Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey Dude's,

Ik ben druk bezich me pc wat op orde te krijgen.|(opschoonen)
en als dat eenmaal gebeurt is wil ik dat zou houden.

Welke Dingen zijn dan een MUST om te doen.
Dit is serieuze vraag dus kom niet met onzin dingen.

Welke Programma's zijn hier handig voor.

Virusscanner zeker....maar welke is tegenwoordig de beste.??

Vertel het me allemaal.

Grtz Newb-Nebka

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik gebruik altijd regcleaner en adware, deze beide producten scanner je pc af naar rotzooi en vervolgens kun je de rotzooi makkelijk verwijderen.

Ik gebruik Norton als virusscanner, deze bevalt me perfect,

regcleaner -> http://www.tweakers.net/meuktracker/?Query=regcleaner
adware -> http://www.tweakers.net/meuktracker?CatID=&Query=adware

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2003 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:18

samo

yo/wassup

tja
ik heb een aantal partities waar sommige dingen wel en/of niet op komen te staan.
ik defragmenteer eens in de paar maanden (niet zo heel veel datamanipulatie)
ik installeer geen programma's op de schijf waar mijn data staat
dat houd em overzichtelijk
plus als voordeel: door installern van foute programmas een aantal keer reinstall moeten doen: gewoon format c, en reinstall. Bestanden staan allemaal op een andere partitie (zelfs outlook data file)

Ik filter inkomend verkeer met zone alarm, check met norton en ad-aware en soms spy-bot.

[ Voor 10% gewijzigd door samo op 22-08-2003 16:35 ]

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bware81
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2022
ik maak altij een image als men pc helemaal goed is..

komt er ooit rotzooi op.. dan gooik men image er weer overheen en hoppa weer terug bij af.. perfect..

ik ben niet zon firewall en virusscanner fan dus...

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10-2024

bolke

Klikt nu met een 50D.

Windowsupdate automatisch
Firewall: Zonealarm (goedkoop). anders Norton Internet Security (NIS-2003)
Antivirus: Symantec of McAfee zijn goed. Kasparsky is volgens mij de beste.
Pest patrol om van mijn spyware af te komen. (adaware vind niet alles)

Elke dag updaten is tegenwoordig nodig

/HK mode
Ik heb ooit een speciale spuitbus en poetsdoeken gekocht

[ Voor 12% gewijzigd door bolke op 22-08-2003 16:36 ]

http://www.hroling.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avon
  • Laatst online: 27-06 12:38
(jarig!)
Met ghost :) ghost maken van een clean install + drivers
en standaard progjes... en hoppa cleaner als dat kan ie na
een uitgevoerde ghost image terug plaatsen niet worden.

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:28
Um dit is weer zo'n post uit duizenden.. Helaas brengt de search je waarschijnlijk geen goed antwoord, omdat iedereen zijn eigen scanner de beste vind.
De 2 meest eenvoudige scanners, installeren en niet meer naar kijken zijn norton antivirus en mcafee antivirus, maar deze vangen relatief minder virussen (compressie verhaal zie search). De betere scanners zijn Panda antivirus, Kaspersky en Sophos. Weet wel dat je voor alle geld moet uitgeven. Tenzij je provider Xs4all is, die leverd je mcafee antivirus gratis. Ps nu is het niet slim om een virusscanner te kopen, rond de herst komt norton al met 2004, tis dan zonde om met een oudere versie opgescheept te zitten waarvoor je veel geld hebt betaald. Dit geld ook voor de andere virusscan progs.

Daarnaast windows goed up2date houden en geen gekke bestanden openen die je niet kent. Als het eraf kan ook nog een back-up prog als ghost of drive image, mocht het een keer fout gaan in windows, kun je zo je back-up terugzetten en weer verder waar je gebleven was.

[ Voor 20% gewijzigd door Miki op 22-08-2003 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 10:08
Toen Windows 98 er nog was, was het beste om hem een maal per 2 weken opnieuw te installeren... Zo schoonde ik het toendertijd altijd op :O

Toen Windows 2000 kwam, was het eens per 3 maanden gemiddeld, zo'n lekker stabiel OS.
Je kan dit opzich in deze kwestie wel vergelijken met Windows XP.

