Nieuw keyboard

Pagina: 1
Acties:

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:04

sphere

Debian abuser

Topicstarter
Een tijdje geleden goot ik wat melk in mijn kb. Daarna deden een aantal toetsen het slecht. Nog geprobeerd om beetje te weken in heet water en laten drogen, maar echt beter is het er niet op geworden. 8)

Ik wil een kb met US int. indeling, en eigenlijk niet veel meer. Draad eraan, PS/2, eventueel USB, multimediainternetknoppen niet gewenst, en het moet werken onder W2K en Linux. Eigenlijk lijkt me zo'n IBM kb dat vroeger bij een XT zat wel wat. Die dingen zouden de EMP van WO-III wel overleven _/-\o_

Eigenlijk is het enige dat ik doe programmeren en surfen/irc.

Ik had ergens een cheape Sweex gevonden (9 euro ofzo), maar die schijnt na verloop van tijd een verschrikkelijke aanslag te hebben. Eigenlijk kan ik geen reviews vinden op google/GoT die het ook over "durability" hebben. Weet iemand een site die reviews heeft van kb "een jaar later" ofzo? Dat vind ik wel interessant om te weten.

Het is niet erg als het kb meer dan 9 euro kost, maar dan wil ik graag dat ik betaal voor een goed kb en niet voor 30 knoppen die ik nooit gebruik. :r

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

een willekeurig MS of logitech keyboard. Die vind ik echt superfijn typen (zelf laatste een ms desktop gekocht voor 29€. zaten dan wel een paar extra knopjes op, maar werkt heel fijn).

• sphere

sphere

Debian abuser

Topicstarter
Terw_Dan schreef op 22 August 2003 @ 21:56:
een willekeurig MS of logitech keyboard. Die vind ik echt superfijn typen (zelf laatste een ms desktop gekocht voor 29€. zaten dan wel een paar extra knopjes op, maar werkt heel fijn).
Een vriend van mij heeft zo'n draadloze logitech kb/muis setup, en dat tikte prima toen het nieuw was, maar nu "knakken" die toetsen (1.5 jaar verder ofzo). Dat tikt dus heel irritant, want dan moet je een toets doelbewust gaan aanslaan.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

• Rendier2710
  • Laatst online: 06-08 13:20
Hier een logitech internet navigator SE. Na 1 jaar haken de toetsen enzo. Mijn vorige BTC werkt nu nog steeds! Simpel en hele lekkere toetsaanslagen.

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-08 23:38

vehpol

Go Go Gadget!

Tja, Logitech en Microsoft toetsenborden typen (zoals ook hier boven staat) heel erg fijn. Je hebt er dan vaak wel een lading multimedia knopjes bij. Maar ach, als je die niet gebruikt heb je er ook geen last van. Hiervoor had ik een cheap-ass toetsenbord, maar dat was echt een ram(p)plank. Nu een Logitech Elite Toetsenbord en dat typt toch zo heerlijk dan opeens.

Geef liever wat meer uit aan iets wat lekker typt. Voor sommige mensen is indeling ook heel belangrijk. En een reden om geen Microsoft bordjes te nemen (tenminste, daar hoor ik het het vaakst bij, zullen vast ook wel mensen zijn die daarom geen Logitech willen).

[ Voor 1% gewijzigd door vehpol op 22-08-2003 22:05 . Reden: Logtich ipv Logitech ]

Ceci n'est pas une signature!

Verwijderd

Gewoon zio'n cherry ding nemen, hebben we op kantoor ook, zijn prima.

Afbeeldingslocatie: http://www.cherrykeyboards.nl/cherrykeyboards/afbeeldingen/g813000lpneu.jpg
http://www.cherrykeyboard...eldingen/g813000lpneu.jpg

Zijn wel 43 Euro.

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2003 22:07 ]

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:20

Spockz

Live and Let Live

Ik zou iig geen toetsenbord van Compaq nemen. Deze heb ik nou een halfjaar en hij slaat verschrikkelijk uit. Ookal is dit weer weg te schrapen.

Of rag een toetsenbordje uit een oud laptopje, die vind ik zelf nog het lekkerst typen.

[ Voor 25% gewijzigd door Spockz op 22-08-2003 22:07 ]

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Verwijderd schreef op 22 August 2003 @ 22:05:
Gewoon zio'n cherry ding nemen, hebben we op kantoor ook, zijn prima.
Voor duurzaamheid moet je idd Cherry nemen. Een 2e hands Dell volstaat ook prima (de oudere types).

