Toon posts:

[HTML] music afspelen IE en Netscape

Pagina: 1
Acties:
  • 235 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een probleempje.

Ik wil een midi bestand afspelen op mijn website.
Met play, pause ed buttons.

Maar dit moet werken onder internet explorer en netscape.

Wie weet hoe ik dit aan moet pakken, searchen leverde niets bruikbaars op.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Volgende keer wat beter zoeken:

[google=play midi on website crossbrowser]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Doe dat a.u.b. niet heel erg veel mensen vinden het best irritant schijnt dus hierbij......... ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik deze code nu:
<EMBED src="../other/ecuador.mid" width="100" height="16" autostart="true" loop="true" hidden="false"></embed>

Maar dan geeft internet explorer een foutmelding, en netscape doet niks.
melding: The data that the plugin requested, did not download succesfully.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2003 19:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
daarom wil ik er dus ook een pause knop bij hebben, dan kan je het uit zetten

• tommie_br
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-04-2021
<script language="JavaScript">
<!--
function musicOff() {
document.midi.stop()
}
function musicOn() {
document.midi.play()
}
function changeButton() {
if (document.onoff.B1.value=='Muziek uit') {
document.onoff.B1.value='Muziek aan';
musicOff()
}
else {
document.onoff.B1.value='Muziek uit';
musicOn()
}
}
//-->
</script>
<!--Verander hieronder de naam van het midi-file voor je eigen midi-->
<embed name="midi" src="sound1.mid" width="0" height="0" hidden loop="-1">
<form name="onoff">
<div align="center">
<input type="button" value="Muziek uit" name="B1" onClick="changeButton()" style="cursor:hand; color: #CCFFCC; background-color: #006600">
</div>
</form>

Verwijderd

Topicstarter
die tip van leejoo is perfect!

ikke heb nu 538 op me site!!!!!!!!!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

die leejoo site doet zeer aan m'n ogen, en echt bijzonder vind ik het allemaal niet. Die 538 stream is gewoon een simpele embed.
Tegenwoordig ondersteunen zowel IE als Mozilla echter de object tag. Voor IE zou een simpele onzichtbare mediaplayer (6.4) die je met javascript kunt besturen er ongeveer zo uitzien:

HTML:
1
2
3
4
5
6
<object id="bgmusic" classid="CLSID:22D6F312-B0F6-11D0-94AB-0080C74C7E95"
        type="application/x-oleobject" height="0" width="0">
  <param name="filename" value="deuntje.mid">
  <param name="autostart" value="false">
  <param name="loop" value="false">
</object>

deze kan je nu als volgt met javascript besturen:
JavaScript:
1
2
3
4
5
//starten
document.getElementById('bgmusic').Play();

//stoppen
document.getElementById('bgmusic').Stop();

er zijn natuurlijk nog zat andere mogelijkheden wb scripting en parameters die je mee kan geven; op MSDN is daar zat over te vinden, ook voor de latere versies mediaplayer.

Bovenstaande werkt overigens ook in NS7.1 onder windows omdat daarbij de ActiveX plugin default meegeinstalleerd wordt; voor Mozilla onder windows is deze dus ook te downloaden en te installeren.

Wil je echt crossbrowser, dan zal je dus moeten kijken of de browser een plugin beschikbaar heeft die jouw media af kan spelen. In bijvoorbeeld Mozilla kan je dat op 2 manieren doen: plugin sniffing, of mimetype sniffing.
De quicktime plugin kan bijvoorbeeld ook midi-files afspelen, dus je kan mbv javascript kijken of de quicktime plugin beschikbaar is en daar de juiste object-tag voor schrijven (met type="video/quicktime"), of je kan kijken of Mozilla de audi/midi mimetype ondersteund, en dat als type opgeven in je object-tag (in de hoop dat de bijbehorende plugin ook de Play() en Stop() en andere methods ondersteund).

In ieder geval ontkom je niet aan een hoop javascript om zoveel mogelijk crossbrowser te werk te gaan, en zelfs dan is er geen garantie dat het ten allen tijde goed werkt.

Embed is echter verouderd en maakt voor zover ik weet geen deel uit van de w3c HTML4 standaard (of is in ieder geval deprecated), dus dient vermeden te worden. Een voordeel van de object tag is dat je kan nesten; een browser zou dan net zolang in de tree door moeten gaan totdat hij een object tag met type tegenkomt die hij ondersteund; helaas werkt IE daar niet aan mee (behalve dan bij het opnemen van een embed als fallback binnen een object - iets dat je dus ook veel tegenkomt).

Crossbrowser geluid is m.i. nog een jungle; werkend geluid in elke browser een utopie met de wildgroei aan plugins die elk weer andere methoden en properties kennen...

[ Voor 5% gewijzigd door crisp op 21-08-2003 23:20 ]

Intentionally left blank

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ook al op http://www.hotscripts.com gekeken? Daar had ik de mijne vandaan :Y)

Verwijderd

Kleine correctie crisp, [url]about:plugins[/url] leverd bij mij het volgende op voor quicktime:

Afbeeldingslocatie: http://www.drunk.nl/tweakers/quicktime.png

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op 22 August 2003 @ 10:16:
[...]

Kleine correctie crisp, [url]about:plugins[/url] leverd bij mij het volgende op voor quicktime:

[afbeelding]
Bij mij alleen "video/quicktime" en toch kan ik er wav en midi mee afspelen. Ik check dus overigens op alle mogelijkheden (dus ook "audio/midi" "audio/x-midi" "audio/wav" en "audio/x-wav") in jouw geval zal dus waarschijnlijk met mijn code quicktime ook gebruikt worden voor midi, maar weer niet voor wav.

Het beste is dus blijkbaar een combinatie plugin-sniffing en mimetype-sniffing (om het nog ingewikkelder te maken)

[ Voor 10% gewijzigd door crisp op 22-08-2003 10:47 ]

Intentionally left blank

Verwijderd

cool dat dacht ik trouwens al, iemand die lemmings namaakt in DHTML zal weinig problemen hebben met een midi file af te laten spelen :)

offtopic:
Echt heel cool gedaan trouwens, brings back them sweet memories about the AMIGA
Pagina: 1