Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CM] Muispad mod -- Chilled Arctic MousePad

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• dev icey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-04 11:21
Ben vandaag begonnen met een ontwerp voor een muispad die de naam Chilled Arctic MousePad heeft gekregen oftewel (c)CAMP. Die (c) staat voor controlled maar dan werd de naam te lang :)

Het idee is als volgt. Een muispad met 2/3 40x40mm fannetjes die lucht in de metalen muispad blazen en 2/3 40x40mm fannetjes die lucht uit de muispad zuigen, zodat je een goede airflow krijgt. Het bovenste gedeelte van de muispad word van plexiglas en daaronder worden blauwe ledjes/el tape/glowwire geplaatst. Dit allemaal als het kna/lukt temperatuur/handmatig gecontroleerd.

Nu was mijn vraag wat jullie hier van vonden, en of dit idee uit te voeren is.

Weet niet of een optische muis wel gebruikt kan worden in verband met de plexiglas, iemand hier ervaring mee??? Ik zal in iedergeval jullie op de hoogte houden van mijn ontwikkelingen :)

Als jullie willen wil ik ook best wel uitgebreidde guide maken hoe ik het doe :)

Ontwerp:
Afbeeldingslocatie: http://www.songteksten.net/images/muismat.jpg

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:12

Turkish

zhé germans

Wordt hij dan niet een beetje dik? Zal er voor de rest best wel vet uit zien, maar ben een beetje bang dat het een ergonimisch rampje gaat worden?

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• omeaart
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-09-2024
Wat wil je koelen dan met die fannetjes? Je mouspad wordt toch niet warm?

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 02:56
Te gladde oppervalkten werken met optische muizen niet echt meer.
Je zou het natuurlijk altijd even kunnen testen op een stukje plexiglas of de zijkant van je kast als je al een window hebt :P
Zolang het oppervlakte van het plexiglas niet te glad is dan komt het met optische muizen meestal wel goed
Je mouspad wordt toch niet warm?
Mijn kleffe handen wel :P

[ Voor 13% gewijzigd door -=bas=- op 21-08-2003 22:12 ]

Senile! Senile Oekaki

• dev icey
Frag or die schreef op 21 August 2003 @ 22:11:
Wordt hij dan niet een beetje dik? Zal er voor de rest best wel vet uit zien, maar ben een beetje bang dat het een ergonimisch rampje gaat worden?
Je hebt idd gelijk in dat ie misschien dik gaat worden. Maar dit gaat toch wel lukken. Hij zal niet hoger dan een 1cm worden schat ik, en dat is zeker niet te hoog, toch?
ome aart schreef op 21 August 2003 @ 22:11:
Wat wil je koelen dan met die fannetjes? Je mouspad wordt toch niet warm?
Je wilt niet weten hoe warm die wordt. Mijn hand zweet de hele tijd :)

• dev icey
_bas_ schreef op 21 August 2003 @ 22:11:
Te gladde oppervalkten werken met optische muizen niet echt meer.
Je zou het natuurlijk altijd even kunnen testen op een stukje plexiglas of de zijkant van je kast als je al een window hebt :P
Zolang het oppervlakte van het plexiglas niet te glad is dan komt het met optische muizen meestal wel goed
En als die wel te glad is, heel licht schuren met nat schuurpapier zou kunnen oplossen dnek ik voor wat groefjes en wordt er niet lelijker op. Door het blauwe licht zie je het niet, of zit ik hiermee mis....

• Ibex
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:31

Ibex

^^ met stom.

ik heb ervaring dat mijn optische muis perfect op glas werkt zolang er een laagje stof opligt (gelukkig valt er in men kamer heel wat stof uit de lucht) :p maar op mooi proper glas is het een ware ramp met een optische muis...

Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker - Komt uit .be

Verwijderd

ik hoop dat je het ook echt gaat uitvoeren en dat het niet alleen bij een idee blijft

Verwijderd

http://metku.net/index.ht...=mods/breezepad/index_eng

Kijk daar eens naar. Ziet er mij zo ongeveer helemaal hetzelfde idee uit, kan je al zien hoe het iig al zeker werkt.