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:13

w0w

Ik heb ongeveer al 4 tobo's met cola gekillt, en gisteren toevallig weer een glas cola over mn Microsoft Wireless Optical Desktop, en hij doet het nog steeds! Hij is ook al een paar keer van een meter hoog geflikkerd (draadloos he o_0) en hij doet het nog perfect! Hij is dan wel niet met draadje, maar hij is er ook met draadje http://www.tweakers.net/pricewatch/14193 , en deze lijkt mij voor de rest een de zelfde? echt een aanradertje als je niet voorzichtig bent :)

[ Voor 5% gewijzigd door w0w op 22-08-2003 22:12 ]

• KompjoeFriek
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-01 05:18

KompjoeFriek

Statsidioot

yojordi schreef op 22 augustus 2003 @ 22:11:
Ik heb ongeveer al 4 tobo's met cola gekillt, en gisteren toevallig weer een glas cola over mn Microsoft Wireless Optical Desktop
[...]
Ik zal maar niet vragen wat je nog meer met je cola doet behalve drinken en omgooien ;)

Ik zelf gebruik een of ander goedkoop Chicony toetsenbordje, met een rij mm-knoppen boven aan. Die dingen gebruik ik niet, moet ik eerst hun brakke software voor installeren...

WhatPulse! - Rosetta@Home - Docking@Home

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Cherry's zijn best stevig ja, ik heb er hier ook nog een liggen; tikt prima (al heb ik ooit wel eens op een Cherry getikt die echt zeer zwaar tikte; er zijn genoeg types) en maakt daar ook geen vervelende geluiden bij. Ik heb hem nu al ruim een jaar. Ze zijn gewoon in de pricewatch te vinden.
vehpol schreef op 22 August 2003 @ 22:04:
Nu een Logitech Elite Toetsenbord en dat typt toch zo heerlijk dan opeens.
Een Logitech Elite toetsenbord? Eeuh, heb je daarvan een plaatje oid? Bedoel je gewoon een natural keyboard of ben je in de war met het Microsoft Natural Elite toetsenbord?

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-05 17:35
Ik heb hier een BTC Multimedia 9000A, voor €18,- gekocht en ik vind em heerlijk tikken.
Bovenaan zitten een aantal knopjes, waaronder volume, en play/stop/prev/next.
Die dingen vind ik erg handig, maar andere knopjes heb je ook niet nodig daarboven.
Er zit bijvoorbeeld een knop zodat ie in standby vliegt... handig hoor..ahum.

Leave only footprints, take only memories

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 19:46
ik heb voor 19€ een usb HP toetsenbord gekocht, alle knoppen zitter erop, en verder helemaal niks, ideaal, zonder al die multimedia meuk :P

Hij doet mij reg denken aan mijn oude trouwe ibm, tikt heerlijk en doet wat hij moet doen.

Ik denk dat je het beste een uurtje door de stad moet gaan wandelen ;)

Ik heb btw ook nog een dell ding ligen, zelfde als hierboven beschreven, ideaal ding die ik 3 jaar geleden kreeg. één nadeel is dat hij geen windows toets heeft..

[ Voor 22% gewijzigd door Icey op 22-08-2003 22:54 ]

Verwijderd

ik heb gewoon een simpele Logitech deluxe access keyboard van 12 euro. simpel no-nonsense keyboard met de standaard lay-out +een www toets voor iexplore op te starten, een mail knop voor outlook (express) op te starten en een search knop om het windows zoekprogramma te openen. de cd die er bijzit alleen gebruiken om de logitech toetsenbord driver te installeren, en niet de software die erop staat installeren. perfect toetsenbord voor weinig geld.

• Suepahfly
  • Laatst online: 03-08 16:01
Zijn die tb's die standaard bij zo'n ouwe Compaq Deskpro werden verscheept niet?

Ik vind die dingen super fijn typen. Ze zijn lekker plat en de toetes staan wat lager als bij die elcheapo dingen.

Wat durability betreft, Ik heb bij een bedrijf gewerkt waar ze die dingen zo'n 5 jaar lang 8 uur p/d 5 dagen p/w gebruiken.
Als je er een nodig had trok die gewoon van een oude pc af, beetje schoon maken en je kan weer.

Klint als een recalme boodschap, maar ik bvid ze fijnen als mijn MS tb'tje

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Timmert schreef op 22 August 2003 @ 22:06:
[...]

Voor duurzaamheid moet je idd Cherry nemen. Een 2e hands Dell volstaat ook prima (de oudere types).
Niet alleen voor de duurzaamheid een Cherry!! Cherry toetsenborden (degenen waar ik op heb getypt iig) hebben een heerlijke soepele aanslag (niet klikkend of 'knakkend' :P) en de mijne typt na meer dan 2 jaar nog steeds even lekker. Een lekkere sober design hebben ze en ze zijn ook net een tikje groter en zwaarder (degelijker) dan de meeste gammele noname ramplankjes die je zo van de tafel veegt. De toetsen layout vind ik perfect: een brede Enter (niet in de vorm van een L) en een brede backspace; de backslash zit daardoor boven de Enter (naast ]). Beide shift toetsen ook gewoon lekker breed en geen rare "turbo" toets oid (bij het Sweex tobo'tje van m'n broer). Alleen die backslash zit bij andere tobo's wel eens naast de backspace, waardoor je wel eens mis typt bij het invoeren van paden, maar verder geen eigenaardigheden op deze tobo's.

