HOi iedereen ik heb een vraagje over IIS 5.1 van windows XP.
Ik draai een server met verschilende website's.
Nu kom ik op een probleem, namelijk het volgende: Ik wil als iemand op mijn site ergens op klikt, dat hij om een wachtwoord vraagt en username. Dit is mij gelukt. Ik heb de user moeten toevoegen in lokale gebruikers en groepen. Dit werkte ook.
Vervolgens kon ik inloggen met de bebruikersnaam en bijbehoorende wachtwoord.
Maar, als ik ftp naar mijn server, dan kan ik ook inloggen met die gebruikers naam en wachtwoord, wat dus niet de bedoelling is!!! Ook kan ik hier alles wijzigen! Ik wil gewoon alleen een acount hebben dat voor toegang op een site is. Ook heb ik de user aan andere groepen gekopeld, aan gast bijvoorbeeld. Maar dit helpt niet Ook niet als ik een nieuwe groep aanmaak! Dus wat moet ik doen???
Kortom:
Ik wil een apart account voor het beveiligd inloggen op een website.
Hij mag dus niet met ftp of iets anders in verbinding staan.
Waar pas ik dat aan??
Alvast iedereen bedankt!!!!!
Groetjes Jeroen
*knip*
Ik draai een server met verschilende website's.
Nu kom ik op een probleem, namelijk het volgende: Ik wil als iemand op mijn site ergens op klikt, dat hij om een wachtwoord vraagt en username. Dit is mij gelukt. Ik heb de user moeten toevoegen in lokale gebruikers en groepen. Dit werkte ook.
Vervolgens kon ik inloggen met de bebruikersnaam en bijbehoorende wachtwoord.
Maar, als ik ftp naar mijn server, dan kan ik ook inloggen met die gebruikers naam en wachtwoord, wat dus niet de bedoelling is!!! Ook kan ik hier alles wijzigen! Ik wil gewoon alleen een acount hebben dat voor toegang op een site is. Ook heb ik de user aan andere groepen gekopeld, aan gast bijvoorbeeld. Maar dit helpt niet Ook niet als ik een nieuwe groep aanmaak! Dus wat moet ik doen???
Kortom:
Ik wil een apart account voor het beveiligd inloggen op een website.
Hij mag dus niet met ftp of iets anders in verbinding staan.
Waar pas ik dat aan??
Alvast iedereen bedankt!!!!!
Groetjes Jeroen
*knip*
[ Voor 3% gewijzigd door momania op 22-08-2003 23:31 ]