• dev icey
Verwijderd schreef op 22 August 2003 @ 11:48:
ik hoop dat je het ook echt gaat uitvoeren en dat het niet alleen bij een idee blijft
Ik ben in iedergeval wel van plan om het echt uit te voeren. Het idee wat er nu staat is nog maar beta(idee) en ik moet er nog wat aan aanpassen, aangezien je eht wel zou moeten kunnen gebruiken :) Tips zijn welkom.
Verwijderd schreef op 22 August 2003 @ 11:53:
http://metku.net/index.ht...=mods/breezepad/index_eng

Kijk daar eens naar. Ziet er mij zo ongeveer helemaal hetzelfde idee uit, kan je al zien hoe het iig al zeker werkt.
Tnx kan ik zeker gebruiken bij het maken van mijn muispad. Ik moet wel nog ff kijken naar hoe ik de fans gaan plaatsen. Hij heeft het mooi opgelost, maar ik ga wel een oiginele plek bedenken :)

Weet iemand wat blauwe ledjes en bubbeltjes plastic voor een effect geeft 8)

Verwijderd

Zit hier ook al tijdje te prutsen met muismat.Plexiglas werkt met optische muis niet.Achterkant spuiten (mooi effect),werkt ook niet (getest met diverse kleuren.) Opschuren totdat het gelijkmatig mat is > werkt niet of nauwelijks.Heb met 2mm en 4 mm getest.papiertje eronder en het werkt af en toe. Denk zelf dat het te maken heeft met lichtbreking en of absorptie? Tips zijn welkom, ik test me gek.

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-11 21:17
Met plexiglas gaat het optisch niet werken, omdat dat lampje schuin staat en je daardoor altijd vreemde brekingen krijgt. Ook als je de gaatjes _onder_ de muis maakt heb je het probleem dat het licht er gewoon doorheen valt ipv terug te kaatsen.

Ik denk dat als je je hand koel wil houden dat je meer kans hebt als je 2 60 mm fans aan de bovenkant vertikaal monteert om richting je muis te blazen.
Die maken nog minder herrie ook. Natuurlijk moet je die fans als echte modder even leuk wegwerken.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Oei oei ideetje jatten van die gast die een "koelmat" voor zijn laptoppie heeft gemaakt lijkt wel erg op elkaar :P <= Grapje maar het bestaat wel search even ;)

Verder als je plexiglas wil gebruuiken mag het niet meer dan 2 a 3 mm. dik zijn dus die fans gaan niet passen ;)

Neem gewoon alu ofzo ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:46

Bob Popcorn

Plop!

Als je hand zweet tijdens het muizen dan zit er iets niet goed, dat betekend meestal in een onhandige houding wat later resulteerd in RSI

Of je hebt gewoon zweethanden :P

Kan niet stoppen met ontploffen!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-11 10:01
ik zat ook aan zo iets te denken maar dan niet om te coolen maar om zo'n zwevend effect te krijgen wat je ook bij van die spelen hebt , zo'n grote tafel waar via kleine gaatjes lucht uit komten met daarop een disc , die dus heen snel gaat doordat ie geen weerstand heeft

LinkedIn
BlackIntel

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-10 09:20

Silentpuma

To much mind...

ThaKiller schreef op 23 August 2003 @ 00:41:
ik zat ook aan zo iets te denken maar dan niet om te coolen maar om zo'n zwevend effect te krijgen wat je ook bij van die spelen hebt , zo'n grote tafel waar via kleine gaatjes lucht uit komten met daarop een disc , die dus heen snel gaat doordat ie geen weerstand heeft
Dat krijg je met normale casefans nevernooit voorelkaar... Leveren veel te weinig/geen 'druk'..

Use the Search Luke...

Verwijderd

Airhockey

Verwijderd

vind ik een led plus klein fan in je luis steken met de nodige airhole
leuker om te doen
mooier om heen te kijken
en aangenamen om met te werken

smaak verschilt :)

ben toch benieuwd

Verwijderd

Alleen optical muizen van microsoft met het IntelliEye systeem werken op plexiglas, icemat etc... Een logitech mx500 oid zal hier wel problemen mee geven.

• dev icey
Silentpuma schreef op 23 August 2003 @ 00:48:
[...]

Dat krijg je met normale casefans nevernooit voorelkaar... Leveren veel te weinig/geen 'druk'..
Daar deinsen wij 'tweakers' niet voor terug }) Beetje modden en hij levert genoeg om het omhoog te duwen :P
Bob Popcorn schreef op 23 August 2003 @ 00:34:
Als je hand zweet tijdens het muizen dan zit er iets niet goed, dat betekend meestal in een onhandige houding wat later resulteerd in RSI

Ik heb zweethanden :9

Ik ben weer bezig met een nieuw ontwerp en zal zo snel mogelijk de nieuwe bouwtekening(?) plaatsen :)

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Dat laatste heeft deze gozer ook heel veel last van dus ik ben benieuwd wat het gaat worden maak ik het gelijk na :D :P

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-10 09:20

Silentpuma

To much mind...

dev icey schreef op 23 augustus 2003 @ 15:42:
[...]

Daar deinsen wij 'tweakers' niet voor terug }) Beetje modden en hij levert genoeg om het omhoog te duwen :P
Lol, ik zou het knap vinden als je dat met alleen met een gemodde casefan voor elkaar kan krijgen. :)

Misschien dat een een 'zware' centrifugaal fan iets kan uitrichten..