De Cherry's zijn te krijgen met een stuk of drie verschillende soorten aanslagen, maar ik heb volgens mij nog alleen maar getypt op Cherry's met dezelfde soepele aanslag.

Iig een aanrader dus, Cherry toetsenborden. 8)

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ik ben sinds een tijdje erachter dat Dell tobo's het fijnst typen lijkt wel of je op kussntjes drukt echt super fijn :) Alleen ik kan nergens een adres vinden waar je ze apart kan kopen :/ Kosten tobo + verzendkosten Dell zijn namelijk best hoog :/

Is een zwart beestje zonder "multimedia" knoppen of dergelijke best fijn :)

P.S. : Als we nou samen de kosten voor bezorgen kunnen delen ofzo zou tof zijn maar moet je wel omgeving Rotterdam wonen ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-08 13:29

makje

Professioneel prutser

Ikzelf heb een Logitech Internet Navigator: Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/lang/images/0/824.gif
Hij typt erg lekker met een hele licht aanslag :)

De multmediatoetsen gebruik ik niet heel veel, maar af en toe zijn ze toch wel makkelijk. Zo kun je gemakkelijk het volume bedienen tijdens spellen en films en is de mute-knop wel handig als ineens je huisgenoot tegen je staat te praten... :)

Verder vind ik het scrollwieltje aan de linkerkant wel handig als ik eens met links wil scrollen tijdens het lezen op GoT (ter ontlasting van mijn rechterpols :X)

9800x3d

• Weezer-DC
  • Laatst online: 13-07 08:52
nero355 schreef op 22 August 2003 @ 23:07:
Ik ben sinds een tijdje erachter dat Dell tobo's het fijnst typen lijkt wel of je op kussntjes drukt echt super fijn :) Alleen ik kan nergens een adres vinden waar je ze apart kan kopen :/ Kosten tobo + verzendkosten Dell zijn namelijk best hoog :/

Is een zwart beestje zonder "multimedia" knoppen of dergelijke best fijn :)

P.S. : Als we nou samen de kosten voor bezorgen kunnen delen ofzo zou tof zijn maar moet je wel omgeving Rotterdam wonen ;)
Wou net zeggen :)

Laats nieuwe server voor bedrijf moeten kopen bij dell,
hoeveel kvm hebben daaro toch een tobo bij genomen,
ik wist al heel lang dat ze heerlijk typen, en mijn ms ging stoteren.

Echt, dell toetstenborden,de zwarte basic qwerty, typen heeerlijk

En ze zijn sterk, bij bedrijven al heel wat meegemaakt, ff onder de kraan, en op de kachel en de volgende morgen weer zgan :)

• nero355

nero355

Weezer-DC schreef op 22 August 2003 @ 23:14:
[...]

Wou net zeggen :)

Laats nieuwe server voor bedrijf moeten kopen bij dell,
hoeveel kvm hebben daaro toch een tobo bij genomen,
ik wist al heel lang dat ze heerlijk typen, en mijn ms ging stoteren.

Echt, dell toetstenborden,de zwarte basic qwerty, typen heeerlijk

En ze zijn sterk, bij bedrijven al heel wat meegemaakt, ff onder de kraan, en op de kachel en de volgende morgen weer zgan :)
Volgens mij weet jij precies wat ik bedoel :D Kan je er een paar inkopen ofzo :?

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Weezer-DC
  • Laatst online: 13-07 08:52
nero355 schreef op 22 August 2003 @ 23:25:
Volgens mij weet jij precies wat ik bedoel :D Kan je er een paar inkopen ofzo :?
Is denk ik wel mogelijk, mits dell ook 2 tobo's bij workstation wil leveren :)
Die opties is er niet als je een paar systeempjes samen stelt.

Het komt niet zo vaak voor dat we een server bij moeten kopen,
nu met win2k3 voor de deur helemaal niet, do more with less ;) :P

• sphere

sphere

Debian abuser

Topicstarter
OK, ik zal eens gaan kijken naar zo'n Cherry. Een Dell lijkt me ook wat, maar ik hoef niet zo'n crappy computer bij :P Nou ja, geen idee of ze echt crappy zijn, maar iig wel te duur voor mijn smaak.