Het ligt natuurlijk vooral aan de gebruiker die de computer beheerd.
Je hebt gebruikers die op internet 40 pagina's per dag bezoeken,
die dan ook nog eens overal op YES klikken en daardoor de grootste teringzooi aan spyware naar binnen halen.

Ik draai geen virusscanner, alleen een firewall en geen kazaa of andere spyware meuk.
Hierdoor hoef ik maar eens per half jaar Windows 2000 opnieuw te installeren, tegenwoordig.
Helaas bouw ik vaak nieuwe hardware in en dat is ook de enige reden dat ik Windows soms opnieuw installeer.

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ad-aware icm regcleaner, werkt perfect ..
echter .. als je geen gekke dingen aanklikt kan het ook niet fout gaan ..
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avon
  • Laatst online: 27-06 12:38
(jarig!)
Sluuut
Het ligt natuurlijk vooral aan de gebruiker die de computer beheerd.
paradox ?
Je hebt gebruikers die op internet 40 pagina's per dag bezoeken
ongetwijfeld.
Hierdoor hoef ik maar eens per half jaar Windows 2000 opnieuw te installeren, tegenwoordig. Helaas bouw ik vaak nieuwe hardware in en dat is ook de enige reden dat ik Windows soms opnieuw installeer.
bouw je dan eens per half jaar "nieuwe" hardware in?

TS tik trouwens is msconfig, kan je ook een hoop mee doen.

[ Voor 79% gewijzigd door avon op 22-08-2003 16:58 ]

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:45

Bosmonster

*zucht*

M'n monitor meestal met Glassex en een keukenpapiertje.

=P verder doet ik regelmatig alle temp-files weggooien, adaware draaien en defragmenteren.. das eigenlijk it. Kheb verder m'n services en opstartfiles zo minimaal mogelijk staan en start zo goed als niks autmoatisch op.
Ik draai geen virusscanner, alleen een firewall en geen kazaa of andere spyware meuk.
Hierdoor hoef ik maar eens per half jaar Windows 2000 opnieuw te installeren, tegenwoordig.
Ik draai geen virusscanner en geen firewalls. Ik draai wel kazaa lite want daar zit helemaal geen spyware in. Als je ieder half jaar windows 2000 moet herinstalleren dan vraag ik me af wat je verder wel allemaal doet.. want mijn windows xp installatie is nog net zo puik als een jaar geleden.

[ Voor 48% gewijzigd door Bosmonster op 22-08-2003 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pstalman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 10:27
ad-aware. de "del"knop, software in config scherm, virusscanner (norton op ws's, mcafee laptop) en "shift-del"

En zoals Sluuut, win98 werd bij mij om de 3 maanden herinstalled (geen ghost dus), win2k later heb ik maar 1 keer gebruikt. XP heb ik net na 1.5 jaar herinstalled.

Bij mij komt er vaak ook geen nieuw spul op, ik weet wat ik wil :) De XP-herinstall kwam dus ook doordat leadtek ff een fijn drivertje uitbracht voor me gf2ti en ik niet meer uit de 16kleuren kwam :(

<edit>shit-del bestaat niet:)</edit>

[ Voor 8% gewijzigd door pstalman op 22-08-2003 17:39 . Reden: letter f vergeten ]

https://d4armory.io/Player/803500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone
  • Laatst online: 09:56

Q-bone

Dusss...

stofzuiger, helpt echt tegen stof :+

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik niet snap is dat bijna niemand hier Spywareblaster lijkt te gebruiken.
Spybot en Ad-Aware zijn leuk, maar die ruimen de troep op, Spywareblaster zorgt ervoor dat de troep niet eens je bak op kan komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik hou gewoon perfect bij welke troep ik allemaal geinstalleerd heb, en als et ergens foutloopt draai ik iedere verandering die ik gedaan heb 1 voor 1 terug tot et weer goed is...

