02-2003 14:25 ]