Use the Search Luke...

• dev icey
nero355 schreef op 23 August 2003 @ 16:41:
[...]

Dat laatste heeft deze gozer ook heel veel last van dus ik ben benieuwd wat het gaat worden maak ik het gelijk na :D :P
:+ Tnx zal in iedergeval dan eenn tutje schrijven. Willen meer mensen dit namaken??? Ik hoor het graag O-)
Silentpuma schreef op 23 August 2003 @ 21:20:
[...]

Lol, ik zou het knap vinden als je dat met alleen met een gemodde casefan voor elkaar kan krijgen. :)

Misschien dat een een 'zware' centrifugaal fan iets kan uitrichten..
Heb net mijn 440 mm fan (44 cm dus) gekeken of die op volle stand mijn muis kon dragen, niet echt dus. Kijkke of ik hem kan opvoeren in een stuk hout bevestigen gaatjes maken en kijken of eht dan kan :>

Heb een nieuw ontwerp gemaakt zodat ie wat dunner is . Dik stuk plastic en dan de gangen eruit schuren/kerven wat dan ook. En een plaatje zodat de optische muis erop gezet kan worden. Nu twee tekeningen :)

Onderkant:
Afbeeldingslocatie: http://www.anime-world.nl/~dsd/pics/1.jpg

Bovenkant
Afbeeldingslocatie: http://www.anime-world.nl/~dsd/pics/2.jpg

Als je nog vragen hebt, vraag maar raak :9

Verwijderd

= EDIT =

Pfft, stond er al.. Metku enzo, had eroverheen gelezen....

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2003 00:35 ]

Verwijderd

ik heb gewoon zweethanden,

maar je kan toch ook gewoon een fan in je muis modden, helpt ook wel wat tegen zweethanden

• Victorio
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02-2024
Idd, een muismat koeler helpt toch niet tegen die zweethanden? Je ziet toch niet de hele tijd over die mat te wrijven? :?
Koop een aluminium muis en bouw er een fan in!

• Ik De Buurman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:32
ziet er tof uit moet ik zeggen.... alleen ik zie het nut er niet echt van...

• EL_Loco
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-11-2023

EL_Loco

alias Haco

Verwijderd schreef op 24 augustus 2003 @ 01:34:
[...]

ik heb gewoon zweethanden,

maar je kan toch ook gewoon een fan in je muis modden, helpt ook wel wat tegen zweethanden
het is niet aan te raden om er dan een fannetje in te zetten. Op die manier koelen de spieren in je handen erg af, en kan je sneller kramp krijgen.
* EL_Loco heeft bij koud weer last van kramp bij het muizen

rumores non hiatus dremelunt
malleo omnia consentiunt
Lid van het Anti-Jamba front!

Verwijderd

Volgens mij hebben die fans erin geen zin. die luchtbuisis toch dicht en is niet aan de bovenkant open als ik het zo zie. als je er dan lucht door blaast heeft het geen zin tegen zweethanden.
of zit ik nu fout?

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:17

Piggen

Lekker bakkie

Ik stel mijn vraag maar even hier.

Zou een optische muis (Logitech MX500) werken op een aluminium muismat? Ik denk er namelijk over om een Thermaltake Xaser II aluminium mouse pad te kopen, maar ik weet nog niet zeker of het wel gaat werken. Freezinghardware denkt van wel en Thermaltake heeft nog niet gereageerd

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-11 21:15
mpmad schreef op 24 August 2003 @ 22:24:
Ik stel mijn vraag maar even hier.

Zou een optische muis (Logitech MX500) werken op een aluminium muismat? Ik denk er namelijk over om een Thermaltake Xaser II aluminium mouse pad te kopen, maar ik weet nog niet zeker of het wel gaat werken. Freezinghardware denkt van wel en Thermaltake heeft nog niet gereageerd
Waarom zou het niet werken?
Alleen doorschijnende dingen werken niet :)

edit: Hou het maar op, hoe minder doorschijnend het is, hoe beter hij werkt :D

[ Voor 8% gewijzigd door Bender op 24-08-2003 22:39 ]

• ebras
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-10 17:24
Je bedoeld zo iets? [rml][ muismod] optical knaagdier met blauwe leds en fan[/rml]

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/u.haarsma/Tweak/Mousemod_13.JPG

[ Voor 26% gewijzigd door ebras op 25-08-2003 19:24 ]

• dev icey
Mijn muismat is nu altijd vet warm en dmv van die fannetjes kan ik de muismat koelen en krijg ik geen warme handen, maar dan ontstaat er ook geen kramp. Dit systeem zorgt ervoor dat je muismat net iets onder lichaamstemperatuur zit, anders moet je wat meer fannetjes erin plaatsen :)
Pagina: 1