ISDN Inbelprobleem XP

Pagina: 1
Acties:

• JordyO
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-02 08:10
Ok ik beschrijf even een probleem waar ik helemaal gek van wordt.

Wij zijn verhuist en hebben in ons nieuwe huis precies op dezelfde manier ISDN aangelegd zoals het in het oude huis was. Alleen nu doet de inbelverbinding het niet meer.

Onze dikke blauwe KPN kabel komt binnen in de meterkast daar wordt deze gesplitst in 2 lijnen. We hebben namelijk ISDN en een normale lijn. 1 van deze lijnen gaat naar het NT1 kastje voor ISDN.
Vanuit daar gaat er een verbinding naar de quatrovox en een verbinding direct naar de PC in de ISDN kaart.

Ik probeer nu met windows XP in te bellen. Het is gewoon de oude configuratie, dus dit zou moeten werken. Hij geeft aan dat hij gaat bellen en geeft dan aan dat hij geen verbinding kan maken met de externe computer. Hij kan geef poort openen geeft hij aan.

Het ISDN is aangesloten doormiddel van RJ45 stekkers waar 4 draadjes inzitten.

Ik kan bijna niets verzinnen waarom het in ons nieuwe huis het niet doet, maar in het oude huis wel.

In ons oude huis zat het NT1 kastje bijna naast de PC. Nu staat de PC ongeveer 20M verwijderd van het NT1 kastje, misschien dat dit iets uitmaakt. Ik maak ook geen gebruik van een terminator-plug.

Specs

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Bij ISDN moet je toch net als bij ADSl je verbinding (in dit geval je ISDN lijn) laten verhuizen zeg maar naar je nieuwe locatie :? Alleen ISDN is meer soort van nummerbehoud ofzo ...... :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

- Is de kabel toevallig zelf gemaakt en zijn de draden misschien verwisseld? O-)
Let wel op: De kabel van je ISDN-modem naar je NT1 kast mag niet langer zijn
dan 10m geloof ik. :X

- Misschien moet je de instellingen van je quatrofox nog eens bekijken ?

- Heeft meneer KPN alles al omgezet naar ISDN? :z
Een kennis van me had helemaal nix meer toen hij ISDN had aangelegd. Hij
gebeld maar KPN zei, natuurlijk, gelijk dat het aan hem lag en niet aan de KPN. :r
Na 1.5 week bleek het toch WEL aan KPN te liggen 8)7

• JordyO
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-02 08:10
Kabel ga ik vanuit dat dat goed is, in ieder geval dat is van de monteur die de bekabeling in het huis heeft gemaakt.

De draden zijn niet verwisseld. hoop ik :)

Specs

• Avenger84
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-02 12:35
heeft je quatrovox wel verbinding? kan je bellen?
In dat geval is je isdn verbinding goed. Je kan kabels op de NT1 van de vox en je isdn modem verwisselen. Zodat je kijkt of het modem wel werkt op de poort van de vox, en andersom.
Hiermee kan je zien of er een connectie probleem bij de poort zit.
Het mooist is om je vox mee te nemen naar je pc en daar achter je isdn kabel te hangen.
Als de vox werkt, dan weet je dat het een pc probleem is. Werkt de vox niet, dan is je kabel van je pc aansluiting richting je nt1 kapot.

Probeer eerst een paar factoren uit te sluiten, dat zoekt makkelijker.

Verwijderd

Het is gewoon de oude configuratie, dus dit zou moeten werken.
niet helemaal: MSN wel even goed zetten

• shorty
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-11-2024

shorty

tralalalala!

ff een kick :)

ik heb echt exact hetzelfde probleem. weet iemand toevallig waar dit aan kan liggen? heeft het echt met die afstand te maken?

kep de isdn drivers al opnieuw geinstalleerd maar heeft niet geholpen :(

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Bij isdn en kabellengte's van (ik dacht) 15 meter werd er vroeger een afsluitweerstand gebruikt. Net zoiets als bij BNC (coax) netwerkbekabeling met een terminator.

Ligt het daar misschien aan ?

Abort, Retry, Quake ???

• shorty

shorty

tralalalala!

misschien, bekijk dat morgen even.

het werkte bij haar oude huis wel, alleen in het nieuwe huis niet. kan dus bijna niet zo zijn da thet aan de drivers ligt. het zijn gewoon de standaard windows xp drivers maar hier werkte het wel mee in het oude huis.

dus kan bijna niets anders als een kabel probleem of iets dergelijks zijn.

heb hem trouwens vanaf een telefoonaansluiting in de muur met een kabel met rj11 stekkertjes in de isdn kaart zitten. dit kan toch gewoon?

of heeft iemand nog andere suggesties?

[ Voor 16% gewijzigd door shorty op 25-05-2004 00:26 ]

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Wat voor isdn kaart heb je ?

Bij mijn dynalink en eicon kaarten zat destijds een linecheck programma.
Heb je daar al naar gekeken ?

En kabel lengte is makkelijk uit te sluiten door de pc 'even' te verplaatsen naar de NT1.

Abort, Retry, Quake ???

• shorty

shorty

tralalalala!

gewoon standaard isdn kaartje (NDIS WAN blabla) weet niet precies.

is het verstandig om een ander isdn kaartje te proberen of kan dat het niet zijn?
Pagina: 1