Leuk om te lezen wat jullie ervaringen zijn, ik vind dat knakken na een maand of 12/18 echt snel. Of is het normaal om zo vaak een kb te kopen :? Nee, dan liever een die wat langer meegaat.
offtopic:
nero355: ik woon trouwens in Den Haag.

Hrm, jammer dat [IA] outlawed is, want zo'n Dell kb kost maar 12 euro (excl. verzendkosten). Dat is nog best relaxed. Dit is dus het Dell Entry Midnight Grey Keyboard (Kit), niet dat multimediading.

System 10.00 EUR +19% 11.90 EUR
Levering 15.00 EUR +19% 17.85 EUR
Totaal 25.00 EUR 29.75 EUR
Soowweeh, die verzendkosten zijn niet mals! :7

[ Voor 34% gewijzigd door sphere op 23-08-2003 00:59 ]

Verwijderd

Ik type al 2 jaar op een logitech desktop pro.
en hij gaan echt niet "haken" ofzo (en ik type met 260 cpm)
echt geweldig ding, al 2 keer bier overheen gegaan :p.
maar hij doet het nog uitstekend.

• Webgnome
  • Laatst online: 23:04
deze is misschien wel wat :P

http://www.dsi-store.com/keyboards/show_book.php?isbn=55

strak ontwerp maar moet je wel overlaten komen vanuit amerika :(

Strava | AP | IP | AW

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:29

Jimbolino

troep.com

ik heb een toetsenboard van 5 gulden, de letters zijn afgesleten (wat opzich wel 1337 is)
hij doet het al 3 jaar zonder problemen, heeft zelfs een keer in de regen gestaan (campzone) maar na een halve dag drogen deed hij het gewoon weer perfect...

het is zon keyboard met een power sleep wakeup en FN toets, (zitten bovenaan, en niet in de buurt van de pijltjes of de page-up)
Afbeeldingslocatie: http://troep.com/pics/keyb.jpg
btw, net buiten beeld zie je een compaq keyboard (usb) voor mijn server, maakt erg weinig geluid, geen gekke fratsen, alleen weet niet hoe ie het volhoudt na 1 jaar ofzo

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• nero355

nero355

sphere2 schreef op 23 August 2003 @ 00:50:
OK, ik zal eens gaan kijken naar zo'n Cherry. Een Dell lijkt me ook wat, maar ik hoef niet zo'n crappy computer bij :P Nou ja, geen idee of ze echt crappy zijn, maar iig wel te duur voor mijn smaak.

Leuk om te lezen wat jullie ervaringen zijn, ik vind dat knakken na een maand of 12/18 echt snel. Of is het normaal om zo vaak een kb te kopen :? Nee, dan liever een die wat langer meegaat.
offtopic:
nero355: ik woon trouwens in Den Haag.

Hrm, jammer dat [IA] outlawed is, want zo'n Dell kb kost maar 12 euro (excl. verzendkosten). Dat is nog best relaxed. Dit is dus het Dell Entry Midnight Grey Keyboard (Kit), niet dat multimediading.

System 10.00 EUR +19% 11.90 EUR
Levering 15.00 EUR +19% 17.85 EUR
Totaal 25.00 EUR 29.75 EUR
Soowweeh, die verzendkosten zijn niet mals! :7
Zou je er een willen bestellen dan :? Ik kom wel naar Den Haag CS ;) delen we de kosten voor het verzenden en ik betaal uiteraard mijn tobo'tje :P

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik verkoop vaak Samsung. Qua duurzaamheid zijn die gewoon goed te noemen naar mijn ervaring. kosten iets van 15 euro ofzo. alleen de aanslag is wel wat hard, en voor spelletjes vind ik ze niet lekker, omdat je de knoppen best wel hard in moet rammen -> je mist net je bocht in je f1 spel.

Zelf heb ik al minstens 3 jaar een onverslijtbare Chicony.
Afbeeldingslocatie: http://www.target-int.nl/photo/54042.jpg

zoiets. maar dan met nog knopjes aan de rechterkant voor het volume, waar alleen 9x drivers voor zijn, wat erg jammer is. ik hou niet van frutsels maar die knopjes waren echt heel handig. echt een top bordje verder. als ie vies is kan je hem openschroeven en de elektronica scheiden van de toetsen en hem dus in een sopje gooien. heeft ook al cola overleefd. aanradertje dus.

Laatst heb ik ook een Cherry verkocht, en deze beviel ook wel. deze zijn echter wel duur. begint ergens bij de 20 euro minimaal schat ik.

Al met al vind ik Chicony het meeste waar voor je geld bieden. gewoon een onverslijtbare plank voor weinig geld.