verder Ad-Aware, Regcleaner 1x in de zoveel tijd...
Temp files/temp internet files/etc. dagelijks legen (automatisch)

als je gewoon beetje met beleid spul download/installeert gaat et wel goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 06:16
Ik heb Norton Systemworks 2003. Hierin zit natuurlijk Norton Antivirus 2003, maar ook allerlei system repair programma's enzo. 1 keer per maand doet mijn PC (s'nachts) een complete virusscan, en een complete systeemscan. s'ochtend wordt ik dan geconfronteerd met een net rapportje met alle dingen die er fout zijn enzo.... meestal niet veel :)

Ook scan ik mijn pc met Ad-Aware, en eens in de zoveel tijd defragmenteer ik de hele handel. Ook ruim ik met regelmaat applicaties op. Vergeten shareware die je toch niet meer gebruikt etc, wordt zonder pardon uit de applicatielijst gemikt door het te un-installen en de program files folder op te ruimen. Als ik het lange tijd niet gebruikt heb is het ook geen belangrijk programma :) En anders installeer ik het wel weer ofzo.....

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantomas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik heb ook Systemworks 2003, die laat ik wel eens alles checken.Maar alleen als ik denk dat mijn PC niet helemaal lekker loopt. Ik vertrouw het namelijk niet helemaal. Voor de rest alleen Adaware en heel soms regcleaner.
Mijn temp mappen maak ik eens per week leeg, en ik kijk bijna dagelijks even met msconfig of er geen nieuwe progjes zijn die ineens mee willen opstarten.

Als je een beetje normaal met je PC omgaat dan heb je er eigenlijk niet zo veel werl aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

Exigence

dnkroz

Ik heb een image van mijn c:\ schijf toen hij net geïstalleerd was, dus alleen de drivers en goede instellingen.
Een keer per half jaar format c:\ en dan die image eroverheen gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
ik heb mijn Xp instalatie nu al meer als 1 jaar en 1 maand erop staan en hij werkt nog vertreffelijk...

Afentoe switch ik van username, dan wordt alles lekker fris en gooi ik alle accountgegevens van me oude account weg... ;)

Mijn documenten staat toch op de server, voordeel van een domein, en de rest staat allemaal op andere hd's

Eens in de zoveel tijd Temp leeggooien, adaware eroverheen(in safemode) virusscannertje laten scannen enz enz...

En natuurlijk een vochtig doekje voor me beeldschermen en een spuitbus met luchtdruk om de stof uit me pc te halen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Norton Ghost _/-\o_.

Ik zet zo vaak me image van me C:, je zou wel kunne zeggen maadelijks. Dat is omdat ik hou van een boottime van maar 40seconden :).

Me i-net browser, mijndocement, de spellen, enz heb ik op een andere partitie staan ;).

Ook hou ik in een txt bestand bij wat ik allemaal moet instellen in instaleren voordat ik me image ga maken (Wat ik 2 keer per jaar doe). Want anders vergeet ik elktijd wat :+. (Zo als msn, die ik bijna elktijd vergeet.)

Ik wil iedereen aanraden omdat ook te doe, het is zo handig. Waneer je pc het een keertje niet goed doet dan heb je het hierdoor in 2min opgelost in de plaats van 2 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 10:08
AvOn schreef op 22 August 2003 @ 16:53:
Sluuut

[...]
paradox ?

[...]
ongetwijfeld.

[...]
bouw je dan eens per half jaar "nieuwe" hardware in?
Paradox ???
Nee wel wat vaker dan 1x per jaar ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Sluuut op 09-09-2003 13:38 ]

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kwestie van opdelen in de juiste partities.
De 'troep' partitie iedere week even controleren op wat ik echt nodig heb en dat
gaat dan naar de documenten of applicatie schijf.

Voor de rest installeer ik niet meer dan nodig is op mijn werkstations, regcleanen, spyware verwijderen enz. is niet nodig.
Applicaties testen (kijken of ik er iets aan heb/beter is dan wat ik nu heb) en allerlei rare dingen uithalen doe ik op een aparte machine die niet opgeruimt hoeft te worden.

