Toon posts:

pentium 450 te heet?

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
De laatste tijd heeft mijn oude pentium III 450 de neiging om te warm te worden. Ik snap dat het warme weer er wel iets mee te maken heeft, maar ik heb toch het gevoel dat de temperatuur niet helemaal klopt. Als hij een uurtje heeft aangestaan stijgt de cpu temperatuur al snel richting de 50 graden. Ik heb mijn systeem niet overgeclocked, dus daar kan het niet aan liggen.

Ik ben al via de search optie op zoek geweest naar een tabel waarin wordt vermeld welke temperaturen normaal zijn voor processoren, maar ik kon niets bruikbaars vinden. Heeft iemand enig idee waar ik zo'n tabel kan vinden en wat dit probleem kan veroorzaken?
De temperatuur van het moederbord blijft overigens wel normaal, namelijk 29 graden.

De boeiende specs zijn:

- pentium III 450
- asus 440bx flagship
- 256 sdram

Als jullie nog meer info nodig hebben hoor ik het wel.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:48

JvS

Ik heb hem zelf ook

Nou eeeh, wat dacht je van in de FAQ?
http://www.heatsink-guide.com/maxtemp.htm

zie:
technische PMG faq; Hoe warm mag m'n CPU worden?

[ Voor 47% gewijzigd door JvS op 23-08-2003 19:07 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 10:53
50© is wel hoog maar niet schadelijk ofzo, een P3 450 mag maximaal 80/90© worden :)

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Check eerst even of je fan nog goed draait en voel of het koelblok ook echt warmer is dan voorheen.

Daarna terugkomen als je er niet uitkomt :)

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
als hij te heet is, is het niet goed, dus gaat je pc kuren vertonen.
zoalng dat niet het geval is, is er niets aan de hand

• mcb1
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-08 10:11
Oude computer schrijf je in je verhaal!

Heb je deze computer wel eens schoongemaakt aan de binnenkant?

Schroef effe je fan los!
Pak een kwast en verwijder al het stof!
Effe de stofzuiger erop!

Weet je zeker dat het niet aan een vuile koeler ligt.

mcb1

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ik heb een PIII500 gehad, die problemen kreeg door te warm worden. D'r zat geen tempsensor op, dus de precieze temps weet ik niet. Wel was het zo dat ie soms spontaan vastliep(freeze). Na een keer schoonmaken was het over, maar naarmate de buitentemperatuur steeg kreeg ie er steeds meer last van. Na een extra casefan geplaatst te hebben, heb ik er nooit meer last van gehad.
De heatsink werd trouwens nooit echt warm, niet meer dan 40 graden iig.

🖥️ | 🏎️ | 🚙

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-08 18:24
- asus 440bx flagship
:X

Asus geeft vaak kromme waarden met temperatuurmetingen. Ik heb hier een Asus P2B-S met een P3-600 (katmai) erin. Als het een beetje warm wordt loopt de temperatuur van de cpu op tot 65C 8)7.

tvw

• Sartsj
  • Laatst online: 14-08 13:36
ik heb ook een P3 450 Slot 1 gehad op een Abit BE6-II en die werd toch ook wel rond de 50 graden stressed, nooit problemen mee gehad verder, alleen als ik em 50mhz overklokte, begon mobo vaak al te piepen dat ie te warm werd ;)

Zolang je er geen problemen van ondervind en het gewoon goed werkt verder, zou ik er niet te veel aandacht aan besteden...

• Sir_Killalot
  • Laatst online: 04-08 10:53
ShotGun schreef op 23 August 2003 @ 19:48:
[...]

Asus geeft vaak kromme waarden met temperatuurmetingen. Ik heb hier een Asus P2B-S met een P3-600 (katmai) erin. Als het een beetje warm wordt loopt de temperatuur van de cpu op tot 65C 8)7.
Das niet krom hoor, red je makkelijk met de hoogst geklokte Katmai core :)

Verwijderd

ShotGun schreef op 23 August 2003 @ 19:48:
[...]

mijn moederbord (A7V333) heeft de geweldige temperatuur van 15 graden 8)7

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Kijk eens met de search op Katmai temperatuur , dan kom je op topics uit al b.v. deze: Temperatuur P3 450 :) Jouw probleem is al wel eens vaker aan bod geweest dus ;) En sowieso kan het geen kwaad je bak even van overtollig stof te ontdoen, met name de heatsink en fan.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.