• DiSiLLUSiON
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-05 14:58
Als je wat geduld hebt en goed zoekt moet je op ebay of markplaats ofzo nog wel een oude IBM XT keyboard vinden. .die dingen zijn echt overal tegen bestand, sinds ik in 2 jaar 41 toetsenborden heb vernield heb ik een IBM XT toetsenbord en die werkt nog steeds toppie!

Verwijderd

DiSiLLUSiON schreef op 23 augustus 2003 @ 17:32:
Als je wat geduld hebt en goed zoekt moet je op ebay of markplaats ofzo nog wel een oude IBM XT keyboard vinden. .die dingen zijn echt overal tegen bestand, sinds ik in 2 jaar 41 toetsenborden heb vernield heb ik een IBM XT toetsenbord en die werkt nog steeds toppie!
Heb ik vroeger ook altijd gehad zo'n ding, beetje veel lawaai met het typen, maarja. Ding blijft wel liggen op je bureau. (in die van mij zat dacht ik ook een lodenplaat !)

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-07 19:19
ik heb een coolermaster toetsenbord met laptoptoetsen gekocht en moet zeggen hij tiept heerlijk :) prijs 30 euro en geen onzinnige knopjes

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

Verwijderd

heb hier een Mitsumi Classic van een paar euro, echt onverwoestbaar (lijkt heel veel op dat cherry toetsenbord). Lekkere aanslag, wel wat luidruchtig (toetsen rammelen een beetje maar voelen wel stevig aan). Ook redelijk zwaar omdat de knopjes op een metalen plaat rusten (dus hij kan tegen hard aanslaan (vuist bijv. :P).

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:09

Yucko

One clown to rule them all !

Verwijderd schreef op 23 August 2003 @ 17:34:
[...]

Heb ik vroeger ook altijd gehad zo'n ding, beetje veel lawaai met het typen, maarja. Ding blijft wel liggen op je bureau. (in die van mij zat dacht ik ook een lodenplaat !)
Altijd handig bij inbrekers :)

Sla je echt iemand mee dood. Heb er hier nog 2 liggen >:)

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:27

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

DiSiLLUSiON schreef op 23 augustus 2003 @ 17:32:
Mag ik vragen wat je met die dingen doet? In 2 jaar 41 toetsenborden vind ik een beetje moeilijk te geloven. Moet een emmer zout bij zeker?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-08 15:08

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Een tijdje geleden verkocht IBM nog een nieuwere (maar net zo duurzame) versie van hun oude "super" toetsenborden. Als je even zoekt kun je ze best nog wel vinden.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• _MaLa_
  • Laatst online: 18-12-2022
Ik heb hier een compaq toestenboard in gebruik die ik gekregen heb die dingen worden vaak alleen bij hele systemen geleverd maybe kun je ze ook ergens los krijgen beetje grijs met zilver en super zachte toetsen vind hem echt fijn was er gelijk verlieft op toen ik hem zag...

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb gewoon een Trust standaard keyboardtje (Windows 98 Power Keyboard). Na minstens twee jaar zwaar intensief gebruik zijn alle toetsen nog perfect (incl. F5 ;)). De 'enter' toets ging alleen na een jaartje wel raar doen, wat knakkend geluid. Ik ben hem gewoon door gaan gebruiken en nu is het weer over. :+
Hij is nu waarschijnlijk wel vies, dat zou de enige reden zijn om hem te vervangen.. ;)
Prima aankoop, zoals zo veel andere keyboards zo te lezen.

🌞🍃

• Bor

Bor

Waarom zie je op dit moment bijna geen "natural" keyboards meer. Je weet wel, van die ergonimische dingen? Ik heb nu al een hele tijd de eerste versie van het Microsoft Natural Keyboard en die bevalt echt heel erg goed. Mooi stabiele en robuste uitvoering, beter als de edities die daarna kwamen.

Zijn de ergonomische keyboards een beetje uit de gratie geraakt?

• Fire69
  • Laatst online: 00:59
Pic_Art schreef op 22 August 2003 @ 22:06:
Ik zou iig geen toetsenbord van Compaq nemen. Deze heb ik nou een halfjaar en hij slaat verschrikkelijk uit. Ookal is dit weer weg te schrapen.

Of rag een toetsenbordje uit een oud laptopje, die vind ik zelf nog het lekkerst typen.
Compaq is gewoon Logitech...

• KroeT
  • Laatst online: 06-08 20:47

KroeT

[...]

Ik heb hier ook zo'n IBM toetsenbord uit 1985 (!), weegt zo'n 4 kilo en heeft een lekkere zware ratel bij het typen. Toetsen gaan lekker zwaar, lekker zware klik erin. Heerlijk hoe het hele huis wakker blijft als ik achter mijn computertje zit :P

Hij is een keer op mijn voet gevallen. 3 tenen gekneusd, een nagel eraf, en licht beschadigde pezen. Heerlijk toetsenbord :)

Peace is not simply the absence of war.

