Toon posts:

[ATX stekker op mobo] warm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hiero een servertje draaien.

Allereerst maar de specs ervan:

Pentium 3 500 (slot 1 processor)

QDI mobo met 440 bx chipset
256 mb sd ram
40 GB wd 7200 rpm harde schijf
geforce 2 mx 400 videokaart

PSU: 300 watt q-tec

Wegens systeemonderhoud zette ik de server gister effe uit en plugde de ATX connector voor op het mobo dr effe uit.

Het uiteinde van de stekkers (dus als het waar voor het plastic "blokje")voelden redelijk warm aan.
Het zou in principe kunnen komen door de slot 1 processor (in zoon plastic kastje)
die ernaast zit, want die wordt ook vrij warm.

Vraagje: Is het normaal dat de bedrading een beetje warm wordt?
Aangezien dit mijn server is die 24/7 moet draaien vertrouw ik het hele zaakje niet echt. Ben namelijk bang dat ie door zou kunnen smelten.

Iemand enig idee?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wat heeft dit met Casemodding & Elektronica te maken :? 8)7

Dat wordt dus een enkeltje Overige Hardware :)

Warme voedingstekkers wijzen soms op een zekere overbelasting, de voeding zit dan net op haar grenzen. Het kan hetzij aan de voeding liggen danwel aan het moederbord (ouderdom cq slechtere geleiding). Pas wanneer het begint te smelten, dan mag je je druk maken :)

[ Voor 11% gewijzigd door BalusC op 22-08-2003 09:31 ]

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:22
niks ernstigs , ik heb het ook , en hij draait al 3 jaar . :)

• Ibex
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:38

Ibex

^^ met stom.

ik denk idd dat het de stralingswarmte is van je CPU die de ATX connector wat opwarmt, maar anders kan je eens kijken naar het voltages op het mobo om een eerste indruk te krijgen of er iets mis is (met een of ander mobo-probe programma)

Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker - Komt uit .be

Verwijderd

Topicstarter
Sorry BalusC dat ik dit topic verkeerd heb geplaatst, ik dacht "laat ik hem maar bij electronica plaatsen omdat het zeer waarschijnlijk wat met de voeding te maken heeft"

Ik zal hier in het vervolg beter op letten.

De q-tec is zeker niet echt een kwalitatieve voeding, moet ik hier iets aan doen of zal ik het zo laten?
Galaxis schreef op 22 augustus 2003 @ 09:30:
niks ernstigs , ik heb het ook , en hij draait al 3 jaar . :)
Oh, dan zal het zo wel goed moeten zitten, om wat voor systeem gaat het bij jou als ik vragen mag?
Ibex schreef op 22 August 2003 @ 09:30:
ik denk idd dat het de stralingswarmte is van je CPU die de ATX connector wat opwarmt, maar anders kan je eens kijken naar het voltages op het mobo om een eerste indruk te krijgen of er iets mis is (met een of ander mobo-probe programma)
Dat zou heel goed kunnen ja, ik met de voeding nu effe na met een multimeter en de 12 volt lijn geeft een waarde van 12,4. Als de CPU gestressed is zakt deze af (dus binnen de atx grenzen)

De 5 volt lijn zit op 5,1.

De rest die ik met mobo monitor uitles ziet er allemaal ook wel normaal uit :)

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2003 09:40 ]

• Chickendorp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Hier: ATX stekker zwartgeblakerd
Ik had een vergelijkbaar probleem.
Pagina: 1