Wel zo eens in de zoveel tijd een defragmentatie over de werkstations.
Me 'hoofd' werkstation draait al bijna 2 jaar op de zelfde installatie en is nog net zo snel als 2 jaar geleden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Ghost.

Ik maak enkele keren per jaar een nieuwe installatie en maak daar vervolgens een ghost image van. Dezezet ik weer terug als er problemen zijn. Dit staat me toe om zonder veel risico te experimenteren met mijn systeem.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shyne
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:38
Defrag
Adaware
search en destroy
schijf opruimen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:18

samo

yo/wassup

Oh ja, ook nog regelmatig op "Nee" drukken houd het ook iets schoner...

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:48

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Norton Antivirus 2003, Windows Update, AdAware en Winzip. C'est tout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:00
moeten jullie ook maar eens kijken naar "ace utilities" haalt ook andere zooi weg, zoals temp files en dat soort shit.
ik gebruik het altijd naast ad-aware

[ Voor 6% gewijzigd door Cardinal op 09-09-2003 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Backup heb je altijd standaard aanwezig natuurlijk (0 min dus)

- Eens in half jaar formatten... (5-10 min)
- Windows installen (1 uur af en toe op enter rammen, geen compleet verloren tijd dus)

- Meteen redelijk verse drivers gebruiken (20 min downen en installen)
Windows update (30 min vanaf verse install)
Zonealarm (2 min)
AntiVir (gratis: www.free-av.com) (2 min)

Verder direct na voorgaande
Winzip (30 sec)
Winrar (30 sec)
Winamp (30 sec)
WinMX (30 sec)
WinDVD (30 sec)
Acrobat 5 (1 min)
DivX/XviD codecs (30 sec)
Nero 5.5 (1 min)
Office (10 min)
Messenger (30 sec)

Dat was het wel zo'n beetje... totaal hoogstens 2,5 uur (En je weet zeker dat alle bagger eraf is...)

Maw, je kan moeilijk doen met allerhande programma's maar imho kun je nog altijd beter windows even opnieuw installeren (zoveel werk is dat niet, paar keer op enter rammen...).
Dit is echt sneller en uiteindelijk een stuk schoner dan progjes gebruiken om van alles schoon te maken.

Dan meteen alles erop zetten wat je nodig hebt.
Verder altijd netjes uninstallen etc, bij elke vraag van wat dan ook altijd op "NEE" rossen. Hoef je dit niet zo vaak te doen.

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2003 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

niet ...... af en toe formateren :)

maar drive image en een verse install zijn wel handig tijndens het experimenteren

drivers zijn enzo zijn altijd weer nieuwer enzo la mij maar windows compleet opniew er op zetten als het een tijdje heeft geduurd

[ Voor 76% gewijzigd door Fish op 09-09-2003 17:44 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-09 02:15

Jimbolino

troep.com

- eens per jaar opnieuw installen
- met verschillende partities werken
- geen gekke firewalls of virusscanners
- uittesten van programmas op andere pc's

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

DarkY schreef op 22 August 2003 @ 17:35:
De XP-herinstall kwam dus ook doordat leadtek ff een fijn drivertje uitbracht voor me gf2ti en ik niet meer uit de 16kleuren kwam :(
Ik vind dit best interessant sinds ik er ook een heb vertel meer a.u.b.

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

- mozilla als browser (blockt al een hoop pop ups)
- spybot search and destroy (blockt spyware ook nog es)
- adaware
- norton antivirus en die ook laten updaten ..wel zo handig :)
- windows regelmatig updaten (beveiligingspatches)
- Zo min mogelijk proggels installeren, als er een proggel is dat meerder taken in 1 kan doen!
- Pc wordt merkbaar trager > formatteren
- je zusje een eigen pc laten kopen :P
- gezond verstand gebruiken
- Lijst maken van proggels die je altijd installeert
- om de zoveel tijd in config. scherm > add/remove software kijken naar nooit gebruikte spullen, zodat je die weghaalt en niet meer installeert.
- verschillende partities, sommige programma's hoeven niet in je registry te zijn > d:\appz scheelt je een hoop installeerwerk :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
2Dutch schreef op 09 September 2003 @ 19:30:
- verschillende partities, sommige programma's hoeven niet in je registry te zijn > d:\appz scheelt je een hoop installeerwerk :)
Ook al installeer je een app op een andere partitie, als er registry-keys moeten worden weggeschreven oid, dan gebeurt dat gewoon.