• rollebol
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-06 12:38
Twee opties die ik nog niet heb langs zien komen:

Happy Hacking-toetsenbord. Voordeel: Superklein. Nadeel: geen F-toetsen, dat gaat met Fn. Je vraagt om US International-indeling, maar een IBM XT-toetsenbord had volgens mij een andere indeling, dus blijkbaar is dat niet zo belangrijk. :)

Apple desktop-toetsenbord. Prachtig design, werkt perfect op de PC. Enige nadeel is dat de windows- en de alt-toets zijn omgedraaid. (en dat op de windowstoets een appeltje staat, maar dit is ook wel charmant)

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-08 13:33

PromWarMachine

Forsaken Archer

Ach, ik eet nog wel eens achter m'n pc. Eigenlijk elke middag en soms ook 's avonds. :X

Dan is het niet handig om een duur toetsenbord te kopen. Ik heb een standaard toetsenbordje van Logitech. Er zitten maar 3 extra knopjes op, voor m'n homepage, default email client en search dinges. Boven de pijltjestoetsen, maar een stuk kleiner van formaat, zodat je ze niet per ongeluk raakt.

Volgens mij kostte hij 14€, daar kun je nog eens een nieuwe van kopen als deze vies is. 'k Heb hem nu 1,5 jaar en heb hem 1x grondig schoongemaakt, omdat ik domweg niets te doen had en hij toch wel smerig begon te worden. In plaats daarvan had ik net zo goed een nieuwe kunnen kopen, was relatief gezien nog goedkoper geweest dan schoonmaken ook. ;)

Dividend for Starters

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

DiSiLLUSiON schreef op 23 August 2003 @ 17:32:
Als je in 2 jaar 41 toetsenborden verslijt moet je toch echt even bij jezelf na gaan denken volgens mij :D

Volgens mij kan dat niet eens :)

Ik gebruik zelf een Chicony KB-8993 en die doet het al iets van 6 of 7 jaar perfect.

Mijn broer heeft zo een waar de pageup enzo naar beneden verhuisd zijn en daarvoor in de plaats sleep, wake en powerup knoppen zitten.
Als ik iets op zijn pc moet doen gaat dat ding geheid uit enzo, vind m'n broer niet zo leuk :+

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:39

Wok

Dakloos...

Ook een aanrader (net ook al genoemd): de simpele Samsung PS/2 borden. Heb ik nu aan mijn 2e PC (testbak) gehangen. Heeft bijna drei jaar dienst gedaan aan mijn werk-PC en doet nu dienst als CLI-ramplank. Na al die jaren nog geen teken van verslapping. :)

Dit bericht typ ik overigens op een MS Wireless Optical Desktop, wat weer een stuk duurder is, maar ook erg fijn werkt..

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• KroeT
  • Laatst online: 06-08 20:47

KroeT

[...]

Nog een voordeel van mijn IBM toetsenbord: Er zit geen windowstoets op!

Geweldig, want de Windows-toets is het meest nutteloze misbaksel dat ooit indirect mijn bureau heeft bevuild.

Peace is not simply the absence of war.

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:20

Spockz

Live and Let Live

Fire69 schreef op 23 August 2003 @ 18:54:
[...]

Compaq is gewoon Logitech...
Ah, bedankt dan weet ik tot wie ik me moet wenden voor me nieuwe kb.

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

KroeT schreef op 23 augustus 2003 @ 21:44:
Nog een voordeel van mijn IBM toetsenbord: Er zit geen windowstoets op!

Geweldig, want de Windows-toets is het meest nutteloze misbaksel dat ooit indirect mijn bureau heeft bevuild.
Onze poliant servers op het werk hebben een toetsenbord waar geen windows toets op zit (nieuwe servers). Vind het wel aardig klote omdat ik voor het startmenu altijd even de windowstoets gebruik....

Win > up > up > enter > cmd > enter << is een stuk makkelijker met windows toets.

[ Voor 9% gewijzigd door Fairy op 23-08-2003 22:02 ]

• Wortelsoep
  • Niet online
rollebol schreef op 23 August 2003 @ 20:59:
Apple desktop-toetsenbord. Prachtig design, werkt perfect op de PC. Enige nadeel is dat de windows- en de alt-toets zijn omgedraaid. (en dat op de windowstoets een appeltje staat, maar dit is ook wel charmant)
Het Apple Pro Keyboard is inderdaad een goddelijke ramplank, ik heb er zelf een aan een iMaC hangen, hij is alleen wel een klein beetje prijzig: 53 euro.

http://store.apple.com/Ap...GXjBs/1.3.0.5.10.3.3.13.0

(Dat 10.2 vereist is, is onzin; ik heb hem onder 9.2 draaien en ik denk dat ie het ook wel onder Windows doet - ik zal het een keer testen).

