Toon posts:

tabellen sluiten niet op elkaar aan

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo allemaal, hij is al een keer eerder voorbij gekomen, maar ik vraag jullie aub om naar deze tabel te kijken: http://members.home.nl/remcoeijssen/testsite.html

Er klopt ergens iets niet in de code, de rode linker tabel sluit niet mooi aan op de rest, een beetje achtergrondkleur (zwart) wordt zichtbaar. Ik ben al de hele gisteravond/nacht op zoek geweest naar het speldje in de hooiberg, maar ik zie het maar niet, ook alle cellspacing/-paddings/borders staan op "0". Ook heb ik in enkele andere fora gezoekt en op www.w3schools.com

Iemand een idee/tip of al eerder meegemaakt? Alvast bedankt voor het lezen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2003 07:41 ]

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:58
Ja hoi welkom op het forum. Geloof niet dat je begrijpt hoe de dingen hier werken. Het wordt niet op prijs gesteld als je een topic heropent nadat het gesloten is.

Daarnaast is over het onderwerp waar jij een probleem mee hebt zo veel te vinden dat het te uitgekauwd is om hier een discussie over te voeren. Met zelf een beetje moeite doen en iets verder kijken dan je spreekwoordelijk neus lang is moet je er echt wel uitkomen, samen met de tips die je in het vorige topic al kreeg.

De W&G FAQ
Webdesign & Graphics - FAQ en Policy

De Algemene FAQ
http://gathering.tweakers.net/forum/faq

[ Voor 4% gewijzigd door Willem op 22-08-2003 08:26 ]

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Verwijderd

Topicstarter
ik heb gezocht, de hele avond/nacht en niets gevonden, ik heb de hele avond liggen knutselen om het opgelost te krijgen en geen resultaat. Ik post nog eenmaal mijn klein vraagje inclusief weblink (volgens de voorschriften) zodat ieder kan zien waar ik het over heb, omdat ik ook graag geholpen wil worden, net zoals ik ook graag andere help in hun zoektocht naar de oplossing, maar is er niemand die mij hierin kan helpen?

Ik weet ook wel dat het niet toepasselijk is om een vraag te stellen in 2 topics, maar ik kan nergens met mijn probleem terecht en zit in tijdnood :( Mijn excuses.

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:52

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Verwijderd schreef op 22 augustus 2003 @ 08:34:
...
Ik weet ook wel dat het niet toepasselijk is om een vraag te stellen in 2 topics, maar ik kan nergens met mijn probleem terecht en zit in tijdnood :( Mijn excuses.
Klinkt als een school opdracht .....

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:58
Kleine tips:

• Je HTML document heeft geen Doctype declaratie.
• Spacen met "spacer.gif" is outdated, not done en 20x beter met CSS padding/margin op te geven
• Probeer zoveel mogelijk in CSS op te geven (width/height)
• Verdiep je eens in een aantal tutorials over margin en padding zoals op

http://www.w3schools.com/css/css_padding.asp
http://www.w3schools.com/css/css_margin.asp

Verder verwachten we hier gewoon wel een beetje initiatief en denkvermogen om iets op te lossen door bijvoorbeeld uit te proberen. Converteer nou bijvoorbeeld niet gelijk heel je document, want ik kan me voorstellen dat je dan door de bomen het bos niet meer ziet.

Maar begin bijvoorbeeld met de basics van CSS onder de knie te krijgen en maak daarna je pagina opnieuw op. Over CSS en opmaak zijn zoveel dingen te vinden dat het hier vragen niet echt zin meer heeft.

Misschien heb je met je vraag op www.beginnersweb.nl meer succes.

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Verwijderd

Topicstarter
nee het is geen schoolopdracht, ik ben bezig met mijn eigen site waaraan een zekere deadline verbonden is. Ik kan me niet voorstellen dat het een nieuw probleem is met de witruimte in de tabel, dus ik beroep me gewoon graag op dit forum.

Verwijderd

Tip: gebruik achtergrondkleuren ipv plaatjes (geel.gif, rood.gif, ..., nergens voor nodig :))

Verwijderd

Topicstarter
ja, het vreemde is, de rode linkertabel was eerst gewoon een volledig plaatje, maar nadat ik het plaatje weg haalde en daarvoor in de plaats <tr> en <td> maakte voor het menu (met later swampimage functies), kwam er ineens een lijntje witruimte te voorschijn, terwijl de afmetingen binnen dreamweaver gewoon precies hetzelfde zijn. :s

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 augustus 2003 @ 08:52:
Tip: gebruik achtergrondkleuren ipv plaatjes (geel.gif, rood.gif, ..., nergens voor nodig :))
deze geel en rode plaatjes zijn alleen even bedoeld voor image content, heeft helemaal niets met achtergrondkleuren te maken, alleen even ter illustratie en om de img src op te vullen.

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
vraagje: waarom zijn er zoveel rijen in de code gezet? in de pagina komen die helemaal niet terug, of komt daar nog content in? en die kleurplaatjes daar snap ik echt niets van, dat is nergens voor nodig. misschien is het makkelijker als je vertelt wat je precies wilt met die tabel

Mijn rig

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:56

crisp

Devver

Pixelated

aansluitend op de tips van willem169:

-als je plaatjes nauwsluitend in een tabel wilt hebben, zorg dan dat ze de style display:block meekrijgen, of zet er een <br /> achter; zet voor hele kleine cellen ook de font-size op 0 of 1 pixel
-probeer je tabel een style="table-layout: fixed" mee te geven
-gebruik de validator

en je topic zomaar opnieuw openen is hier not-done; als je het niet eens bent met een slotje, dan verwacht ik eerst een mailtje in mijn postbus.

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.