De laatste tijd heeft mijn oude pentium III 450 de neiging om te warm te worden. Ik snap dat het warme weer er wel iets mee te maken heeft, maar ik heb toch het gevoel dat de temperatuur niet helemaal klopt. Als hij een uurtje heeft aangestaan stijgt de cpu temperatuur al snel richting de 50 graden. Ik heb mijn systeem niet overgeclocked, dus daar kan het niet aan liggen.
Ik ben al via de search optie op zoek geweest naar een tabel waarin wordt vermeld welke temperaturen normaal zijn voor processoren, maar ik kon niets bruikbaars vinden. Heeft iemand enig idee waar ik zo'n tabel kan vinden en wat dit probleem kan veroorzaken?
De temperatuur van het moederbord blijft overigens wel normaal, namelijk 29 graden.
De boeiende specs zijn:
- pentium III 450
- asus 440bx flagship
- 256 sdram
Als jullie nog meer info nodig hebben hoor ik het wel.
Ik ben al via de search optie op zoek geweest naar een tabel waarin wordt vermeld welke temperaturen normaal zijn voor processoren, maar ik kon niets bruikbaars vinden. Heeft iemand enig idee waar ik zo'n tabel kan vinden en wat dit probleem kan veroorzaken?
De temperatuur van het moederbord blijft overigens wel normaal, namelijk 29 graden.
De boeiende specs zijn:
- pentium III 450
- asus 440bx flagship
- 256 sdram
Als jullie nog meer info nodig hebben hoor ik het wel.