Een dingetje van deze: hij heeft een vrij korte USB-kabel.

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:39

Wok

Dakloos...

Fairy schreef op 23 augustus 2003 @ 22:01:
[...]

Onze poliant servers op het werk hebben een toetsenbord waar geen windows toets op zit (nieuwe servers). Vind het wel aardig klote omdat ik voor het startmenu altijd even de windowstoets gebruik....

Win > up > up > enter > cmd > enter << is een stuk makkelijker met windows toets.
Als je geen windows toets hebt, kun je ook nog de magische toetscombinatie Ctrl+Esc gebruiken. Krijg je ook het startmenu. :)

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• sphere

sphere

Debian abuser

Topicstarter
rollebol schreef op 23 augustus 2003 @ 20:59:
Twee opties die ik nog niet heb langs zien komen:

Happy Hacking-toetsenbord. Voordeel: Superklein. Nadeel: geen F-toetsen, dat gaat met Fn. Je vraagt om US International-indeling, maar een IBM XT-toetsenbord had volgens mij een andere indeling, dus blijkbaar is dat niet zo belangrijk. :)

Misschien dat er toen geen US-int indeling was, maar US-English zit er nou ook weer niet zo ver vandaan. Pietsie andere <-|Enter en backslash \.

Happy Hacking lijkt me niets, ik map vooral onder Linux mijn F-toetsen naar handige dingen, bijv in vim ofzo. Over die Apple kan ik geen mening vormen, maar lijkt me omslachtig.

Nog over zo'n IBM-XT, misschien is het missen van de Meta key }) toch wel onhandig. Hij heeft ook nog wel zijn voordelen onder Linux. Maar je kan ook gewoon aan Alt wennen :*)

• Bor

Bor

Is de Logitech® Internet Navigator™ Keyboard Special Edition trouwens niet draadloos te krijgen, maar dan zonder muis? Ik heb al een draadloze logitech namelijk.

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-07 16:55

jep

Ik heb nu de duurste logitech set die er is (wireless optical enzo) maar die ga ik vervangen door een dell toetsenbord. Heerlijk! Zacht, snel, lekker. :)

Hoop 'm snel binnen te hebben.

• Bor

Bor

jep schreef op 25 August 2003 @ 01:05:
Ik heb nu de duurste logitech set die er is (wireless optical enzo) maar die ga ik vervangen door een dell toetsenbord. Heerlijk! Zacht, snel, lekker. :)

Hoop 'm snel binnen te hebben.
Mag ik vragen waarom je van de logitech af gaat stappen?

• jep

jep

Ben er niet echt van onder de indruk. De toetsjes van die logitechs wiebelen een beetje. Je kan me een mierenneuker vinden maar dat vind ik toch een iets minder fijn iets.

Die dell is heel soft en ik gebruik hem op mijn werk regelmatig, echt heerlijk.

Kleine puntjes, maar vrij belangrijk voor iemand die op een dag vaak meer dan 15 uur achter zijn pc zit te typen. :)

• sphere

sphere

Debian abuser

Topicstarter
jep schreef op 25 augustus 2003 @ 01:19:
Ben er niet echt van onder de indruk. De toetsjes van die logitechs wiebelen een beetje. Je kan me een mierenneuker vinden maar dat vind ik toch een iets minder fijn iets.

Die dell is heel soft en ik gebruik hem op mijn werk regelmatig, echt heerlijk.

Kleine puntjes, maar vrij belangrijk voor iemand die op een dag vaak meer dan 15 uur achter zijn pc zit te typen. :)
Ik baal ervan dat ik dat Dell ding niet kan testen. Vraag me af of het de 17 euro verzendkosten waard is namelijk. Ik hoorde een vaag gerucht dat het een renamed Cherry is. Maar ik was nog te lui om uit te vissen of dat inderdaad zo is, zo maar eens Googlen. Als er naar nero533(?) nog meer mensen zijn voor zo'n dell, worden ze wel spotgoedkoop trouwens. Op naar Google :Y)
offtopic:
grutjes, 15 uur, weinig slaap nodig zeker 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door sphere op 25-08-2003 01:39 ]

• jep

jep

8 uur slaap :)

Ik bestel het dell toetsenbord samen met poweredge servers mee, doen we wel vaker :P. Mocht je een keer wat plankjes willen dan kunnen we misschien wel regelen dat je geen verzendkosten betaald ofzo. :)

• Aham brahmasmi
Dat 'softe' herken ik wel in mijn Cherry; de aanslag is idd heerlijk... helaas rammelen de spatie en andere brede toetsen toch nog een beetje (vooral de spatie) omdat ze waarschijnlijk met metalen 'klemmetjes' vastzitten.