Ik gooi al me normale progsels gewoon in *:\Program Files> :)

C:\>_

Verwijderd

Misschien wat offtopic

Waarom formateren zoveel mensen hun systeem toch zovaak?
Hebben jullie tijd over ofzo, ik zie er namelijk de noodzaak niet zo van
in......

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 september 2003 @ 15:41:
Misschien wat offtopic

Waarom formateren zoveel mensen hun systeem toch zovaak?
Hebben jullie tijd over ofzo, ik zie er namelijk de noodzaak niet zo van
in......
Meestal als er veel gerommeld wordt of wat dingen uitgeprobeerd wordt dan kan het systeem (vooral Windows ed) best log worden door allerlei achterblijvertjes in het register ed.

* Vinnie reinstalled meestal alleen het OS, dus een format hoeft eigelijk niet (alhoewel met 2000/XP dacht echt ''moet'' van Microsoft).

En als je om de zoveel tijd een re-install doet, dan heb je grote kans op een lekker snel en fris systeem, zonder allerlei rotzooi die er na een tijd in kan komen zitten (misschien oude spyware die er niet helemaal is uitgehaald op een of andere manier, of een virus die wat dingetjes heeft vernaggeld :{)

C:\>_

• JaWa
  • Laatst online: 16-06 19:33

JaWa

zie hier een icon

ehm.. in de trend van voorkomen is beter dan genezen..

Lezen!
dus als je weer ff een leuk progje wilt proberen of je moet je reggen op een site..
lees. vinkjes checken/unchecken

Switched to the Dark Side 2005. Occasional dabbling in photography and coding

• MPEG
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-10-2020
Tyrian schreef op 09 September 2003 @ 15:15:
Ghost.

Ik maak enkele keren per jaar een nieuwe installatie en maak daar vervolgens een ghost image van. Dezezet ik weer terug als er problemen zijn. Dit staat me toe om zonder veel risico te experimenteren met mijn systeem.
Of in je opstartscript een ghost restore opnemen, dat houdt je pc bijzonder schoon :+

AMD 64 X2 4800+ @2,41Ghz,
2048MB DDRRAM,
ATI X800GTO,
2x Samsung 930BF 19" TFT

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Als virusscanner gebruik ik Trend Micro PC-Cillin.
En dan nog AD-Aware en Spybot-S&D

En voor de rest mijn gezonde verstand.. ;)

Oh, om af en toe mijn register schoon te maken gebruik ik WinRescue XP

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• pSycho-Y2K
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-04 08:17
Er is maar 1 pakket die je nodig hebt --> Norton SystemWorks 2003

Dat bevat:

- Norton AntiVirus 2003 Pro (imho beste virusscanner)
- Norton Utilities 2002 (zorgt voor een schone registery, bestandsfouten, defragmentatie)
- Norton Ghost 2003 (het klonen van partities)
- Norton CleanSweep 2003 (het opschonen van temps, internet bestanden e.d.)

Je hele PC wordt gecheckt op virussen, bestandsfouten, register fouten, overbodige temp bestanden e.d. met een simpele klik! Updates e.d. gaan automatisch.

Wat dat betreft een must voor tweakers en systeembeheerders !!

[ Voor 24% gewijzigd door pSycho-Y2K op 10-09-2003 16:14 ]

• BonzO
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 13:41
Ik doe alles gewoon handmatig, dan weet je wat je verwijderd (ik tenminste) en het werkt goed. (Ik gebruik dan wel een virusscanner)

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:43

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Ik schoon nooit op, en installer windows nooit opnieuw.

Werkt allemaal nog steeds als een tierelier :-) Alleen af en toe HDD bijkopen ;-)

Siditamentis astuentis pactum.

Pagina: 1