• jep

jep

Ik maak wel een filmpje van mijn getiep als ik mijn dell heb :+

• sphere

sphere

Debian abuser

Topicstarter
jep schreef op 25 augustus 2003 @ 01:41:
8 uur slaap :)

Ik bestel het dell toetsenbord samen met poweredge servers mee, doen we wel vaker :P. Mocht je een keer wat plankjes willen dan kunnen we misschien wel regelen dat je geen verzendkosten betaald ofzo. :)
Nou, voor 12 euro kan je je geen buil vallen. Maar dan zijn er nog verzendkosten van jou naar mij, dus of ik er veel mee win weet ik niet. Wel aardig aangeboden :)

Beetje ongelukkige timing dat de [IA] in de ban zijn gedaan ;)

• epias
  • Niet online
Persoonlijk ga ik voor een Cherry, maar dan niet die uitvoering met een rubbermat onder de toetsen. Als je zo'n ding wel eens los hebt gehad weet je wat ik bedoel.
Logitech gebruikt ook een dergelijk systeem. Nadeel is dat als je schuin op een toets drukt, je meer weerstand ondervindt. Dit komt doordat de plastic bussen die aan de toetsen vastzitten worden gesmeerd met soort van siliconen, die door gebruik langzaam verdwijnt. Het toetsenbord wordt door deze slijtage luidruchtig en gammel.

De wat duurdere Cherry's daarentegen hebben afzonderlijke switches voor elke toets. Als het toetsenbord nieuw is tikt het wat rottig, maar na verloop van tijd wordt dat alleen maar beter. Ik geef toe, de clasic line ziet er wat gedateerd uit, maar ze tikken prima en daarvoor zijn ze bedoeld :)

• Aham brahmasmi
Idd, maar die gedateerde look bevalt mij wel :P, itt tot die Logitech en MS tobo's met hun rondingen en bollingen e.d.. Mijn Cherry heeft gewoon een strakke rand om het toetsengedeelte die lekker ruim uitgemeten is. Het tobo is echt hélemaal plat aan de bovenkant: niet 1 kadertje of randje of ribbelprofiel oid te vinden; dat maakt het schoonmaken ook eenvoudiger. En het tobo staat ook geheel onopvallend voor mijn monitor, wat van nv. zo'n Logitech tobo met een zwarte bovenrand niet gezegd kan worden.

Klein detail: alle toetsen die geen lettersof leestekens zijn zijn bij mij in grijs uitgevoerd (ipv beige of hoe die standaard computerkleur ook genoemd mag worden), alleen bij de F-toetsen zijn alleen F5-F8 grijs en de rest wit/beige.

[ Voor 39% gewijzigd door Aham brahmasmi op 25-08-2003 09:23 ]

Verwijderd

Ik gewoon lekker een cherry toetsenborje nemen als mij... is d8 ik oook een pleurotje of 10.. ik zou wel een bescherming erop leggen als je heb niet gebruikt, want op de een of andere manier komt er bij mij altijd weer stof in en komt er viezigheid op de randen...

oplossing: keyboard opdraaien, een paar tikken op de achterkant geven en dan het vuil wegvegen: 3x herhalen :)

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-07 11:56

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Oud Dell keyboard, lijkt wel een beetje op de oer-IBM's. Weet niet of ze nog te krijgen zijn, maar we hebben ze hier nog bij bosjes in gebruik. (zowel zwart als beige verkrijgbaar)

Ikzelf heb een Natural Multimedia (zowel @work als @home), omdat voor de 10vinger-blind-typers onder ons dat toch het beste/snelste is...

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

• Aham brahmasmi
@ mcthefirst: Alleen helpt dat niet tegen ophopend zweet en huidschilfers/vingervet e.d.. :r Na meer dan 3 jaar gebruik zitten er bij mijn tobo op bepaalde toetsen bruingrijzige randjes die je alleen door te krabben of schoonmaak-/oplosmiddel te gebruiken weg kunt krijgen.

Ik heb eens gelezen dat je je tobo als je het elektronische gedeelte eruit haalt in de vaatwasser kunt stoppen; zonder wasmiddel erbij dan en op 50 graden moet goed gaan lijkt mij. Je kunt eerst met een enkele toets proberen of het goed gaat, maar daar laat je de vaatwasser natuurlijk een heel programma voor afdraaien. ;) Ik ga het met een oud (en vies) toetsenbordje proberen denk ik. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Aham brahmasmi op 25-08-2003 09:29 ]

Pagina: 1